Yhtäkkinen pistävä kipu kyljessä, apua
Katsoin tuossa hetki sitten telkkaria kun minulle iski aivan älytön pistävä kipu oikeaan kylkeen. Kipu on rinnan alla, kylkiluiden kohdalla.
Pahenee jos hengitän syvään tai liikun. Emme omista autoa, joten päivystykseen lähteminen ei onnistu. Mitä tää on?
Kommentit (37)
Sitä se tekee, kun säännön mukaan kyyhöttää PC:n tms. äärellä huonossa asennossa.
Hoito: vähemmän nettiä, enemmän kävelyä, lenkkeilyä, uintia jne.
Älä nojaa siihen käteen kun tollotat ruutua.
Ei oo mennyt ohi vieläkään :( mikä auttaisi? Syvään hengitys ja liikkuminen ei auttaneet
Oletko raskaana? Minulla tuli tuollaisia raskauden aikana jasyynä foolihapon puute. Apteekista hain sitten Ladyvitaa.
Ota särkylääkettä ja mee nukkumaan. Aamulla se on tod.näk. jo loppunut.
Venytä oikeaa kättä reilusti taaksepäin. Lihaspisto tuossa kohdassa yleensä (itselläni aina) loppuu muutaman minuutin venytyksellä.
Otin särkylääkkeen ja koetin mennä nukkumaan. Selinmakuulla hengittäminen ei onnistu, menee sellaiseksi haukkomiseksi.
Pitänee kärvistellä aamuun ja mennä terveyskeskukseen.
No lähde sairaalaan! En ymmärrä mikset muka voi
Mulla tulee saman kuuloinen ongelma jos on yläkropan lihakset jumissa. Yhtäkkiä todi pistävä kipu rinnan alle ja kylkeen. Yritä hengittää syvään vaikka sattuu. Itsellä auttaa se yksi kunnon syvä hengitys ja rentoutuminen + kylkien venyttely.
Mulla tulee saman kuuloinen ongelma jos on yläkropan lihakset jumissa. Yhtäkkiä todi pistävä kipu rinnan alle ja kylkeen. Yritä hengittää syvään vaikka sattuu. Itsellä auttaa se yksi kunnon syvä hengitys ja rentoutuminen + kylkien venyttely.
Lihaskramppi.
Vakava oire ei helpottaisi asentoa vaihtamalla.
Älä soita ambulanssia vaan nouse liikkumaan, venyttele, liiku, juokse..Menee tod.näk. tuolla ohi.
Veikkaan, että lihas jumissa. Minullekin tulee tuollaisia välillä. Menee muutama minuutti ja sitten helpottaa kun rentoutuu hetkeksi.
Ihan normaalia, onko sulle tyypillistä tällainen luulosairaus?
mulla ollu toi sama kipu jo monta kuukautta onko vakavaa? ja miten sen saa pois tai lieventymään?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:23"]Otin särkylääkkeen ja koetin mennä nukkumaan. Selinmakuulla hengittäminen ei onnistu, menee sellaiseksi haukkomiseksi.
Pitänee kärvistellä aamuun ja mennä terveyskeskukseen.
[/quote]
Jos hengitys menee haukkomiseksi, kiireesti päivystykseen! Voi olla embolia.
Morjesta. Mistä johtuu kun hengiän normaalisti niin sattuu tosi paljon kylkeen ja en pysty edes syvään hengittämään tai yskimään tai edes aivastamaan olen liikkunut mut liikkuminenkin jo tuottaa tuskaa ja olen yrittänyt venytellä mut ei se auta. Pitääkö käydä päivystyksessä
Mulla on juuri nyt tollanen. Oon vaan 11v ja mulla on ollu tää pari kertaa, venyttely, syvään hengittäminen tai rentoutuminen ei auttanu.