Koira lentokoneessa, kokemuksia? Uskaltaako ottaa mukaan vai onko koiralle liian rankkaa?
Kommentit (36)
en ottaisi. On varmasti kamala kokemus.
Muutamaksi viikoksi tai lyhyemmäksi ajaksi en ottaisi koiraa mukaan, yli vuodeksi (esim. ulkomaille muuton yhteydessä) koira saisi lentää ruumassa.
pissaa ja kakkaa sinne kuljetushäkkiin/koppiin kun pelkäävät niin paljon, näin kertoi eräs tuttava, joka kuormaa tavaraa lentokoneen ruumaan.
Vierailija:
Muutamaksi viikoksi tai lyhyemmäksi ajaksi en ottaisi koiraa mukaan, yli vuodeksi (esim. ulkomaille muuton yhteydessä) koira saisi lentää ruumassa.
Vierailija:
en ottaisi. On varmasti kamala kokemus.
Tarkkojen määräysten mukainen häkki pitää olla omasta takaa ja pelkkä koiran lentolippu maksaa samaa luokkaa kuin ihmisen (kilohinta ;)).
Viisi tuntia on vieläpä todella pitkä aika koneen ruumassa +lastaamiset ja muut odottelut päälle.
Kuinka kauan olisitte määräpaikassa? Jos olette menossa pidemmäksi aikaa (=useita kuukausia) niin sitten saattaisin teinä harkita koiran ottamista mukaan (jos ei luotettavaa ja koiralle tuttua hoitajaa siksi aikaa kotimaasta saisi), mutta muuten en missään tapauksessa.
eli kyse olisi siis useista vuosista, ottaisin ehdottomasti koiran mukaan mikäli se ei olisi vanha ja/tai sairas (teillä on hyvä että äitisi voisi ottaa sen) ja mikäli tuleva asuinpaikka olisi hyvä myös koiralle. Mutta ottaisin siis mukaan!
Vanhaa koiraa en pistäisi lentämään missään tapauksessa. Ymmärtääkseni on todella stressaava kokemus lähes kaikille koirille. Vain paatuneet kehäkoirat ovat siihen tottuneet jos nekään.
Eikö auta, jos hankkii todistuksia sieltä sun täältä? (Tarkoitan, että onko kertakaikkisen kiellettyä mennä muuten kuin lentämällä, vai onko vaan pahuksen hankalaa?)
En välitä vaikka maksaa paljon, pääasia olisi saada se turvallisesti perille.
ap
Vierailija:
Vierailija:
en ottaisi. On varmasti kamala kokemus.Tarkkojen määräysten mukainen häkki pitää olla omasta takaa ja pelkkä koiran lentolippu maksaa samaa luokkaa kuin ihmisen (kilohinta ;)).
Viisi tuntia on vieläpä todella pitkä aika koneen ruumassa +lastaamiset ja muut odottelut päälle.
Kuinka kauan olisitte määräpaikassa? Jos olette menossa pidemmäksi aikaa (=useita kuukausia) niin sitten saattaisin teinä harkita koiran ottamista mukaan (jos ei luotettavaa ja koiralle tuttua hoitajaa siksi aikaa kotimaasta saisi), mutta muuten en missään tapauksessa.
Vierailija:
Eikö auta, jos hankkii todistuksia sieltä sun täältä? (Tarkoitan, että onko kertakaikkisen kiellettyä mennä muuten kuin lentämällä, vai onko vaan pahuksen hankalaa?)
on niin kamalaa katsottavaa ennen ja jälkeen. jotkut kuulema jopa " huumaa" koiriaan eli antavat rauhoittavia että menisi matka paremmin.
Kaverini mielestä koira ruumassa ja häkissä on suoraan verrannollista kidutukseen.
Vierailija:
on niin kamalaa katsottavaa ennen ja jälkeen. jotkut kuulema jopa " huumaa" koiriaan eli antavat rauhoittavia että menisi matka paremmin.Kaverini mielestä koira ruumassa ja häkissä on suoraan verrannollista kidutukseen.
Käyhän siellä ihmiset nykyään koirineen koiranäyttelyissä manner-Euroopasta ja ihan autolla menevät.
Vierailija:
on niin kamalaa katsottavaa ennen ja jälkeen. jotkut kuulema jopa " huumaa" koiriaan eli antavat rauhoittavia että menisi matka paremmin.
Kenen parasta ajatellaan? Toisissa tilanteissa se on oikein, toisissa ei. Rauhoittavia käytetään myös eroahdistuksen hoitoon. Laumaeläin elelee päivät yksinään ja se pistetään lääkkeillä aisoihin tai häkkiin, etteivät naapurit häiriinny.
Jos mitenkään mahdollista, niin vie vanha kaverisi muuten kuin lentäen maahan. Vai olisiko niin pieni, ettei tarvitsisi ruumaan laittaa?
siinä tapauksessa ap, koiran saa laittaa ainoastaan rahtikoneella sinne, eivät hyväksy normaali reittilennolla ruumassa matkustavaa koiraa vaan tosiaan pelkästään rahtikoneella ja muistaakseni englannissa on 3kk karanteeni.
ansiosta matkat meni hyvin ja jokusen aikaa niitä popsittuaan, aina matka kesti yli 3 tuntia, niin kokeiltiin ilman lääkettä ja hyvin alkoi meneen matkat
ap