*~*~* Ensikot maanantaihin *~*~*
Kommentit (54)
Täällä lomat vietetty ja NELJÄN viikon nettipimento ohi : ) Saatiin muutettua onnellisesti uuteen taloon ja muutama päivä ihan oikeaa lomailuakin.
En ole ehtinyt kahlata kaikkia pinoja läpi, mutta ymmärsin että joitakin plussia oli ehtinyt poksahtaa?
Killalle taaas kerran tsemppihali : )
Ihan pikkasen kertynyt loman aikana paperia tähän pöydälle, joten pakko keskittyä hommiin tää päivä ainakin - aijoo, ja jos joku muistaa kun hain sitä unelmahommaa ennen lomaani, niin eikös siihen valittu taas joku muu. Blääh! No, onneksi tämä mun nyk. hommakaan ei niitä kaikkein kamalimpia ole.
Ja vielä oma napaa; kp 17/28-32. Nyt vaan odottelua, odottelua...
Mukavaa maanantaita, Enskat!
Jessis
Perjantaista asti olen ollut nettipimennossa mökillä olon vuoksi. Kahlasin viikonlopun pinoa läpi ja ei voi muuta kun tsemppihalia kaikkia tädistä kärsijöitä!!! Plussia ens kiertoon!!! +++
Itsellä menossa nyt kp 33/36-38 eli jännä on paikat. Ihmismieli se vaan on niin kovin outo, että kaikkia oireita muka saa aikaan, vaikka tuskin sitä vielä ekasta kierrosta tärppää. Kuvottanut on, mutta mä saan ton itselleni helposti aikaan. :) Katsellaan nyt tää viikko miten käy. Tekis mieli testata, mutta järki onneksi käskee vielä odottaan. Saas nähdä, mihin asti jaksan odottaa...
Hyvää viikon alkua kaikille enskoille!!!
Pöh, kone jumii, niin en voi käyttää tuota word-jippoa. Olitte ihan mukavan pinon saanut viikonloppuna pystyyn! Negoja oli sadellut turhankin paljon :(
Pahoittelut kaikille negan testanneille! Muistakaa että hanskat tiskiin vasta kun se täti on kunnolla kotiutunut, muuten ei menetetä toivoa! :)
++++++++++++++ tädin yllättäneille seuraavaan kiertoon!
plussa-uutisia ei ollut tullut. niitä kun meinaan odottelin Killalta varsinkin... no mutta onneksi Killa pysyy leuka pystyssä eikä hevillä nöyrry tädille! :)
minne ovat kadonneet enskojen ainoat ikätoverini cerbera ja ninnuliina? Taisi ninnuliina luovuttaa negansa takia. Ei saisi! :/
Live oli uusi! Tervetuloa turisemaan! :)
Oma napaseni ).(
Tosiaan viikonloppuna tuli rymyttyä. Ördäsin kunnolla sekaisin (viikonlopuna muuten näköjään suosiossa ollutta!) punkkua ja siideriä+kaljaa. Tuntuu että olisi darra vielä tänäänkin :( *pipipää*
No, uusi viikko ja uudet kujeet. kp.10/28 ja tällä viikolla h-hetket :) Nyt pistän kaikki peliin, en muuten joisi sitä ällöpahaa greippimehua tai napsisi niitä monivitamiineja sun muita! :) Toivottavasti minä plussaan nyt (tahtootahtoo) ja pääsen vielä istumapaikalle plussajunaan!
hiphei ja vilkuti-vilkuti KM, miauu, cerbera, meriheppa, desejo ja muut!
TOIVON HURJASTI PLUSSAUTUMIS-ONNEA KAIKILLE ENSKOILLE!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Niin, piti vielä kommentoida sitä gallupia, mikä viime viikolla oli. Taisi silloin jäädä kommentoimatta. Mulla nimittäin tulee _todella_ iso ongelma tästä alkoholijutusta. Me kumpikin miehen kanssa ollaan kovia menemään ja lasiin ei juurikaan olla syljeksitty. Oikeastaan joka viikonloppun tänä kesänä on varattu ja suurin osa niistä tavataan ystäviä tai mennään jonnekin suunnitellulle reissulle erinäisten ihmisten kanssa. Jo nyt tämä viikonloppu oli ongelmallinen. Pyrin etten ottaisi, kun kp:t kuitenkin jo aika likellä. Yllättävän hyvin onnistuinkin, mutta kyllä tääkin jo ongelmia tuotti ja miehen salajuoma-apua tarvitsi. :) Ja eikä oltu kun appivanhempien kanssa mökillä!
Alkumaljoina shampanjaa (ja kun sitä tarjotaan, niin kuka hullu siitä kieltäytyisi?!), jota join yhden lasillisen. Ruuan kanssa oli viiniä (pysyin hyvin välttelemään juomista, vaikka sitä mulle kaadettiinkin + mies auttoi) ja kokoajan tyrkytettiin siideriä (saunaan, jne.) yms. No nyt on yks etappi kunnialla ohitettu!
Tiedossa on monta ongelmallista tilannetta vielä syksyn mittaan. Alkoholittoman punaviinin (kuulin tästä kaverilta, en ole tarkistanut saatavuutta itse) ja siiderin avulla uskoisin jonkin verran selviytyväni. Samoin miehen sala-avustuksella ja tarjotun juoman salaa pois kaatamisella. Jos kieltäytyy kokonaan ottamasta mitään, niin ainakin mun kohdalla nousee kanssaihmisillä isot epäilyt! Sit tietty saman pullon kanssa voi kulkea pidempään ja korvata oikean sisällön vedellä. Tämä tosin vain silloin kun tietää, ettei kukaan kaveri tule ottamaan samasta pullosta.
Mutta joo, olipas taas sepustusta. Ja ei, en ole mikään alkoholisti, vaikka tosta tekstistä vois sellaista kuvitellakin. ;) Se vaan keskittyi täysin kuningasalkoholiin, unohtaen kaiken muun.
Ja kiitokset MaryRoselle + toivotuksista!
Olittepas taas viikonloppuna runoilleet! Muutamat oikein voimajuoman (punkun) avustuksella. Hyvä, hyvä!!! Viikonloppu oli ja meni. Lauantaina olimme Porin Jazzeilla ja EHKÄ näin Stingin. Siellä oli aivan tajuttomasti ihmisiä eikä tällainen teletappi siellä ihmismassan keskellä oikein pärjää. Onneksi sentään korvat toimii vaikkei esiintyjiä näkisikään.
Tsemppihalit negan testanneille ja tädin yllättämille! Toivottavasti jaksatte kuitenkin jatkaa kuumeilua ja haaveilua meidän muiden kanssa. En tiedä teistä muista, mutta jotenkin näin kesällä ne ikävätkin asiat kestää paremmin. Ehkäpä tuolla auringolla on jotain tekemistä asian kanssa. Ilmeisesti toimin sitten aurinkoenergian voimalla!
En ollut koskaan aikaisemmin edes miettinyt tuota koti-inssin mahdollisuutta ennen kuin siitä täällä viikonloppuna keskusteltiin. Meidän kohdalla se jäisi varmaan kokeilematta. En ole toki myöskään miehen kanssa asiasta keskustellut, mutta luulisin näin. Jotenkin välillä tuntuu, että tästä vauvahaaveesta on jo nyt tullut sellaista " lääkärileikkiä" ja tieteellistä hömpää, kun yrittää jokaikistä nipistystä ja kolotusta tulkita parhain päin ja laskea päiviä näiden kolotusten perusteella. Ei ihme, että pää sekoaa välillä. :D
Joku uusi enskakin oli intoutunut mukaan. [color=3A5FCD]Tervetuloa![/color] En alussa voinut kuvitellakaan, että voisin jäädä koukkuun tällaiseen palstailuun, mutta niin on vaan tainnut käydä. Täällä on ihan huippuporukkaa kuumeilemassa, joten toivottavasti viihdyt hyvin.
Yritän kommentoida myöhemmin lisää...
Aurinkoenergiaa kaikille! Yritän varastoida sitä talven varalle ja siirryn tuonne parvekkeen puolelle lankakerien kanssa. Aloitin eilen nimittäin virkkaamaan lankakerien lopuista vauvapeittoa " varasiskon" (ikään kuin siskopuoli, muttei kuitenkaan mitään sukua) syyskuussa syntyvälle vauvalle. Siitä näyttää tulevan oikein hieno, joten jos ihme tapahtuisi ja plussapallo pomppisi meille ennen tuota syyskuuta, niin taitaisin kuitenkin pitää peiton itselläni. ;)
-desejo
Ah, tekipä terää kun sai kerrankin nukkua kunnolla! Iltavuoroon oon menossa, tähän asti paahtanut lähinnä aamuvuoroja (7->), eikä ne sovi mulle yhtään, kun oisin niiin kova nukkumaan :) Vielä kolme päivää töitä ja sitten ruhtinaallinen 6 päivän loma!! Qstockiin on tarkoitus mennä, ja viikon päästä mies täyttää 27 vuotta. Voi kun plussa olis ihana synttärilahja hälle :) Niin tosiaan, sairaalassa oon töissä psykogeriatrisella, kun Titi-kollega sitä kyseli :) Paskitautikin tuli ja meni, ei tarvinnut onneksi oksentaa kertaakaan. Veskissä kyllä sai istua senkin edestä :/ (jos jollakulla kiinnostaa meikäläisen huussisessiot :D)
jessica, kiva kun tulit takaisin :)
lyylis, jännät paikat sulla tosiaankin!! koskas meinaat testailla? ++++-onnea!
MaryRose, on se vaan hyvä joskus juhlistaa kunnolla ;) Koita kestää jälkimainingit, ja olkoon oviksesi pian ja olkoon se tuottoisa :)
Live, tervetuloa mukaan! Just oikeen porukan valitsit. Kuulostaa karulta, mutta toivottavasti läsnäolosi vauvakuume-Enskoissa jää lyhyeksi :)
Mikäs Titin tilanne? Meinaatko testailla uudestaan?? +-pölyä!!
Pupuiluintoa kaikille (se on hauskaa ;) ), piinailijoille tsemiä ja tätiläisille suurimmat pahoittelut =(
ja vielä ).( kp 25/31, ja testi oottaa kaapissa. Teen sen kaiken varalta ennen Qstockia, että voipi hyvällä omallatunnolla maistella hieman juhlajuomaa. Tissit on edelleen kipeet ja alavatsaa juilii inhottavasti, ei ihan niinkuin menkkakipua mutta jotain sinne päin. Oon ollut ihan hirveän kiukkuinen ja pahantuulinen viime päivät, ärähdellyt miehelle ihan syyttä ja yksinäni mököttänyt menemään. Tiedä sitten, johtuuko yliväsymyksestä vai mistä, mutta pinna on kyllä todella kireällä. Kattellaan!
Sere
En loukkaantunut viestistäsi, mutta selkeytän sen verran, että en todellakaan oleta nyt plussaavani, kun menkat vasta oli. Sen testinkin tein vain pois sulkeakseni raskauden mahdollisuuden. Enkä edes yli-innokkaasti toivo (ainakaan tietoisesti) raskautuvani tässä kierrossa, koska ollaan lähdössä elokuussa risteilylle ja huvipuistoon. Siis tottakai sitä aina toivoo raskautuvansa kun on yrittämisen aloittanut, mutta you know mitä tarkoitan. En myöskään ole hysteerinen enkä etsimällä etsi oireita, vaikka sen kuvan näin kirjoitusten perusteella voikin saada. Siitä huono tämä sähköinen maailma kun toiset ei kuule äänen painotuksia ym. Tiedän itsekin että että ihminen voi kuvitella itselleen esim. jonkun sairauden oireet. Olen kohta valmis lähihoitaja, joten koulussa on kyllä näitä juttuja käyty, mutta en usko itse saavani kuvittelemalla tätä aikaiseksi, kun tiedän melkeimpä satavarmaksi, ettei tämä plussaa enteile. Minua siis lähinnä vähän pelottaa, että mikä juttu tää nyt on, ja siksi kyselen tietääkö kukaan että voiko ihminen olla valeraskaana tällaisilla oireilla. Tosiaankin aion mennä lekuriin selvittämään asian, jos ei tädin tuloon mennessä tai tädin lähdettyä oireet katoa. Ja siis selvin oire on tuo oikean munasarjan juiliminen, mikä ei ole loppunut. Ja tunnen ihmisen anatomian, joten tiedän ettei tällä kohtaa kehoa ole esim. umpilisäke. Olen miettinyt kystaa ja kohdun ulkoista raskauttakin (silloinhan testi ei välttämättä näytä plussaa), mutta jätän senkin sitten lääkärin tutkittavaksi. Kystakin kun saattaa hävitä itsekseen. Kivut eivät kuitenkaan sietämättömiä ole, niin en vielä näe aiheelliseksi lähteä lääkärin pakeille. Jos siis kukaan ei osaa tuohon valeraskaus-kysymykseen vastata, niin en odotakaan täältä palstoilta mitään diagnooseja, haluaisin vain tietää jos joku muu on oireillut samalla tavalla ja osaa antaa selityksen tälle.
Täälä Keski-Suomessa on järkyttävä ukonilma just nyt päällä. Onneksi on mies kotona niin ei tarvi olla yksin, kun tota ukonilmaa hieman pelkään. Koko ajan salamoi, jyrisee ja sataa kaatamalla vettä ja kaiken lisäksi on tosi pimeetä.
ON: taas tuli tänä aamuna testattua nega (kp35/28-?), joten luulen että menkat on taas hukassa, niin kuin ne oli syksyllä pillerien lopetuksen jälkeen. Kertaakaan en ole niitä sen jälkeen saanut ns. luomuna menkkoja vaan aina on ollut terolutit käytössä kierroissa paitsi nyt, kun ajattelin tän kierron kokeilla ilman. Ja nyt tuntuu, että olis sittenkin pitänyt niitä syödä. Voihan se plussa sieltä tulla, mutta mä vähä luulen että ei, kun en edes tiedä onko ollut ovis vai ei, todennäköisesti ei. Tää menkattomuus taitaa aikas pahasti viitata mun PCO:hon, joten varmaankin syksyllä hoitoihin, ehkä.
Sori, nyt tuli pelkkää omaa napaa, mutta en jaksa kommentoida mitään, on vähä p*ska fiilis tosta testistä. Taidan mennä miehen kainaloon katteleen ukkosta. Ja huomisesta lähtien oon viikon nettipimennossa, kun ollaan taas reissun päällä sunnuntaihin asti.
Kathy, vähän masentuneena =(
Oli pakko tulla katsomaan mikä killan tilanne, mutta missäs tyttö luuraa??? *huhilee* Olen jänskännyt viikonlopun taustalla sun puolesta:))
Naksu, pahoittelut sulle siitä tätsän ryökäleestä, Mä jo NIIIIN toivoin et saisin teidät molemmat mukaan tonne o-puolelle! ((halaus))
Jessicalle kanssa vilkutukset:=)
Plussasäteitä teille kaikille Enskoille!
Aurora + törriäinen 8+6
Täti tuossa äsken soitteli, ja ilmoitti tulevansa loppuviikosta/ens viikon alusta.. Nyt siis on jo semmoset tädinenteilykivut, että tästä ei voi erehtyä.. Plääh :(
Qstockissa vedän kyllä viinaa niin että oksat pois!! ;)
Sere
Tästä päivästä tuleekin sitten se kp 1/28-41, kun täti tekee juuri tuloaan... Näköjään ei nyt jaksanut niin kovin masentua tällä kertaa. Hassua, miten joissain kierroissa on ihan maansa myynyt ja nyt tuntuu ettei tunnu missään! No, ehkä se illalla vielä iskee totuus vasten kasvoja... Vaan ei sitten muuta kuin kohti 11. yrityskiertoa. Tän jälkeen onkin sitten se vuosi yritystä täynnä, saisokohan sen kunniaksi plussan? :)
Katoin tossa, kun oon pitänyt kirjaa, näistä yrityskierroista ja tosiaan melkein joka kierto on ollut eripituinen (41-32-40-37-31-28-34-35-32-29) ja oireet joka kerta ainakin vähän erilaiset! Kuten tässä siis todettu, en usko enää mihinkään oireisiin. Ja kun noista oireista oli puhetta, niin tosiaan esim. noita mahan nippailuja mulla on läpi kierron, joten turha mun on kuvitella mitään kiinnittymisiä yms. tuntevansa. Mulla on jotenkin sellainen tunne, että jos joskus tulee oireeton kierto, niin silloin saan plussan! Katotaan kuin muijan käy! :)
Oho, tulipahan taas omaa napaa oikein rivitolkulla!
[color=blueviolet]Jessica[/color]: MOI! Kivaa, kun oot taas kuulolla! Mites kesä on sujunut? Harmi ettet tullut valituksi siihen duuniin (kemioista huolimatta ;) )! Ehkä saat sitten lohdutukseksi plussan... *bd* Varmaan ihanaa asua omassa uudessa talossa! Mites ne tiedän lääkärihommat, jos ei plussaa kuulu? Oliko jo aika varattuna?
[color=blueviolet]KM[/color]: surkeita juttuja noi ihmissudeasiat, vaikkei ois omia! :(
[color=blueviolet]Sara ja Mary[/color]: työniloa! :)
[color=blueviolet]Lyylis[/color]: toivotaan, että oireet ois NIITÄ oireita! *bd* Eiköhän se plussaamisen todennäköisyys ole yhtä suuri ekassa, kuin kolmannessa kierrossa, joten hyvinkin voipi plussa pärähtää tikkuun ekasta yrityksestä! :)
[color=blueviolet]Sere[/color]: *bd*
[color=blueviolet]Kathy[/color]: voihan surku, pahoittelut negasta! Toi pco on aika paskamainen juttu! Onko sulle terojen lisäksi ajateltu koskaan clomeja tms? No meitä taitaa sit syksyllä olla monta hoitoja suunnittelevaa, jos ei tässä ala ihmeitä tapahtua! :/
Plussaonnea kaikille kivoille Enskareille, erityisesti viikon piinailijoille!
[color=violet]++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++[/color]
Killa
Ei ollut lääkärin kanssa mitään puhetta clomeista, mutta täytyy kysyä seuraavalla kerralla niistä. =) Mulla on jo sovittuna seuraava ns. kontrolliaika sairaalalle, tosin se on vasta marraskuun puoli välissä ja siihen mennessä pitäs yrittää laihtua n. 5-10 kiloa. Sekin kuulemma helpottas raskautumista. Hyvällä alulla oon jo, sillä peräti 5 kiloo on paino pudonnut PCO:sta huolimatta.
tosi kivasti noi työt etenee, kun täällä vaan hengaillaan (voi voi).
Kiitti kaikille tervetulotoivotuksista - uusille tiedoksi että Jessica kuuluu vakiokalustoon, yritystä takana ehkä jotain 15-16 kiertoa.
Huiskutukset Auroralle takaisin : ) Kylläpäs aika kuluu nopsaan kun olet jo noin pitkällä!
Ja iso hali Killalle - kp1 on kuiteskin aina se pahin, kunnes positiivisuuskäyrä pikkuhiljaa kierron loppua kohden nousee. Kyllä meidänkin aika vielä koittaa!
Mulla on sinne tyksin lapsettomuuspuolelle aika 7.9. Sitä ennen pitäisi kp3-5 (ensi kierrossa siis) käydä otattamassa jotain labrajuttuja tk:ssa, jotka sitten lähetetään tyksiin. Toivottavasti saisin edes syksyn aikana jotain selvyyttä tähän tilanteeseen.
Itse avauduin eilen ystävälleni tästä yrityksen kamaluudesta, ja helpotti kummasti oloa. En ole oikeastaan kenellekään muulle kuin siskolleni tästä yrittämisestäkään kertoillut.
Missäs mooli?
J.
Sere: toivotaan ehkä vielä vähän kuitenkin enemmän sitä plussaa kuin Qstockin jälkeistä kaameeta kapulaa :) *bd*! Mutta oli miten oli, pidä hauskaa, iteki oisin festareille halunnu, mutta työ vie aikaa+rahatilanne ei anna periksi...
Titi-uu, mäkin katselin vähän että mitäs nyt Han siinä... Mutta sehän on hänen niin helppo sanoa kun on onnellisesti o-puolella. Minäkään en sun kiperään kysymykseen osaa vastata, kun oon näissä tuntemusjutuissa aika junnu vasta :)
kathy, voi miten IHANA ilma (oon hulluna ukonilmaan) toivotaan ehkä vielä kuitenkin sitä plussaa!++++++ Koita jaksaa, vaikka se nega aina syö miestä :/
Jessica, mooli edelleen matkoilla. pitäisi kai palata piakkoin...tällä viikolla?
missä kaikki enskat luuraa? loma-enskat varmasti vielä nukkuvat :|
pää vielä vähän pipinä, mary jatkaa työtään.
Titi-uu;
odottele ihan rauhassa seuraavia menkkoja (toivoen tietysti ettei niitä tule!), kuulostaa tuo munasarjan tienoille vihlominen ja jomottelu ihan samallaiselta kystalta mikä mulla löyty ultrassa. Useimmiten ne häviää sitten seuraavassa kierrossa, joskin voivat jumiutua jokskun aikaa..yleensä kuulema vaarattomia ovat.
Kohdun ulkoinen mun ymmärtääkseni pitäis näkyä testissä, oli se sitten munatorvessa tai muualla...jos kivut yltyy hurjiksi ja kestää jatkuvana ni sitten päivystykseen vaan tarkistamaan tilanne...kystakivut on usein kovia ja hetkittäisiä (nimimerkillä kerran tajuttomana kystakivuissaan 10minuuttia), kohdun ulkoisen aiheuttamat taas jatkuvia ja tosi pahoja.
Tsemppiä sinulle!!
Killa; harmi että se akka löys sut jälleen...uskomatonta, olin ihan varma :( no, ens kierrossa sitten..periaatteessahan meilläkin oli 12 kierto - en vaan aina laskenu sitä ekaa luomua yrityskierroks.
Yritin pohtia mitä tein kierron aikana, kun plussa napsahti...enkä oikein keksinyt mitään. Pupuiltiin ahkerasti jo ainakin viikko ennen ovista (tikutin) ja sen aikana ja sen jälkeenkin..saman kierron alussa soitin lapsettomuusklinikalle ja ilmotin että tulen sinne het kun aikoja voi varata (olivat lähös just kesälomalle eikä ottaneet uusia), lisäksi alotin samassa kierrossa vanhan rakkaan ratsastusharrastuksen, ja ehdin innostua (nyt sitten sekin jäähylle kun en oikein luota selässä pysymiseen 10-vuoden tauon jälkeen)...toisin sanoen, kun heitin pyyhkeen kehään ni alko tapahtua. Harmi vaan ettei sitä oikein voi tietoisesti (ehkä tajuatte mitä tuolla tarkoitan) tehdä...siis että se ei toimi jos ajattelee lopettavansa stressaamisen, ja silti alitajuisesti stressaa..jossain vaiheessa siihen vaan leipääntyy ja lopettaa " yrittämisen" ..ehkä se oli avain - ehkä se oli tuuria - ehkä ei...mistäs sitä tietäisi...
Mutta jos tuo nyt ketään helpotti niin hyvä niin...
Tappert 6+4? ja yhä oireeton
Hyvä Titi ettet loukkaantunut. Tuskinpa oireesi ovat mitään vakavia, todennäköisesti aivan normaaliin elämään kuuluvaa. Ihmiskeho nyt vain on vähän erikoinen ja toimii välillä vähän mitenkuten :)
Mary-Rose: olen minäkin joskus ollut yrittäjä, että aika turhaa vedota tuohon " onnellisesti o-puolella" . Mutta nimenomaan omasta kokemuksesta viisastuneena yritän antaa sellaisia neuvoja, joista ainakin itselle olisi ollut hyötyä silloin yritysaikana. Joku sanoi tuolla aiemmin, että tämä on kuin jotain " lääkärimeininkiä" että etsitään kaikkia pieniäkin oireita ja yritetään tulkita niitä sitten omiin tarpeisiin sopiviksi (eli oviksen aikaan kaikki kehon toiminnot tulkitaan ovikseksi ja ennen menkkoja kaikki tuntemukset yritetään tulkita raskausoireiksi). Mutta KOKEMUSESTA TIEDÄN, että tämä on turhaa, eikä suinkaan helpota elämää, vaan aiheuttaa turhia paineita. Siksi kehotan kaikkia yrittäjiä ottamaan rennosti (vaikka se voi tuntuakin vaikealta). Miten sitä muuten voi nauttia niistä jännittävistä ajoista, kun mietitään, jokohan minusta on tulossa äiti? Itse jopa vähän kaipaan sitä ihanaa jännitystä ja kutkutusta, kun ei tiennyt, mitä tuleman pitää. Tokihan niitä pettymyksiäkin tulee, mutta niin niitä tulee jatkossakin ja lapsia kasvattaessa niitä vasta tuleekin, kun kaikki ei välttämättä sujukaan niin kuin ajatteli.
Eli pahoittelut, jos joku otti nokkinsa viestistäni. Helppohan se minun on sanoa tuolta o-puolelta, niinpä.
Han ja Pööpötin 12+5
desejo sanoi hyvin, että yritys on kuin " lääkärileikkiä" . Piti vain lisätä tuohon ed. viestiin, kun en äsken muistanut.
Yövuoron jälkeiset unet maistuivat!
Jessica: Heiiiii! Tervetuloa taas joukkoon vaan munkin puolesta!
Aurora: Moikkelis vaan! Onpa kiva kun täällä kayt moikkaamassa! Mitenkäs sun alkuraskaus on sujunut? Pettymyksen taas tuotin, enpä vielä siirynytkään sun seuraksi " toiselle puolelle" . Mutta ehkä vielä joskus...
Kärkkääksikin on ruvettu... Nää on vaan sellasia asioita jotka jokainen hoitaa omalla tyylillään, tahtoi sitä tai ei. Ulkopuolelta tulevat neuvot ovat usein samansuuntaisia: ota rauhallisesti, ei stressiä, nauttikaa toisistanne - voin ikävä kyllä kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa (liku vuosi yritystä takana) että ei todellakaan käskyistä ja kehotuksista noin vain tapahdu, vaikka sitä itse toivoisikin. Itse asiassa nuo kehoitukset pahentavat yleensä oloa... Mutta, kuten jo sanoin, jokainen tavallaan, suotakoon se kaikille, eiköstä vain?
Killa: jepjep, lekuri on varattuna, meni vaan aika pitkälle aika ennen ku sain! Eli siis 7.8. on mulla taas yksi etappi, saa nähdä mitä silloin tapahtuu. Meen ihan vaan omalääkärille, hän kun on asian " ottanut omakseen" niin uskon että laittaa lähetettä eteenpäin.... Toivottavasti! Tulis ehkä vähän halvemmaksikin näin kuin yksityisen kautta..
ON: Nyt siis 12. yrityskierto aluillaan, kp2-3 (kai). Miten oon nyt jo voinu mennä sekaisin koopeissä?! =) Hih, no ehkä tuo yövuorokin vaikuttaa asiaan... Nyt ajateltiin siis kokeilla niin, että pupuillaan ihan vaan muutamana päivänä sen tarkemmin kalenteria katsomatta - jos siis onnistuu! Katsotaan pitääkö mun teoriani " tukkivista hitaista" paikkaansa! ;)
Heilutukset kaikille, anteeks kun en taaskaan kommentoi kaikille, väsyttää vielä vähäsen...Zzzz
mutta kuten Tappertkin sanoi, monesti tuo yrittämällä yrittäminen voi olla jopa esteenä. Ja minusta " yrittämällä yrittäminen" tarkoittaisi sitä, että käytetään erilaisia keinoja raskauden edistämiseksi, koitetaan metsästää mahdollisia oireita ja niin edelleen. Yrittämistähän on jo se, että ehkäisy on jätetty pois siinä toivossa, että tulisi raskaaksi :)
Tässä muutama vinkki siihen rennosti ottamiseen:
1. Älä enää yritä metsästää mahdollisia oireita, ne jomotukset, mielialavaihtelut, päänsäryt yms. voivat johtua ihan vain PMS:sta ja tukkoinen nenä siitepölystä
2. Älä koita käyttää erilaisia hienoja keinoja edistääksesi raskauden mahdollisuutta. Jätä kaikki keinot nyt hyllylle. Älä edes mieti niitä :) Niistä toki voisi olla hyötyä, mutta yhtälailla, ne voivat olla täysin hyödyttömiä keinoja. Ne ainoastaan lisäävät tuskaa silloin, jos täti taas tulee paikalle, KEINOISTA HUOLIMATTA. (Poikkeuksena tietysti esim. lapsettomuushoidoissa käyvät ihmiset, mutta se on muutenkin toinen juttu)
3. Ole positiivisella asenteella liikkeellä. Toivo parasta, älä pelkää pahinta! Se, että pelkäät koko kierron ajan mahdollista negatiivista tulosta, estää sinua olemasta hetkeäkään innoissasi mahdollisesta POSITIIVISESTA tuloksesta. Ja se, kun sanotaan, että pessimisti ei pety, on kukkua! Sama tulos se nega on pessimistillekin, pessimisti vaan ei ole voinut olla hetkeäkään innoissaan, kun on ollut ja valmiiksi pettynyt ja lannistunut. Ja tämä on tosiseikka. Pessimisti ei pety, muttei koskaan voi olla onnellinenkaan.
Ja vaikka kuinka nyt sanotaan, että " helpommin sanottu kuin tehty" niin mistä tiedätte, ennenkuin olette kokeilleet? No, jokainen tietysti tyylillään. Ja jokainenhan voi koittaa etsiä itselleen parhaimman keinon ottaa iisisti. Pääasia, että jokainen voisi nauttia tästä jännittävästä yritysajasta :)
Eli tsemppiä kaikille yrittäjille. Kyllä se vielä iloksi muuttuu.
Näin se uus viikko taas alkaa ja niin alkaa työviikkokin. Ajattelin tänään oikein repäistä ja polkasin pyörällä töihin. Herää kummasti paremmin ku hiukan viileässä ilmassa pyöräilee.
Pidemmittä puheitta jatkan hetken työntekoa ja palailen myöhemmin jatkamaan.
Aurinkoista päivää kaikille enskoille :)