Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltavuoroon mennessä koko aamu pelkkää kellon kyttäämistä :/

Vierailija
04.02.2014 |

En ole hirveästi tehnyt vielä iltavuoroja, eli en tiedä tottuuko tähän iltavuoroon lähtöön niin, ettei kuluta koko aamupäivää siihen, että kyttää kelloa ja miettii töihinlähtöä. Tuntuu että iltavuoropäivinä koko päivä menee ikäänkuin töihin, kun sitä aamupäivää ei pysty rentoutumaan, kun ajattelee vaan koko ajan että kohta töihin... :/

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tällä hetkellä ns. 2 vuoroa eli aamuvuoro 6-14 ja iltavuoro 14-22.

Iltavuoroviikolla laitan usein kännykkään hälytyksen, mistä sitten tiedän, että nyt alkaa olemaan aika valmistautua töihin lähtöön ja siihen asti yritän olla vilkuilematta sitä kelloa koko ajan, joskus toimii ja joskus ei.

On kokemusta myös esim.nelivuorotyöstä jne., sellaset ne vasta rasittavia ovatkin..

Vierailija
2/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vuoroviikoin aamua ja yötä. Yövuoroviikoilla mies hoitaa lapsen tarhaan niin minä saan nukkua pitkään. Ehdin nukkua noin kahteentoista asti (yövuorossa työt alkavat 18.30 ja kotiin pääsee kun homma on hoidettu, usein klo 4 mennessä), toimitan kaikkea tarpeellista ja haen lapsen tarhasta yhden maissa. Ehdin olemaan lapsen kanssa eikä hänen tarvitse olla pitkää aikaa hoidossa, toistaiseksi tämä on sopinut meille!

Pidän yövuorosta paljon enemmän kuin aamuvuorosta, mutta kaikkeen tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita herätyskello itsellesi soimaan ennen iltavuoroon valmistautumista. Eli kellon soittoon asti voit rauhassa puuhta aamupäivän muuta ja rentoutua. Kun kello soi, alat valmistautua. 

Vierailija
4/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosella on oikea asenne! Ja asenteesta se onkin kiinni. 

Vierailija
5/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee.

Vierailija
6/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma minulla. Onneksi meilä ei enää ole iltavuoroja.

Vierailija
7/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkään iltavuoroista. Aamulla varhain ylös, lapset kouluun ja koti järjestykseen. Illan ruuat valmiiksi. Vielä ehtii käydä kaupassa ja salilla ja tulla kotiin ottamaan pienet nokkaunet ennen kuin lähtee töihin. Työmatkalla kuulokkeet korville ja 20 minuuttia rentoa oleskelua omissa oloissaan.

Illalla kotiin tullessa kaikki ovat jo sängyssä/ hoitopaikassa nukkumassa. Ei tarvitse kuin itsestään huolehtia. Suihkuun, iltapala ja vähän aikaa telkkarin ääressä tai lukemista ja nukkumaan. Eikä haittaa, vaikka seuraavana päivänä olisi aamuvuoro ja herätys viiden maissa. Kyllä se 5-6 tuntia unta riittää.

Vierailija
8/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:19"]

Minä taas tykkään iltavuoroista. Aamulla varhain ylös, lapset kouluun ja koti järjestykseen. Illan ruuat valmiiksi. Vielä ehtii käydä kaupassa ja salilla ja tulla kotiin ottamaan pienet nokkaunet ennen kuin lähtee töihin. Työmatkalla kuulokkeet korville ja 20 minuuttia rentoa oleskelua omissa oloissaan.

Illalla kotiin tullessa kaikki ovat jo sängyssä/ hoitopaikassa nukkumassa. Ei tarvitse kuin itsestään huolehtia. Suihkuun, iltapala ja vähän aikaa telkkarin ääressä tai lukemista ja nukkumaan. Eikä haittaa, vaikka seuraavana päivänä olisi aamuvuoro ja herätys viiden maissa. Kyllä se 5-6 tuntia unta riittää.

[/quote]

Joo no sehän olisikin mukavaa, jos 5-6 tuntia unta riittäisi.. unentarvehan on yksilöllistä. Mun on mentävä nukkumaan viimeistään kympiltä, jotta aamulla jaksan herätä ja seuraava päivä sujuu. Eli kun iltavuorosta pääsen kotiin ysiltä tai vähän jälkeen, on siinä sitten pikapikaa hoidettava omat iltapalat ja suihkut ja sitten nukkumaan, toivoen että saa unta pian eikä työasiat pyöri päässä.

ap

Vierailija
9/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama, siis sitä kellon kyyttäämistä ja laskemista koska täytyy lähteä. En saa mitään aikaiseksi, enkä halua "tuhlata" aikaani kaupoissa juoksemiseen tai muuhunkaan. Iltavuoroviikolla säästyy kyllä rahat, kun nopeasti lähikaupasta haen vaan eväät töihin. 

Vierailija
10/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasiat lakkaavat pyörimästä päässä, kun työ tulee tutummaksi ja huom: vuorot vaihtelevat. Jokainen yöuni ei ole vain 5-6h. Olen muuten joutunut opettelemaan tuon unimäärän, ei se minullekaan luontainen ole aina ollut.

Iltavuoroista tykkäävä sh

Vierailija
11/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta iltavuoroon meneminen on ookoo, verrattuna yövuoroon menemiseen. Varsinkin kun meinaa itse nukahtaa kun nukuttaa lapsia, mutta täytyy vain nousta ja lähteä töihin valvomaan.

Vierailija
12/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että vihaan nykyistä vuorotyötäni, vuorot kestävät parhaimmillaan 23.30 asti. Unta saa ehkä 01.-02., miehen herätyskello herättää klo 6. Pian heräävät lapset. Päikkärit eivät aina onnistu, kun olen yliväsynyt ja stressaantunut.

Lähden heti muualle kuin vain pääsen, elämä pilalla.

Vierailija
13/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Sulle taitaa riittää minimiaika perheesi parissa? Lapsistakin varmaan kivaa, kun ei välinpitämätöntä äitiä tarvitse nähdä kuin aamulla pikaisesti.

Vierailija
14/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennekysymys. Minusta iltavuoro on aamuvuoroa parempi kun saa aamun puuhata rauhassa. Joutuu kelloa kyttäämään illallakin, nukkumaankin on mentävä jossakin vaiheessa, että jaksaa nousta aamulla.

Vierailija
15/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään vuorotöistä. Meillä aina yksi viikko yhtä vuoroa.

iltavuoro alkaa klo15.00

siinä kerkee aamusta vaikka mitä. Nautin siitä hiljaisuudesta kun lapset lähteneet kouluun.

lapset heräävät itsekseen. En jaksais iltavuoron jälkeen herätä aamulla 7 aikaan.

nuorin on 5v joka viedään tarhaan kunhan nousen. Taikka mies vie jos sattuu olemaan vapaa päivä.

minä kerkeen aamulla käymään vaikka lenkillä (talvella hiihtämässä) kaupassa, kuntosalilla yms...

kyllä tähän tottuu..

Vierailija
16/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama! Jos vaikka herään yhdeksältä ja töihin pitää mennä kolmeksi, niin en tavallaan halua "tuhlata" sitä aamun/päivän vapaa-aikaa mihinkään (esim. siivoamiseen tai kaupassa käymiseen) vaan istun vaan sohvalla kahvikuppi kädessä, katson telkkaria ja selailen nettiä kelloa kytäten. :D siinähän se aika vasta hukkaan meneekin...

Vierailija
17/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvuoro on paras. Herätä tosin pitää jo 4.15, mutta iltapäivällä ehtii olla lasten kanssa, käydä kaupassa, laittaa ruoan ja vähän siivotakin ja illalla on kuitenkin vähän aikaa lepäillä. En tosin jaksa tauotta 5 päivää pidempään aamuakaan, tulee univaje niin suureksi.

Vierailija
18/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä nautitte ja touhuilette sen aamupäivän ennen iltavuoroa ja pidätte siitä: Eikö teitä haittaa tai suorastaan ketuta kovasti, ettette näe lapsia niillä iltaviikoilla kuin ohimennen? Se minusta on iltavuoroissa hanurista, kun pitää viedä 2 vuotias pph:lle klo 10.45, joten tulee nähtyä häntä pari tuntia päivässä!

Vierailija
19/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lukion jälkeen vuoden vuorotöitä, ja minulla oli sama kokemus iltavuoroista. Aamuvuorot ok kun kahdelta pääsi töistä, yövuorot samoin kun suunnilleen kahden-kolmen maissa heräili. Mutta iltavuorot meni vähän hukkaan, ei oikein osannut tehdä aamupäivällä mitään kun kahdeksi piti mennä töihin.

Vierailija
20/30 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:46"]

Te ketkä nautitte ja touhuilette sen aamupäivän ennen iltavuoroa ja pidätte siitä: Eikö teitä haittaa tai suorastaan ketuta kovasti, ettette näe lapsia niillä iltaviikoilla kuin ohimennen? Se minusta on iltavuoroissa hanurista, kun pitää viedä 2 vuotias pph:lle klo 10.45, joten tulee nähtyä häntä pari tuntia päivässä!

[/quote]Ei haittaa. Koululaiset menevät kouluun aamulla ja nuorimman vien päiväkotiin vasta lounaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan