Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhtäkkinen pistävä kipu kyljessä, apua

Vierailija
20.01.2014 |

Katsoin tuossa hetki sitten telkkaria kun minulle iski aivan älytön pistävä kipu oikeaan kylkeen. Kipu on rinnan alla, kylkiluiden kohdalla.

Pahenee jos hengitän syvään tai liikun. Emme omista autoa, joten päivystykseen lähteminen ei onnistu. Mitä tää on?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole emboliaa. Tuli kipuja ja kävin sairaalassa. Ei auttanut. Eivät teinneet mikä oli. Nyt olen jonossa Britannian erikoisosastolle huimissa pistävissä kylkilihaskivuissa. Olkaa siis varovaisia ja älkää yrittäjä vain venytellä. Se voi olla VAKAVAAA!

Vierailija
22/37 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole emboliaa. Tuli kipuja ja kävin sairaalassa. Ei auttanut. Eivät teinneet mikä oli. Nyt olen jonossa Britannian erikoisosastolle huimissa pistävissä kylkilihaskivuissa. Olkaa siis varovaisia ja älkää yrittäjä vain venytellä. Se voi olla VAKAVAAA!

Miten kävi? Lähdin googkettaan kun laosi ei voi istua kun kylkiluiden alla järjetön kipu ja myös keskellä eli periaatteessa ylävatsalla kova kipu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylkeen sattuu ,sit kivu lähtee pois ja tulee takaisin en siis ymmärrä

Vierailija
24/37 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaista aina syömisen jäläkeen :(

Vierailija
25/37 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua koskee kylkeen pistävästi

Vierailija
26/37 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen raskaana ja mahani kasvaa, mikä homma?

Vierailija
27/37 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kipu, joka tuntuu myös selän puolella, voi olla sappikohtaus. Perkeleellinen kipu, mutta harvemmin siihen kuolee. Suosittelen googlaamaan, jos rintalastan/kyljen/lavan alueella tuntuu kovaa kipua ja on vaikea pysyä paikoillaan.

Vierailija
28/37 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

just niin

Vierailija
29/37 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla vähän myöhään mutta ainakin Helsingissähän on sairaanhoidon neuvon palvelu - kaupungin ilmainen palvelunumeronumero, jonne voi soittaa ja jossa on sairaanhoitaja tai terveydenhoitaja, jolle voi kertoa ja joka osaa tehdä oikeat kysymyskset ja ehdottaa oikeat kotikokeet, joita voi kokeilla. Ja saada ohjeet, että kannattaako tilata vaikka kiireetön ambulanssi - pitäisi meinaan olla halvempi kuin taksi.

Vierailija
30/37 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mul on kans noit kylkikipuja, Melkee joka päivä, entiiä mitä pitäs tehä!

Vierailija
31/37 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama mulla menee herkessä ohi

Vierailija
32/37 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku osasikin tämän nostaa? Ootko mun soul mate? Juuri nyt menossa itsellä kova kylkikipu. Vasemmalla kylläkin.

Vierailija
33/37 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tämä:

https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/kylkivalilihaksen-tule…

Vastasin vaikka vanha keskustelu.

Vierailija
34/37 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt paikantamaan kivun/piston kohdan, on kyseessä todennäköisesti lihas. Jos kipu on kokonaisvaltaista esim. koko rinnassa, voi tilanne olla vaarallisempi. En pelästyisi, mutta jos jatkuu monta päivää niin sitten lekuriin.

Vierailija
35/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa ollu vuosia aina välillä. 

Yleensä maatessa tai melkein aina kun yritän hengittää. Pistää yhtäkkiä tosi kovasti joskus oli hieman turvonnutkit. Maksassa ei mitn ongelmaa joten luulen että johtuu liikunnan venyttelyn puutteesta ja vatsan toimimattomuudesta. Nyt juuri äsken tuli kun yritin kahvin jälkeen katsoa nyrkkeilyä oli noustava ylös. Venyttelin oikee kättä hieman. Pikkusen pistää painaa kokoajan. Seisaallaan hengittäminen ei nii satu mutta selälleen menon jälkeen taas. Säikähtää vähän aina. 

Vierailija
36/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mikään yhtäkkinen ole, jos kirjoittelet?

Vierailija
37/37 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkot.