Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on ollut elämäsi pahin krapula?

Vierailija
09.01.2014 |

Itselläni pientä heikotusta ja unettomuutta parin päivän ajan.

Mutta nyt olen kauhuissani katsonut miesystävääni. Veti muutaman päivän putken kirkasta viinaa.

Mies lopetti putken neljä päivää sitten, ja on vieläkin ihan krapulassa. Mm. jalat ei toimi kunnolla vieläkään, ei esim. pysty kävelemään kunnolla, erityisesti alamäessä alkaa jalat tärisemään niin, etteivät meinaa pitää päällä. On pakko pysyhtyä lepäämään, ettei kaadu.

Oksensikin pari päivää. Nyt kuulemma pyörryttää koko ajan, erityisesti kun kääntää päätään ja sydän muljahtelee. Missään asennossa ei ole hyvä olla, ei edes makuulla. Tärisee, vapisee ja hikoilee, vuoroin kylmä, vuoroin kuuma. Ei ole nukkunut neljään vuorokauteen kuin ihan pieniä pätkiä. Silloinkin näkee koko ajan jotain painajaisia. Ulosteessa kuulemma verta. Pelkään, että tuo saa vielä jonkun viinakrampin.

Olen yrittänyt painostaa menemään lääkäriin, jotta saisi tuohon jotain helpottavaa, muttei suostu. Kuinkahan pitkään tämä voi vielä jatkua?

Oletteko te joskus kuulleet näin pitkästä ja kamalasta krapulasta?

Kokemuksia tai mitä olette kamalasta krapulasta nähneet/kuulleet kaipailisin.

En tarvitse saarnaa miehen juomisesta enkä siitä, miksi olen hänen kanssaan. Kiitos.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin polttareiden jälkeen oli niin hirveä darra, ettei vastaavaa ole tullut koettua sitä ennen eikä sen jälkeen. Seuraavana päivänä oli tarkoitus hakea auto keskustasta, mutta en kyennyt nousemaan sängystä vielä kuuden aikaan illallakaan. Ei vain pystynyt olemaan muussa kuin vaaka-asennossa, oli niin jäätävän huono olo ja olin varma, että oksennan. Koskaan en kuitenkaan ole krapulassa oksentanut, en edes tuolloin (mitä ihmettelen). Muistan vain sen tunteen kun odotin pääni selviävän ja pelkäsin tosissani et nyt tuli tuhottua aivosoluja peruuttamattomasti ja liikaa. Että mitä jos tää horrosmainen fiilis ei lähdekään ja sain oikeasti aikaan jonkun aivovaurion. Olo oli enemmän kuin helpottunut, kun se krapula viimein lähti ja huomasi ajatuksen kulkevan sittenkin kuten ennenkin.  

Vierailija
42/123 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ollut joskus sairaalassa kramppien takia. Siksi lopetin dokauksen nelikymppisenä. Ei kestänyt muutenkaan niitä 2-4pv darroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ja kuulin harhoja, en saanut unta, oksentelin ja edes vesi ei pysynyt sisällä, minulla oli hirveitä pelkotiloja ja ahdistusta. Seuraavana päivänä pää nyki ja kädet tärisivät vimmatusti ja niiden lisäksi oli vielä voimakasta ahdistusta.

Vierailija
44/123 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:33"]Vaikka joisinkin kuinka paljon niin ei tuu krapulaa. Luojan kiitos!
[/quote]

Ei minullekaan ensimmäisen tai toisen dokaamispäivän jälkeen, mutta odotas kun juo sen kolme päivää putkeen...

Vierailija
45/123 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paniikkihäiriö mutta krapulassa potenssiin sata.Sekä kovat painajaiset.

Vierailija
46/123 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää heräsin tuohon rytmihäiriö/vapina/yrjö/pelkotila/kuolema-tulee-kohta komboon poliisien juoppoputkassa, olin pahoinpidellyt yhden illan aikana silloisen muijani ja pomoni, pomo lähti piipaalla parsittavaksi sairaalaan ja muijaa olen nähnyt vain pari kertaa sen jälkeen, ei olla enää aviossa tai keskusteluyhteyksissä. Oli aika ikävä krapula se ja saamarin kalliskin kun meni elinkeino, perhe ja maine 4 tunnin sisällä.

Vierailija
47/123 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luetellaan innoissaan lukuisia alkoholin myrkytysoireita ja ihmiset vaan peukuttaa ja hyvä kun ei kannusta :D ei hyvää päivää

Vierailija
48/123 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin koko päivän ja näin elävää unta että olen helvetissä. Vielä herättyänikin olin epätietoinen siitä, missä olen. Luulin tulleeni hulluksi!

Vierailija
49/123 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 14:54"]

Täällä luetellaan innoissaan lukuisia alkoholin myrkytysoireita ja ihmiset vaan peukuttaa ja hyvä kun ei kannusta :D ei hyvää päivää

[/quote]

kyllähän hyvä krapula voittaa aina huonon humalan ja kukapa sitä selvinpäin jaksaisi viinaa juoda. ite juon aika reippaasti mutten oo 'holisti, töissäkin käyn ja kaikkee. teil kukkatätihatuilla on liian kiree suhtautuminen ihmisiin jokka joskus tykkää nollailla, eihän se ole vielä mitään ongelmakäyttöö kuten kunnon juoppiksilla.

Vierailija
50/123 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Darra on sitten, kun kurkkii postiluukusta.

Vierailija
51/123 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo tuun nyt vähän myöhässä,mutta oma pahin krapula kokemus oli sillon ku olin jtn 13.v. Kun tyhmänä paarhaan kaverin kanssa juotiin kaksi pulloa molemmat viinaa yhden illan aikana. Ei ollut ensimäinen kertani,mutta aamulla sitten heräsin ulkoa ulko-oven vierestä nukkumasta ihan hirveä päänsärky. En ilmeisesti sisälle asti ollut päässy. Oksentelin tunnin sisällä neljä kertaa oksenteleu jatkui iltaan asti. Ei pystynyt liikkumaan, ääni oli lähtenyt melkein kokonaan. Parhaankavereinin kanssa sitten paranneltiin itseämme koko päivä ja seuraava päivä oli kanssa tuskaa. Kyllä muuten kaduttaa että olen 13.v mennyt läträämään viinalla. Näin vanhemmalla iällä toivoo että niin ei olisi tehnyt. Tämä on niitä mun nuoruuden idiootteja juttuja

Vierailija
52/123 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi pitäisi kieltää laissa, enemmän kuolemia aiheuttaa kuin mikään muu aine

Itse tyhmänä joskus monta vuotta sitten vedin sellaista sinistä raaka viinaa, virhe: oksentelin, tärisin ja nukuin koko päivän, ripuloin, jopa nenästä tuli viinat ulos...

Vierailija
53/123 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain alkoholisti juo enemmän kuin yhden illan. Koska se ei ole mahdollista kuin siirtämällä krapulaa krapuöa ryypyillä. Tämä alkoholistien juomistapa on kotoa ja muusta lähiympäristöstä opittua. Itse olen aina kokenut vieraaksi nämä enemmän kuin yhden illa kestävät juopottelut. Enkä kyllä ymmärrä miten joku pystyy koskemaan alkoholiin kun krapula alkaa tulla päälle. Siihen pahoinvointiin se on kaikkein viimeinen mitä kaipaan.

Vierailija
54/123 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain alkoholisti juo enemmän kuin yhden illan. Koska se ei ole mahdollista kuin siirtämällä krapulaa krapuöa ryypyillä. Tämä alkoholistien juomistapa on kotoa ja muusta lähiympäristöstä opittua. Itse olen aina kokenut vieraaksi nämä enemmän kuin yhden illa kestävät juopottelut. Enkä kyllä ymmärrä miten joku pystyy koskemaan alkoholiin kun krapula alkaa tulla päälle. Siihen pahoinvointiin se on kaikkein viimeinen mitä kaipaan.

No jaa. Kyllähän se krapularyyppy iljettää, mutta sitten kun huomaa miten paljon olo paranee, niin ällönkin lääkkeen pystyy kyllä ottamaan. Itse totesin jossain vaiheessa että ihan typerä kärsiä krapuloita jonkun "on alkoholistista ja tosipaha ottaa krapularyyppyjä" pakkomielteen takia, kun kerran ne krapularyypyt toimii, eikä mulla ainakaan ikinä ole mikään putki jäänyt päälle niistä. Otan 1-3 annosta alkoholia, mistä olo paranee sen verran että pystyn jatkamaan unia. Sitten kun herään seuraavan kerran, olo on jo paljon parempi.

Vierailija
55/123 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki krapulat sen jälkeen kun täytin 30! Aiemmin krapula oli  yhtä kuin pääsärky, nykyään kolmen päivän heikko ja voimaton zombieolo. Päänsärky lähti Buranalla mutta tuohon hönttiin oloon ei auta kuin aika.

Vierailija
56/123 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki krapulat sen jälkeen kun täytin 30! Aiemmin krapula oli  yhtä kuin pääsärky, nykyään kolmen päivän heikko ja voimaton zombieolo. Päänsärky lähti Buranalla mutta tuohon hönttiin oloon ei auta kuin aika.

Jännä kun useimmilla on näin että krapulat pahenee iän myötä mutta mulla ollut ihan toisin päin. Alle kolmekymppisenä aika pienikin juominen, esim. 3-4 isoa tuoppia kaljaa pitkän illan aikana, tarkoitti että seuraava päivä oksennettiin ja kärsittiin järjetöntä päänsärkyä  pitkälle iltaan. Nyt 45-vuotiaana voin juoda vaikka 8-10 isoa tuoppia ja ainoa oire juomisen jälkeen on päänsärky, joka lähtee lääkkeellä. 

Vierailija
57/123 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 päivän rajun ryyppäyksen jälkeen nukuin 3 päivää putkeen. Tai mitä unta se nyt oli, liskojen öitä, hikisiä sellaisia. Hyvä kun selvisin edes hengissä.

Vierailija
58/123 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin ystäväni kanssa parille, mies oli menossa töihin aamukuuteen ja minua odotti päivä lasten kanssa , en todellakaan aikonut kännätä. Ystäväni hoki että että älä nyt vielä lähde, tilaa vielä yksi ! Aamulla heräsin pää jyskien kun 3v hyppi sängyssämme ja 1 v kurkki pinnasängystään, päässä pyöri niin että pelkäsin pudottavani nuorimmaisen .   Join vettä ja menin tupakalle , oksensin kukkaruukkuun.  Pakotin itseni  lasten kanssa  ulos etten nukahtaisi,  hain mehua ja join sitä suoraan purkista samalla kun pienempi touhusi taloyhtiön hiekkalaatikolla ja isompi keinui. Puistoon en jaksanut viedä. Kotona pienempi nukahti ja vietyäni tämän sänkyyn nukahdin itsekin , sillä välin vanhempi oli piirrellyt  eteisen seinään  ja aiheuttanut hirveän sotkun tehdessään itselleen kaakaota.

Vierailija
59/123 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä pahin mutta Ilona ja mä räppikeikalla. Olin ostanut jo lipun etukäteen mutta Ilonahan ei, joten livahdimme keikalle varkain. Koko keikka oltiin sitten paniikissa ja juotiin nopeammin kuin olin aikonut.

Keikan loppuessa meno oli jo kova, Ilona makaili lattialla ja mä pummin tupakkia joiltain about 30v jannuilta. Pyysin jannut apuun raahaamaan ilonaa. Jotenkin ihmeen kaupalla päästiin kahdestaan vielä taksiin ILMAN niitä miehiä!

Seuraavana aamuna heräsin siihen että sydän löi luonnottoman nopeaa, luulin ja sitten jo toivoin kuolevani. Olo oli aivan kamala, ripuloin 4 krt. Tärinä. Sänkykin tuntui pahalta paikalta kun ei muka saanut hyvää asentoa. Laitoin koko ajan Ilonalle viestiä että miten voit oletko ok. Viimein onneksi vastasi että on ok nyt, joilloin "luovutin" ja aloin nukkumaan 100 lasissa monta tuntia putkeen. Herätessä olo oli hölmö muttei enää huono.

Tuohon tarvittiin n 7 annosta alkoholia. Sanomattakin on selvää, että vain se yksi ilta juhlittiin. :D

Vierailija
60/123 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin krapula tuli muutama vuosi sitten, kun eräänä iltana keksittiin kavereiden kanssa juoda Jack Danielsia. Ei ikinä enää, Jack.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi