Kumpi on parempi paikka asua Oulu vai Helsinki?
Pähkäillään, kummassa paikassa haluaisimme asua, mies on kotoisin Kiimingistä ja minä Vantaalta. Nyt ollaan töissä Hesassa, mutta saatais molemmat työpaikat Oulusta. Lapsia meillä on vasta yksi.
Kommentit (14)
Muuttaisin itsekin viivana, jos vain töitä löytyisi edes toiselle meistä.
Missä teillä on enemmän ystäviä ja sukulaisia, joiden kanssa haluatte viettää aikaa? Mä valitsisin sen mukaan.
pohditaan, mentäskö Hesaan Oulusta, mies sieltä kotoisin.
Oulussa on ainakin TODELLA huono työtilanne, mut sanoit, et teillä molemmilla olis työt joten mikäs siinä. Välimatkat Oulussa on lyhyet, julkinen liikenne kallisa, asunnot halpoja, talvi kestää ikuisuuden ja on PIMEÄ. Asunnot Oulussa todella halpoja, päiväkoti tilanne ihan hyvä... Oulusta maksaa aivan liikaa matkustaa maailmalle.. ihmiset ovat ehdottomasti epäsosiaalisempia kuin etelä Suomessa... riippuu siis mitä elämältänne haette. Jos haluatte todelliseen lintukotoon, kivaan, halpaa asuntoon ja tylsään elämään, tervetuloa Ouluun.
Loppujen lopuksi, erot Helsinkiin ovat pienet. Oulu on tunnelmaltaan vähemmän kolhompi.
Ja sanoisin, että lapsiperheenä parempi Oulussa ja jos ei lapsia tai on sinkku niin sitten Helsingissä.
Oulu on paljon parempi asua mitä helsinki Oulussa on hyviä asuinalueita joissa on koulu ja päiväkoti lähellä hesasta en oo ihan varma mutta Oulussa ainakin on omasta mielestä rauhallisempaa ja hesassa on sitten se kaupunki alue joka ei ole rauhallinen muista asuinalueista en tiedä mitä hesassa on mutta Oulussa hyviä asuin alueita ovat esim Kaijonharju ritaharju ja kuivasjärvi
Oulu. Älkää edes miettikö.
Helsinki oli kiva paikka asua vielä 25 vuotta sitten, tänä päivänä en muuttaisi sinne enää. Jos rahaa on täysin rajattomasti, niin sitten toki Helsinki voi olla vaihtoehto, mutta tavalliselle palkansaajalle todella paska diili.
Juuri kuten joku jo sanoi. Miettikää missä teille molemmille enemmän ystäviä/sukulaisia.
Nämä ihmiset nousee isoon arvoon vielä.
Itse muutin miehen perässä pääkaupunkiseudulta Ouluun.
Sinänsä ihan sama missä sitä asuu. Mutt ne ihmiset!! Monet kerrat olen kaivannut ystäviä ja sukulaisia. Sitten siihen tottui, että ketään ei ole. Ja nyt avioeron jälkeen mulla ei ole täällä oikein ketään. Ja lapset niin isoja ja juurtuneet tänne, etten voi muuttaa takaisin synnunseudulle. Elämä olisi niin erilaista nyt, ja olisi ollut kaikki nämä vuodet, jos olisi ollut tärkeät ihmiset lähellä.
Se tunnin lento vaatii rahaa. Samoin autolla/junalla liikkuminen. Aikaa ja rahaa. Varsinkin jos matkustajia enemmän kun yksi.
Jos hyvät tulot, tämä ei varmaan ole ongelma.
oulussakaan asunnot eivät ole halpoja, mutta verrattuna pk-seudun hintoihin ero on huikea. kannattaa laskea mitä asuminen maksaisi helsingissä ja minkä verran oulussa. jos sitten päädytte helsinkiin niin sitten palkan täytyy olla ainakin asumiskulujen erotuksen verran isompi.
oulu on ihmisenkokoinen kaupunki, jossa on kaikki tarpeellinen ja helsinkiläisiä kivemmat ihmiset. kulkuyhteydet ovat mainiot ja oulusta helsinkiin lentää tunnissa, joten hesassa pääsee kyllä käymäänkin.
helsingin plussat ovat himppasen pienempi veroprosentti, paremmat kulttuuririennot ja se, että talvisin e-suomessa on päivä jonkin verran pidempi kuin p-suomessa.