Millainen on ollut elämäsi pahin krapula?
Itselläni pientä heikotusta ja unettomuutta parin päivän ajan.
Mutta nyt olen kauhuissani katsonut miesystävääni. Veti muutaman päivän putken kirkasta viinaa.
Mies lopetti putken neljä päivää sitten, ja on vieläkin ihan krapulassa. Mm. jalat ei toimi kunnolla vieläkään, ei esim. pysty kävelemään kunnolla, erityisesti alamäessä alkaa jalat tärisemään niin, etteivät meinaa pitää päällä. On pakko pysyhtyä lepäämään, ettei kaadu.
Oksensikin pari päivää. Nyt kuulemma pyörryttää koko ajan, erityisesti kun kääntää päätään ja sydän muljahtelee. Missään asennossa ei ole hyvä olla, ei edes makuulla. Tärisee, vapisee ja hikoilee, vuoroin kylmä, vuoroin kuuma. Ei ole nukkunut neljään vuorokauteen kuin ihan pieniä pätkiä. Silloinkin näkee koko ajan jotain painajaisia. Ulosteessa kuulemma verta. Pelkään, että tuo saa vielä jonkun viinakrampin.
Olen yrittänyt painostaa menemään lääkäriin, jotta saisi tuohon jotain helpottavaa, muttei suostu. Kuinkahan pitkään tämä voi vielä jatkua?
Oletteko te joskus kuulleet näin pitkästä ja kamalasta krapulasta?
Kokemuksia tai mitä olette kamalasta krapulasta nähneet/kuulleet kaipailisin.
En tarvitse saarnaa miehen juomisesta enkä siitä, miksi olen hänen kanssaan. Kiitos.
Kommentit (123)
Nyt on kyl pakko kommentoida tähän! :D
Elikkä siis, juhlittiin tossa parisen kuukautta sit mun tupareita ja synttäreitä samana iltana ja mulla oli jo sillon illalla semmonen periaate, että tänään sit kans mennään eikä vaan meinata.
Join jo tääl kotona boolia sun muuta kivaa, sitten baaris tuli vedettyy shottirallia ja vodkabatterista jekkupommiin, mitkä on mulle jo pienenäkin määränä tarpeeksi, kun mulla on niin huono tää viinansietokyky. Noh, yöstä ei sen enempää oo itellä muistikuvia, mitä nyt kaverit on jotain kertoneet haha. Mutta siis se aamu.... EI IKINÄ ENÄÄ. ihan oikeesti olin varma että kuolen. Just toi, että missään asennos ei ollut hyvä olla, ei pystyny seisomaan eikä edes kunnol istumaan, oksensin ihan älyttömän monesti, ja se olo oli vaan niin järkyttävä ettei sitä pysty kuvailee xd sen illan jälkeen oon kyl ottanut opikseni, en nimittäin oikeasti enää koskaan halua kokee sitä aamua uudelleen.....
Olen kokenut ihan samantapaisia, eihä juomari ikinä opi. Lue tarkemmin juttuni; Suomi 24, TURKUJUOPPO
12 h oksentelua. Nielukin ihan tulessa sen jälkeen. Heikotusta. Tuskanhikeä. Vapinaa. Kolme vuorojautta. En enää koske kenenkään kotiviineihin :(
Kokeile kylmiä pyyhkeitä, kun alkaa paleltaa, peiton alle.
Nopeasti imeytyvä hedelmäsose tai energiajuoma.
Yksi ruokalusikallinen konjakkia.
1 oletko varma ettei haimassa ole vajaatoimintaa? Viittaa, lääkäriin kiireesti.
Makasin vessan lattialla ja oksensin kylpyammeeseen, en osunut pyttyyn kun tärisin niin kovasti. Oksensin ja makasin. Tätä noin 12 h. Kyllä tuntui että henki lähtee. Myöhään illalla pysyi vesi sisällä ja lopulta näkkileivän puolikas. Se tunne, kun elämä alkoi voittaa, oli jotain ihanaa. Seuraavana päivänä nielu ja vatsalihakset hellinä yökkäilystä.
Tämä siis pienien sitsien jälkeen opiskeluaikana. Melkein kerrasta opin.
Diapam auttaa noihin vieroirusoireisiin ja jotkut mestari juopot ottaa psykoosilääkkeitä niin ei ole niistä liskojen yöistä harmia.
Mulla ei oo varisinaisesti krapulaa ollut aikoihin huolestuttaa vähän, koska juon paljon.
Huh huh, itse olen kyllä juoppo mutta ikinä en ole itseäni saanut juotua edes yli yhtä päivää kestävään darraan, ja silloinkin lähinnä lervaaminen, pääkipu ja pyörrytys olleet pahimmat oireet :D Nykyään kyllä lähes poikkeuksetta loivennan, mutta meno kyllä hidastuu sen verran ettei pääse noin pahaksi...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:26"]
Aivan hirveitä krapula kuvauksia! Saanko kysyä että mikä teidät on saanu juomaan sitä viinaa tuohon pisteeseen asti? Ja tuollaiseen olotilaan on joutunut kans juomaan - ja paljon. Menetättekö tosiaan niin totaalisesti kontrollin? Ite jos juon, niin tiedän tasan tarkkaan että missä menee raja. Tilanteessa ymmärrän, että jos juon esim vielä yhden lisää niin tulee paha olo. Tai että huomenna olisi sitten jäätävä krapula. Eikö teillä ole itsesuojeluvaistoa? :D
[/quote]
Mä en menetä kontrollia. Minä en HALUA mitään kontrollia, vaan silloin tällöin lomalla haluan ihan tietoisesti vetää monen päivän koomakännit. Hyväksyn myös seuraukset eli sen monen päivän krapulan. Ei siihen krapulaan kuole, ja sitten kun se on ohi, ihan tavallinen elämä joka saattoi tuntua vähän tylsältä ennen, tuntuu ihan taivaalliselta, kun kontrasti siihen krapulaoloon on niin suuri kun on tavallinen olo.
Mulla oli taannoin niin kamala darra että kouristelin ja oksentelin monta päivää. Mikään ei pysynyt sisällä ja makasin vessan lattialla kouristelemassa. Missään asennossa ei ollut hyvä olla ja vatsa oli ihan sekasin. Olo oli ihan kamala.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 11:31"]
Itselläni pientä heikotusta ja unettomuutta parin päivän ajan.
Mutta nyt olen kauhuissani katsonut miesystävääni. Veti muutaman päivän putken kirkasta viinaa.
Mies lopetti putken neljä päivää sitten, ja on vieläkin ihan krapulassa. Mm. jalat ei toimi kunnolla vieläkään, ei esim. pysty kävelemään kunnolla, erityisesti alamäessä alkaa jalat tärisemään niin, etteivät meinaa pitää päällä. On pakko pysyhtyä lepäämään, ettei kaadu.
Oksensikin pari päivää. Nyt kuulemma pyörryttää koko ajan, erityisesti kun kääntää päätään ja sydän muljahtelee. Missään asennossa ei ole hyvä olla, ei edes makuulla. Tärisee, vapisee ja hikoilee, vuoroin kylmä, vuoroin kuuma. Ei ole nukkunut neljään vuorokauteen kuin ihan pieniä pätkiä. Silloinkin näkee koko ajan jotain painajaisia. Ulosteessa kuulemma verta. Pelkään, että tuo saa vielä jonkun viinakrampin.
Olen yrittänyt painostaa menemään lääkäriin, jotta saisi tuohon jotain helpottavaa, muttei suostu. Kuinkahan pitkään tämä voi vielä jatkua?
[/quote]
Tuolla alkoholinkäytöllä max vuoden. Sydänkohtauksen vaara on aivan käsittämättömän suuri, kun homma pääsee tuohon pisteeseen. Oma iskä kuoli just noin.
Hyvä että eka sairaslomapäivä tulee palkattomaksi niin ei mee niin kauheesti rahaa näiden darrojen hoitamiseen.... ;)
Apua mitä tarinoita!! Mä olen pitänyt omia darrojani pahoina. Itsellä hirveimmät on esim. Oksennusta klo 6-15, nukkua ei pysty kun olo on niin huono. Päätä särkee, niskat kipeät ja kaikki asennot huonoja. Seuraava yö liskodiskoa ja seuraava päivä ihan väsyneenä.
Mutta tosiaan, antaahan nämä muiden jutut vähän perspektiiviä! Ehkä mielummin pidän kuitenkin nää omat darrani pahimpina kokemuksina, kun ei oo tullut noita useamman päivän putkia harrastettua.
Hieman tönkkö olo aamulla 4h unien jälkeen. Se oli pahin.
Pahin krapula on johtanut lyhytkestoiseen psykoosiin ja osastohoitojaksoon. Tuota edelsi nuo monien kuvaamat syömättömyys, kova jano, univaikeudet ja mahdottomuus löytää sopivaa asentoa. Psykoosia edeltänyt alkoholin käyttö oli yhden illanvieton mittainen ja krapulaa kesti kolmisen päivää, jonka jälkeen tuli mm. itsemurha-ajatuksia ja itsetuhoista käytöstä.
Tuossapa onkin sitten omalla kohdalla kamalin ja varmaan opettavaisin hetki alkoholin kanssa. Viina ei minulle sovi, joten olen siitä oman ja muiden parhaaksi luopunut.
Abiristeily -96, 3 päivää ryyppäämistä, voi video mikä olo.
Hyvä että ensimmäisestä krapulapäivästä tulee palkaton.
Vaikka joisinkin kuinka paljon niin ei tuu krapulaa. Luojan kiitos!
En ole koskaan ryypännyt useampaa päivää putkeen, mutta yksi krapula on jäänyt mieleen kun join äitini kotiviiniä. Sellaista päänsärkyä, oksentelua, vatsan kramppailua ja tuskaa en ole ennen kokenut.
Yleensäkin olen kyllä krapulassa pääkipuinen ja vähän huonovointinen, mutten yleensä oksenna ja olen tarvittaessa myös toimintakykyinen lähtemään johonkin.
kokeile pistää miehellesi sokeria kielen alle tai poskien sisäpinnalle, verensokeri nousee, voi auttaa vähän.
Aivan hirveitä krapula kuvauksia! Saanko kysyä että mikä teidät on saanu juomaan sitä viinaa tuohon pisteeseen asti? Ja tuollaiseen olotilaan on joutunut kans juomaan - ja paljon. Menetättekö tosiaan niin totaalisesti kontrollin? Ite jos juon, niin tiedän tasan tarkkaan että missä menee raja. Tilanteessa ymmärrän, että jos juon esim vielä yhden lisää niin tulee paha olo. Tai että huomenna olisi sitten jäätävä krapula. Eikö teillä ole itsesuojeluvaistoa? :D