Kuiva iho - paljon finnejä - mikä kasvopesu?
Suosittele kasvopesuainetta atoopikolle (kuiva-/sekaiho), jolle viime aikoina ruvennut tulemaan säännöllisesti isoja finnejä esim. leukaan.
Saa olla kunnolla puhdistava, mutta hajusteeton pitää olla.
Kommentit (21)
6 tässä vielä:
Iällä on väliä. Mitä vanhempi on, sitä ravitsevampia ja hellempiä tuotteita tarvitsee. Ap ei maininnut ikäänsä, mutta tämä kannattaa ottaa huomioon. Olen 44-vuotias.
Ruokavalioon kannattaa myös kiinnittää huomiota. Erilaiset kokeilut vaativat kärsivällisyyttä, mutta hyvä tasapaino löytyy kyllä. Itse suosin mm. elimistöä puhdistavia ruokia: ananasta, greippejä, erilaisia meloneja, (kesällä) mansikoita ja muita marjoja, selleriä eri muodoissa (juuri, varsi), paljon B-vitamiinia sisältäviä vihreitä vihanneksia (esim. salaatteja, vihreät pavut, parsakaali) ... Ruokien kanssa kokeilu on herkuttelua ja kivaa!
19, mistä tuota Melvitania saa, apteekisra vai mistä? Kiitos, jos palaat vastaamaan.
Lactacyd tai lactoline, en muista nimeä...markettikamaa. Pesu ja ohut voide päälle 2 krt/pv. Odota pari viikkoa, että rauhoittuu.
Älä vaan pese voimakkailla tuotteilla, finnit vaan lisääntyy ja iho kuivaa lisää.
Itselläni sama ongelma ja koen ihon hoidon haasteelliseksi.
Erisanin puhdistusgeeli on miellyttävä ja herkälle iholle sopiva. Puhdistaa kuitenkin hyvin ja hinta ei päätä huimaa! Löytyy joka marketista. Kokeilun arvoinen, ainakaan ei montaa euroa mene hukkaan jos ei sovikaan omalle iholle.
herkän ihon tuote ja kosteuttava. itse tykkää Liz Earl hot cloth puhdistuksesta,iho jää koseaksi mutta puhdistuu hyvin
Muista myös kosteuttaa/ rasvata kunnolla, että iho pysyy pehmeänä, ei halkeile ja bakteerit pääse mellastamaan.
Itse käytän Cliniquen tuotteita allergian takia. Puhdistusgeeli on hyvä, samoin Dramatically Different Moisturising Lotion (DDML). Tuota jälkimmäistä suosittelen, oli puhdistusaine mikä vaan. Hajustamaton. Hintavahan se on, mutta myös huomattavan riittoisa. Stockan Hulluilla Päivillä on usein hyviä Clinique-tarjouksia.
Oon viime aikoina käyttänyt just tota erisania, jota käytän muunkin kropan pesuun. Ei tunnu toimivan, kun finnit on lisääntyneet.
Ajattelin vaikka apteekista katsella jonkun pesutuotteen kasvoille. Onko noita Clinique-tuotteita apteekissa? Entä toi Liz Earl?
-ap
Kokeile kasvojen pesua kookosöljyllä iltaisin parin viikon ajan.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 10:48"]
Kokeile kasvojen pesua kookosöljyllä iltaisin parin viikon ajan.
[/quote]
Joo, finnit varmaan ainakin riemastuisivat!
Kookosöljy nimenomaan auttaa akneihoon, monella hyviä kokemuksia. Kokeile vaan. Kookosöljyssä on jotain luonnon omaa ainetta, joka ehkäisee tulehduksia.
Pintakuiva iho finniintyy pahemmin, jos ihoa ei kosteuta. Mulla finniintyminen väheni, kun aloin käyttää pesuvaahtojen sijaan puhdistusemulsioita, kasvovettä ja kosteuttavia voiteita. Kävin kosmetologilla ja hän neuvoi näin. Täysin en ole finneistä päässyt, koska syynä niihin on Mirena.
Lactoline ja sitä myös itse suosittelisin.
Mulla akne oli todella paha, nuorena käytin Diane Novaa hillitäkseni aknea. Se auttoikin pahimpaan.
Vuosikymmenten ajan luulin että minulla on poikkeuksellisen rasvainen iho. Vasta nyt aikuisella iällä olen oppinut ymmärtämään että ihoni onkin erittäin kuiva ja yrittää kosteuttaa itseään puskemalla rasvat pintaan. Vasta kun opin huolehtimaan riittävästä kosteutuksesta (paksua rasvaa) on iho rauhoittunut. Koitan sanoa, että oikealla rasvalla saatat päästä ongelmastasi.
Ehkäpä ihotautilääkäristä olisi sinulle apua.
Kasvojen puhdistukseen suosittelen itse tuota Lactolinea, eikä missään tapauksessa mitään alkoholipohjaisia kasvovesiä. Lactoline on samaa kamaa kuin aiemmin apteekeissa myyty Lactacyd. Sittemmin Lactacydin koostumus muuttui ja teho katosi.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 10:19"]
Lactacyd tai lactoline, en muista nimeä...markettikamaa. Pesu ja ohut voide päälle 2 krt/pv. Odota pari viikkoa, että rauhoittuu.
Älä vaan pese voimakkailla tuotteilla, finnit vaan lisääntyy ja iho kuivaa lisää.
[/quote]
Itsellä samantyyppinen iho. Kuiva, herkkä ja finniherkkä. Nyt kuitenkin hyvässä kunnossa kunhan vain muistan käyttää tarpeeksi rasvaisia ja kosteuttavia tuotteita. Nyt käytössä apteekin Avene-sarja ja sen dry/very dry tuotteet.
Minulla sama ongelma, saan myös hiustenrajaan kipeitä finnejä. En voi käyttää Erisania, naama menee näppylöille.
Itse hoidan ihoani juomalla paljon vettä. Kasvovoiteena käytän Vichyn aqualia thermal voidetta, _TÄYDELLINEN_ !!
Saman sarjan kasvovettä ja puhdistusmaitoa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 10:47"]
Oon viime aikoina käyttänyt just tota erisania, jota käytän muunkin kropan pesuun. Ei tunnu toimivan, kun finnit on lisääntyneet.
Ajattelin vaikka apteekista katsella jonkun pesutuotteen kasvoille. Onko noita Clinique-tuotteita apteekissa? Entä toi Liz Earl?
-ap
[/quote
Cliniquea saa tavaratalojen kempsu-osastoilta, ei apteekista. Apteekista saa monenmoisia hyviä tuotteita, esim. Vichyä kehuvat monet. Kokeilin niitä ensin, mutta en löytänyt itselleni sopivia. Aikaa ja hermoja kului, samoin rahaa. Päädyin Cliniqueen eikä ole enää tarvinnut pohtia koko asiaa.
Vartalon pesemiseen käytän sopivan rasvaista ja hajustamatonta Marseillen saippuaa (Le Chat, saa marketista, maksaa muutaman euron) ja Lactacydiä. Vartalovoiteena Erisan, samoin käsivoiteena Erisan käsivoide C.
Ai niin, Cliniquella myös tuotteita "punehtuvalle iholle" - ehkä couperosa tai atopia? Ja puhdistusgeelistä mulla on käytössä miedoin. Sekin älyttömän riittoisa, kun sitä käytetään herneen kokoinen nökäre kerrallaan.
Toivottavasti löydät sopivat aineet :)
6
12 suosittelee kokeilemaan rasvaksi kaupasta saatavaa sinisessä rasiassa myytävää Niveaa. Halpaa, mutta riittävän paksua kuivalle iholle. Laitan talvella sitä illalla heti kasvojen pesun jälkeen kerroksen ja vielä toisen kerroksen tunnin päästä. Aamulla pesen kasvot Lactolinella ja levitän uuden kerroksen.
Mulla tämä auttaa.
Kookosöljy ei sovi kaikille, mutta sekin on sen verran halpa tuote vaikka luomuna ostaisitkin että kokeilla kannattaisi. Jos päädyt kokeilemaan sitä, annostele öljyä aina puhtaalla teelusikalla. Älä ota sormin suoraan purkista, silloin sinne pääsee bakteereja ja ongelmasi pahenee entisestään.
Samaa voisin kyllä suositella kaikille kasvovoiteille joita ei voi puristaa tuubista. Tota Niveaakin annostelen lusikalla.
Vichyn kasvovedessä on alkoholia ja se ei ole hyväksi valmiiksi kuivalle ja herkälle iholle.
12
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 11:15"]
Minulla sama ongelma, saan myös hiustenrajaan kipeitä finnejä. En voi käyttää Erisania, naama menee näppylöille.
Itse hoidan ihoani juomalla paljon vettä. Kasvovoiteena käytän Vichyn aqualia thermal voidetta, _TÄYDELLINEN_ !!
Saman sarjan kasvovettä ja puhdistusmaitoa.
[/quote]
Cliniqueta suosittelen minäkin. Finnit lähes hävinneet .
Kaikista tärkeintä on oikeasti tarpeeksi hyvä kosteutus. Tullutkin jo hyviä vinkkejä, ei alkoholillisia kasvovesiä ja riittävän täyteläinen kasvovoide.
Mä käytän luonnonkosmetiikkaa, rasvana Melvitan bio excellencen kuivalle iholle on aivan ihana, mieto tuoksu ja ihana koostumus . Puhdistuaineena Bottega Verden ruusugeeliä ja kasvovetenä pidän jääkaapissa kylmässä Flow:n ruusuvettä. Ruusuvesi helpottaa ärtyvää ihoa.
Minulla OLI myös todella kuiva ja näppyläinen iho. Hoidin sen kuntoon VAIN kuorimalla ja kosteuttamalla. Olin yhden loman ajan käyttämättä mitään meikkejä tai muita hoitoaineita. Kuorin ihon joka päivä ja rasvasin rasvaisella voiteella joka päivä jopa kaksi kertaa. Alkuun finnit paheniva ja iho kukki kunnolla, mutten anatnut periksi ja lopputulos on lähes täydellinen ja tasainen iho!