Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapselle vaihtaa saman sukunimen, jos äiti menee naimisiin ja ottaa miehen sukunimen itselleen?

Vierailija
28.12.2007 |

Eli onko estettä vaihtaa myös (edellisestä suhteesta olevan) lapsen sukunimi samaksi kuin äidillä, eli uuden miehen sukunimeksi?

Pitää varmaan olla lapsen isän suostumus, ainakin jos on yhteishuoltajuus. Onko muita esteitä/mitä pitää ottaa huomioon?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" os. Virtanen" Sitten hän olisi nykyisin vaikka Olkkonen ja kun menee naimisiin, olisi " ent. Olkkonen" ja nykyinen Tahvanainen. Ja sitten kun eroaisi ja menisi uusiin naimisiin, olisi " os. Virtanen, ent. Olkkonen, ent. Tahvanainen, nyk. Huovinen" .

Vierailija
42/51 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole vielä naimisissa ja tuntuisi hölmöltä, että lapsi olisi ainoa eri sukunimellä. Minusta tuntuisi luontevimmalta, että kaikilla olisi sama sukunimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimiseksi, kun menin uudelleen naimisiin.

Vierailija
44/51 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen hieman vanhanaikainen tämän nimi asian suhteen, mutta minusta pariskunnalla/perheellä kuuluu olla yhteinen sukunimi.

Vierailija
45/51 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä olen hieman vanhanaikainen tämän nimi asian suhteen, mutta minusta pariskunnalla/perheellä kuuluu olla yhteinen sukunimi.

Mutta nämä on näitä makuasioita.

Vierailija
46/51 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voisimme kyllä kaikki ottaa myös minun nimeni, mutta mieheni taas pitää ajatusta (että ottaisi vaimon sukunimen) outona.

Ehkä mieheni tottuu ajatukseen ja teemme kaikille muille perheen jäsenille nimen muutoksen minun nimelleni. Itseasiassa minun nimeni on harvinaisempi ja parempikin (ainakin minusta =).).

Vierailija
47/51 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olisi mielestäni outoa ollut jäädä entisen puolison

nimiseksi, kun menin uudelleen naimisiin.

Eli jos et olisi ottanut miehesi nimeä, olisi sinun tullut vaihtaa tyttönimesi uuden avioliiton myötä. Ex-miehen nimelle et olisi voinut jäädä.

Vierailija
48/51 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös naisen nimi, kun hän on sen avioliiton myötä omakseen ottanut, ei siitä tarvitse luopua uudessa avioliitossakaan.

Vierailija
49/51 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kerran on sinusta parempi kuin miehen nimi? Pidätte nimiasiat ennallaan avioliiton jälkeenkin, niin ei tarvitse turhaan pähkäillä ja vaihdella tietoja sinne sun tänne.

Vierailija
50/51 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain yksinkertaisesti haluan koko perheelle saman sukunimen. Oli se sitten minun tai mieheni nimi, tai sitten joku ihan toinen. Ehkäpä olisi paras ottaa joku uusi nimi koko perheelle.

Vierailija
51/51 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ei ole kaikkien lapsiesi isä (ellei sitten adoptoi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme