Iltavuoroon mennessä koko aamu pelkkää kellon kyttäämistä :/
En ole hirveästi tehnyt vielä iltavuoroja, eli en tiedä tottuuko tähän iltavuoroon lähtöön niin, ettei kuluta koko aamupäivää siihen, että kyttää kelloa ja miettii töihinlähtöä. Tuntuu että iltavuoropäivinä koko päivä menee ikäänkuin töihin, kun sitä aamupäivää ei pysty rentoutumaan, kun ajattelee vaan koko ajan että kohta töihin... :/
Kommentit (30)
Kaamos aikana iltavuoro on paras, keväällä ja kesällä aamu.
Tykkään iltavuoropäivistä. Usein siivoan ja pyykkään, käyn kaupassa ja nautiskelen radion kuuntelusta ja surffaan netissä.
Just ton takia inhosin edellisessä työssä iltavuoroja. Päivä tuntu m enemmän hukkaan, kun ennen töitä ei kauheesti voinu tehä ettei myöhästy töistä (tai sit puuhasin niin paljon, että töissä meni pari ekaa tuntia kasatessa ajatuksia) ja iltasin ei töitten jälkeen ehtiny tekeen juuri mitään.
Itse tykkään laittaa herätyksen hälyttämään töihin lähtöä. Silloin saan ajatukset muualle aamuisinkin, kun ei tarvitse huolehtia kellon kulusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tykkään iltavuoroista. Aamulla varhain ylös, lapset kouluun ja koti järjestykseen. Illan ruuat valmiiksi. Vielä ehtii käydä kaupassa ja salilla ja tulla kotiin ottamaan pienet nokkaunet ennen kuin lähtee töihin. Työmatkalla kuulokkeet korville ja 20 minuuttia rentoa oleskelua omissa oloissaan.
Illalla kotiin tullessa kaikki ovat jo sängyssä/ hoitopaikassa nukkumassa. Ei tarvitse kuin itsestään huolehtia. Suihkuun, iltapala ja vähän aikaa telkkarin ääressä tai lukemista ja nukkumaan. Eikä haittaa, vaikka seuraavana päivänä olisi aamuvuoro ja herätys viiden maissa. Kyllä se 5-6 tuntia unta riittää.
Alapeukutin koska kuulostaa mielestäni surulliselta miten vähän aikaa näet lapsia. Minulla on samanlainen aamu, mutta olen illankin kotona lapsien kanssa. Olen siis kotiäiti.
Ja ei, en siksi että olisimme erityisen rikkaita, vaan koska se kuuluu arvoihimme ja sopii hyvin meille.
No me! Ainoastaan rajoittaa, ettei voi lähteä vaikka kalaan tai suunnitella sieniretkeä kunnolla. Pienen makkaranpaisto /kahvitteluretken ja vähän sienestystä kerkeää tekemään ennnen iltavuoroakin.
Koirakin tykkää.
Sinccis
Mulla ongelma on päinvastainen. Keksin niin paljon kaikkea tekemistä, että välillä meinaa tulla kiire töihin. Joskus olen varmaan myöhästynytkin ja muut pomot ihmetelleet, että miten voit myöhästyä iltavuorosta ;)
Ootteko ihan uusavuttomia? Ei sitä kelloa tarvitse kytätä. Laittakaa puhelimeen hälytys, niin tietää koska pitää lähteä...
Miten ankeaa voi olla...? Anteeksi vain.
Minusta on ihanaa että menen välillä klo 14 töihin. Käyn lenkillä/ treenaamassa, ratsastamassa, lounaalla...
On ihana päästä talvellakin valoisalla harrastamaan! Lapsia mulla ei ole, en tiiä oisko se sitten eri asia... no tuskin.
Itse joudun erityisen paljon kyttäämään kelloa ja miettimään töihin menoa ja tekemään valmisteluja koska adhd. Se stressaa ja tykkään mielummin aamuvuorosta vaikka koomapotilas olenkin. Aamun tunnit menee kuin siivellä unessa
Lähihoitajan työ yksi paskimmista just tuon takia!! ois vaikka välillä vaan niitä iltavuoroja, mutta kun aina! joka viikko monta kertaa ja viikonloputki tuhraantuu.. en jaksa.