Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä aiheuttaa paineen ja vihlonnan virtsarakossa?

Vierailija
07.01.2014 |

Tuntuu niin maatessa, istuessa, seisoessa kuin kävellessäkin. Rakko ei ole täysi, mutta tavallaan tuntuu siltä että rakko olisi täysi vaikkei kuitenkaan ole pissahätää nyt. Virtsaaminen sujuu ongelmitta, ei kirvele eikä tule vain pikkutippoja vaan ihan normaalisti, silti tuo paineen ja vihlonnan tunne jää.

Ratkaisuja asiaan?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki ollut joskus meni ohi itsestään. Epäilin virtsatietulehdusta. Käy laboraorio kokeissa tk ssa

Vierailija
2/47 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia todennäköisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli virtsis, mutta lääkäri otti myös klamistestin (nega)

Vierailija
4/47 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Labrat ok. Terkka suositteli karpalomehun juomista, se helpottikin muutaman päivän kuluttua. Vaiva uusi vähän väliä, kunnes löysin apteekista karpalact-nimistä valmistetta. Tiedä sitten, johtuiko siitä vai menikö vain ajan myötä ohi. Olen aina ollut huono juomaan vettä, epäilen syyksi sitä.

Vierailija
5/47 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukasta johtuvaa. Liian vahva virtsa on polttanut limakalvoja ja kipu johtuu siitä. Inhottava vaiva, kestää välillä parikin päivää. Juo reippaasti ja karpalo- tai viinimarjamehun juomista suosittelen (ei sokeroitu). Myös lämmin kylpy tai suihku auttaa, ainakin hetkellisesti. Jos vaiva jatkuu yhtäjaksoisena yli 2vrk niin suosittelen käyntiä lääkäriin jossa varmistetaan mahdollinen infektio.

Vierailija
6/47 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaisia oireita aiheuttaa myooma kohdussa

Vierailija
7/47 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla ihan samat oireet! Tulee ja menee, kuitenkin useampia vuodessa. Pissanäyte ok, klamydia tms. Testit ok. En ole raskaana. Papa ok. Pissattaa, paineentunne rakossa, mutta ei kirvele tms. Välillä tulee jäätävän kivuliaita nopeita vihlaisuja. Kauratyyny on auttanut, kestää silti päivän pari. Taas oireet päällä, ja kai Se pitää lekurille taas mennä. Tää on outoa! Olen itse ajatellut, et on ärtyvä rakko tai jotain..

Vierailija
8/47 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mulla aivan samanlaisia oireita, kaikki papat - klamydiat - virtsakokeet otettu mutta ei mitään!! Kokoajana painetta virtsarakossa. Onko muille selvinnyt syytä???

Vierailija
9/47 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliaktiivinen/ärtynyt rakko.

Vierailija
10/47 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vaiva pari päivää sitten, luin täältä tai sitten jostain muualta että johtuisi liian vähäisen juomisen takia väkevöityneen pissan polttamista virtsateistä. Kokeilin juoda mahani niin täyteen vettä kuin jaksoin (olen huomannut että mahan täyteen syöminen helpottaa hieman, ehkä paineen "epätodellisuuden huomaa kun rakko saa oikeaa painetta vatsalaukusta) ja oikeastaa olo helpotti heti hiukan. Puoli tuntia oleksin mukavimmassa mahdollisessa asennossa ja ylös noustuani koko paineen tunne oli poissa! MUISTAKAA SIIS JUODA VETTÄ PALJON!

Vierailija
11/47 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vaivannut nyt jatkuvasti 4kk kyseinen oire. Ei tulehdusta, ei tauteja, ei papassa mitään. Erikoinen ja erittäin vittumainen vaiva kun kokoajan kivistää. Nestettä olen kyllä juonut ihan hyvin viimeiset 4kk.

12/47 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vaivannut nyt jatkuvasti 4kk kyseinen oire. Ei tulehdusta, ei tauteja, ei papassa mitään. Erikoinen ja erittäin vittumainen vaiva kun kokoajan kivistää. Nestettä olen kyllä juonut ihan hyvin viimeiset 4kk.

Löytyikö syy sinun vaivaasi? Kuulostaa juuri samalta kuin minun oireeni enkä keksi keinoa mikä auttaisi!

Vierailija
13/47 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35551 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyikö syy sinun vaivaasi? Kuulostaa juuri samalta kuin minun oireeni enkä keksi keinoa mikä auttaisi!

Minulla on myös samoja vaivoja ! Eikä löydy syytä

Vierailija
14/47 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakon seinämien tulehdus. Minulla jäi tuo päälle virtsatieinfektion jälkeen. Kesti muutaman kuukauden ja katosi sitten itsekseen hiljalleen. Tuntuu kuin rakko olisi täynnä, hiukan tukala olo. Varsinkin nukkumaan mennessä oli pakko käydä vähän väliä pytyllä, kun en kestänyt ollenkaan sitä, että rakossa olisi hiukankin pissaa.

Kaverilla on tuo kroonisena ollut vuosikaudet. Välillä rakkoa puudutetaan botoksilla, kun kipu käy sietämättömäksi, mutta mitään varsinaista lääkettä ei tuohon ole. On vain kestettävä.

Vierailija
15/47 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Interstitielli kystiitti kyseessä. Melko yleinen vaiva. Runsas vedenjuominen on tärkeää, mutta jos oireet pääsee päälle niin antihistamiini auttaa.

Vierailija
16/47 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tranemax apteekista. 

Vierailija
17/47 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mulla ihan samat oireet! Tulee ja menee, kuitenkin useampia vuodessa. Pissanäyte ok, klamydia tms. Testit ok. En ole raskaana. Papa ok. Pissattaa, paineentunne rakossa, mutta ei kirvele tms. Välillä tulee jäätävän kivuliaita nopeita vihlaisuja. Kauratyyny on auttanut, kestää silti päivän pari. Taas oireet päällä, ja kai Se pitää lekurille taas mennä. Tää on outoa! Olen itse ajatellut, et on ärtyvä rakko tai jotain..

Minulla oli tasan samoja oireita ja kesti muutaman kuukauden. Sitten meni ohi eikä tullut takaisin. Ei sukupuolitauteja.

Vierailija
18/47 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä menee nyt?

Vierailija
19/47 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa päivitystä/ muita kokemuksia aiheesta!

Vierailija
20/47 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ennemmin päivystävältä hoitajalta vaikka, jos ei peräti lääkäriltä. En ymmärrä mikä idea on kysyä omaan terveyteen liittyviä asioita  Vauva-lehden palstalta, kun neuvot ovat ihan mitä sattuu ja saavat tietty ollakin, kun kerran anonyymejä ollaan ja keitä vain.  Vaikka joku sanoisi, että sinulla on tauti X tai ei ole tautia Y, niin eipä kyllä  kannata uskoa, huh huh sentään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan