++ LOKAKUUN TOIVEET ++
Kommentit (75)
siis keskenhän tuo meni..taas.. viikko sitten alkoi vuoto, vieläkin tulee vähän, sen vuoksi siis clomeissa tauko ja tää kierto mennään pelkillä teroilla, joten hirveen toiveikas en oo plussan suhteen, mutta roikun nyt teidän seurana täällä =)
Tosta kalenterista..suosittelen yourdays.com oviskalenteria, siellä kaikki säilyy muistissa, joka päivälle saa tehdä runs. merkintöjä ja jos on suht säännöllinen kierto niin näyttää ovispäivät ja seur. tädin tulon aika tarkalleen, näin ainakin mulla. Nyt mulla on siellä siis muistissa kahden kierron r-oireet ennen testausta, tosin molemmat menneet kesken (toinen tm) mutta ennakko-oireethan on samat näissäkin..
Koralli: Wau, kyllä sulla nyt on clomit tehonneet..mulla elämässäni on ollut 4 kertaa mielettömät oviskivut clomeilla ja joka kerta näiden jälkeen oon plussannut ( siis 2lasta ja nää km:t tuloksena), lievillä kivuilla ei oo ovista varmaankaan ollutkaan. Mulla ollut niin että ovisplussaa ennen ollut 2 päivää kovat kivut ja plussasta noin 2 vrk:n jälkeen lämmöt nousseet ensin noin puol astetta ja loppukierrossa vielä ponkassu noin 0,3c lisää ylöspäin. Joten luotan noihin kipuihin kuin vuoreen, kertovat ainakin mulle että nyt siellä jotain tapahtuu.. Ja sulle jos kelle toivois niin pikaista plussaa *bdbd*
Mutta, nyt on jatkettava siivousta kun kerran on into päällä..
+++puhuri täältä kaikille..puuuhhh...
poco kp jotain..
Pahoittelut myös minulta murunmammalle ja pocolle :(
ON: Menossa siis yrityskerta 8. Kävin viimein gynellä ja kaikki näytti olevan loistavasti!! Olin juuri ovuloinut, mikä sekin näkyi ultrassa. Voin huoletta jatkaa yritystä, kun tietää että paikat on kunnossa eikä mitään kasvaimia löytynyt.
Laihiksen aloitin myös jos auttais vähän asiaan, muttei liian rankkaa kuitenkaan.
Eikun piinailuja kohtapuoliin ja plussatuulia!!!!!!!!
-fatmama kp 15/28-
Pakko se on vaan taas luovuttaa, kun verta on jo havaittavissa. Kaksi päivää on jo tuhruttanut, mutta elättelin kuitenkin vielä toiveita. Lämmöt ovat kuitenkin vielä 37,0, mutta vatsaa alkaa jo vähän koskemaan, joten kyllä sitä on vaan luovutettava. Ensimmäinen clomikierto takana ja toiveet oli pitkästä aikaa todella korkealla, sillä limojen ja oviskipujen perusteella ovis oli kolme viikkoa sitten. Nyt kun lasken päiviä uudelleen, niin 5-6 päivää limojen loppumisen jälkeen on ovis todennäköisesti ollut eli silloin en sen ajatellut enää olevankaan. Olen aivan lohduton, sillä silloin emme enää harrastaneet seksiäkään... No kierto venyi nyt sitten 36:teen, joten ensi kierrossa aloitan varmaan taas oviksen jälkeen Terolutit.
Rizza kp 1/31-42, yk 20 (huoh)
Täällä on siivottu ja leivottu koko päivän, kun huomenna tulee vieraita. Nyt on uunissa fetapinaattipiiras. Ruoka pitää tietty huomenna vielä tehdä, mut muut leivonnaiset ja lisäkkeet on tehty. Miehen kans otin yhteen äsken, kun yllätin sen sohvalta keksipaketin kanssa. Keksit oli tarkoitettu vieraille, semmosia vähän erilaisia " hienompia" keksejä, voi simpura, että pisti vihaksi, no jäi niitä muutama sentäs kahvipöytään. Miehet...on ne kans.
Poco: pahoittelut keskenmenosta, ymmärsinkö oikein, ettei edes ollut ensimmäinen? Sitä enempi haleja ja voimia sulle!
(täs välis kävi mies pyytelees anteeksi. Kiva että sovittiin, ettei mennyt yö kärvistellessä)
Pocolle vielä: Olispa kiva nyt saada se kauan kaivattu plussa. Onko sulla ollu ongelmana ovuloimattomuus? Silloinhan ne clomit tosiaan auttaakin. Mä en tiedä miten mulla, kun ovuloin ilman niitäkin, että miten ne vahvistaa sitten ovista. Mut selvästi nyt tapahtu jotain enempi ku yleensä, ku oli niin paljo kipuja.
Toisaalta nyt oviksen jälkeen on ihan neutraali olo, ei mitään tuntemuksia. Lämmötkin lähti tosi laiskasti nousemaan, joten en oikein tiedä mikä päivä se virallinen ovispäivä oli. Mä mietin että onkohan mulla vikaa siinä munasolun irtoamises. No, en tiedä, kunhan vaan pähkäilen.
Fatmama: kiva että gynekäynti osoitti kaiken olevan kunnossa!
Rizza: harmi jos ovis meni ohi :( No seuraavas kierros sit varmistelette vielä oletetun oviksen jälkeen. Ja voihan olla että sulla nyt ens kierros onkin ovis sit aiemmin, ku täs kierros. Sä et ilmeisesti tikuttanut ovista? Ootko aatellu jatkossa, vai aiheuttaako se liikaa stressiä? Mittailitko lämpöjä?
Täällä menossa siis muutama päivä oviksen jälkeen, käyräohjelmien mukaan dpo3, mut voi olla enempikin, lämmöt vaan nousi niin hitaasti taas, että nuo ohjelmat tulkittee mun oviksen olleen ehkä oikeata myöhemmin. Tai sitten mä tulkitten itteäni väärin ;)
Ai niin niistä kalentereista piti sanomani, ett tuo ovusoftin käyräohjelma on siitä hyvä, että siinä on se muistiinpanomahdollisuus ja se on tosi kätevä. On kiva verrata tuntemuksia eri kiertojen välillä. Vielä kun sais plussattua niin olisikin kiva kattoa oliko siinä kierros mikään erilaillla...
Mut nyt lopettelen ennen ku vrk vaihtuu, piirakkakin alkaa olla kohta kypsä (eikä palanut, toivon)
Mukavaa alkavaa sunnuntaita!
Koralli73 kp 18/25-30 dpo3(?) yk19
Tai aamupuolellehan tää jo alkaa kääntymään. Yövuorossa kärvistelen töissä, joten siksi tämä omituinen aika kirjoittaa.
murunmammalle ja pocolle suuret pahoittelut. Itse vastikään km:n kokeneena tiedän kuinka suuri se pettymys on kun onni kääntyykin suruksi. Mutta eteenpäinhän se on vaan mentävä ja toivottava parasta. Halit ((()))
Täällä alkaa ovis lähestyä. Luulisin sen ajoittuvan tuohon alkuviikkoon. Saa nyt sitten nähdä, että vieläkö tuo taannoinen kaavinta sotkee kiertoa. Toivottavasti tää kierto alkais olla jo normaaliluokkaa. Tosin ihan normaalille tää kierto ei kyllä ole vielä tuntunut, koska ajoittain on tullut sellasta vaalenapunertavaa limaa vielä tässä viime päivinä. Ei mulla ennen keskenmenoa ja kaavintaa koskaa näillä kiertopäivillä kyllä mitään tuhrua tullut. Jotenkin siis masentaa jo valmiiksi. Mut ei nyt auta vielä lyödä hanskoja tiskiin. Odotellaan ja odotellaan...
Inhottavaa kun tuo sää muuttui taaas tuollaiseksi synkäksi ja vetiseksi. On jotenkin tuhat kertaa väsyneempi olokin kun on niin synkeää öin ja päivin. Tulisi nyt sitä lunta ja pakkasta niin että olisi tuo lasten kanssa ulkoilukin vähän mielekkäämpää. Kaikki talviurheiluväineetkin makaa käyttämättömänä varastossa :/
Mukavaa sunnuntaita nyt huonosta säästä huolimatta kuitenkin. Minä sinnittelen vielä muutaman tunnin hereillä ja painun sitten maate jatkamaan siitä mihin te jäitte :)
mirulii kp 13/30-32
Täällä on menty aika masis tunnelmissa viime aikoina... Esikoisella oli korvatulehdus ja heräili joka yö monta kertaa, sitten antibiootit pisti vatsan sekaisin ja pieni itki mahaansa pitkin yötä. Yli viikkoon en oo nyt nukkunut kun max 6h yössä, sellaisia 2-3h pätkiä. No nyt sit iski viel itelle karmea flunssa, mies töissä niin ei voi edes levätä... Ja yllättäen makuuhuoneessa ei oo tapahtunut juuri mitään =( Mulla oli oviksen tyyppisiä kipuja viime viikolla, mut en tiiä olisiko ollut km:ään liittyviä kuitenkin. Toivottavasti koska muuten tässä kierrossa ei ole saumaa...
poco, voi miten ikävää että sullakin meni kesken =( Tylsä alku vuodelle. Mutta tosiaan onni onnettomuudessa että meni näin alussa. Montaa asiaa vaan ehti jo parissa viikossa suunnitella, tyyliin, sitten ekan ultran jälkeen voisi sitä ja ensi kesänä sitten ison mahan kanssa.... No täytyy vaan toivoo ett tärppäis pian uudelleen.
Korallilla oli kovat oviskivut, jospa se lupailisi hyvää =) Korallille, Tutille, aaroilonalle ja ketä muita pitkään yrittäneitä täällä onkaan, toivon todella sitä plussaa, olette sen ansainneet. Ja ihailen teidän kärsivällisyyttänne. Itse kun oon niin kärsimätön, että nytkin oon jo ihan masiksessa, vaikka ilmeisesti melko helposti raskaudun kun eka tuli yk3 ja toi km yk2, eli ei pitäisi olla hätää...
Anteeksi jos on sekavaa tekstiä, kuume taitaa olla nousussa kun on niin outo olo.
murunmamma pää täynnä räkää
ilmoittelempa minäkin pitkästä aikaa kuulumisia.. Luin pinon hätäseen läpi kun on kiireinen synttärivikonloppu takana..
).( Perjantaina kävin inssissä, yllättäen ovisplussan sain jo silloin kp12 ja soitin klinikalle niin samana päivänä tehtiin sitten mulle toinen inssi! odottelin plussaa vasta sunnuntaille jolloin inssi olisi ollut maanantaina mutta sen tullen perjantaille tehtiin jo samana päivänä. Munarakkula oli puhjennut eikä lääkäri nähnyt monta niitä on ollut.. no, olenpa niin pessimisti että koko ajan kiellän mielessäni mahdollisen yhdenkään alkion onnistumisen joten en jaksa sitä moniraskausasiaa edes miettiä etukäteen. Verta tuli jonkin verran operaation jälkeen mutta se vissiin tavallista. Lääkäri ainakin kovasti tsemppasi että hyvät mahikset olis
kun simpat on hyvin uivia ja niitä on nyt reilusti laitettu oikeaan aikaan liikkeelle (ehdittiin torstai-iltanakin puuhastella kun en tiennyt perjantain inssistä..=)). Ultran perusteellakin hehkutti että oikein näyttää hedelmälliseltä.. Tiedä sitten, sinne paukkui taas 250¿ joten kaippa tuo olis ne sinne ruutannu vaikkei olisi hyvältä näyttänytkään.. Ounou, olempas taas positiivinen.. Sitten eilen vielä lääkärin määräyksestä varmisteltiin vaikka testi kyllä ei enää ovista näyttänyt. Kaikkemme on tehty..
Ollaan vietetty tosiaan tytön synttäreitä ja vielä tänään jatkuu.. muutamat vieraat vielä tulee. Täytyy lähteä houkuttelemaan sankari päiväunille että jaksaa taas juhlia.
Plussatuulia ja muutenkin pirteää mieltä taas uuteen viikkoon!
aaroilona
p.s olen potenut pienoista palstadepistä enkä ole jaksanut muutenkaan niin tarkastella omiakaan oloja, mutta eiköhän tästä taas reipastu kun piinaviikot koittaa! Sen päätin että kuumemittari kainalossa en aio loppukiertoa kulkea =)
Koralli: Normaalisti minulla ovistikut käytössä, mutta juuri oviksen ajankohtana oltiin pari viikkoa ulkomailla miehen vanhempien luona, joten oli pakko unohtaa koko homma. Täällä kotosalla nyt sitten taas tikut käytössä ja taitaa olla pakko aloittaa lämmön mittauskin.
Oudosti ovis siis todella myöhään limojen jälkeen, noin 5-6 päivää limojen loppumisen jälkeen ollut. Varmisteltiin vielä oviksen jälkeen todella hyvin mielestäni, mutta miehen simpat elää vain noin kaksi päivää, joten täytyy varmaan vielä ahkerammin tässä kierrossa varmistella.
Ensi viikolla on sitten aika taas lapsettomuustutkimuksiin, jippii! Ja huomenna saan aloittaa uudelleen clomit.
Oikein paljon plussatuulia!
Rizza kp 2/31- , yk 20
Perjantaina kävin gynellä ja ei ollut mitään " vikaa" . Paitsi, että epäili endoa kun sisätutkimusta tehdessä tuntui aralta. Jotenkin ymmärsin lääkärin puheista, että kolmatta yrittäessä voi mennä kauemminkin. En oikein saanut mitään " irti" siitä lääkristä, siis kun täytyi koko ajan kysellä. Ei siis ole estettä raskaudelle.
Murunmamma: pahoittelut keskenmenosta. Ja Pocolle myös! :(
Aloin jo kerran kirjottaa, mutta tuli liikaa " katsojia" ;)
Murunmamma ja Poco, pahoittelut! Toivottavasti tää kierto tuottaa paremman " tuloksen" . Ja pahoittelut muillekin tänne tippuneille.
(.) En oo paljoa kirjotellu, ku ei oo ollu paljoa kerrottavaakaan. Eilen puuhailtiin parikin kertaa, kun tais olla o-hetki :) Josko vielä tänään... Tein o-testinkin, mutten saanut siihen yhtäkään viivaa :S Vaikka koitin kahtena päivänä... Mutta limoista siis ajattelin ton ajankohdan, että olis eilen ollu. Ja tietty kierron pituudestaki, on ollu aikas vakiota viime aikoina.
Voisin varmaan huomenissa päivitellä listaakin.
- bee kp 15/27-30 -
Ilmoittaudun tänne teidän pinkkaan nyt sitten tädin saapumisen myötä..
Pahoittelut murunmamma ja poco..
Tästä taas sitten uuten yritykseen.
Eipä muuta.. täytyy tulla taas paremmalla ajalla.
Terveisin Teera kp 4/28-29 yk 5
Täti tuli perjantai iltana ja syyskuisissa kirjoittelin pitäväni palsta taukoa. Ja katin villat. Tänne löysin tieni kun surffin netissä.
Rilla-ma-rilla: kirjoittelit odottelusta oviksen jälkeen. Ja ihan sinuun samaistuis. Musta se odottelu on ihan kamalinta koko tässä projektissa. Mä oon havaitsevani kaikenlaisia oireita. Viime syksynä oli parissa kirrossa etovaa oloa koko ajan. Ja ihan täsyin psyykkistä.
Poco ja Murunmamma: pahoittelut, km on kamalaa, nimimerkillä kokemusta on.
ON: Flunssa päällä ja taidan jättää huomisen työpäivän välistä, ehkä jopa tiistainkin. Yllättävän vähän ketuttivat menkat. Alkoivat sentään ihan ajoissa. Eka kierto kmn jälkeen etten itkenyt. Pikkasen haikea fiilis.
Tässä yritys kierrossa: hankin Donna sylki ovistestin, tarkkailen limoja ja kohdun nupukkaa ja pidän päiväkirjaa, juon omenaviini etikkaa ja greippimehua alku kierron ja punkkua oviksen jälkeen, syön foolihappo lisää. Ja pyrin painoa pudottamaan.
T: Vacsuli kp 3/30-37, yk 4
Onko täällä lyhyempää pinoa lokakuisille..? :) Niinkun lokakuiset vko 3?? Mietin vaan. Omasta mielestäni en ole nähnyt.
No jatkan nyt tähän.
Omaa napaa: Väsyttää kun juniori heräsi yöllä kolme kertaa... Itse asiassa on tehnyt sitä jo reilun vuoden verran. Pitäisiköhän viedä unikouluun? Joskus herää VAIN 2 kertaa, mutta yleensä on tuo kolme kertaa. Ei ole kertaakaan vielä nukkunut koko yötä putkeen. Siitä on ilmeisesti tullut tapa, että heräilee. Olen aika väsynyt tähän.
Pupuiltu on viikonloppuna pariin otteeseen . Nyt kp 14 tai 15/28-29. Ovisplussaa ei ole löytynyt vielä, ja ovistikut on loppu (huomenna varmaan ovis?). En aio ostaa lisää. Jotenkin tympii ja väsyttää tämä homma vaikka on vasta yk 5 menossa... blaah!!!! Ei yhtään huvita enää puuhailla lisää. Ajattelin jättää tämän nyt tähän ja tärppää sitten jos tärppää. Ei vaan nyt yhtään innosta. Tänä iltana vielä kerran jos saan miehen petiin ja jos huvittaa, mutta muuten jää kyllä puuhailut tähän. En tiedä miksi mieliala on niin alhaalla... Tämä vesisade ja pimeyskö? Ainakin eilen jomotti kipeästi alavatsan oikealle puolelle ja rinnat oli kipeät. Jospa ovis olisi ollut jo eilen illalla... Mutta tällaisia fiiliksiä. Puhti vaan loppui. Ei sitä aina jaksa skarpata.
Hyvää viikon alkua! =)
Ihan samaa mieltä olen, tää piinailuaika on syvältä!!! Olen kyllä huomattavasti rauhallisempi, kun yrityksen alussa. Ekoissa kierroissa hypin seinille ja äksyilin perheelle. Tunsin kovasti oireita ja olin varma onnistumesta. Nyt voisin veikata, että jos ihme tapahtuisi ja plussaisin, ei ne oireet eroaisi näistä jo tuntemistani.
2pojanäiti: Millä mielellä olet tuosta gynekäynnistä? Tuleeko tuosta endoepäilystä jotain lisätutkimuksia?
Nostan hattua teille, jotka heräilette vauvojenne kanssa ja kuumeilette jo seuraavaa. Itse olin hiukan isomman ikäeron kannalla, mutta nyt näyttää, että yritys olisikin voinut alkaa jo paljon paljon aikaisemman =(. Ikäero senkun kasvaa, huoh.
Poco: Voi ei! Sinä myös... Oikein paljon onnea uuteen yritykseen.
Vasculi: Minkälaisia nuo sylkitestit on? On helppoja käyttää? Hyviä? Kalliita?
Ajattelin, etten enää hamstraa raskaustestejä kaappiin. Sitten jos täti on edes muutaman päivän myöhässä, niin haen testin apteeksista. Olen kyllä ennenkin ajatellut näin. Joskun pystyn tähän, joskus en ;).
AnniHelen@ kp 20/n.28 yk12 dpo6
on varmaan joku lukihäiriö, oon tehnyt tätä aiemminkin... Vasculi = Vacsuli75
AnniHelen@: Donna sylkitestistä olen googlaillut (suomeksi ja enkuksi Donna saliva fertility test) toiset kehuu toiset ei, maksa 41-45euroa Lohjalla oli ihan apteekin hyllyssä (en muista hintaa), netissä ainakin www.apteekkikauppa.com (mittauslaitteet ja testit, hinta n.41 euroa). Laitetaan sylkeä linssille ja katsotaan mukana olevan mikroskopin kautta kiteytyykö kuivunut sylki vai ei. Kiteytynyt=lähestyvä ovulaatio.
Jäin muuten flunssan kourissa kotiin ja huomsienkin ilmoitin. Ihan fiksuveto.
T: Vacsuli aka Vacsu aka Vacsuli75 (eli kaikki käy). Kp 4/30-37, yk4
Esikoinen 3.7v. yritystä vajaa 1 kk takana.
Tänne ilmoittaudun mukaan!! Eli meillä on esikoinen 1v4kk, ja esikoisen jälkeen toinen on saanut luvan tulla, mutta
nyt olen syönyt kaksi kiertoa clomeja ja teroja, marraskuulla jo tärppäs, mut se loppui lyhyeen. Seuraavan kiertoon mennään clomien voimin x3, ja terot mukana. Esikoinen myös sai näillä alkunsa. Nyt on menossa kp 27/30, mutta kovin odottelen tädin tuloa. Eli syyskuun toive jo lähes unohdettu.
Kiva vaihdella ajatuksia muiden kanssa, ruskavauvaa toivoen =)
moikka vaan!! meillä kanssa neljättä kuumeillaan. Vanhin lapsista on 8v, sitte 7v ja kuopus 1v 1kk. Ehkäisyäei ole ollu kaytössä ku kolmisen kuukautta synnytyksestä, mutta ei ole tärpänny. Tämä nuorin sai alkunsa clomi+terolut yhdistelmän 2.kierrosta. nyt eilen otin viimeisen clomin, katsotaan tuleeko tärppi ihan ekasta hormooni kierrosta.. nyt en ottanu terolutia, mutta jos ei tärppi nyt tule niin seuraavassa kierrossa nekin taas mukaan. Kovasti Plussa säteitä kaikille mukana olijoille!!!!!
-marrasmamma-
tänne kurkistelemaan =)
Yk1:stä täällä aloitellaan, tänään vasta kp3/32-34 (tuo on keskiarvo).
Viidettä villahousua kuumeillaan ja jos lokakuinen meille matkaan tarttuisi, la olisi 14.10. Greippimehua on kaappi pullollaan ja multi-tabs raskaus tabletit käytössä. Näillä " poppakonsteilla" mennään.
Palaan paremmalla ajalla lukaisemaan koko ketjun läpi, nyt täytyy patistella pesua nukkumaan.
Sunmom