Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moniko on lähtenyt töihin lapsen ollessa alle 6kk?

Vierailija
17.12.2007 |

tyttömme on nyt 5kk ja tarjottiin töitä joka alkais 1kk kuluttua. Työtön olen joten... iik mitä mä teen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken kaiken hoitajan vaihtaminen voi vaikuttaa haitallisesti. Lapsi ei ehkä isompana osaa kiintyä keneenkään oikeasti.

Vierailija
2/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli 7kk kun menin töihin, minulle tarjottiin vakituista paikkaa ja päätin ottaa vastaan sen. Lapsi meni kunnalliselle pphlle joka oli/on aivan loistava! Nyt lapsi on 4-vuotias ja olen tällä hetkellä kotona hänen ja kuopuksen kanssa vielä vuoden kun nuorin täyttää 3v.

Tosi hyvä päätös oli, nyt olen voinut olla rennoin mielin kotona kun on mihin palata!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmalla hyvin yleistä. Ota ihmeessä työpaikka vastaan! Paras tilanne olisi toki, jos miehesi voisi jäädä vanhempainlomalle loppuajaksi. Tai jos olisi hyvä muuten hyvä ja turvallinen hoitaja. En siis laittaisi päiväkotiin, jossa hoitajat koko ajan vaihtuvat (syystä tai toisesta) tai on iso ryhmä.

Vierailija
4/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta aikuisena.

Vierailija
5/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en kyllä tajua.

Vierailija
6/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vaikka brittejä, jotka vieroitetaan äideistään saman tien kaiken maailman laitoksiin. Tunnekylmä ja sekopäinen kansakunta kuningashuonettaan myöden.

Vierailija
7/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä maissa, joissa lapsi hylätään päivähoitoon muutaman viikon/kuukauden ikäisenä, on rikollisuus paljon julmempaa, tunteettomampaa ja psykopaattisempaa.

Vierailija
8/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ja sisarukseni on jokainen laitettu hoitoon 3kk iässä (kuten 70-luvulla oli tapana), ei meistä kukaan ole massamurhaaja tai psykopaatti.

Vierailija
9/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUVAIKÄ perusluottamus <-> perusturvattomuus (0-2 v.)

Vauva-iän keskeinen kehitysprosessi on lapsen ja aikuisen vuorovaikutus. Lapsen reaktiot vaikuttavat siihen, miten hoitaja tyydyttää hänen tarpeensa ja osoittaa hänelle hellyyttä; hoitajan antama palaute taas vaikuttaa lapsen tuntemuksiin. Tämän vuorovaikutuksen tuloksena lapselle muodostuu joko myöhempää kehitystä leimaava perusluottamus tai epäluottamus muihin ihmisiin ja itseensä. Ensimmäisen psykososiaalisen kriisin onnistunut ratkaisu antaa yksilölle toivon elämyksen.

Vierailija
10/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä jokainen kesken kiintymyssuhdetta hoitoon viety automaattisesti vahingoitu. Paljolti vaikuttaa varmaankin hoitopäivän pituus ym. Enpä menisi kuitenkaan testailemaan tuollaisella asialla, joka kuitenkin on ihan tutkittua tosiasiaa.

Vierailija
11/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jaksanut itse äitinä?

Vierailija
12/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit olla töissä 1,5v ja sitten jälleen äippälomalle, joka tällä kertaa yli 3v?

Vierailija:

Lapseni oli 7kk kun menin töihin, minulle tarjottiin vakituista paikkaa ja päätin ottaa vastaan sen. Lapsi meni kunnalliselle pphlle joka oli/on aivan loistava! Nyt lapsi on 4-vuotias ja olen tällä hetkellä kotona hänen ja kuopuksen kanssa vielä vuoden kun nuorin täyttää 3v.

Tosi hyvä päätös oli, nyt olen voinut olla rennoin mielin kotona kun on mihin palata!

Vierailija
13/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasapainoinen ihminen, kotona kahden lapsen kanssa tällä hetkellä. Samoin sisarukseni ovat aivan normaaleja tasapainoisia ihmisiä, meillä on erittäin läheiset välit vanhempiimme ja muihin sukulaisiimme ja tietenkin toisiimme.

t:11

Vierailija
14/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi pitkään ja elinikäinen kotiäitiys on tavattoman yleistä ja arvostettua!

Sitäpaitsi on typerää verrata suomalaisäidin tilannetta sellaisten maiden äiteihin, joilla lainsäädäntö ei ole yhtä kehittynyttä.

Täällä laki turvaa kolmen vuoden kotonaolon, tuolla ei. Jos täällä lähtee sitä ennen töihin, se on ihan vain oma moka.

Vierailija
15/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tuntuu olevan ulkokuori tärkeämpi kuin sisus.

Vierailija
16/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoitoon en olisi lapsia laittanut. Vanhin oli vajaa kuusi kuukautta, kun huomasimme, että ei tästä mitään tule, kun molemma olemme kotona. Minulla oli työpaikka, joten ilmoitin töihin, että tulenkin töihin, jos sopii. Myöhemmin saimme vielä kaksi lasta ja päätimme etukäteen, että isä on lasten kanssa vanhempainvapaasta lähtien.

Päivähoitoon en kuitenkaan lapsia olisi laittanut. Kotihoito tuossa iässä on ainoa vaihtoehto. Eli jos saa hoitajan kotiin, niin ehkä sitten voisin harkita töihin lähtöä vauvaiässä, vaikka isä ei olisikaan ollut kotona.

Vierailija
17/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsirakas! Keskittäisit sinäkin voimavarasi muuhun kuin täällä aukomiseen.

Hauskaa joulua sinulle ja perheellesi!

t: 11

Vierailija
18/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä happanet kotona omien lastesi kanssa? Etkö toivo heille yhtä hyvää kohtaloa kuin itsellesi?

Vierailija
19/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset voivat todella huonosti ja rikostilastot ovat huimat.

Ranskassa, Italiassa ja Briteissä ei ole tällaista hoitovapaata. Suurin osa lapsista menee alle 1-vuotiaana hoitoon kodin ulkopuolelle.

Vierailija
20/23 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus voi hyvinkin - erittäin hyvinkin - olla toinen kuin mitä täällä kirjoitat! Kuten nyt itsekin toteat.

21