uusperheongelmia
olemme mieheni kanssa asuneet yhdessä kohta vuoden. minulla lapsia 2 kuten myös hänellä. samaa sukupuoltakin ovat ja suunniilleen samanikäisiäkin. miehen lapsilla varsinkin 12 vuotiaalla ongelmia ollut sosiaalisella puolella, koulussa avustaja ms. kun ei puhu. minä taas olen lh-alalla töissä ja suhtautunut alun alkaenkin lapseen ihan kuin kehen tahansa normaaliin lapseen.
pari kk sitten muutettiin miehen kanssa yhteen ja nyt lapsensa eivät halua enää tulla meille! kysyin syytä tähän ja mies sanoi että syy on minussa. Lapsensa ovat kuulemma kysyneet, onko X siellä? eikö voitais mennä muualle?
itse olen aika "tiukka" kasvattaja, yksinhuoltajana olen niin kauan elänyt ja olen lapsiltani vaatinut aina esim. osallistumista kotitöihin yms. ja vaatinut sitä myös miehen lapsilta. mies kuitenkin sanoo, ettei heidän täällä tarvitse laittaa astioitaan koneeseen tms.
en tiedä, saitteko mitään tolkkua kirjoituksestani, tilanne on vaan niin päällä nyt..
Kommentit (3)
Teillä on selvästi erilaiset kasvatusnäkemykset. Jos te koskaan meinaatte harkita yhteistä lasta kannattaa nyt ruveta äkkiä puhimaan asioista.
Yhdessä laaditte teidän perheen säännöt. Ne eivät siis ole sinun tai miehen sääntöjä vanhasta tottumuksesta, vaan keskustellen sovitte yhteiset pelisäännöt. Sitten niitä noudatetaan, kaikki lapset tasapuolisesti.
Kyllä munkin mielestä astiat täytyy koneeseen laittaa. Voihan se olla, että miehesi jotenkin hyvittelee eroa lasten äidistä lapsille niin, että on heille yli-mukava. Ei uskalla olla tiukka.
aikuinen? Totta kai kaikkia koskee samat rajat ja säännöt. Ehkä teidän ois kannattanut jutella asioista ennen yhteen muuttoa.
minkä ikäinen miehesi on? lapsellista käytöstä kumminkin.