Naapuri tuli ja haukkui, jouluvaloista, uhkasi poliisilla.
Viikonloppuna saatiin valoletkut asennettua takapihalle ja oven edessä oleviin suuriin kartiotuijiin. Nyt naapuri tuli ja uhkasi repiä letkut alas, kun ne häiritsevät hänen yöuntaan, valo kuulemma tunkeutuu hänen silmiinsä sälekaihdintenkin läpi eikä saa nukuttua. Kuulemma jos en poista, hän tekee poliisille ilmoituksen kotirauhan häirinnästä.
Onko mun poistettava letkut, onko naapurilla oikeus puolellaan? Asutaan rivitalossa. Onko mulla oikeus soittaa poliisille, jos naapuri repii letkut alas tai tuhoaa ne?
Kommentit (73)
Ne vievät kaikkein eniten energiaa.
kunhan purkaa keski-iän kriisiään ja yksinäisyyttään sinuun.. Ei varmaan itselleen ole jouluna luvassa mitään.. Ja jos repii ne pois niin tottakai sitten ilmotat poliisille ja vaikka valkotakkisille..
naapurisi syytä muuttaa rivitalosta pois? Kyllä omalla pihalla saa valoja pitää, sitä ei mikään järjestyssääntö estä.
naapureita ei saa tahallisesti häiritä valoilla, siitä ei pääse mihinkään. Eipä auttanut meidänkään naapuria kuin lopettaa auton pitkien polttaminen ikkunoihimme kun teimme ilmoituksen poliisille. Se toki täysin eri asia kuin minun mielestäni harmittomat jouluvalot...
muutamaksi tunniksi illalla? Meillä on valot ajastettu palamaan joka ilta klo 16-21.
Siellä taas joku mauttomasti pihansa valaissut lähihoitaja-Anneli itkee kun ei saa pitää neonpunaisia letkuja päällä ihan miten itse lystää siellä rivarinsa takapihalla. Ota ne typerät letkusi alas ja osta oikeita joulukoristeita. Sitäpaitsi joulu ei ole vielä. Se on mautonta pitää typeriä riemunkirjavia valoja marraskuussa. Sinä varmaan kuulut siihen väkeen joka ottaa ne pois vasta maaliskuussa. Häpeä.
Sinä varmaan kuulut siihen väkeen joka ottaa ne pois vasta maaliskuussa. Häpeä.
Mä olen tänä syksynä ollut todella harmissani, kun naapuritalossa ei olekaan ollut valokaapelia. Se on ollut joka vuosi syyskuun alusta vappuun ja nyt ei ole! Hätä!
Yhteen voit valmiiksi tekaista hirttosilmukan naapuriasi varten
Siitä varmaan tulee ah niin sivistyneen ja upean ihmisen olo kun haukkuu muiden ihmisten ammatteja ja pihoja, eikö niin? Olet varmasti todella tyylikäs ja kultivoitunut ihminen, kuten kirjoituksestasi kuka tahansa huomaa, vai mitä mieltä te muut av-mammat olette?
Siellä taas joku mauttomasti pihansa valaissut lähihoitaja-Anneli itkee kun ei saa pitää neonpunaisia letkuja päällä ihan miten itse lystää siellä rivarinsa takapihalla. Ota ne typerät letkusi alas ja osta oikeita joulukoristeita. Sitäpaitsi joulu ei ole vielä. Se on mautonta pitää typeriä riemunkirjavia valoja marraskuussa. Sinä varmaan kuulut siihen väkeen joka ottaa ne pois vasta maaliskuussa. Häpeä.
Yhteen voit valmiiksi tekaista hirttosilmukan naapuriasi varten
ette kai te nyt oikeasti noita valoja yöksi sammuttele???.
se kyllä oikeasti oli aika ikävää aina iltaisin kun oli just makuuhuoneemme kohdalla, vaikka kuinka piti kaihtimia kiinni niin kyllä se sieltä voimakkaasti paistoi läpi. En nyt siitä kehdannut mitään mennä sanomaan, mutta kyllä se häiritsi. Mutta, tuollaiset jouluvalot on kuitenkin vielä eri juttu, eihän ne niin kirkkaita ole.
Yöllähän se just pimeää on, eikös niiden valojen ole tarkoitus just tuoda valoa siihen pimeyteen??
ulkona olevat jouluvalot, miksei olisi? Turhaa sähköntuhlausta polttaa niitä yöt läpeensä ja näin eivät turhaan pala päivälläkään (ilman ajastimia helposti jäävät päälle).
Kun tuo yksi vähän isompi valo mollottaa taivaalla melkein yötäpäivää :DD
Pimeän aika alkaa täällä jo klo 16:n jälkeen......
Yöllähän se just pimeää on, eikös niiden valojen ole tarkoitus just tuoda valoa siihen pimeyteen??
yöksi. Moni kuitenkin on liikkeessä yöaikaan (palailee töistä, lähtee töihin, ulkoiluttaa koiraa jne), ja nuo valothan just tuo sitä ihanaa fiilistä. Onneksi meidän alueella noita valoja ei kukaan sammuta.
Soitin miehelle töihin, ja hän sanoi että voi hoitaa riitelyn naapurin kanssa kun tulee töistä ja että me ei valoja oteta pois ennen kuin poliisi niin meille sanoo.
Naapuri on varmaan sairaseläkkeellä kun se on kotona kaiket päivät eikä sen elämässä tapahdu juuri mitään, niin että se ehtii tällaisia hautoa. Ja jos ne nukkuukin päivällä, niin ei mikään ehme, ettei uni illalla tule.
ap
sä saat pitää valoja päällä niin miten itse tahdot! ja näin synkkänä aikana ne piristää kummasti :) kuhan itse jaksais laittaa kans ulos valot..