Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset on lestadiolaisten häät?

Vierailija
17.12.2007 |

Sain kutsun sellaisiin. Eivät varmasti ole ihan samanlaiset juhlat kuin " tavallisilla" . Täytyykö ottaa jotakin erityistä huomioon? Entä mitä lahjaksi. Yhteistä kotiahan ei tietenkään ole aikaisemmin joten onko lakanat, astiat yms. mukavia lahjoja vai jotain ihan muuta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne häät nyt niiiin paljon eroa. Alkoholia ei tarjota ja jatkoja ei ole (tai ainakaan me emme koskaan ole ollut jatkoilla hääväen kanssa :)), joten häät loppuu ajoissa. Jokunen seurapuhe saattaa olla, muuten mukavaa ja musiikkipainotteista ohjelmaa ja hyvää ruokaa.

Olen mennyt lestadiolaishäihin aina samanlaisissa juhlavaatteissa kuin missä menisin muihinkin häihin. Meikkiä laitan hillitysti ihan siksikin ettei itselle tule kiusallinen olo.

Ja juu, tavalliset kotitavarat on mun kokemuksen mukaan ollut hyviä lahjoja. Usein kun hääpari on nuori eikä ole asunut yhdessä tai yksinkään, ei taloustavaraa ole kertynyt vielä. Lahjatoiveitahan voi kysyä, jos pari toivoo vaikka jotain tiettyä astiastoa. tässä mun kokemuksia asiasta.

Vierailija
2/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta häät eivät ole mitenkään muuten kun alkoholia ei ole tarjonneet eronneet ei lesta häistä

Vierailija
4/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän ei tanssita, eikä alkoholia tarjoilla. Muuten aika tavalliset. Ja kyllä minä olen ollut lestadiolaisten häissä, joissa on ihan humoristista ja hyvää ohjelmaa. Yleensä taitaa se yksi seurapuhe/ juhlapuhe olla. Lahjaksi varmasti käyvät kaikki kodin tavarat/ tarvikkeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi