Huomaatteko kuinka uskovaisten pilkkaaminen
Hyväksytään tällä palstalla.
Kuinka voittekaan noin pahoin ihmispolot.
Kovin moni vaikuttaa perin kateelliselta.Siis perinpohjin tuskaisen kateellisia omissa kurjuuksissa.Ei se muiden vika ole.
Eilisiä uutisia kun luin niin kyllä nyt jyllää semmoset pahuudet et valvokaatte.
Kommentit (37)
Mutta uskovaisethan haluavat tulla pilkatuksi. Heidän uskonsa mukaan pilkka on merkki Jumalansa lähestyvästä saapumisesta. Joten kunnioittaaksemme heidän uskoaan meidän kaikkien on pilkattava heitä.
Ei uskovaisia pilkata vaan heidän naurettavia uskomuksiaan. Uskovaisia säälitään heidän kyvyttömyydestään huomata uskomustensa järjettömyyksiä.
Minä vihaan lestoja ja voin erinomaisen hyvin.
Uskomusten kyseenalaistaminen ei ole pilkkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Ei uskovaisia pilkata vaan heidän naurettavia uskomuksiaan. Uskovaisia säälitään heidän kyvyttömyydestään huomata uskomustensa järjettömyyksiä.
Pilkkaat siis myös itseäsi, koska olethan sinäkin uskovainen.
Täällä palstalla saa pilkata aivan vapaasti lestadiolaisia, mutta olemme kyllä tottuneet siihen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla saa pilkata aivan vapaasti lestadiolaisia, mutta olemme kyllä tottuneet siihen.
Kritisoidaan. Pitkään palstalla ei saanut kuin ylistää lestadiolaiset älykkyyttä, kauneutta ja yhteisöllisyyttä. Edelleenkin se yksi somettava pari on suurin piirtein Jeesuksesta seuraava autuudessaan.
Mistä ap uskovai sille voi olla kateellinen? Kuka vaan voi alkaa uskovaksi.
En ole pilkannut ketään. Uskon Jumalaan ja luen Raamattua, mutta harvoin näen uskovaisissa sitä lähimmäisenrakkautta ja ymmärrystä josta Jeesus puhuu. Enemmän tiukkaa moralismia, ankeaa elämänasennetta ja vihaa toisin ajatteleivia kohtaan.
Niin, kyllähän täällä pilkataan ihan surutta kristittyjä, muslimeita sun muita uskovia. Jos nyt kritiikki on pilkkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskovaisia pilkata vaan heidän naurettavia uskomuksiaan. Uskovaisia säälitään heidän kyvyttömyydestään huomata uskomustensa järjettömyyksiä.
Pilkkaat siis myös itseäsi, koska olethan sinäkin uskovainen.
Et ymmärtänyt lukemaasi. Juurihan tuossa sanottiin, että ei pilkata uskovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan lestoja ja voin erinomaisen hyvin.
Mä en vihaa ketään mutta olen lukenut tämän:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23921675/
Ja tämän:
Lisäksi olen lukenut Raamatun ja ihmettelen, miksi niin moni "kristitty" unohtaa Jeesuksen opetusten ytimen: rakkauden kaksoiskäskyn.
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan lestoja ja voin erinomaisen hyvin.
Vihaa ihan rauhassa. Ja voi miten lystäät. 🤣🤣🤣
Enemmän täällä ateistien pilkkaa näkyy. Uskovia ei pilkkasi yhtään kukaan, jos pitäisivät uskonsa omana juttunaan eivätkä tunkisi sitä toisten ihmisten naamoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan lestoja ja voin erinomaisen hyvin.
Mä en vihaa ketään mutta olen lukenut tämän:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23921675/
Ja tämän:
Lisäksi olen lukenut Raamatun ja ihmettelen, miksi niin moni "kristitty" unohtaa Jeesuksen opetusten ytimen: rakkauden kaksoiskäskyn.
Jeesuksen opetuksen ydin oli varoittaa homouden synnistä.
Ei huomata. On kyllä huomattu kyvyttömyyttä perustella uskomuksiaan konkreettisesti ja haluttomuutta esittää minkäänlaisia todisteita jumalan olemassaolosta.
Vierailija kirjoitti:
Hihhulit on vaarallisia.
Hyvä että sinä tunnut fiksulta. 😝
Vierailija kirjoitti:
Ei huomata. On kyllä huomattu kyvyttömyyttä perustella uskomuksiaan konkreettisesti ja haluttomuutta esittää minkäänlaisia todisteita jumalan olemassaolosta.
Niin sinä kun minun usko perustuu omaan vakaumukseen. Ei minun uskovaisena ole tarvis todistella mitään.
En ole huomannut täällä uskovaisten pilkkaa. Tarkoitatko mahdollisesti uskonlahkojen johtajiin kohdistuvaa kritiikkiä, heidän harjoittamastaan oman ryhmänsä jäsenten manipuloinnista, henkisestä painostamisesta ja se ksuaalisesta väkivallasta?