Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on ollut elämäsi pahin krapula?

Vierailija
09.01.2014 |

Itselläni pientä heikotusta ja unettomuutta parin päivän ajan.

Mutta nyt olen kauhuissani katsonut miesystävääni. Veti muutaman päivän putken kirkasta viinaa.

Mies lopetti putken neljä päivää sitten, ja on vieläkin ihan krapulassa. Mm. jalat ei toimi kunnolla vieläkään, ei esim. pysty kävelemään kunnolla, erityisesti alamäessä alkaa jalat tärisemään niin, etteivät meinaa pitää päällä. On pakko pysyhtyä lepäämään, ettei kaadu.

Oksensikin pari päivää. Nyt kuulemma pyörryttää koko ajan, erityisesti kun kääntää päätään ja sydän muljahtelee. Missään asennossa ei ole hyvä olla, ei edes makuulla. Tärisee, vapisee ja hikoilee, vuoroin kylmä, vuoroin kuuma. Ei ole nukkunut neljään vuorokauteen kuin ihan pieniä pätkiä. Silloinkin näkee koko ajan jotain painajaisia. Ulosteessa kuulemma verta. Pelkään, että tuo saa vielä jonkun viinakrampin.

Olen yrittänyt painostaa menemään lääkäriin, jotta saisi tuohon jotain helpottavaa, muttei suostu. Kuinkahan pitkään tämä voi vielä jatkua?

Oletteko te joskus kuulleet näin pitkästä ja kamalasta krapulasta?

Kokemuksia tai mitä olette kamalasta krapulasta nähneet/kuulleet kaipailisin.

En tarvitse saarnaa miehen juomisesta enkä siitä, miksi olen hänen kanssaan. Kiitos.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mieleen jäänyt oli, kun kovalla helteellä makasin tulikuumassa pikkuyksiössä koko päivän ja oksentelin vähän väliä alkuiltaan asti. Samaan aikaan oli menkat. Päätä särki ihan jumalattomasti. Mulla ei ollut vielä sänkyä ostettuna siihen asuntoon, joten ihan patjalla vietin sen päivän. Siinä tunsi olevansa jotenkin pohjalla.

Vierailija
82/123 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No krapula on aina hoidettavissa. Ensin potilaalle annetaan diatsepaamia, millä hänet rauhoitetaan. Propranololia sen verran, että saadaan korkea syke ja verenpaine alas. Tämän jälkeen B-vitamiinia kankkuun ja IV-tipalla nesteytystä tunnin verran. Jos kipuja on, niin parasetamoli + ibuprofeiini annetaan. Tunti lepiä tipassa ja olo on kuin et olisi ikinä alkoholia juonutkaan. Mutta sanomattakin selvää, että tämä hoito vaatii käyntiä sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti pahin oli se, kun en ymmärtänyt vartijan kieltä. Tunnistin kyllä venäjäksi, mutta pahinta oli melkein viikon jatkunut selvittely.

Vierailija
84/123 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolisä krapulalle - http://hespac.com/krapula.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. 

Vierailija
85/123 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No krapula on aina hoidettavissa. Ensin potilaalle annetaan diatsepaamia, millä hänet rauhoitetaan. Propranololia sen verran, että saadaan korkea syke ja verenpaine alas. Tämän jälkeen B-vitamiinia kankkuun ja IV-tipalla nesteytystä tunnin verran. Jos kipuja on, niin parasetamoli + ibuprofeiini annetaan. Tunti lepiä tipassa ja olo on kuin et olisi ikinä alkoholia juonutkaan. Mutta sanomattakin selvää, että tämä hoito vaatii käyntiä sairaalassa.

Ei tuu julkisella puolen tuommosta palvelua,ellei oo lanssikunnossa oikeesti.

Ei ainakaan 2005-2009  kertaakaan oulussa.

Vierailija
86/123 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asuntoni oli kesäisin kuin sauna, vieraatkin kauhisteli miten siellä on niin kuuma. Kerran sitten makasin krapulassa parvekkeen kivilattialla oksentamasssa ämpäriin, kun aurinko aamupäivällä alkoi paistaa suoraan partsille kirjaimellisesesti ryömin hakemaan huovan, jonka alla makasin parvekken lattialla kuin meritähti. Se lattia oli niin ihanan viileä!

Myöhemmin sain sitten pissatulehduksen..

Vierailija
87/123 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei kyllä enää ole tavallinen krapula, vaan vieroitusoireet viinasta. Lääkäriin mars AP!

Vierailija
88/123 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 50 v synttärit laivalla, ennen koronaa.  En ollut juhlinut pitkään aikaan ja innostuin tilaamaan jokaisen drinkin joka listalta löytyi ja olin sitä ennen juonut hytissä lonkeroa, olin niin  pierussa että mieskin koetti toppuutella. Siinä vaiheessa kun kyykkypissasin kannelle, minut kiskotiin  hyttiin jossa olin julistanut ettei väsytä YHTÄÄN ja nukahtanut istualteni .  Heräsin siihen että oksettaa ja pää tuntuu räjähtävän, juoksin vessaan ja laattasin uittaen pitkät hiukseni siellä pytyssä. Sydän hakkasi, tärisytti enkä pysynyt  jaloillani. Luulin oikeasti kuolevani.  Mies toi minulle taxfreestä sipsejä ja limsaa, söin kourallisen sipsejä ja taas oli huono olo. Juoksin laattamaan ja paskat tuli housuun. Mulla oli hirveä ripuli, onneksi sentään olin pelkissä pikkareissa enkä tuhrinut ainoita pitkiä housujani!  Ei olisi huvittanut poistua laivasta siinä bilehileminimekossa jota olin pitänyt yökerhossa. Sydän muljahteli ja olo oli puolikuntoinen seuraavat  kuusi päivää, lopulta mies vei minut päivystykseen jossa halveksivan oloinen hoitaja antoi jonkin rauhoittavan pillerin ja omakantaan tuli merkintä, että olen alkoholisti. Hirveä reissu. Tai siis ihana reissu mutta hirveät seuraamukset

Vierailija
89/123 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei kyllä enää ole tavallinen krapula, vaan vieroitusoireet viinasta. Lääkäriin mars AP!

Eiköhän se ap:n darra ole hellittänyt sitten tammikuun 2014...?

Vierailija
90/123 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS:ssa tippa kädessä maksatulehduksen jäljiltä. Itse asiassa krapulaa ei varsinaisesti ollut, vaan maksatulehdus iski kaksi viikkoa juomisen jälkeen. Mutta tokihan siinä tajusi aika alas vajonneensa. Joten siitä asti on korkki pysynyt kiinni.

Vierailija
91/123 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen pahempia ollut kuin tämä perinteinen, että sängyssä ei tahdo löytyä hyvää asentoa koska on niin kuvottava olo. Sitten ehkä kerran oksennus ja joskus iltapäivästä alkaa helpottaa niin että voi syödä. Seuraavana päivänä ei ole enää mitään.

Vierailija
92/123 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on semmonen inhottavan levoton olo että tekisi mieli joko tappaa itseni tai soittaa 112.  Kesäloma on vasta alkanut eilen ja nyt jo tämmönen olo saavutettu. Hyi helvetti että alkoholi on paska aine. 

Vierailija
93/123 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapula oli elämäni ainoan kerran vierallessani kaveriki vanheilla. Sen jälkeen ei ole tarvinnu kärsiä moisesta. Tuosta on aikaa n. 40 vuotta. Miksi saattaisin itseni moiseen kuntoon

Vierailija
94/123 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join uutena vuotena ke-to-pe-la. Juomani määrät ovat typ: pari pulloa viiniä ja vaikkapa puoli litraa vodkaa. Voi olla mennyt enemmänkin kun en vaan muista mistään mitään. Oluttölkkejä löytyy kyllä sieltä-täältä, sekä snapsilaseja? Ehkä jokunen jallunapsi on mennyt.

Sunnuntaina aika sietämätön olo. Nukutti mutten saanut nukuttua, en myöskään päässyt sängystä ylös. Olo vaan huononi kun en syönyt mitäään ja syöminen oli ollut jtn pari siivua edamia. Heikotti, ja mieliala aivan down. Inhosin itseäni rankasti, elämäni on han pskaa. Menen vaan alamäkeä.

En voinut oksentaa kun ei ollut mitään oksennettavaa.

Join varmaan 2litraa laihaa mehua ja vissyä sitten illemmalla: eka kerran kävin tiristämässä jonkin säälittävän pissan illalla klo 21. Eikä mikään toiminut vasta kuin yöllä. Jolloin en myöskään nukkunut tokikaan.

Tänään ja pystyin vähän miettimään että ehkä tästä kuntoutuu.

Nainen, vaki virka ja naimisissä, ikä 47v.

Vierailija
95/123 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännnissä varmaan kun lähtee shoppailemaaan ja ostaa ilmaa ja heräteostoksia.

Vierailija
96/123 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join uutena vuotena ke-to-pe-la. Juomani määrät ovat typ: pari pulloa viiniä ja vaikkapa puoli litraa vodkaa. Voi olla mennyt enemmänkin kun en vaan muista mistään mitään. Oluttölkkejä löytyy kyllä sieltä-täältä, sekä snapsilaseja? Ehkä jokunen jallunapsi on mennyt.

Sunnuntaina aika sietämätön olo. Nukutti mutten saanut nukuttua, en myöskään päässyt sängystä ylös. Olo vaan huononi kun en syönyt mitäään ja syöminen oli ollut jtn pari siivua edamia. Heikotti, ja mieliala aivan down. Inhosin itseäni rankasti, elämäni on han pskaa. Menen vaan alamäkeä.

En voinut oksentaa kun ei ollut mitään oksennettavaa.

Join varmaan 2litraa laihaa mehua ja vissyä sitten illemmalla: eka kerran kävin tiristämässä jonkin säälittävän pissan illalla klo 21. Eikä mikään toiminut vasta kuin yöllä. Jolloin en myöskään nukkunut tokikaan.

Tänään ja pystyin vähän miettimään että ehkä tästä kuntoutuu.

Nainen, vaki virka ja naimisissä, ikä 47v.

Niin tosiaankin juomat olivat per päivä. Aloitin jälkikännissä n klo 12.00

Vierailija
97/123 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite enn ole koskaan hairahtunut. Ostan vain aiitoa rehelllistä viiinaaa.

Vierailija
98/123 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite enn ole koskaan hairahtunut. Ostan vain aiitoa rehelllistä viiinaaa.

Olen siiis hyvä ihminen. Parempi ihminen.

Vierailija
99/123 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO TÄMÄ

Vierailija
100/123 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap miehellä vielä krapula niin viina auttaa krapulaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi