Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FLETCH!! käyttekö siis panemassa muita!?? vähän huippua!

Vierailija
17.12.2007 |

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että jos joku oikeasti haluaisi pohtia syitä ko. elämään

joku älähtää.

Toisekseen " rikkinäiset ihmiset" eivät läheskään aina ripustaudu kumppaniinsa vaan heillä nimenomaan on sitoutumisen pelko ja pelko tulla jätetyksi yms.

Kehottaisin lukemaan hieman enemmän psyyken rakenteesta ennen kuin alat kiihtymään ja vetoamaan ennakkoluuloihin.

Vierailija
102/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

30, onko koskaan tullut mieleesi, ettei miehesi oikeasti ole sinulle se oikea?

Aika hauskalta tuntuu tuo kuvailemasi, seksi ei sulla suju miehesi kanssa, muiden kanssa kylläkin?

Mielestäni seksi kuuluu olennaisena osana hyvään parisuhteeseen ja jos kaikki on kohdillaan pariskuntien välillä, niin myös seksi sujuu. 30 tarina kuulostaa siltä, että teillä on todella hyvä kaveruussuhde, mutta elämänkumppaniksi mies on väärä!

Kyllä olen usein miettinyt tätä kysymystä, onko mieheni minulle se oikea ja olenko miehelleni se oikea. Ja aina vaan tuntuu enemmän ja enemmän, että kyllä todellakin. Me todella haluamme elää yhdessä, kasvattaa lapsemme ja saada enemmänkin lapsia.

Seksi kuuluu parisuhteeseen ja rakastelemme vaihtelevasti 1-5 kertaa kuukaudessa. Joskus voi olla muutama kuukausi, ettemme rakastele. Muiden kanssa seksi on vain seksiä, ei rakastelua. Yleensä juuri sen jälkeen, kun minä olen käynyt vieraissa, seksi elämämme piristyy huomattavasti. Syy siihen, että mieheni ei tyydytä minua on se, että mieheni ei kestä yhdynnässä edes minuuttia. On kertonut, että muiden kanssa kestää pidempään. Syy voi olla siinä, että olen pienikokoinen ja mieheni isokokoisempi, varsinkin sieltä alapäästä. Miehelläni on liian iso, rakasteleminen on joskus jopa vaikeaa. Mies sanoo, että tuntuu liian hyvältä, eikä hän voi pidätellä itseään. Itse en ole saanut orgasmia mieheni kanssa koskaan. En yhdynnässä, en suuseksissä enkä mitenkään muutenkaan.

Minun ja mieheni suhde ei todellakaan ole mikään kaveruussuhde. Vai tiedätkö montakin kaverusta, jotka rakastavat toisiaan, rakastelevat, asuvat yhdessä, saavat lapsia....

Tällä palstalla todella näkee sen, että joidenkin ihmisten on vaikeaa hyväksyä, että kaikki eivät elä elämäänsä heidän valitsemallaan ja oikeaksi tuntemallaan tavalla.

30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voidaan sopia, ihan samalla tavalla kuin avoimeen suhteeseen siirtymisestäkin. Meillä se ei aiheuttaisi ongelmia. Olen itse tehnyt aloitteen tähän avoimuuteen. Säännöistä on keskusteltu monesti ennen ensimmäistäkään vieraissa käyntiä ja vieraissa käyntien aloituksen jälkeen. Molemmille on selvää, että oma puoliso on aina ykkönen. Kunnioitamme toistemme tahtoa.

Ja jotakuta kiinnosti miten sitten menetellään, jos minua vaimona panettaisi hullunlailla ja mies ilmoittaisi lähtevänsä vieraisiin. Meillä ainakin keskustellaan tilanteesta, ihan sama kumpi olisi lähdössä vieraisiin. Ja jos siltä näyttää, että molemmat haluaisivat rakastella, silloin rakastellaan eikä lähdetä vieraisiin. Ja jos joskus on tilanne, että toinen tarvitsee muuten vaan seuraa, keskustelukumppania tai vaikka läheisyyttä ja lohdutusta, toinen ei tietenkään lähde vieraisiin. Puoliso on aina ykkönen ja kunnioitamme toistemme toiveita.

30

Vierailija
104/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, enkö pelkää, että tunnistetaan. Onhan mahdollista, että joku tuttu saattaisi epäillä, mutta varmojahan he eivät ikinä voi olla. Ja epäilyjäkin todennäköisesti hälventää se, että Fletchin synnyttämä mielikuva on varmasti hyvin erilainen kuin irl minun synnyttämä. Vaikka Fletch on noin pääasiassa totta, se ei välttämättä ole se totuus, mikä näkyy ulospäin. Esimerkiksi juuri tässä asiassa. Jos joku kiertelisi kysymässä meidän naapureilta tai tuttavilta, uskovatko meidän elävän avoimessa suhteessa, niin olen melko varma, että vastaus olisi jyrkkä kielto. Me emme vain vaikuta

sellaisilta

ihmisiltä. Ihan lähimmät kyllä saattaisivat hyvinkin tunnistaa nämä minun kirjoitukseni, mutta he toisaalta tietävät nämä asiat muutenkin (eivätkä vieraile Vauva-palstoilla) ja olisivat lähinnä hämmästyneitä, että käyn tällaisella palstalla.

Vierailija:

Tällä palstalla todella näkee sen, että joidenkin ihmisten on vaikeaa hyväksyä, että kaikki eivät elä elämäänsä heidän valitsemallaan ja oikeaksi tuntemallaan tavalla.

30

Vierailija
105/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksiavioisuus ei teille riitä? Jokin syyhän senkin taustalla on... En paheksu, enkä moralisoi. Hämmästelen ja ihmettelen, koska olen luonteeltani sellainen, että miksi haluatte elää niin, jos olette muuten onnellisia? Oletteko onnellisia mielestänne, vai puuttuuko teillä jotain, mitä haette muualta?

Vierailija
106/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fletch:

Jos joku kiertelisi kysymässä meidän naapureilta tai tuttavilta, uskovatko meidän elävän avoimessa suhteessa, niin olen melko varma, että vastaus olisi jyrkkä kielto. Me emme vain vaikuta

sellaisilta

ihmisiltä.

30

Vierailija
107/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa ymmärtää miksi, niin ensin on tärkeää käsittää, että me emme ole ikinä kyenneet löytämään paljonkaan syitä, miksi ei. Eli kynnys on matala ja sen syyn, miksi kyllä, ei tarvitse olla maata kaatava, jos syitä, miksi ei, ei ole kovin paljon. Miksi kyllä-syitä jo kerroinkin tuolla aiemmin. Eli alunperin emme olleet kovin varmoja kyvystämme yksiavioisuuteen (varsinkin minulla on aika pitkä ja laaja pettäjä-tausta) ja toisaalta molemmat pidämme satunnaispanoista. Voi olla, että siinä on myös mukana jotain hetkellistä illuusiota siitä villeydestä ja vapaudesta (se saattaa hyvinkin tällä hetkellä olla tärkeämpi miksi kyllä syy kuin se alkuperäinen epäilys omasta kyvystä yksiavioisuuteen), " jahdin" jännitys, puhdas vaihtelunhalu jne.

Vierailija:

Miksi yksiavioisuus ei teille riitä? Jokin syyhän senkin taustalla on... En paheksu, enkä moralisoi. Hämmästelen ja ihmettelen, koska olen luonteeltani sellainen, että miksi haluatte elää niin, jos olette muuten onnellisia? Oletteko onnellisia mielestänne, vai puuttuuko teillä jotain, mitä haette muualta?

Vierailija
108/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan elää niinkuin elää. Kaikki tekevät omat valintansa. Minä henkilökohtaisesti en voi ymmärtää miksi joku elää elämäänsä pilaten sen huumeiden käytöllä. Tai miksi joku elää velaksi. Elämä on valintojen summa. Miksi yksiavioisuus pitäisi olla kaikkien elämäntapa? Miksi kaikki eivät elä avoimessa suhteessa? Yksiavioisuus riittäisi minulle, mutta avoin suhde antaa paljon enemmän. Ja kyllä olen onnellinen.

30

Vierailija:

Miksi, oi miksi elätte, kuten elätte?

Vierailija
109/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa ei ollut tarkoitukseni kyseenalaistaa elämänne valintoja tai tapaanne elää. Se on jokaisen oma asia. Olen lähinnä utelias ymmärtämään ihmismieltä ja ajattelua ja sitä, miksi toimimme kuten toimimme. Tarkoitukseni ei ollut loukata.

Itse näen jotenkin niin, että pettämisessä ei olisikaan mitään jännittävää, jos se on luvallista tietyin astein molemmille. Itse olen kuitenkin yksiavioinen, elämässäni monella tapaa kontrollifriikki tätä nykyä. Villisti ja vapaasti aikani elettyäni ja kokemuksia kerättyäni.

Elämä on kuitenkin ehkä. Eli vaikka olemme luvanneet toisillemme, en voi kuitenkaan sanoa, ettei meille tulisi koskaan eteen aviollisia ongelmia, jotka johtaisivat pettämiseen. Niitä voi tulla kenelle vaan, sitä ei koskaan tiedä. Olisimmeko edes yksiavioisia, jos eläisimme vapaasti? Noh, ihminen on kuitenkin ihminen eikä eläin, mutta kiusauksia se ei poista ;) Mikä sitten on pettämistä kenenkin mielestä? Sekin on suhteellista.

Vierailija
110/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskotteko Jumalaan?

Vierailija
111/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

--

Painotan kuitenkin vielä, että nykyinen suhteeni ei ole avoin suhde. Olen ollut avoimessa suhteessa ja ymmärrän avoimen suhteen ajatuksen. Eli tietyllä tapaa kannatan sitä niille keille se sopii. Avoin suhde ei ole automaattisesti parempi / huonompi kuin ns. tavallinen suhde.

Vierailija
112/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus aiemmin jutellut tästä aiheesta ihmisten kanssa, joilla on vapaa suhde tai muuten periaatteessa pitivät sitä järkevänä (ainakin joillekin). Ja ainakin näillä muutamilla oli yksi aika yhteinen tekijä, miksi suhde on vapaa. Seksiin liitetään usein kulttuurissamme hyvin voimakkaita symbolisia arvoja sitoutumisesta, seksin suuremmasta merkityksestä, välittämisestä jne. He kuitenkin olivat syystä tai toisesta päätyneet miettimään asiaa pidempään, ja todenneet, että seksi ei itsessään tarkoita noita asioita, vaan ne on totuttu siihen yhdistämään kulttuurillisten, uskonnollisten yms. seikkojen vuoksi.

Heille itselleen seksi ei ole ainakaan voimakas symboli noista. (Kulttuurissahan on paljon muitakin asioita, joille on luotu laajempi merkitys kuin mitä ne itsessään ovat.) Tämän ajattelutapaeron vuoksi heille itselleen ei ollut merkityksellistä vastata kysymykseen miksi. Olennaisempaa oli, ettei ollut niin paljon syitä, mitkä sinänsä tekisivät seksistä muiden kanssa mitenkään pahaa. Tällöin ei tarvitse erityistä isoa syytä miksi tekisi niin. Seksiä voi muiden kanssa harrastaa siksi, että se on vaikkapa kivaa. Vähän kuin suklaan syönti: Ei sitä harrasteta mistään erityisestä syystä, se on vain hyvää silloin tällöin, eikä siitä ole havaittu erityistä haittaakaan, kunhan ei jatkuvasti mussuta.

Vierailija
113/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita seksille kovinkaan suuria tuollaisia symboliarvoja. Erotan tavallaan seksin ja rakastelun toisistaan.

Rakastelu on seksiä rakkaan ihmisen kanssa. Siihen kuuluu voimakkaat tunteet, intohimo jne. Se kuuluu vain parisuhteeseen.

Seksi pelkästään on vain halujen tyydyttämistä (joku aiempi kirjoittaja vertasi hyvin sitä masturbaatioon) ilman sen suurempia tunteita.

Vierailija
114/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morre:

En laita seksille kovinkaan suuria tuollaisia symboliarvoja. Erotan tavallaan seksin ja rakastelun toisistaan.

Rakastelu on seksiä rakkaan ihmisen kanssa. Siihen kuuluu voimakkaat tunteet, intohimo jne. Se kuuluu vain parisuhteeseen.

Seksi pelkästään on vain halujen tyydyttämistä (joku aiempi kirjoittaja vertasi hyvin sitä masturbaatioon) ilman sen suurempia tunteita.

Tämä on juuri se näkökulma ja ajatusmaailma, jonka olen saanut.

Olenkin alkanut miettimään, miksi yksiavioisuuden ehdottomat kannattajat (siis ehdottomat sellaiset), vaativat syvällistä ja pohdiskelevaa vastausta kysymykseen miksi jollakin on avoin suhde. Onko tämä todella oikea kysymys?

Eikö kannattaisi joskus miettiä toisinpäin: Miksi suhteen pitäisi tarkoittaa seksiä pelkästään seksiä yhden ihmisen kanssa? Mitä vaaraa siitä on, jos se olisikin avoimempi tai jos ajattelisi toisin? Mitä se todella tarkoittaisi? Ja vaikka täysin yksiavioinen suhde olisi itselle paras, miksi se olisi paras ihan kaikille muillekin? Tätä en ole koskaan nähnyt syvällisesti pohdittavan. Tai silloin kun olen, eivät pohtijatkaan ole osanneet olla kovin ehdottomia, vaikka itselleen yksiavioisuuden ovatkin nähneet parhaaksi.

t. 126

Vierailija
115/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeää tai tunnepitoista. Eivät ulkopuoliset suhteet nyt ihan yksi yhteen itsetyydytyksen kanssa mene, molemmissa on sellaisia hyviä puolia, mitä toisessa ei ole, mutta vähän sinne päin kuitenkin. En koe satunnaista seksiä emotionaalisesti erityisen merkittävänä. Seksi mieheni kanssa on sitten toinen juttu.

Vierailija
116/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö kannattaisi joskus miettiä toisinpäin: Miksi suhteen pitäisi tarkoittaa seksiä pelkästään seksiä yhden ihmisen kanssa? Mitä vaaraa siitä on, jos se olisikin avoimempi tai jos ajattelisi toisin? Mitä se todella tarkoittaisi? Ja vaikka täysin yksiavioinen suhde olisi itselle paras, miksi se olisi paras ihan kaikille muillekin? Tätä en ole koskaan nähnyt syvällisesti pohdittavan. Tai silloin kun olen, eivät pohtijatkaan ole osanneet olla kovin ehdottomia, vaikka itselleen yksiavioisuuden ovatkin nähneet parhaaksi.

t. 126

Olen joskus muussakin ketjussa sanonut, että joskus ns. itsestäänselvyyksiä on hyvä kyseenalaistaa ja pohtia; miksi tehdään näin? Onko tosiaan parempi näin? Löytyisikö vaihtoehtoisia toimintatapoja?

Vierailija
117/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morre:

Olen joskus muussakin ketjussa sanonut, että joskus ns. itsestäänselvyyksiä on hyvä kyseenalaistaa ja pohtia; miksi tehdään näin? Onko tosiaan parempi näin? Löytyisikö vaihtoehtoisia toimintatapoja?

" Itsestäänselvyyksien" ajatteleminen on raskasta, sillä silloin joutuu ajattelemaan ihan uudestaan monta juttua. Ehkä se myös pelottaa: Entä jos siinä miten olen ajatellut, ei olekaan mitään järkeä? Sitähän joutuisi muuttamaan omia ajatuksiaan ja ehkä peräti tapojaan. Ihminen on sinnikäs tarttumaan totuttuihin ajattelutapoihin. Siinä on hyvät puolensa. Elämässä ei ehdi kaikkea ajattelemaan uusiksi. Silti joskus kannattaisi. Olen havainnut, että ihmiset, jotka ovat alkaneet kyseenalaistamaan elämässään ympäristön sanelemia " oikean elämän sääntöjä" , ovat usein vapaampia. He voivat tehdä itselleen, läheisilleen (ja ketä nyt asia milloinkin koskee) parhaita ratkaisuja paljon laajemmasta valintojen joukosta, kun eivät ole sisäisesti sidottuja vaihtoehtoihin, jotka eivät ehkä mikään todella sovi heille.

t. 126

Vierailija
118/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minua harmittaisi, jos mieheni pelaisi tennistä jonkun muun kanssa, kun en itse kovin hyvin pelaa ;-) Mutta jos pelaisin, minua harmittaisi, jos hän menisi pelaamaan jonkun muun kanssa mieluummin kuin itseni. Ja jos usein kävisi, alkaisin pelätä, että tykästyy muutenkin uuteen partneriinsa...

Eli minulla ei itsetunto riittäisi vapauden suomiseen toiselle ;) Avoimessa suhteesakin pelkäisin, että miehelläni kävisi parempi flaksi kuin minulla, ja jäisin " häviölle" ...

Vierailija
119/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä kysymyksestä osaltaan tekee niin suuren, lienee se, että seksillä voi olla aika paljon dramaattisemmat seuraukset kuin paremmallakaan tennismatsilla... Olemme varmasti ihan biologisestikin ohjelmoituja antamaan seksille enemmän painoa kuin muille verrattavissa oleville aktiviteeteille..

Vierailija
120/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yksinkertaisesti se merkitsee ihmisille eri asioita. Mielestäni Fletch ilmiselvästi ja aivan todella rakastaa puolisoaan ja perhettään, se jos mikä on jotain joka merkitsee. Kuten Raamatussakin sanotaan: " Mutta suurin niistä on Rakkaus" . Lähes kaikesta muusta maailmassa voi sitten jo sopia. Seksistäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä