Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päiväkoti suosittelee suksien ja luistimien hankintaa 3-5 -vuotiaiden ryhmässä, käyttävät kuulemma hoidossa.

Vierailija
30.12.2007 |

Etelässä ei ole lunta, ja uusina suksipaketti on alkaen 100e, ja luistimet, suojat ja kypärä alkaen 50e.

Käytettyinä ei oikein tahdo löytyä (ainakaan kohtuuhinnalla lähietäisyydeltä), tuttavilla ei ole lainata, lapsen harrastamista haluaisin sinänsä tukea, mutta epäilen, että aika vähiin jää hiihto ja luistelu 3v:n kanssa.

Ostanko vai enkö osta kamoja?

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi vielä on hiihdetty ja luisteltu. Ja luulis että vanhemmat ovat iloisia siitä että päiväkoti viitsii viedä lapsia esim. luistelemaan.

Laiskoja ja saitoja paskoja, tuntuu moni vanhempi täällä olevan. Kehtaa nurista jonkun muutaman kympin takia. Jos ei ole varaa ostaa uusia, niin vanhojakin varusteita saa varmasti, jos vaan viitsii niitä hakea.

Vierailija
42/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä 20 vuoden päästä hiihdetään sitten nurmikolla, koska Suomessa on aina hiihdetty...

On olemassa paljon muita urheilulajeja, joita voi harrastaa. Ei ole järkeä satsata sellaisiin, joita on mahdollista harrastaa hyvin vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä sitä 20 vuoden päästä hiihdetään sitten nurmikolla, koska Suomessa on aina hiihdetty...

On olemassa paljon muita urheilulajeja, joita voi harrastaa. Ei ole järkeä satsata sellaisiin, joita on mahdollista harrastaa hyvin vähän.

Mun mielestä on kuitenkin typerää sanoa lapselle että, " sun ei tarvitse osallistua luisteluun, luistelukelejä on niin vähän, joten en sulle luistimia osta"

Vierailija
44/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näe yhtään typeränä ostaa 100¿ suksipakettia vaikka käyttö jäisikin vähälle. Lapsi pääsee tutustumaan uuteen liikuntalajiin ja lisäksi ryhmässä muiden mukana toimiminen on tärkeää.

Ja kun sukset jäävät pieniksi, ne voi myydä eteenpäin huutonetissä. Käytetyistä saa hyvän hinnan, noin 60-70¿.

Vierailija
45/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kuitenkin typerää sanoa lapselle että, " sun ei tarvitse osallistua luisteluun, luistelukelejä on niin vähän, joten en sulle luistimia osta"

[/quote]

Ei tulisi mieleen sanoa noin. Ihan varmasti ostan lapselleni luistimet ja sukset, jos niitä päiväkodissa tarvitaan. Ihan vain sen takia, että ei leimautuisi köyhäksi tms. Mutta muuten voin kyllä asiaa kirota.

Pitäisin ihmeenä jos 3-vuotiaana tämän talven aikana oppisi edes luistelun tai hiihdon alkeita. Liikunnallisessa kehityksessä on muutenkin ollut ongelmia ja sen vuoksi liikunnan harrastaminen on hänelle tärkeää. Välineurheilu on kuitenkin mielestäni niin vaikeaa, että mielelläni odottaisin ensi vuoteen. Ei lapsi osaa vielä ajaa pyörälläkään tai pysty/halua keinumaan tavallisessa keinussa.

Vierailija
46/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse en näe yhtään typeränä ostaa 100¿ suksipakettia vaikka käyttö jäisikin vähälle. Lapsi pääsee tutustumaan uuteen liikuntalajiin ja lisäksi ryhmässä muiden mukana toimiminen on tärkeää.

Ja kun sukset jäävät pieniksi, ne voi myydä eteenpäin huutonetissä. Käytetyistä saa hyvän hinnan, noin 60-70¿.

Minä näen sen typeränä. Kuka idiootti maksaa satasen siitä ilosta, että saa kiskoa sukset kerran tai kaksi parkuvan lapsen jalkoihin. meitä on moneen junaan.

Vierailija
47/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Minä näen sen typeränä. Kuka idiootti maksaa satasen siitä ilosta, että saa kiskoa sukset kerran tai kaksi parkuvan lapsen jalkoihin. meitä on moneen junaan.

Vierailija
48/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me täällä päiväkodissa emme ota niitä vastaan, emme kiinnittele jos sellaiset lapsellenne tuotte. Sama koskee kaksiteräisiä luistimia.

Asia on etukäteen tiedotettu ja informoitu ilmoitustaululla, perusteluineen.

Kiitos.

Vierailija
49/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat on onnekkaita, että lunta ja jäätä ei täällä ole eikä tule.

Vierailija
50/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
51/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsitkö itse varmasti sikana heti ekalla kerralla siitä että sait kunnian muksahdella jään pintaan tai persuksillesi suksilla?

Omituinen se lapsi joka tuollaisesta nauttii.

Vierailija
52/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tykkäsitkö itse varmasti sikana heti ekalla kerralla siitä että sait kunnian muksahdella jään pintaan tai persuksillesi suksilla?

Urheesti ne vaan sieltä ylös nousevat ja jatkavat harjoittelua. Mutta jos äidin asenne on toi..niin en yhtään ihmettele että ei lapsikaan viitsi.

Vierailija
53/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 70¿ ole paha jos uudet maksavat 100¿.

Varsinkin kun niistä saa rahaa kun myy taas eteenpäin.

Ja usein pienten lasten sukset pysyvät hyvässä kunnossa ja kestävät monta käyttäjää.

Vierailija:

Kuka idiootti maksaa käytetyistä suksista 70 e?

Vierailija
54/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole järkeä ostaa.

Vierailija
55/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet ole se sama mun luokkatoveri joka inhosi koulun jumppatunteja, uintia, naamiaisia, esityksiä jne.

Vierailija
56/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun talvessa ehtii luistella ja hiihtää sen kaksi kertaa niin mitä helvetin iloa siitä luistelusta ja hiihdosta on lapselle?

Vierailija
57/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinun lapsesi tykkäävät siitä että ovat mustelmilla ja otsa verillä niin onnea vaan jatkossa.

Urheesti ne vaan sieltä ylös nousevat ja jatkavat harjoittelua. Mutta jos äidin asenne on toi..niin en yhtään ihmettele että ei lapsikaan viitsi.

Vierailija
58/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lapsi ei tarvitse 10 km latua, vaan pieni pätkä lunta riittää.

Ja kun sitä lunta sitten on, niin kannattaa käydä hiihtämässä usein eikä kerran kuukaudessa.

Vierailija
59/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ettet ole se sama mun luokkatoveri joka inhosi koulun jumppatunteja, uintia, naamiaisia, esityksiä jne.

Luistelussa on en ollut kovin hyvä joten en siitä suuremmin nauttinut. Hiihtäminen oli mukavaa kuten jumppatunnit yleensäkin. Uinnista on mukavia muistoja, naamiasia en muista pidätyn ja esitykset olivat lukukausien päättymisen huippukohtia.

Ajat ovat muuttuneet siitä kun minä olin lapsi. Olisi mukava, jos niitä hankia ja nietoksia ja jäädytettyjä luistelukenttiä vielä olisi. Mutta harvinaista herkkua ovat tänä päivänä.

Siispä ei ole mitään järkeä ostaa eteläsuomalaiselle 3-vuotiaalle luistimia ja suksia.

Vierailija
60/153 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiihtää ja luistella. Vanhemmat olis olleet jatkuvasti hiihtämässä ja minä tulin perässä ja paruin ja kiukuttelin.

Ei kiitos omille lapsille ikinä tuollaista. Elämä voi olla mukavaakin.