Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit! Mistä saatte apua lastenhoitoon itse sairastaessanne?

Vierailija
07.02.2008 |

Mielenkiinnosta kysyn. Itse olen ollut muutaman kerran niin kipeä lasten (3) olemassaolon aikana, että en olisi millään kyennyt heitä hoitamaan. Mistä te, joilla sosiaalinen verkosto kaukana tai olematon, saatte apua? Ei kai kukaan myönnä jaksavansa hoitaa lapsia 40 asteen kuumeessa, mahataudissa, raajarikkona tms.?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään asumme mummolan vieressä...

Vierailija
2/11 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa lapsia, mies jäi kotiin pakotavien perhesyiden vuoksi. Samoin sairaalassa ollessani.

Mahataudit ym. pitää vaan pärjätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin niin tokkurassa, 40asteen kuumeesta, etten edes tajunnut soittaa miehelleni. Minulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa mitä lapset päivän aikana puuhasivat. Mies antoi heille ruokaa, kun tuli töistä kotiin (ja tilasi mulle läkäriajan).

Jälkeen päin iski kamala kauhu, onneksi ei sattunut mitään!

Vierailija
4/11 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairastettu mahataudit, flunssat, kilpirauhastulehdukset.

Mutta tämä kai se on sitten se kotiäidin osa. =(

Vierailija
5/11 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä menee heti palkattomaksi jos jää kotiin, isovanhemmat kaikki työelämässä. Onneksi en ole tosi sairas ollut koko näiden 6 vuoden aikana, mutta kieltämättä välillä on ollut aika tiukkoja paikkoja. Siis oman jaksamisen kanssa esim loppuvuonna kun oli monta keuhkoputkentulehdusta putkeen.

Olen huono antamaan lapsia " vieraille" hoitoon ja meilläpäin MLL:n hoitajat tekevät vain ilta- ja viikonlopputöitä ja silloin mies on kotona.

Vierailija
6/11 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olin kotiäitivuosinani tosi harvoin kipeä. Kaksi kertaa taisi olla.

Vierailija
7/11 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin munuaiskivituskista ja jouduin vähän väliä sairaalaan niitten takia. Meillä kävi viikon ajan kodinhoitaja. Nuorin lapsi oli tuolloin puolivuotias, ja vaikka olin kotonakin, niin kodinhoitaja oli auttamassa. Muulloin en ole koskaan saanut mistään apua. Olen ollut kotiäiti 20 vuotta.

Vierailija
8/11 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuumetta niin tottakai lääkettä naamaan.

Vierailija
9/11 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään. Itse asun ulkomailla ja juuri kun oli muutettu tänne, sosiaalinen verkosto oli tosi kapea ja pari kertaa oli ihan helvetin hankala tilanne. Yhden kerran hoidin viisi tuntia 1v ja 3v lapsia yksin jalka murtuneena, ennenkuin pääsin sairaalaan. Toisen kerran olin vatsataudissa, 15min välein tuli yrjö tai ripuli. Mies toisessa maassa työmatkalla, ihan yksin olin koko vuorokauden.

Molemmat tilanteet luokittelisin periaatteessa tuollaisiksi, että niistä on " mahdoton" selvitä yksin. Mutta jos ei ole vaihtoehtoja, niin sitten ei ole.

Vierailija
10/11 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa mies on tullut käymään kotona kesken työpäivän, lämmittämään ruokaa lapsille kun olen ollut mahataudissa. Sitten muuten vaan videot pyörimään kun itse makaan.

Vierailija
11/11 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmoitin " en enää vastaa lasteni turvallisuudesta. Soittakaa siis minulle pian takaisin." Soittivat sieltä sitten ja myönsivät kodinhoitajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan