Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä aiheuttaa paineen ja vihlonnan virtsarakossa?

Vierailija
07.01.2014 |

Tuntuu niin maatessa, istuessa, seisoessa kuin kävellessäkin. Rakko ei ole täysi, mutta tavallaan tuntuu siltä että rakko olisi täysi vaikkei kuitenkaan ole pissahätää nyt. Virtsaaminen sujuu ongelmitta, ei kirvele eikä tule vain pikkutippoja vaan ihan normaalisti, silti tuo paineen ja vihlonnan tunne jää.

Ratkaisuja asiaan?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ennemmin päivystävältä hoitajalta vaikka, jos ei peräti lääkäriltä. En ymmärrä mikä idea on kysyä omaan terveyteen liittyviä asioita  Vauva-lehden palstalta, kun neuvot ovat ihan mitä sattuu ja saavat tietty ollakin, kun kerran anonyymejä ollaan ja keitä vain.  Vaikka joku sanoisi, että sinulla on tauti X tai ei ole tautia Y, niin eipä kyllä  kannata uskoa, huh huh sentään. 

Oisko vaikka siksi, ettei tälle tunnu olevan selkeää syytä, kun testit on testattu.

Vierailija
22/47 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee paineen tunne rakkoon ja tuntuu, että on koko ajan hätä (vaikka ei olekaan), kun on ollut virtsatiekiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi ruokavalion muuttaminen. Virtsatiet voi aiheuttaa tuota. Kuplivat juomat, tomaatit, valkosipuli ja kahvi ainakin pois. En muista mitä muita oli listalla.

Vierailija
24/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JATKETAAN AIHEESTA 2022

Moi, saman tyyppistä vaivaa ollut ja ensimmäiset havainnot olen tehnyt ehkä noin kaksi vuotta sitten 30-vuotiaana.

Alavatsa ihan alhaalta, virtsatiet, virtsarakko tai kohdun alue, vaikea paikallistaa tarkka alue, jonkinlaisessa tuskaisessa paineessa, tuntuu kuin tasaisesti yhtä kovana jatkuva vihlonta, missä ei ole mitään kipuhuippuja ja mikä saattaa jatkua tunteja.

Syitä täällä on pohdittu monia saman tyyppiseen vaivaan.

Olen arvellut mahdolliseksi syyksi myös lihasjännitystä – kohdun, kohdunsuun, emättimen, virtsarakon lihasjännitystä – siksi, että lantiopohjan lihasten jännitys ja rentoutus saattaa joskus helpottaa vaivaa hetkellisesti hieman.

Tuntuu myös siltä, kuin virtsaaminen saattaisi helpottaa, mutta se ei autakaan. Paine, jännitys ja vihlonta tuntuu aivan kuin aiemminkin heti pissalla käynnin jälkeenkin.

Joidenkin aiemmin arvelemat sukupuolitaudit ei liity asiaan.

Onko joillakin selvinnyt syy saman tyyppisiin vaivoihin?

Vierailija
25/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäelinten ympärillä oleva ylimääräinen rasvakerros voi aiheuttaa tuota myös.

Vierailija
26/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samanlaisia oireita aiheuttaa myooma kohdussa

Oho, mullakin on ajoittain tuollaisia oireita. Mulla on myös myooma.

Vierailija
27/47 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäelinten ympärillä oleva ylimääräinen rasvakerros voi aiheuttaa tuota myös.

Mulla on oireita ja olen tosi hoikka, siitä ei ole kyse.

Muutenkin vähän epäilyttää tuollainen vaihtoehto, se paine ja vihlonta on virtsarakon/emättimen/virtsaputken/ kohdun alueella.

Vierailija
28/47 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Miten täällä, onko kellään tullut selkeyttä oireisiin? Itsellä ollut samaa nyt jatkuvana viikon verran. Jostain syystä nukkumisen jälkeen olo on normaali, mutta sitten päivän mittaan se outo tunne tulee takaisin. Ikää 27v. Ei pissatulehdusta, ei sukupuolitauteja.

Vierailija
29/47 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen munasarjakystat tai kohdun vaivat kun virtsatietulehdukset on tarkistettu. Kannattaa käydä gynellä. Minulla naisena tuli munasarjakystan rakia juuri nuo oireet ja pidättämään en juuri pystynyt. Kokoaikainen pissahädän tunne.

Vierailija
30/47 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlaiset oireet. Ei sukupuolitauteja tai virtsistä. Gyneaika varattu tammikuulle papaan, katsotaan jos siellä keksisivät samalla mistä tuo johtuu.

Ihmeellinen paineen tunne. Ei kipua virtsatessa, eikä kirvelyä. Virtsatietulehdus ollut joskus vuosia sitten ja muistan millaiset oireet oli silloin. Nyt ei täsmää ollenkaan.

Tätä jatkunut n. 4 kuukauden ajan ja oli aluksi silloin tällöin ja nyt viimeisen kuukauden joka päivä. Paineen tunnetta ja vihlaisuja virtsarakon kohdilla.

Ainoa muutos elämässäni on viimeisen vuoden aikana 13 kilon painonpudotus (nyt normaalipainossa) ja liikunnan lisääminen :D

Vierailija
31/47 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeuma. Yleinen vaiva, josta ei usein puhuta.

Vierailija
32/47 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään selvinnyt mistä on ollut kyse?

Vierailija
33/47 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdevuosissa voi myös tulla tollasia oireita,limakalvojen kuivuminen voi aiheuttaa.apteekista saa ovestin ym tuotteita ostettua ilman reseptiä  myös kaikenlaisia salvoja ja kosteuttajia.

Vierailija
34/47 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysytty lääkäriltä ja otettu labrat, ultrat ei selvinnyt. Ei kait haittaa kysellä myös muiden kokemuksia.

Vierailija
35/47 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin samoja oikeita m40. Tuntuu paineen tunnetta virtsarakossa ja välillä säteilee penikseen ja virtsaputkeen, ja pahenee ku alkaa tressaamaan että mikä ihme mua vaivaa

Vierailija
36/47 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa mikä voisi olla. Sukupuoli tautia tuskin on, kun saman avovaimoni kanssa ollut reilu 3 vuotta 

Vierailija
37/47 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinarokko, alkuoireita.

Vierailija
38/47 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se Steessistä tai ahdistus oireista johtua 

Vierailija
39/47 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä tämän vanhan keskustelun.

Onko kellään selvinnyt mistä kyse? Itselläni gynekologi sanoi, että yliaktiivinen rakko. Välillä ihan normaaleja päiviä. Välillä saisi ravata pissalla jatkuvasti ( pystyn kyllä pidättämään, mutta se pissahädän tunne tulee).

Vagifem on käytössä joka toinen päivä

Vierailija
40/47 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä