Kummi ei muistanut ensimmäisenä jouluna :(
Onkohan ihan typerä murehtimisen aihe? Esikoispoikamme on pian puolivuotias ja ensimmäinen joulu meni todella mukavasti. Yksi asia jäi kuitenkin kaihertamaan mieltä. Lahjaa tai minkäänlaista joulumuistamista ei poikamme toiselta kummiltaan (minun hyvä ystäväni) saanut. Ei lahjaa, ei korttia, ei mitään. Tekstiviestin tämä kummi minulle aattona lähetti, minua tämä lähinnä suretti :(
Kommentit (17)
koska omien sanojensa mukaan (31-vuotias mies siis) saa itselleen ostettua jotain yhtä hyvin sillä rahalla.
Voitteko edes kuvitella, että joku sanoo tuollaista? Itselläni leuka loksahti auki.
Itse valikoin todella tarkkaan lasteni kummit. Sellaiset ystävät jotka jatkossakin pysyvät meidän elämässä. Jos jostainsyystä vielä tulisi lapsi, niin sepä ei enää kummeja saisi, kun ei ole semmoista oikeaa ystävää jolle kummiuden soisin.
se muistaminen. Paitsi että jouluun kuuluu lahjat(vaikkapa joulukukka edes)
Ja tosiaan, kummin yritin valita parhaan taitoni mukaan: paras ystäväni. Siksi tämä niin loukkaakin
ap
miksi odottaa kummilta lahjaa jos ei anna kummille mitään muuta kuin kortin
Me ostettiin kummipojallemme useita pieniä paketteja (ihan omasta halusta). Kummilapsen vanhemmat ostivat toisille lapsen kummeille ison lahjan kummipojaltaan, mutta meitä eivät huomioineet mitenkään. Lapsen kuva ja kortti olisi riittänyt, muttei niitäkään.
Vierailija:
Itse valikoin todella tarkkaan lasteni kummit. Sellaiset ystävät jotka jatkossakin pysyvät meidän elämässä. Jos jostainsyystä vielä tulisi lapsi, niin sepä ei enää kummeja saisi, kun ei ole semmoista oikeaa ystävää jolle kummiuden soisin.
ja olemme joutuneet huomaamaan, että kummeja on kyllä todella moneen junaan ja koskaan ei tiedä, millaisen on valinnut, aika näyttää. Yksikin joka on aika läheinen muuten, ei milloinkaan mitenkään ilmaise olevansa yhden lapsemme kummi, ei muista lasta, muita lapsiamme kuitenkin!!! jne. Jos sanon, menetkö kummin syliin tsm melkein kuin nolostuisi tai kokisi jotain ihmeellisiä tuntemuksia. Ihmettelen kyllä miksi suostui aikanaan.
Mielestäni kummien lahjomisen voi aloittaa sitten kun on muuttanut omilleen, jos niin haluaa. Itse lähetän omille kummeilleni jouluna kortin ja isoina merkkipäivinä sitten jotain enemmän.
En ole itse kenenkaan kummi, mutta miehella on useampia kummilapsia ajalta ennen kuin tapasimme. Kaikki paitsi yksi ovat sisarusten lapsia ja heidan kanssamme olemme laheisia ja muistamme myos muulloin kuin jouluna ja synttareina. Emme kuitenkaan suosi naita kummilapsia enemman kuin saman perheen muita lapsia vaan kaikki miehen sisarusten lapset ovat meille yhta rakkaita.
Mua aina nolottaa tama miehen yksi kummilapsi. me ei olla ollenkaan tekemisissa lapsen vanhempien kanssa eika mies on lukiossa tuntenut lapsen isan, mutta ei ole koskaan ollut sen laheisemmissa valeissa. Tapasi lapsen aidin ensimmaista kertaa haissa toista kertaa kasteessa!!! Oli yllattynyt miksi pyydettiin kummiksi, muttei kehdannut kieltaytyakaan. Eiko niilla ole ketaan parempia kavereita?!? No synttarit muistamme ehka, joululahja taas unohtui lahettaa tanakin vuonna. En tieda miten lapsen nimi kuuluisi kirjoittaa ja koska tarkkaan ottaen syntymapaiva on (mies ei muista)? Kysymys ei ole taloudellinen enka halua loukata lasta, mutta ei lapsen vanhemmatkaan ole meihin yhteydessa eika ole kutsuttu synttareille ym. Synttari paketin hankin ja lahetin talle lapselle, mutta en tieda tuliko perille. Eivat ilmoittaneet mitaan etta olisivat lahjan saaneet. Ehka ovat muuttaneet tai eronneet... Ei mieskaan halua soitella, kun ei tieda mita sanoisi siis kun eivat lapsen isan kanssa ole koskaan oikein soitelleet. harmittaa vaan lapsen puolesta, mutta ei hankaan meita tunne. Olemme viimeksi nahneet kun lapsi oli 1v ja nyt 5v.
Olen todella loukkaantunut, kun kummi ei antanut lapselleni lahjaa eikä korttia eikä edes kysellyt kuulumisia joulun alla. Tää oli vielä ensimmäinen joulu kummina lapselleni ja luulisi että olis vähän skarpannut. Kyseinen henkilö on ollut erittäin läheinen. Hällä ei joko ole käytöstapoja tai sitten hän on vetänyt jostain herneen nenään mulle ja kostaa näin kummilapselle.
lapsella toinen joulu eikä kummi muistanut mitenkään, ei siis edes sitä tekstiviestiä tai korttia... Tuskin tästään muuttuu vaikka ikää lapselle tuleekin joten en edes odottele turhia. Kummi on siis minun hyvä ystävä mutta näköjään tällaisessa asiassa hieman hmm.. unohtelevainen.
itketään ettei kummit anna lahjaa, mut annattekos kummeille lahjaa. Meillä ainakin kaikki kummit saivat lahjat. Ja kummit antoivat lapsille lahjat.
kummit eivät suinkaan ole mitään lahja-automaatteja. Oikeastaan tuo koko sana on itsekkäiden ihmisten keksimää hapatusta -- niiden jotka eivät halua huomioida toisia ihmisiä.
Ostaako kummi muille lahjoja? Itselleen asioita? Silloin voi myös ostaa kummilapselle. Jos kahden pienen lahjan ostaminen kummilapselle per vuosi on liikaa niin ei rupea kummiksi. Varmasti kummi ostaa itselleen sata tavaraa vuodessa -- voisi ehkä käyttää pikku pennin muidenkin huomioimiseen. Lapsille tällainen huomioiminen on tärkeätä (vaikka tietenkään alle vuosikas ei ymmärrä).
Miksi kummi EI ostaisi lahjaa kummilapselleen? Itse olen opiskelijaäiti ja minulla on 4 kummilasta ja tasan tarkkaan muistan synttäreinä & Jouluna, ja lisäksi lähettelen kortteja/heijastimia/joulukalentereita. Voin hyvin tinkiä yhdestä siideristä ja muistaa kummilasta.
On hyvien tapojen ja traditioiden mukaista muistaa kummilasta merkkipäivinä. Mitään pahaa siinä ei ole, enkä ymmärrä, miten asia saadaankin väännettyä " lahja-automaatti" -linjalle.
Jos jonkun mielestä muiden huomioiminen on niin hitsin vastenmielistä niin hakeutuu ammatti-auttajalle.