Musta on järjetöntä asua niin kaukana, että työmatkaan menee paljon yli puoli tuntia per suunta
Mitä iloa on perheestä, jos sen kanssa ei ehdi olla työmatkojen vuoksi. Eikä kodistakaan ehdi nauttia.
Kommentit (57)
ja silti en ehdi hakea lasta ip-kerhosta 16.30.
noin lyhyt työmatka vaikka pyöräillä tai kävellä -- jos raitis ilma ja säännöllinen liikunta avartaisi vähän ajatuksiakin?
Itse asun pk-seudulla 4 km päässä työpaikastani ja tietysti kävelen/pyöräilen. Inhoan noita maalaisia, jotka ilmastonmuutoksesta välittämättä oma napaansa tuijottaen ja leveää peppuaan kasvattaen ajavat pienimmätkin matkat autolla. Juuri kävin serkkuni luona Lahdessa ja hän ei voinut ymmärtää että todella kävelin 2,5 km matkan asemalta hänen luokseen. Hoki vaan, että " sä siis kävelit, voi luoja, olisit soittanut kyllähän joku olisi sut tullut asemalta hakemaan -- ei mulle tullut edes mieleen että joku tulisi Helsingistä tänne junalla" . Just just. Oma auto kaikille ja käyttöpakko yli 500 metrin matkoille....
Vierailija:
Onneksi en todellakaan asu pk-seudulla (kuten aika monet muutkin), vaan Pohjois-Suomessa, jossa työmatkani kestää autolla n. 6 minuuttia. Jes! Hyvä työpaikka ja uusi okt.
Olemme töissä keskustassa. Nyt voin kävellä minne vaan, ei tarvitse autoa. Ja työmatkaan menee noin vartti kävellen.
Toimii! Tarhakin nurkan takana.
Ja toimistojen ym. kupeessa ei ole kunnollisia perhe asuntoja. Täällä Helsingissä kaikkialle kestää se 30min tai yli. Joskus menee itiksen vieressä olevien liikenne valojen välillä 1km matkalla se 20min, joten ei siinä puolessa tunnissa kauaksi ehdi.
ja aina kun työpaikka vaihtuu täytyy muuttaa ettei työmatkaan menisi yli puolta tuntia ;)
nimim. pätkätyöt on tosi kivoja :(
Vierailija:
Onneksi en todellakaan asu pk-seudulla (kuten aika monet muutkin), vaan Pohjois-Suomessa, jossa työmatkani kestää autolla n. 6 minuuttia. Jes! Hyvä työpaikka ja uusi okt.
muuttunut aika-ajoin asiakkaan tai oman firman toimesta. Liiketilojen vuokrat ovat kovia, minkä johdosta kustannuksia pienennetään ensin tälläisissä menoissa. Myöhemmin sitten säästöjä haetaan muusta. Työmatkaan menee nyt 2,5 tuntia, kun samalla vien lapset tarhaan. Omasta mielestäni tämä alkaa olla jo ihan maksimissaan, ja odotan milloin lapset menevät kouluun. Itse olemme valinneet asuinpaikan muun kuin työn perusteella, koska työpiste kuitenkin vaihtuu.
itsellä menee työmatkaan tällä hetkellä tunti suuntaansa ja se on kuulkaa 2 tuntia vuorokaudessa, minkä vois käyttää aika monella muullakin tavalla.
Valinnan varaa ei ole, mutta itse olen kyllä alkanut miettiä aika radikaalejakin ratkaisuja tilanteeseen. Kuluttaa valtavasti aikaa, rahaa ja luonnonvaroja ajaa autolla joka päivä 140 km työmatkoja (tai mitä tahansa).
Pakkokin on suhteellista. Mietitään sitä.
Mikä ongelma autoilussa on? Sehän on valtiolle kannattava business, jonka tuotoilla maksetaan teiden yms. lisäksi yhtä sun toista. Ja tuetaan joukkoliikennettä.
Vierailija:
noin lyhyt työmatka vaikka pyöräillä tai kävellä -- jos raitis ilma ja säännöllinen liikunta avartaisi vähän ajatuksiakin?Itse asun pk-seudulla 4 km päässä työpaikastani ja tietysti kävelen/pyöräilen. Inhoan noita maalaisia, jotka ilmastonmuutoksesta välittämättä oma napaansa tuijottaen ja leveää peppuaan kasvattaen ajavat pienimmätkin matkat autolla. Juuri kävin serkkuni luona Lahdessa ja hän ei voinut ymmärtää että todella kävelin 2,5 km matkan asemalta hänen luokseen. Hoki vaan, että " sä siis kävelit, voi luoja, olisit soittanut kyllähän joku olisi sut tullut asemalta hakemaan -- ei mulle tullut edes mieleen että joku tulisi Helsingistä tänne junalla" . Just just. Oma auto kaikille ja käyttöpakko yli 500 metrin matkoille....
Vierailija:
Vierailija:
Kuka voi asua tai haluaa asua Helsingin keskustassa??? Harvemmin on mahdollisuus asua työpaikan vieressä.
ihanassa maalaisidyllissä, mutta se tarkottaisi KAIKKIEN sukulaisten ja ystävien jättämistä tänne pääkaupunkiseudulle.
Kaikki eivät ole kotoisin " maalta" .
Vierailija:
Emme asu pk-seudulla, kuten monet vastaajista - kaukana sieltä! Alallani (olen äidinkielen opettaja) on sen verran huono työtilanne, että kotikaupungista tai ihan naapuristakaan en ole pariin viime vuoteen onnistunut saamaan työtä. Harmi! Viime lukuvuoden ajan työmatkani kesti yhteen suuntaan 50 minuuttia, tämän lukuvuoden ajan 40 minsaa, ja oma auto on ainoa mahdollinen kulkuväline. Määräaikaisissa työsuhteissa ei kuitenkaan aina voi valita asuinpaikkaa töiden mukaan - eihän joka vuosi kannata muuttaa! Ilman muuta tahtoisin asua ja työskennellä samassa kaupungissa; onneksi miehelläni se edes onnistuu.
Mitä iloa on perheestä, jos sen kanssa ei ehdi olla nettipalstailun vuoksi. Eikä kodistakaan ehdi nauttia.
Mulla menee päivittäin työmatkoihin yhteensä 3 h eikä siinä ole mielestäni mitään järkeä. Mun on kuitenkin käytävä töissä. Nyt haen aktiivisesti töitä lähempää ja toivottovasti kevään aikana tärppää.
Älytöntä luonnon- ja rahantuhlausta mennä autolla jos on noin lyhyt työmatka.
Vierailija:
6 min ei-kaupungissa voi olla aika pirun monta kilometriä. Näissä pikkukaupungeissa ei ole yleensä ruuhkia.
Kuvitellaanpa vaikka omaa kaupunkiani. Okt taajaman ulkopuolella, satasen tie ihan vieressä, itse taajama-alue tosi pieni ja lähellä isoa tietä. Meniskö vaikka 10 km tai enemmän tuo n. 6min? Että kivapa kävellä...ja pyörä onkin talvella tosi kätevä
Vierailija:
6 min ei-kaupungissa voi olla aika pirun monta kilometriä. Näissä pikkukaupungeissa ei ole yleensä ruuhkia.
Kuvitellaanpa vaikka omaa kaupunkiani. Okt taajaman ulkopuolella, satasen tie ihan vieressä, itse taajama-alue tosi pieni ja lähellä isoa tietä. Meniskö vaikka 10 km tai enemmän tuo n. 6min? Että kivapa kävellä...ja pyörä onkin talvella tosi kätevä
Mä asun peräti isossa kaupungissa, vaikka en pk-seudulla, ja tästä missä asumme, ehtisin reittioppaan mukaan autolla 6 minuutissa 8 km:n päähän (liikennevalot yms mukaan lukien), jossa on teollisuusalue. Satutaan asumaan lähellä moottoritien liittymää samoin kuin tuo teollisuusalue, joten tuossa ajassa ehtii aika kauas. Ja vähän olisi ikävä kävellä tuonne, kun moottoritietä ei saa kävellä, joten tulisi melkoinen reissu kävellen. Varmasti helposti vähintään 10 km. Metsän poikki järvet kiertäen saattaisi onnistua myös, mutta se nyt ei toimistovaatteissa olisi kovin käytännöllistä. Ja tuolla alueella on siis paljon työpaikkoja, itsekin olen töissä melkein samalla alueella, mutta vähän kauempana, joten tarvitsen kymmenisen minuuttia, ruuhkassa tosin enemmän.
ja työmatkaan menee bussilla tunti!!!!! Kilometrejä ei ole paljon, mutta yhteydet eivät parhaimmat. Kuka voi asua tai haluaa asua Helsingin keskustassa??? Harvemmin on mahdollisuus asua työpaikan vieressä.