***ENSKAT vko 46***
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Tässä linkki viime pinoon. Hauskaa viikon alkua kaikille enskoille ja penskoille:)
Kommentit (38)
Olin sit kirjottanu vaikka kuin pitkät pätkät mutta kaikki hävis ku kone tilttas:(
Noh tiivistettynä:
Laurille tuli viime viikolla korvatulehdus. Sai kuurin ja nyt on iloinen pikkumies palannut meille:) Jouduttiin lähtee päivää aikasemmin pois mun äitiltäkin koska yöt meni ihan keturalleen. En jaksanu enää yksin valvoo.
Leevi oppi viime viikolla nousemaan ylös tukea vasten. Nyt yöt onkin yhtä hulinaa ku samaaan aikaa tulee vielä ylös hampaita. Leevi kurkkii aina öisin veikan sänkyyn reunan yli:) Laurinkin on alkanu yösyötön jälkeen valvomaan n. kaks tuntii ja on aina ihan pirtee eikä häntä saa millään takas nukkumaan. Ärsyttävää. Onneks aamulla sit nukutaan pidempään.
Laurikin oppi vihdoin ja viimein ryömimään kunnolla:) Tajus että jalkoja voi käyttää käsien apuna.
Torstaina ois kehitysseuranta Hyvinkäällä. Samalla on infektioastmakontrolli. Toivottavasti kaikki ois hyvin!!!
Nyt pitäs mennä tiskaamaan. Yritän vielä laittaa pojista yhden kuva tänne toiseen viestiin.
Lopuks vielä Odottelijalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista:) (ettei tää nyt ihan oman navan ympärillä pyörimiseks mee...)
Terkuin Butterfly ja pojat 9kk+
Viikonloput vietetty ja taas palattu arkeen.
Odottelijalla oli hyviä ultrakuulumisia, hienoa! Nyt sitten Eemilin pienet vaatteet taas esille. Meinaatkos muuten ottaa äippäpakkauksen tällä kertaa?
Hermione: hui, otappa rauhallisesti siellä töissä. Onneksi et kupsahtanut. Kunnon yöunetkin onneksi auttavat jaksamaan. Toivottavasti siellä taas jo ollaan reippaana.
Tipu: ikävä tauti tuo oksutauti:( Onko Sienna säästänyt siltä? Onnea Siennan seisomistaidosta. Niin ja kissasta kanssa.
Gaiole: Piiperö siellä jo kovasti touhuilee. Ja tekee kolttosiaan pitäen äitin kiireisenä. Tsemppiä sinne öihin ja sairasteluunkin jos vielä vaivaa.
Butterfly: onnea pojille uusista taidoista! Ja paranemisia Laurille korvatulehdukseen. Torstain kehitysseurannasta sitten odotellaan pelkkiä hyviä uutisia.
Täällä kaikki samalla mallilla. Kävelyyn tulee päivä päivältä lisää varmuutta ja nyt kannnetaan jo isoja esineitä paikasta toiseen. Uusi sanakin on tullut: amppu eli lamppu. Isi odottelee että pian tulis isikin Kiian suusta. Vielä ei oo kuulunut. Nuhaa näyttää taas enteilevän Kiian olo, pikkasen jo vuotaa nenä ja aivastelee. Toivottavasti ei isompia vaivoja että saadaan ottaa se influenssarokote maanantaina. No onhan siihen vielä matkaa.
Nyt iltapalalle ja saunaan. Hyvää alkuviikkoa kaikille!
heltsy ja kiia 1v ja 1kk+
Viikonloppu meni sukuloidessa ja kyläillessä, kotona käytiin vaan nukkumassa. Tän päivän olinkin sit niin väsynyt etten jaksanut tehdä oikeen mitään. Joskohan sitä huomenna jaksaisi aamupäivällä lähteä tuonne kerhoilemaan...
dajm: juu, niin siä luki et keltaisen teeman valmistus loppuu. sinisen kohdalla ei moista mainintaa ollu, tarkistin sen kans, koska meiltä löytyy samat värit eli keltaista ja sinistä on tullut kaappeihin kerättyä. olen tässä miettinyt, raaskisinko vielä mennä tuhlailemaan niihin keltaisiin lisää...
kyllä mä jonkin verran olen työkavereihin yhteydessä ollut, käynytkin siellä jokusen kerran neitokaista esittelemässä. tosin meillä on aika paljon vaihtunut väki, et on siellä paljon uusiakin ja sit muutama työkaverikin on äippälomalla. ja se mua ehkä vielä enemmän ottaa päähän et ku kuulin noista pikkujouluista just yhdeltä kotonaolijalta. eli ainakin kahdelle työkaverille olivat muistaneet infota pikkujouluista, mutta eivät mulle. mikäs siinä jos kaikki ois unohdettu, mut näköjään vaan mut. ei yhtään lisää houkutusta palata sinne.
Noista Jumbo-treffeistä.... ei nyt olla pk-seudulta, mut voisin harkita kans saapuvani Jumbo-treffeille, jos ajankohta on sopiva. Mulla asuu sukulaisia siinä ihan Jumbon vieressä, niin voisin siinä samalla tulla kyläileen heille....
ON: Täällä taitaa olla hampaita tulossa lisää, ainakin siihen malliin tuota kuolaa erittyy. Tänään oli pakko vaihtaa paitakin kesken päivän, kun oli niin märkänä kuolasta.
Ja nyt sitten nukkumaan....
hannnah ja ella
GAIOLEN Piiperö on oppinu vaikka mitä. : ) onnea uusista taidoista ja äidille jaksamista pienen touhuajan kanssa. Toivottavasti taudit olis selätetty ja unet paranis.
BUTTERFLYN pojat kanssa oppineet uusia juttuja. Kurjaa toi yövalvominen. Onneks kuitenki sitten aamusta nukkuvat pidempään. ja toivottavasti saatte vaan hyviä uutisia torstaina.
HANNNAH ja Ella on olleet liikenteessä koko viikonlopun. Kurja juttu toi pikkujouluista unohtaminen. : ( Ku tosiaan näin kotona olijalle kaikki ko kontaktit olis tervetulleita.
TIPU oli sairastanu yrjötaudin. Voi yök, se on ehkä inhottavin tauti mitä on. Mutta jotain hyvääkin, kisu herra on saapunut! : ) Meillä aikanaan kotona kissa asusti yläkerrassa muutaman viikon ku taloon tuli koiranpentu. Mutta kyllä ne sitten tottuvat toisiinsa. Että eiköhän teilläkin totuta : )
HELTSY en mä ajatellu ottaa äitiyspakkausta, Eemilin pakkauksen kamppeet on tallella eikä ne nyt niin kovin ole edes muuttuneet uudessa pakkauksessa. Otetaan rahana ja sijotetaan tuplarattaisiin. : )
HERMIONE meinannu pökrätä töissä, hui. Muistahan levätä kunnolla!
Meillä Eemil opettelee kävelyä ihan tosissaan. 8 askelta taitaa olla enkat. jatkuvasti tekee semmosia pikku kävelyjä 2-5 askelta. No sitte yötki on ollu levottomia, aina aamuyöstä huutelee sängyssään, mut onneks kuitenki (useinmiten) nukahtaa itekseen uudestaan. Mut kyllähän siihen kuitenki aina ite herää.
Niin ja hampaita tulee...
Nyt lähdetään ulos harmauteen ja ankeuteen, lumet sitten suli pois. : (
Mukavaa viikkoa kaikille! : ))
Odottelija, Eemil 10kk ja Onni 20+5
Onkos moni kärsinyt eilen sähkön puutteesta eilen? Sähkökatkoksia kun oli kuulemma pitkin poikin, meillä onneksi ei ollut, ihme kyllä, yleensä aina nää pienetkin syysmyrskyt pistää meillä mökin pimeäksi. Ja vielä kun isäntä tuppaa syksyisin olemaan paljon työreissussa, niin yksin täällä sit kynttilöitä polttelen ja tapan aikaa.
Kerhossa sitten kävästiin tuossa aamupäivällä, kohta saa varmaan heittä neidin sänkyyn päikkärelle, sen verran ahkerasti tuntui juoksevan tuolla kerhossa, että nyt varmaan uni maittaa.
Odottelija tuossa puhuikin ä-pakkauksesta.. Mites muut, oletteko ottaneet enskalle pakkauksen? Miksi tai miksi ei? Ja oletteko olleet tyytyväisiä ratkaisuunne? Onko vaatteille ja tarvikkeille ollut käyttöä? Entäpä aiotteko ottaa pakkauksen vai rahan jos tonska joskus ilmaantuu?
Heräs vaan mielenkiinto tuota ä-pakkausasiaa kohtaan, kun kaveri odottaa parhaillaan pikkukakkosta ja aikoo ottaa uuden pakkauksen, vaikkei esikollakaan käyttänyt pakkauksesta mitään muuta kuin lakana, pussilakana, peiton ja harsot. Mietin vaan että mitä järkeä hänen on ottaa uusi pakkaus. Onpa meilläkin osa pakkauksen vaatteista jäänyt käyttämättä, mutta aika hyvin on kuitenkin käytetty. Silti valitsisin pakkauksen sijaan sen rahan jos nyt olisi pikkukakkonen tulossa.
Taidanpa mennä heittään neitokaisen sänkyyn ja itse puraseen jotain.
hannnah ja ella
Huoh...mihinkä tää kaikki aika taas menee...kun ei kerkiä kunnolla tänne nettiinkään ;)
Odottelija:
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Ootteko jo nimee mietiskelly?
Hannah:
ä-pakkauksesta kyselit...Meillä on pakkaus vm 08, ja oon ollu siihen tyytyväinen. Oikeestaan kaikille on ollu käyttöö, paitsi se yks nauhoilla oleva body jäi aika vähälle käytölle niiden nauhaviritysten takia. Tonskasta en varmaan ota pakkausta, koska kaikki on niin hyvässä kunnossa, että ostan sit sillä rahalla täydennysvaatetta sen mukaan kun tarvii.
Tipu:
Voi yäk, toivottavasti Siennaan ei tartu mahatauti. Eiköhän se teidän kisu muutamassa viikossa kotiudu teille, niin sit varmaan uskaltaakin enemmän.
Onnittelut kaikille enskapenskoille jotka oli oppinu uusia juttuja : ) (Näitä tulee niin hurjaa vauhtia että ei perässä pysy)
Tänne ei mitään kummempaa, kakkaa metsästetään edelleen...Ai niin ei päästy päivänsädekisassa palkinnoille. Voittajakolmikon voi käydä tiiraamassa www.valokuuvaamo.com sivulta. Täytyy kyllä sanoo, että vaikka siä oli monia tosi hyviä niin noi oli mulle aika ylläri. Kiitos kuitenkin kun äänestitte : )
Buuffa ja Neea 1v2kk
Äidin pikku kotiapulainen oli tänään taas vauhdissa. Tultiin ruokakaupasta kotiin ja laskin kauppakopan keittiön lattialle. Heti kun sain Ellalta riisuttua kengät ja ulkovaatteet niin tämä pikku tättähäärä hyökkäsi ostosten kimppuun, alkoi kantaa ostoksia yksitellen penkille, yritti ensin pöydälle mutta huomasi itsekin ettei oikein ylety. Maitopurkkien kanssa meinasi iskeä känkkäränkkä, kun ne putoilivat käsistä, ovathan ne aika painavia ja hankalan mallisia kantaa noin pienillä käsillä, varsinkin kun pintakin on hiukan sellainen kostea&liukas. Purkamisen jälkeen neiti alkoi pakata tavaroita takaisin koppaan.. ja takaisin penkille...ja koppaan.... Vaivihkaa sain takavarikoitua maidot ja muut jääkaappitavarat ja ostosleikki jatkui parin leipäpussin ja rusinapaketin kanssa varmaan tunnin ajan :)
hannnah ja ella 1v2kk
Vapaapäivää vietetty, sateista sellaista mutta pääasia että on vapaa. Mulle on ihan sama vaikka vapaapäivinä satais puukkoja taivaalta kunhan saa vaan olla rauhassa. Kävin mä jumpassa illalla ja olipa mukavaa =)
Hannnah kyseli äippäpakkauksesta, esikoiselle se oli kyllä tosi hyvä ja tarpeellinen ja oltiin tyytyväisiä. Tälle toiselle ei oteta. Esim.toppavaatteet ihan käyttämättömiä ja vaatetta kertynyt muutenkin paljon. Ostetaan sillä rahalla sitten jotain tarpeellista tai sit sijoitetaan esim.vaunuihin tms tarvikkeeseen. Kynsisakset ja harjat yms on vielä hyvässä kunnossa.
Ella siellä autellut äitiä kauppatavaroiden kanssa, suloista =)
Gaiolen Piiperö on siellä sairastellut, voi pientä.Onnea uusista taidoista ja hampaasta!
Butterlyn pojille sattuu ja tapahtuu, paljon oppivat uuttakin. Onnea taidoista! ja kuvaa odotellessa =)
heltsy, mä oon mittaillut nyt verenpaineita kotona ja aika matalia lukemia välillä tulee. Luulen että siitä johtuu huimaus. En nimittäin usko että hb olis tipahtanut edellisestä lukemasta (138) niin alas että se aiheuttais huimausta. Saattaahan se kyllä sekin olla. Torstaina on neuvola niin pitää siellä sekin sit mittauttaa. Eetua odottaessa mun hb oli kokoajan yli 135 ilman lisärautaa. Toivottavasti Kiia ei tule pahemmin nuhaan. Me ei muuten oteta Eetulle sitä rokotetta, ei jostain syystä tuntunut hyvältä ajatukselta. Katsotaan nyt sit miten talvi menee, Eetu kun ei liiemmin ole sairastellut.
Odottelijan Eemilille levollisempia yöunia ja onnea taas askeleista =)
Tipulla ollut ikävä sairaus, toivottavasti tosiaan Sienna on pysynyt terveenä.
Buuffa, ikävää ettei Neea voittanut. Mut meidän mielestä Neea varmasti oli niistä paras! =)
Dajm. ilmoittelehn sitten kun joskus tulet täällä meilläpäin käymään. Kiva olis treffata! harmi jos teillä raha-ja työasioiden takia siirtyy tonskailu myöhempään.
Nyt taas sohvalle köllimään. Jää aina työpäivinä paljon hyviä ohjelmia katsomatta niin pitää niitä katsella tällaisina vapaailtoina.
hermione ja Eetu 1v ja Eero (tai Elma) rv17+5
Hermione, sulla on tosi söpö massu! Ja hyvä pottavinkki, taidan kokeilla minäkin. Lisävirtaa tässä yritän sulle lähettää töihin, koita kuitenkin ottaa vähän iisimmin. :)
Hannnah, mulle kävi myös pikkujoulujen kans köpelösti, sillä erotuksella että mä sentään teen kyseisessä puljussa koko ajan vuoroja. Oltiin sovittu kimpassa että pidetään pikkujoulut marraskuun vika päivä. Sovin sitten Pötkölle hoitajan (yöks ja seuraavalle päivälle) ja aattelin tohkeissani että onpa kiva mennä istuun iltaa, eikä tartte ees lähtee aikasin autolla himaan kun Pötkökin on hoidossa. Mutta satuinpa kuuleen ohimennen viime lauantaiyönä kun eräs työkaveri puhui että "sitten 7. päivä...". Siis niitä pikkujouluja oli sitten jossain vaiheessa siirretty viikolla, eikä kukaan oo vieläkään mulle sitä kertonu . En saa lapsenvahtia silloin, eli jää vaihteeks pikkujoulut käymättä. Ärsyttävää! Lähetään kostoks kaksin pikkujouluileen! :)
En mäkään oo pk-seudulta, mutta oon käyny parilla treffeillä. Aattelin myös tonne Jumboon lähtee. ÄP-gallupiin, otin enskalle pakkauksen. Olihan siellä oikeestikin käyttökelpoisia tavaroita. Mahdolliselle tonskalle en varmaankaan ota, säilytän noi edellisen tavarat niin ei tarvi. Veikkaanpa että sun kaveri on vaan ahne. :) Muistelisin nimittäin että pakkauksen arvo on enemmän kun se rahasumma.
Odottelijalla oli ihania ultra-kuulumisia! Toivottavasti veikkasitte ultraajan kanssa oikein, jos poikaa toivotte.
Tipu, laitapa kuvia kisusta kun kerkeet. Ja ärsyttäviä noi mahataudit. Mielummin ottasin nuhan kun oksutaudin. Harvemmin sitä tietty valita saa, mut kuitenkin. :) Toivottavasti oot jo parantunu eikä tarttunu Siennalle. Pötkö myös konttaa mummin kissan perässä vimmattuna, tosin tää kissa on sellanen luonteeltaan ettei parane päästää poikaa kovin lähelle.
Gaiole, sielläkin oltu kipeinä, mälsää. Lisävirtaa sullekin lankoja pitkin! Meillä on Pötkö lopettanu syömisen miltei kokonaan, eikä oo ees kipeenä. En tajuu... Reippasti on Piiperö oppinu kuitenkin uutta vaikka kipeenä ollukin, onnitteluja myös hampaasta. :) Mulla ainakin olis kiinnostusta treffeille ja se Jumbo olis parempi kun keskusta jo ihan parkkipaikkojenkin takia. Mites jos samalla vähän shoppailis (tai ainakin kattelis) noita joululahjoja? Voin kyllä lähtee vaan sun ja Piiperön kans jos muut ei innostu Jumbosta.
Butterfly, sulla onkin sitten vähän niin kun tuplavalvomiset. Nukkuuko pojat kuitenkin pääsääntösesti samoihin aikoihin, vai heräileekö vuorotellen? Jaksuja öihin! Ja peukkuja kontrolliin, tuu kertoileen sitten kuulumiset.
Buuffa, harmi ettei Neea voittanu vaikka ahkerasti äänestettiinkin.
Me päästään ihan kohta muuttaan omaan kotiin!! Jipii!! Varmaan loppuviikosta pääsee siivoon ja samalla kantaan tavaraakin. Pötkön uutiset on kaks uutta hammasta (kokonaissaldo nyt 6) ja tänään käytiin valokuvassa, mikä toimii samalla 1v -kuvana. Toivottavasti onnistui, saan vasta ens keskiviikkona koevedokset. Niin ja sitten mulla on työhaastattelu torstaina. Vähän pelon sekasin tuntein sitä oottelen, koska vähän pelkään että työ olis jotain puhelinmyyntiä provikalla. Siihen joudun kyllä rehellisesti vastaan ei kiitos. Mutta toivotaan siis ettei ole sitä.
Hyvää yötä!
Pia ja Pötkö 10,5 kk
Eetu on viety hoitoon ja kaupassakin kävin. Piti tänään poikkeuksellisesti viedä jo puol ysiin kun niillä oli kerhoon meno. Tavallisesti mun iltavuoro-päivinä vien Eetun klo9. Oli niin mukavaa jättää Eetu sinne kun sen hoitajan poika (olisko jotain 17v?) oli ulkona ja Eetu tunnisti hänet ja ne alkoivat keskenään juttelemaan niinkuin vanhat tutut. Ja sit se hoitotäti itse otti Eetun syliin ja alkoi halimaan ja näytti ihan siltä niinku olis ollut ikävä =) sano vielä että ne ryhmän muut lapset oli eilen jo Eetua kaipailleet. Eilen sanoinkin miehelle että on jännä ajatella että Eetulla on hoitopäivän aikaan ihan oma elämä johon ei kuulu äiti eikä isä. Eetu tunnistaa varmasti jo tän meidän alueen pphoitajat ja lapset ulkonäöltä. Mukavahan se on ja edelleenkin tosi ihanaa että toi hoito on lähtenyt niin hyvin käyntiin.
Nyt mulla on taas ruuanlaittoa ja kodin järkkäystä edessä ennen töihin lähtöä. Onneks on tuleva viikonloppu vapaa. Meille tuli kutsu yhden voikkakaverin luo lauantaille, ei olla nähty porukalla moneen kuukauteen ja nyt sit tavataan ja juhlitaan kaikkien 1v synttärit samalla. Mukavaa että meidän vauvavoikka-ryhmä on edelleen noin läheinen ja pidetään yhteyttä. Johtu varmaan siitä että meidän ryhmä oli niin pieni ja siellä oli helppo tutustua ja vaihtaa kuulumisia ja yhteystietoja.
Pia-marialle kiitokset lisävirta-lähetyksistä! ja jaksamista sinne siivoukseen ja muuttoon, ihanaa varmasti päästä omaan kotiin!
Kiva 'nähdä' Gaiolea ja Piiperöä pitkästä aikaa, harmi vaan että Piiperölle on rokko iskenyt. Hienoja taitoja tullut kuitenkin, pisut pottaan ja eka hammaskin! Justuskin sai vihdoin ensimmäisen hampaansa. Vähän kipeänä ollaan täälläkin, nuhaa ja yskää.
Piiperö oli pitänyt äidin kiireisenä kielletyillä tempuillaan ja siitä tulikin mieleeni kysellä laajemminkin, että miten ja minkä ikäisenä olette alkaneet kieltää lapsia. Itse olen lähinnä nostanut pois kielletystä paikasta ja houkutellut muuhun touhuun. Nyt viime aikoina olen esim. tukan repimisestä alkanut ihan sanallisestikin kieltää 'ei saa repiä, äitiin sattuu'. Muistelen, että vauva-lehdessä oli kuluneen vuoden aikana juttua aiheesta, mutta multa näyttää juuri se lehti hävinneen.
Butterfly: Onnittelut uusista taidoista ja jaksuja yöhulinoihin! Meilläkin on koko syksy nukuttu välillä paremmin ja sitten taas uusi taito pistää yöt ranttaliksi... Nyt kun Justus on jo jonkin aikaa osannut seistä, niin jospa ei enää tulisi niin paljon taitoja, joita pitää harjoitella... paitsi se kävely sitten...
Odottelija: Eemilin kävely edistyy kovaa vauhtia! En muista, joko joku on kysellyt, mutta jokos teillä on nimi tai vaihtoehtoja pikkuiselle mietittynä?
Hannah kyselit pakkauksesta. Itse olen ollut tyytyväinen siihen, että otin pakkauksen, mm. peitto, lakanat ja ulkovaatteet on olleet kovassa käytössä, sisävaatteistakin suurin osa. Itse olisin toivonut vaatteiden sijaan enemmän tavaraa kynsisaksien ja harjan lisäksi, esim. erilaisia rasvoja, enemmän liivinsuojia, niistäjä, kuumemittari tms. Vaatetta saa kuitenkin aika paljon lahjaksikin. No, tietysti noista tavaroistakin on monta mielipidettä, että mikä on tarpeellista ja mikä ei. Tonskalle (siis ei ole vielä tulossa) en varmaan pakkausta ottaisi, kun suurin osa on vielä hyvässä kunnossa.
Hermione: Nyt vaan salmiakkia syömään, eikös se nosta verenpainetta? : ) Ihana miten hyvin Eetu on viihtynyt hoidossa. Kirjoittelit kivasti Eetun 'omasta hoitopäivästä', johon vanhemmat ei kuulu. Aina jos Justus on ihan isänkin kanssa kahdestaan saati mummolla hoidossa, sitä haluaa jälkeenpäin tietää kaiken, mitä on syöty ja monelta, monetko kakat on tullut ja monelta jne. Hoidossa täytyykin tottua siihen, ettei ihan kaikkea voi äiti enää kontrolloida, vaikka viesti hoitajan ja vanhempien välillä kulkeekin. Ja että lapsi saa ihan omia kavereitakin, joita vanhemmat ei niin hyvin tunne.
Mä tein aluksi niin, että vein Justuksen potalle kun alkoi ähistää kakkaa. Sitten alkoi tehdä niin nopeasti, että päätin siirtyä säännölliseen istuttamiseen, huonolla menestyksellä. Nyt olen sinun rohkaisemana siirtynyt takaisin siihen, että ähistäessä vaan vien, ja yhdet kakat saatiin jo mummolassa pönttöön (kun ei ollut pottaa mukana). Jospa silleen tajuaisi paremmin, mikä on homman idea.
Pia: Ihana että pääsette pian omaan kotiin!
Jahas, nyt siellä herättiin.. Jotain piti vielä viime viikon pinosta kommentoida, mutta en nyt ehdi tsekkaamaan... Ja omat kuulumiset jää myös väliin.. yritän palata iltapäivästä.
M & J
HERMIONE koskas teillä oli ultra? ihana että Eetun hoito sujuu niin mallikkaasti. Sulla vissiin vaihtelee tyttö/poika olo? : ) Mulla oli kans Eemilin aikana tosi matala verenpaine ja huippas varsinki yöllä/aamulla ku nous ylös ja muutenkin. Neuvolassa sanovat vaan että ei pidä kiipeillä esim. verhoja vaihtamaan ja nousee rauhassa. Parempi se kun korkeat paineet. Ikävää se kuitenki on.
PIA ihanaa, pääsette pian omaan uuteen kotiin!! Tuska viikot anoppilassa alkaa oleen lopuillaan. Ei me erityisesti kumpaakaan toivota. Mulla vaan on kokoajan ollu hyvin voimakas poika olo. ja aika selviltä ne vehkeet kyllä näytti, jopa mun silmään. Mutta ainahan siinä on erehtymisen riski. Kurja että sulla menee pikkujoulut kans ohi. Mut hyvä että pääsette sitten miehen kanssa pitämään ihan omat kekkerit. : )
BUUFFA ja MAMA kyseli ollaanko nimeä jo mietitty, no ollaan! ja varsinki mä olen miettiny. Tuntuu vaan tosi vaikeelle. Ne mistä mä tykkäisin niin mies ei tykkää. Tuntuu et samat nimet pyörii päässä jatkuvasti. On se hankalaa, mutta onhan tässä vielä aikaa. Onneks. Ehdotuksia vastaanotetaan: : )
HANNNAHIN Ella on ollu ihana äitin pikku apulainen. Toinen on jo niin reipas ja taitava : ) Mä jo sitä pakkausasiaa kommentoinkin, eli ei oteta. Osa vaatteista on ihan käyttämättä kun vaatetta tuli niin paljon joka paikasta. Ja nekin mitä käytettiin on vielä oikein hyvässä kunnossa. Sijotetaan raha sitten johonki oikeesti tarpeelliseen esim, rattaat, sänky, peitto...
Meille ei kummempaa, Eemilin askel ennätys on 10. Tältä aamulta.
Ja omaa tahtoa löytyy, on alkanu saamaan kunnon "itkuraivareita" kun kielletään. Suuttuu tosissaan. Heittää ittensä kaarelle kun nostan pois tai hyppii tasajalkaa. Ja sitten pitää päästä syliin halaamaan.
MAMA sitä kyselikin että koska on alettu sanallisesti kieltämään... En kyllä muista tarkkaan. Nyt välillä jo uskoo kun sanon tiukasti ei. Mutta monesti saa kuitenkin vielä hakea pois. Ja sillai teen kans että kysyn vaikka missä pallo? ja lähtee sitten palloa hakemaan. Ei kyllä toimi aina. Väsyneenä alkaa oikein kiertämään kaikki kielletyt jutut ja muutenki vauhti vaan lisääntyy.
Täällä on tosi harmaata ja ankeeta, lumesta ei enään tietoakaan. saatika sitten semmosesta valoilmiöstä kun aurinko!
Odotteliaj, Eemil 10kk ja Onni 20+6
Hermione: Varmaan tuntuu kivalta kun hoitotäti näyttää tuolleen kuinka paljon tykkää Eetusta. Toivottavasti sun huippailuihin selviis syy. Jaksuja kovasti toivottelen:)
Buuffa: Voi ku harmi ettei Neea päässyt palkinnoille. Ei ollu mikään mun suosikki tuo voittaja kuva. Neea oli tuhat kertaa söpömpi:)
Mama: Mä oon kyllä jo kovasti kieltänyt poikia sannallisesti, mutta samalla tehostan sitä hakemalla pois kielletystä paikasta. Joskus kyllä tottelevat ihan puheestakin. Mä muistlein että noin siinä vauvalehden artikkelissakin neuvottiin. Meillä kans etenkin Leevi suuttuu nykyään ihan hirveesti ku kieltää tekemästä jotakin. Hauska katella miten toi oma tahto kehittyy.
Pia: Ihana kuulla että pääsette pian omaan kotiin:)
Odottelija: Oi kun hienosti Eemil ottaa jo askeleita:)
Tipu: Voi siellä Sienna on päässyt tekemään tuttavuutta uuden kissatulokkaan kanssa. Mahtaa olla molemmilla ihmettelemistä:)
Meillä sairastelut jatkuu nyt sellasissa merkeissä et mulle ja miehelle nous eilen illalla kuume:( Miehellä on myös oksutauti. On nyt loppu viikon sairaslomalla. Mulla alkaa olo onneks helpottaa, vaikka vähän pahaa oloa puskee, mutta toivottavasti ei tarvii oksentaa. Huomenna lähdetään Hyvinkään keikan jälkeen Kotkan mummolaan parantelemaan itseämme ja saadaa sit samalla lastenvahti apua.
Pää on nyt jotenkin ihan tyhjä... et kaipa mä lopettelen tän kirjottelun tähän. Sitä kuvaa vois taas yrittää laittaa mut eipä oo ainakaan aiemmin onnistunu. Herjaa vaan et palvelinvirhe:/
Terkuin Butterfly & Lauri ja Leevi
Kommentit vielä:
HERMIONE: Kiitos treffikutsusta, pitää panna korvan taakse! Tosi kiva kyllä olis nähdä livenäkin, samoin MAMAJAJUSTUSTA. Se vaan tahtoo olla niin, että
meidän Savon reissuilla on aina niin monta paikkaa, missä pitäs ehtiä käymään, että aika menee liian nopsaan. Yritähän lepäillä, ettei tuu liian huono olo! Mullahan oli raskausaikana matalalla verenpaine, ja muistan kyllä, että huippasi ja korvissa humisi. Silloin neuvoksi sain, että ottaa ihan vaikka hyppysellinen suolaa tai pari palasta lakua tai lasillinen vissyä (sitä "suolaista"). Itsehän tietysti valitsin lakut :D Ihanalta kuulostaa tuo Eetun hoitopaikka, tosi hyvä tuuri teillä kyllä sen suhteen kävi. Ai niin, ja siun viime pinon masukuvaa piti kommentoida: sehän on kerrassaan söpö!
PIA_MARIA: Onnea uuteen kotiin! Varmaan tuntuu supermahtavalta päästä muuttamaan? Paljo muuten maksoi Pötkön kuvaus? Ja tsemppiä työhaastatteluun, toivotaan, että olis mieluista työtä. Joo, ei se puhelinmyynti ainakaan pelkällä provikalla lyö leiville... nimimerkillä kokemusta siitäkin hommasta.
HANNNAH: Ella ollut siellä kotiapulaisena, Pätkis tykkää yli kaiken pyykin pesussa avustamisesta. Olis kylläkin työntämässä sinne pesukoneen rumpuun kaikkea muutakin kuin vaatteita, joten saa olla tarkkana. Kerran sieltä löytyi sellainen muovinen ovistoppari :) Äippäpakkauksesta kyselit: oli ihan mainio juttu miun mielestä esikoiselle, mutta tonskalle en varmaankaan ottaisi. Kun eihän nuo ole vielä kuluneet niin paljoa. Rahan käyttäisin tosiaan just johonkin tuplarattaisiin tms. Meillä varmaan eniten käytetty pakkauksesta makuupussia, harsoja, kynsisaksia ja hiusharjaa. Vaatteista käytettiin eniten bodeja ja puolipotkareita, tosin niitäkin melko vähän, kun just tuota 62-68 cm vaatetta saatiin muutenkin paljon lahjaksi ja käytettynä.
BUUFFA: Tsemppiä kakanmetsästykseen :) ja harmi, ettei paras (eli Neea) voittanut.
ODOTTELIJAn Eemilille tsemppiä kävelyharjoituksiin! Meillä harjoitellaan tällä hetkellä ahkerasti sitä, että heitetään tuesta kädet irti ja vähän aikaa Pätkis pysyykin pystyssä. Vielä ei kuitenkaan ole siitä liikkeelle yrittänyt. Tukea vasten kyllä mennään jo lujaa. Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!
TIPU: Jokos siellä aletaan toipua taudista? Oksutauti on kyllä tosi inhottava. Kiva, että saitte kisun taloon, eiköhän se Siennakin ala kohta tottua kissaan ja toisin päin.
GAIOLE: Sielläkin sairastettu, pikaista paranemista ja tsemppiä valvomiseen!Onnea Piiperölle uusista taidoista! Ja täällä myös pitää typy äidin ja isin kiireisinä, omaa tahtoa löytyy kiitettävästi. Kaikkea kiellettyä varsinkin pitää kokeilla ja sitten nauretaan perään, kun yrittää kieltää. Ihan mahdoton energiapakkaus!
MAMAJAJUSTUS: Tuossa jo Gaiolelle laitoinkin, että meillä tuo kieltämis-asia myös hyvinkin ajankohtainen. Välillä kun tuntuu, että kieltämisestä Pätkis vaan
yltyy! Mutta kyllä me ollaan kieltämistä "harrastettu" ihan siitä asti, kun alkoi päästä "tihutöihin". Ja tottakai sitten nostetaan pois myös tai houkutellaan muuhun toimintaan, jos ei kielto tehoa. Selvästi kuitenkin nykyään alkaa jo tajuta kiellot, mutta omapäinen tyttö tuntuu meillä olevan. Isänsä kieltoja tottelee paljon paremmin kuin miun...
BUTTERFLY: Pikaista paranemista teille ja jaksuja! Ja tsempitystä kontrollikäynnille, tuuhan kertomaan kuulumiset. Ja pojille onnea uusista taidoista.
HELTSY: Siellä Kiia kävelee jo täyttä häkää, hieno homma!
Tästäpä tuli taas romaani! Toivottelen muuten nyt jo hyvää viikonloppua, jos en ehdi koneelle enää. Lähdetään reissuun viikonlopuksi, mm. juhlimaan kummipojan 3-v synttäreitä. Samalla juhlistetaan tuon porukan kanssa myös Pätkiksen synttäreitä, kun eivät tänne synttärijuhlintaan pääse.
Dajm + Pätkis 11+ kk
Täällä edelleen jatkuu työpaikkahakemusten lähettäminen: meinaa vaan olla vähänlaisesti täälläpäin Suomea noita vapaita paikkoja. Olen siis edelleen siinä toivossa, että löytäisin uuden työpaikan, tosin vanhankaan työn jatkumisesta ei vielä ole varmuutta. No, eiköhän sitä tekevälle jotain aina löydy. Muuten tässä ollaankin sitten Pätkiksen kanssa kerhoiltu ja oltu lähinnä sisäleikeissä, kun tuolla ulkona on niin sateista.
Miten teillä enskakodeissa muuten vietettiin isänpäivää? Meillä meinasi Pätkis ottaa päivään varaslähdön ja heräsi jo klo 5. Onneksi vielä kuitenkin nukahti meidän keskeen vielä pariksi tunniksi. Sitten annettiin isille lahja (kirja, suklaata ja kerhossa tehty avaimenperä) ja juotiin kakkuglögit. Taisi ihan tykätä muistamisesta. Illalla käytiin vielä syömässä ja ukkia onnittelemassa. Pätkis sai maistella täytekakkua eka kertaa ja se olikin niin hyvää, että nappasi vielä sormilla kummisedän lautaselta palasen, kun vähän silmä vältti ;)
Ja sitten pyytäisin vähän jelppiä ja vinkkejä: Pätkis on ruvennut ihan mahdottomasti päristämään ruokaa ulos suustaan. Teki sitä joskus ennenkin, mut sitten se vaihe meni ohi. Nyt on taas vähän yli viikon ollut syönti ihan mahdotonta pelleilyä. Kieltämisestä yltyy vaan tai sitten pitää karjua pää punaisena, että edes vähän tehoaa. Mikä neuvoksi?
Dajm + Pätkis 11+ kk
Pikaisesti tulin ilmottautumaan, että tänne puolelle mekin kyllä eksytään eli mielellään tutussa porukassa jatketaan jutustelua. Katotaan mitä mun päähän jäi kun pinon selasin äkkiä läpi.
Pia: Siellä päästään muuttamaan omaan kotiin, jippii.. Tsemppiä työhaastatteluun.
Mama: Meillä Samua ainakin kielletään sanallisesti sekä jos tekee jotain mitä ei sais niin haetaan kieltämisen lisäks pois. Tosin oon huomannu, että jos kiellän tekemästä jotain niin kiukku siitä tulee..Kaikki kielletty tuntuu olevan mukavaa puuhaa.. Sitten vaan tarttee koittaa löytää jotain muuta mielenkiintoista että kiukku menee ohi.
Butterfly: Pikaista paranemista teidän perheelle.
Odottelijan Eemilille tsemppiä kävelyharjotteluihin.
Hannah: Teillä on siellä oikeinm pikkuapulainen talossa :)
Tipu: jokos siellä on toivuttu masutaudista?
Hermione: Mukavaa, että Eetulla menee hyvin hoidossa ja on mukava hoitotäti.
Sitten vielä pikainen omanapaosuus, käytiin tänään poitsun kanssa ensimmäisen kerran hammaslääkärissä ja hyvältä kaikki vaikutti. Ylhäälle on nyt kaks hammasta puhjennut ja kaks seuraavaa tuntuu ja näkyy. Kiirettä on meillä pitänyt, ollaan käyty ahkerammin tuolla avoimessa päiväkodissa ja muutenkin tuntuu ettei aika riitä koneella istumiseen. Tai poitsun ollessa hereillä ei voi koneella istua kun sekin haluais ja kun ei saa niin kiukuttelee. Tukea vasten seistää jo kovasti ja laatikotkin aukee ja tietenkin ne sitten tyhjenee.
Mutta nyt greyn anatomian pariin.
-Sara-Maria ja poitsu-
Hermione, onpa tosiaan lähteny hyvin käyntiin Eetun hoito. Tollasta sitä toivois omalle kohdalleenkin sit kun on sen aika. Paljon mukavampi sunkin mennä töihin kun ei oo pieni jääny itkemään perään. :)
Mama, mä oon jo aika kauan kieltäny Pötköö jos tekee jotain oikeesti vaarallista tms. Menee kyllä aika harakoille mun kiellot, mut jos joskus oppis. :) Kiellän tomeraan äänensävyyn jollon Pötkö yleensä ottaa sellasen virneen että "ja en vai??". Kiellän uudelleen ja meen samalla hakeen pois, jolloin alkaa kauhee murina ja ärinä. Siis en ota sillai syliin vaan käyn vaan nostamassa muualle. Yleensä menee silti takas ja sit on pakko keksiä joku toinen mielenkiinnon kohde.
Odottelija, Pötkö myös kiukustuu kun kielletään. Vähän söpöö kun Eemil tulee sit halaan, vähän kun pyytäis anteeks että suuttui! :) Herranjesta muuten että aika meneekin nopeesti. Vastahan sä ilmotit tonskan tulosta ja nyt on jo noin pitkällä!
Butterflylle ja miehelle vointeja ja pikaista paranemista! Toivottavasti saatte loppuviikon vähän levätä mummolassa.
Dajm, oon samaa mieltä että tekevälle töitä löytyy! Pidän peukkuja sun työnhakuun, samassa veneessä ollaan. :) Meillä vietettiin isänpäivää anoppilassa syömässä ja sit mun porukoilla kahvilla. Tosin mies lähti kesken ruokapöydästä raksalle sähkärin kans ja olikin siellä sitten koko loppupäivän ja illan. Omaa kokemusta päristämisestä ei oo, mutta pitäiskö koittaa vaan olla huomioimatta sitä? Lapata vaan pokkana ruokaa suuhun entiseen tapaan? Kuvaus maksoi 50 € ja sisältää semmosen neljän kuvan sarjan ja normi koevedokset tietty. Ei musta paha hinta kun ottavat niitä kuvia niin kauan että onnistuu. Ja jos lapsella iskee esim. känkkä, niin voi varata toisen ajan.
Hirvee päänsärky taas, suihkun kautta koisaamaan. Öitä!
Pia ja Pötkö 10,5 kk
On kiirettä pitänyt viime viikkoina, en edes muista koska viimeksi olen kirjoittanut. Päivät menee töissä, ja sit kun olen kotona niin sen ajan haluaa viettää Kallen kanssa. Illalla on sit niin poikki, että vaan tuijottaa aivottomana telkkaria. Lukemisetkin on siis jäänyt tosi vähille, mutta on kyllä hassua miten teitä tulee ikävä kun täältä on pois jonkin aikaa!
Kallekin täytti vuoden tuossa jokin aika sitten. Iso poikahan tuo jo on, käveleminen ei vielä onnistu, mutta siirtyy kyllä paikasta toiseen muutamalla askeleella ilman tukea. Enemmän on ehkä sitä, että kontaten pääsee pitkät matkat niin paljon näppärämmin, että ei viitsi koikkelehtia kävellen.
Hoito Kallella on alkanut tosi hienosti, ei mitään itkuja viedessä eikä hakiessa, eikä iltaisinkaan tai öisin mitään känkkäränkkiä. Päiväkodin silmäterä se taitaa olla kun on porukan pienin, ja lisäksi ihan mahtavan aurinkoinen aina siellä ollessaan (taitaa olla mukavampaa kuin kotona). Mä olen aivan supeertyytyväinen tuohon meidän päiväkotiin ja hoitajiin siellä, ne tekee tuota työtä kyllä suurella sydämellä. Ja päiväkodin johtajastahan se lähtee, joka on aivan mahtava tyyppi. Mä olen nyt siis torstait ja perjantait kotona, eli Kallen hoitoviikko on vain kolmepäiväinen. Tämä on aika kiva systeemi, paitsi että tuntuu siltä että taidan tehdä kolmessa päivässä viidn päivän työt... ei hyvä. Mutta ihanaa tosiaan olla nämä pari päivää kotona. Katsotaan nyt, miten pitkään tätä systeemiä jatketaan, en ole vielä töihin sanonut keväästä mitään suuntaan tai toiseen.
Hermionella ja Odottelijalla vaan masut kasvaa :) Meilläkin työpaikalla on tullut raskausuutisia viimeaikoina ropisten, yhdet kaksosetkin on tulossa. Hauska seurailla vierestä, nyt erilailla pystyy samaistumaan kun on kokenut saman.
Tipulla ei ole pitkä aika miehen paluuseen, jos oikein ymmärsin! Aika mahtavaa, mutta varmasti jännää että miten teillä arki alkaa pyöriä kolmisin. Jokos Siennan hoitopaikka on järjestynyt (voi olla että olet kirjoittanutkin missä mennään, mutta kun huonosti olen lukenut...)?
Dajmille tsemppiä työnhakuun. Tuosta päristelystä: mulla on tiukka linja tuollaisten kanssa, eli jos Kalle pellilee, ja sanalliset kiellot eivät tehoa, niin varoituksen jälkeen ruokailu loppuu siihen. Kalle on kyllä aina ollut hyvä syömään, eli voin siksikin olla tämän suhteen tiukkana, kun tiedän että se kyllä syö jossain kohtaa sen mitä tarvitsee.
Tällä oli liuta riiviöitä kasvamassa muutenkin :) Ainakin Butterflyllä on kädet täynnä työtä kahden kolttostelijan perään katsoessa! Kalle kyllä myös tietää ihan tarkkaan mistä narusta pitää vetää jos haluaa huomiota: ainakin jalkalampun heiluttaminen, lieden tai astianpesukoneen nuppien vääntely ja telkkarin hakkaaminen (siis kämmenellä paukuttaa kuvaruutua) toimii takuuvarmasti.
Me tultaisiin Kallen kanssa treffeille mieluusti, mutta Espoosta tulijoina Jumbo on meille superhuono, ja lisäksi meille sopivia päiviä on siis vain to tai pe kun muina päivinä mä olen töissä.
Nyt Kalle on nukkunut jo pari tuntia, keitän itselleni vielä kahvit josko ehtisin juoda ennenkuin herää. Mennään iltapäivällä hakemaan influenssarokotteen eka osa neuvolasta. Ootteko te ottaneet tai ottamassa sitä?
Koetan oikeasti nyt aktivoitua kirjotitamaan vähän useammin kuin kerran kahdessa kuussa. Ihan jokaiselle vilkutus ja mukavaa loppuviikkoa!
Bianco + Kalle
Tänään on taas sellainen päivä, että mikään ei onnistu niin kuin toivoisi... Mulle on tullut taas tavaksi nukuttaa Justus rattaisiin, vaikka ei oltaisi lähdössä minnekään. Sisälle nukahtaminen on onnistunut välillä paremmin, välillä huonommin, ja nyt on taas ollut viime kuukaudet sellaista taistelua, että en jaksa sitä joka päivä tehdä. Jospa sitten kun siirrytään yksiin... No siis yleensä Justus nukahtaa, kun kymmenisen minuuttia pihassa työntelee tai hytkyttelee, paitsi tänään. Ei meinannut millään nukahtaa ja loppujen lopuksi alkoi jo kiljua siihen malliin, että katsoin paremmaksi lähteä kunnon lenkille. Tietysti mulla oli verkkarit ja crocksit eli ensin sisälle vaihtamaan vaatteita. Lenkillä poju sitten nukahtikin, mutta tihkusade yltyi kaatosateeksi ennen kuin selvittiin takaisin kotiin, eikä ollut rattaiden sadesuojaa mukana. Onneksi vesi ei ollut mennyt toppapuvusta läpi sisävaatteisiin ja sain jopa Justuksen riisuttua nukkuvana ja siirrettyä sänkyyn, kun en viitsinyt jättää märkiin rattaisiin märässä puvussa nukkumaan. Päivällä lähdettiin Prismaan ja käytiin myös ostamassa viinipullo huomista fondueiltaa varten (ystäväpariskunta tulee kylään, jee!). Lopuksi mentiin kahville ja välipalalle ja onnistuin jotenkin kolauttamaan repun lattiaan niin, että pullo meni rikki. En sitten keksinyt siihen hätään muuta kuin pyytää muovikassin, johon sain repun tungettua, ettei viini valunut lattialle. Pakko oli pojulle välipalaa antaa, vaikka hävettikin istua kahvilassa viiniltä haiseva muovipussi vieressä. Kotimatkalla Justus ei tietenkään nukahtanut iltapäivän päikkäreille yhtä helposti kuin yleensä. Nukahtaa nykyään tosi helposti autoon, jos ollaan jostain tulossa, ja kannan sitten nukkuvana sänkyyn. Ajelin lenkkiä lähikaduilla (tosi ekologista!) ja mietin koko ajan, että jos siinä muovipussissa on reikiä, meidän takakontti on täynnä viiniä. Onneksi poju sitten kohtuullisen pienen lenkin jälkeen nukahti ja pääsin kotiin siivoamaan sotkua. Justuksen hoitolaukkukin oli tietysti siellä repussa, mutta aika halpaa tavaraa siellä oli, puklurätti, vaippa, tutti yms. Loppujen lopuksi päätin heittää melkein kaiken roskiin. Oman kukkaron olinkin tajunnut laittaa ylätaskuun niin, ettei se kastunut, mutta yhtään ei tullut mieleen, että kännykkä oli alataskussa - ja nyt siis rikki.
Kirjottelin tuota pari tuntia sitten, jäi kesken kun pikku mies heräsi. Äsken sain mailia ystävältäni, että hän on saanut keskenmenon : ( Raskaus oli vielä melko alussa, mutta kuitenkin.. aika turhalta tuntuu nyt nuo omat valitukset.
Moikka
Pitkästä aikaa! Niin paljon on juttua tullut, että en edes yritä kamalasti kommentoida, vaan höpisen omiani :)
Odottelijalle onnittelut ihanista ultrauutisista! :)
Ja Tipulle jaksamista yrjötaudin jälkeen, sitä tuntuu olevan nyt liikenteessä. Ja siellä on pian Siennan isi lopullisesti kotona, vähänkö hienoa!
Me ollaan piiperön kanssa oltu tosiaankin reissun päällä, ihan koto-suomessa, mutta kuitenkin. Sitten piiperöön iski ilmeisesti entero-rokko, ja näppyjä ja kuumetta on riittänyt kiitettävästi.. Ruoka ei ole maistunut piiperölle ja yöt ovat olleet yhtä hemmettiä.. Eli olo on tälläkin mammalla aika väsynyt, eikä ole kauheasti jaksanut mitään ylimääräisiä puuhata. Yöt on menneet ihan sairaan huonosti, pahiten tähän mennessä ikinä..
En muista olenko jo kertonut, että piiperö osaa nykyään kontata, nousta pystyyn ja ottipa hän pari askeltakin jo tuettuna. Mutta toi kävelyhomma ei ole vielä vähään aikaan kyllä ajankohtainen - ainakaan toivottavasti..
Ja ensimmäinen hammaskin on vihdoin puhjennut!
Ja pottaan ollaan kanssa ekat pisut saalistettu. Aloitettiin oikeestaan just ennen piiperön sairastumista, ja nyt kipeenä ollessa ei ole pottailu maistunut, joten jatketaan myöhemmin. Joskus yli kuukausi sitten yritin kanssa piiperöä potalle, mutta se vaan jäkitti siinä ja teki pissit heti sen jälkeen, kun otin sen pois potalta :)
Tyttö pitää kyllä kiireisenä, koettelee vanhempiaan tosi kovasti ja tekee kaikki mahdolliset kielletyt temput naama virneessä. On siis aivan ihana söpöläinen, mutta osaa olla semmoinen kettu, ettei mitään rajaa :) Oikein pelottaa, että mimmonen vekkuli tuosta tylleröstä vielä tulee. Yritän kyllä pysyä tiukkana, mutta välillä väsyneenä se vaatii itseltä tosi paljon voimia.
Oisko kiinnostusta pk-seutulaisilla tavata vielä ennen joulua? Itse en pitempään matkaan pääse lähtemään. Ehdotan Jumboa seuraavaksi kokoontumispaikaksi. Olisi esim. Pialla lyhyempi matka tulla ja Hgin keskustasta tulee sinne myös suoraan busseja. Pääsisikö kuinka moni?
Paljon terkkuja kaikille enskoille!
Gaijis ja piiperö 10 kk