Miksi sinä pidät aitoa kotiäitiä luuserina?
Onko halu kasvattaa ja olla omien lapsien kanssa ne nopeasti kuluvat ensimmäiset vuodet sinusta luuserin leiman ansaitsevia?
Miksi sinusta kotiäitys on luuserin hommaa?
Minä olen kotona vain ja ainoastaan sen takia että minusta pienen lapsen paikka ei ole kenenkään muun kun äidin tai isän hoivissa ensimmäiset vuodet. Tekeekö tämä rakkaus lapsiani kohtaan minusta luuserin?
Ja jos joku nyt kysyy ammattia niin kysyn vaan että miten se tähän liittyy? Raha ja rakkaus omaa lasta kohtaa, voiko niitä verrata?
Kommentit (63)
Koska epäilen, että moni joka puhuu kuten sinä, on tosiassa ammattitaidoton, ja kotona oleminen lasten kanssa on vaihtoehdoista ehkä vähiten huonoin. Olet siis kotona lähinnä itsesi takia, ja puheesi olet valinnut, koska se kuullostaa hyvältä ja uskot sen tuovan sinulle arvostusta, jota ehkä muuten tunnet jääväsi paitsi.
Jos kerrot, että sinulla on koulutus, sen myötä mielenkiintoisia tehtäviä ja vielä paikka odottamassa paluutasi, voin jopa uskoa, että teet mitä teet rakkaudesta lapsiin.
ole viela " kotiaiti" , koska ilmeisesti tama nainen on kuitenkin ollut toissa ja menossa sinne takaisin kun lapset isompia. tama on ihan ok ja tosi kiva lasten kannalta.
tunnen sellaisen kotiaidin joka ei ole lukion jalkeen opiskellut mitaan eika ole koskaan ollut toissa missaan (nyt yli 30v). tata en oikein jaksa arvostaa, mitas sitten jos mies ottaa ja lahtee tms. ei noin riippuvainen miehesta saa olla!
työkokemusta laisinkaan niin se on erikoista. Kotiäiti voi olla kotiäiti vaikka sen 18 vuotta halutessaan mutta kuinka paljon kotiäidillä on virkaa esimerkiksi sen jälkeen, kun nuorin lapsista on kahdeksan vuotta? Mitä kotiäiti tekee sen jälkeen, kun hänellä ei ole kotona lapsia, joille olla äitinä? Saako kotiäiti töitä tämän jälkeen?
Elatus ja se mistä raha tulee on myös tänä päivänä monelle iso asia. Se on vielä ihan ok, jos mies tienaa niin paljon, että mielellään maksaa (ja pystyy) perheen menot.
Eli sinusta kukaan ihminen ei voi olla kotona lasten kanssa rakkaudesta lapsiinsa?
Vain ammattitaitoinen ihminen voi jäädä kotiin rakkaudesta? Mitä ihmettä! Eli jaottelet näin äitien rakkauden lapsiaan kohtaan. Eli sinusta ammattitaitoinen ihminen siis rakastaa lapsiaan oikeasti ja jotenkin enemmän? Miksei kouluttomaton voisi jäädä kotiin hoitamaan lapsia ihan tästä samaisesta rakkaudesta? Vaaditaanko siihen rakkauteen omia lapsia kohtaan ammatti?
Vai oletteko te juuri niitä äitejä joittenka pää ei kestä omien lapsien kanssa kotona ja siksi hätäilette työn perään heti kun lapsi oppii suunsa avaamaan?
Töitä on ja tulee aina olemaan suomen maassa. Minun äitini oli kotona 10vuotta ja sen jälkeen opiskeli itselleen kaksikin eri ammattia. Nyt 45vuotiaana on aikaa tehdä niitä töitä ja luoda sitä uraa.
Minulla on hyvä pohjakoulutus ja tällä alalla aina riittää töitä! Olen kotona sitten 3vuotta tai 30vuotta.
ei saa takaisin. Onneks asun alueella, jossa on enemmistö äideistä lasten kanssa kotona. Työt saa odottaa. Etusijalla on nyt normaali arki lasten kanssa pulkkamäkineen ja kerhoineen..
Kotiäiti on sellainen joka hoitaa lapsiaan kotona senkin jälkeen kun nuorinkin lapsi on täyttänyt 3. Pakko myöntää etten arvosta sellaista ihmistä joka ei käy töissä.
Sanoin, että jos tiedän ap:lla olevan ammattataitoa ja työpaikka, on HELPOMPI uskoa väite, että hän on kotona rakkaudesta lapsiin.
Nuo " ura kotiäitinä" tapaukset eivät saa minulta arvostusta.
-2
Vierailija:
Vain ammattitaitoinen ihminen voi jäädä kotiin rakkaudesta? Mitä ihmettä! Eli jaottelet näin äitien rakkauden lapsiaan kohtaan. Eli sinusta ammattitaitoinen ihminen siis rakastaa lapsiaan oikeasti ja jotenkin enemmän? Miksei kouluttomaton voisi jäädä kotiin hoitamaan lapsia ihan tästä samaisesta rakkaudesta? Vaaditaanko siihen rakkauteen omia lapsia kohtaan ammatti?
Kappas vaan, kodinhoito sekä lapsen kasvatus kiinnostivat- miksi en siis jäisi kotiin, kun mahdollisuus siihen on?
monelle kotiäitiys on vain pakoa työnteosta. On hyvä syy olla menemättä töihin. Ja onhan se helppoa.
hemminkin? Jos 40v. aloittaa työnteon niin kerkiää vielä 30vuotta tehdä töitä. :O Luulis riittävän. ;)
minun mielestäni kotiäitiydessä ei ole mitään pahaa, itse tulisin vaan hulluksi siinä hommassa. jotkut siis pitävät minua outona kun nautin työelämästä. eli kukin tekee tyylillään :)
hin hengähtämään! :D
Kyllä ne äidit jotka ovat vuosia kotona useamman lapsen kanssa niin voi varmasti sanoa käsisydemmellä sen että kyllä se rakkaus niitä lapsia kohtaa auttaa jaksamaan päivästä toiseen. Helpompi olisi pistää lapset hoitoon ja mennä töihin!
Esim. siivooja tai kaupan kassa, palkka=hoitomaksut ja työmatkakustannukset niin hups, ei kannatakaan mennä töihin.
Vierailija:
hin hengähtämään! :DKyllä ne äidit jotka ovat vuosia kotona useamman lapsen kanssa niin voi varmasti sanoa käsisydemmellä sen että kyllä se rakkaus niitä lapsia kohtaa auttaa jaksamaan päivästä toiseen. Helpompi olisi pistää lapset hoitoon ja mennä töihin!
Olen ollut kotona 4,5 vuotta kahden lapsen kanssa. Minulle se oli toisaalta sitä, että halusin hoitaa lapset kotona, mutta MYÖS sitä, että minulle itselleni tuli hyvä olo siitä, että olen tarvittu, olen tarpeellinen.
Tuo aika oli henkisesti puuduttavaa. Tosi tylsistyttävää. Alisuoriutumisestakin tulee stressiä.
olin 18. Sitten isä jätti ja äidin oli pakko mennä töihin. Minun äitini oli kotona ainakin ihan laiskuuttaan - ei todellakaan ollut mikään " pullantuoksuinen äiti" , vaan patalaiska ämmä, jolla kävi siivooja yms... Paremmat eväät elämälle olisin saanut päiväkodista - ehkäpä edes napin ompelemaan.
paljosta lasten ja koko perheen vuoksi. Näin meillä mies näkee asian ja itse näen juuri näin myös. Minulle tosin on suunnattoman suuri tuki se ettei mieheni ajattele joutuvansa elättämään ja raatamaa ja toisen vaan löhöää. Molempien tulot menevät samalle tilille josta sitten maksetaan omat ja yhteiset laskut. Koskaan kymmenen vuoden aikana emme ole joutuneet rahasta riitelemään ja tämä on sitten muuten aivan tosi asia. Meillä tämä toimii näin kaikkein parhaiten. Jos mieheni työasioissa tapahtuu jotain yllättävää kuten lomautus taio työttömyys niin silloin minä palaan työelämään. Sattumoisin vain miehelläni on parempi työpaikka ja parempi palkkaus joten siksi näin oli luonnollista tehdä meillä. Mutta en tosiaankaan ole kotiäiti itseni vuoksi vaan kolmen pienen lapseni ja koko perheen vuoksi. En ole kouluttamaton vaan kuulun ilmeisesti johonkin keskiluokan porukkaan eli tavallinen duunari mutta ei aivan huonoiten tienaava sellainen.