Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

juotteko alkoholia jos imetätte?

Vierailija
10.11.2008 |

maidossahan mitätön määrä alkoholia, esim. jos olet promillen humalassa on maidossakin vain promille alkoholia, vaikka sitä vauva jois litran niin eihän se ole mitään. miettikää kun oluessakin on esim. 4 PROSENTTIA alkoholia.

tietysti ei saa juoda niin paljon et vauva huomaa käytöksestä mitenkään mut kyllä mun mielestä pikkuhumalaan voi juoda, mielipiteitä!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelemalla varmasti kestäisin paremmin mutta pidän sitä turhana. En juo kun olen raskaana tai imetän.

Vierailija
42/51 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla juomatta, ihan vapaasti.

Mutta lopettakaa nyt tämä tyhjänpäiväinen jaarittelu siitä, miten 1 lasillinen viiniä nousee päähän eikä sen jälkeen pysty enää käsittelemään vauvaa.

Sellainen fanatismi ei kerro normaalista suhtautumisesta alkoholiin vaan kertoo ihan tosissaan jostain ongelmasta.

Minusta vain vauva aikaan ja varsinkin imetysaikaan ei kuulu alkoholi. Ihan hyvin voin valita sen alkoholittoman version alkoholillisen sijaan. Normaalioloissakaan en juo paljoa, muutaman siiderin, viinipullon miehen kanssa puoliksi tms.. Humalanhakuinen juominen kuului sinne opiskeluaikaan, enää en näe siinä mitään "järkeä". Tulee vain huono olo yms. Alkoholittomat siideritkin ovat hyviä,kun haluaa jotain "seurustelujuomaa",mutta ei alkoholia tai hiprakkaa...

Keskityn nyt sen pienen ajan vauvan hoitoon, alkoholia kerkeän nauttia hyvinkin sitten kun en enää imetä jne..

Tää on jännä, että heti haukutaan,että on alkoholiongelma ( itsellä, omilla vanhemmilla tai miehellä) jos ei "osaa ottaa kohtuudella" raskausaikana ja imetysaikana. On siis pakko olla joku todellinen ongelma... Mutta entäs kun ei vaan huvita ottaa ja olen vaan sitä mieltä että pienet vauvat ja alkoholi ei kuulu yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin nautin elämästä ja kolmekin viinilasia siihen kuuluu tai baari-ilta. Kyllä se kuulkaas ratkaisee, miten se arki lapsen kanssa kokonaisuudessaan sujuu.

Mieluummin rento viikonlopputissuttelija, lämmin ja rakastava äiti, kuin joku ahdistunut ja kireä puritaani.

Maailmassa kuolee lapsia nälkään,yksinäisyyteen jne., kyllä nämä pullamössö curlatut tenavamme nyt jotain kestävät. herätkää jo! Ei kaiken tarvi pyöriä lapsen tahdissa, narsisteja siten kasvatetaan.

3 sidukkaa viikossa ja täysimetys

Vierailija
44/51 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle itselleni kolme lasillista on ehdoton katto, vaikken imetäkään. Kolmen ravintola-annoksen yli kun alkaa mennä, mun käyttäytyminen alkaa muuttua. En siis edes kuvittele, etteikö kolme annosta vaikuttaisi vauvan käsittelyyn!

"Pikkuhiprakka" on jo sitä, että alkoholin vaikutus tuntuu ja näkyy. Ja vauva aistii todella tarkasti pienetkin muutokset äidin käytöksessä, hajussa (mikä on vauvalle tärkeä tapa tunnistaa oma äiti), puheessa jne.

Vierailija
45/51 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin imettäessä juonut kuin lasin kerrallaan, mutta silti. Ja olen juonut sen jälkeen kolme lasia illassa ilman että olen humalassa (hiprakassa kylläkin), koska joskus se ilta voi kestää esim. 18-01.

Mulle itselleni kolme lasillista on ehdoton katto, vaikken imetäkään. Kolmen ravintola-annoksen yli kun alkaa mennä, mun käyttäytyminen alkaa muuttua. En siis edes kuvittele, etteikö kolme annosta vaikuttaisi vauvan käsittelyyn!

"Pikkuhiprakka" on jo sitä, että alkoholin vaikutus tuntuu ja näkyy. Ja vauva aistii todella tarkasti pienetkin muutokset äidin käytöksessä, hajussa (mikä on vauvalle tärkeä tapa tunnistaa oma äiti), puheessa jne.

Vierailija
46/51 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imetän, vauva 8 kk.

2 pientä lasia viiniä on ollut katto, ja 1-2 tuntia ennen imetystä.

Pienikin alkoholimäärä, esim. 0,05 % rasittaa vauvan maksaa ihan eri tavalla kuin aikuisen maksaa, joten ap et voi verrata alkoholin vaikutusta vauvaan samalla tavalla.

Tieto on hyvä juttu, kannattaa hankkia niin ei tarvitse toisaalta vaivata päätään muiden ennakkoluuloilla, toisaalta olla huolissaan lapsen kehityksestä.

Vierailija
47/51 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juokaa juokaa niin paljon kuin napa vetää,eihän ne vauvat muista mitään kuitenkaan,näin ollen ei vahinkoakaan tapahdu....turhaan itkette kun lapsenne ottaa lepoa katkolla teini-ikäisenä.

Vierailija
48/51 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholin juonnille ole imetyksen aikana mitään tarvetta. Olen ehtinyt juoda ihan riittävästi jo ennen kuin harkitsin perheen perustamista. Nyt pitkän lastenhoitorupeaman jälkeen olen miettinyt, onko enää mitään tarvetta käyttää alkoholia. En ole huomannut, että tarvitsisin sitä mihinkään. Kaloreita alkoholissa on ihan hirveesti. Mulla ei ole mitään ideologista perustetta kyllä olla juomattakaan, mutta olen tosiaan ajatellut, että se alkoholin käyttö taitaa olla ihan turhaa. Mulla on ollu todella hauskaa juhlissakin ihan vesiselvänä.

Vierailija
49/51 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa niillä on? Ja jos lapselle täytyy asiaa selittää niin miten juodaan hiprakkaan ja miten humalaan. Mielestäni nimikkeellä ei ole mitään väliä. Alkoholin vaikutuksen alaisena olette kuitenkin. Ihme sievistelyä!

Vierailija
50/51 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiprakassa=rentoutunut olo, puhe ja ajatus pelaa, toiminta pelaa

humalassa=ajatus ja puhe takkuaa, kovemmassa humalassa toimintakin.

Vierailija
51/51 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet selvä tai alkoholinvaikutuksen alaisena. Sama se mitä nimitystä sille käytät.

hiprakassa=rentoutunut olo, puhe ja ajatus pelaa, toiminta pelaa

humalassa=ajatus ja puhe takkuaa, kovemmassa humalassa toimintakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan