Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FLETCH!! käyttekö siis panemassa muita!?? vähän huippua!

Vierailija
17.12.2007 |

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ot, täytyy myöntää, että mä en IKINÄ pystyis tuohon! Oon niin mustasukkainen luonne, että voi mies parkaa jos ilmottaisi että kävinpä tuossa saamassa vähän vierasta :/ Eieieieieieieiei ei ! ei! Mutta hienoa että jollain onnistuu!

Vierailija
82/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin se, että on mahdotonta saada kaikkea tarvitsemaansa / haluamaansa yhdeltä ihmiseltä - vaikka kuinka rakastaisi.

Vaihtelu on vaihtelua. Toinen ihminen on aina erilainen ihminen. Eikä se tarkoita sitä, ettäkö rakastaisi vähemmän; ainoastaan ja vain sitä, että saa kokea muunkinlaista. Yhteyttä toisenlaiseen ihmiseen seksuaalisessa mielessä.

Minä ymmärrän avointa suhdetta - ja sitä haluavia - oikein hyvin. Itseasiassa sehän voi parhaimmillaan olla hyvin kehittynyttä ja kypsää toimintaa aikuisilta ihmisiltä - ymmärretään ettei toista voi koskaan omistaa ja halutaan olla rehellisiä. Arvatkaapas kuinka paljon tässä maassa (tai maailmassa ylipäätään!) tapahtuu selän takana irtoseksin harrastamista ~ pettämistä? Itseäni ainakin eniten loukkaisi se, että oma rakas touhuaisi selkäni takana jotakin sellaista, mitä hän ei minulle kertoisi - ei niinkään se seksi itsessänsä. Ja aika moni on varmaankin samaa mieltä; eniten loukkaa valehtelu ja epärehellisyys.

Itse en ole koskaan ollut ns. avoimessa suhteessa, enkä ole tälläkään hetkellä - uskollisesti avioliitossa =o). Tiedän itseni ja mieheni; me olemme herkkiä ihastumaan, joten meidän tapauksessamme se olisi tulella leikkimistä. Mutta ymmärrän, että toisilla tämä järjestely voi toimia oikein hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs noi sossun tädit on tällaisesta suhteesta mieltä? Siis, että eikö ennen kasvattilapsen saamista kuitenkin aika tarkkaan keskustella ja " tutkita" tavallaan mahdollisten kasvattivanhempien taustat? En nyt tarkoita tällä kyseenalaistaa kykyänne toimia kasvattivanhempina mutta mietityttää vaan, minkälainen suhtautuminen ja mielipide noilla sossuntädeillä tällaiseen suhteeseen olisi?

Vierailija
84/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

97

Vierailija
85/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v lapsi ei ole enää todellakaan mikään typerys aistimaan mitä vanhempien suhteessa oikeesti tapahtuu. VAIKKA niistä ei edes lasten puhuta eikä kuulukaan puhua! Kasvattilapset ovat myös yleensä kokeneet elämässään aika traumaattisia asioita, joten mun mielestä ja varmaan monen sossun tädinkin mielestä on jo julmaa, että lapsi joutuu uudessa perheessä kokemaan/ edes miettimään tällaisia asioita aina vaan uudestaan ja uudestaan!

Vierailija
86/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuollaiset panijat (panojen määrä on 3-numeroinen eikä ala ykkösellä) säästyy vielä jollain johdatuksella taudeiltakin. Juopon tuuria!

Hajonneiden kortsujen kanssa taistellut klamydian sairastanut.

Vierailija
87/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa ihan hyvältä systeemistä, jossa voi sekä pitää kakun että syödä sen. Riskihän siinä on, mutta onko yksiaivoisillakaan niin paljon kehumista noissa avioliittotilastoissa.

Sen vaan sanon, että Fletch paljastat ihan liian heppoisesti tosi henkilökohtaisesti tietoja itsestäsi! Sinuna pitäisin suuta supummassa... Näillä antamillasi tiedoilla sinut on jo tosi helppo tunnistaa. Itse en toki tunnista, mutta ei liene vaikea laskea yhteen 1 + 1 jos sinä kuulut jonkun täällä palstailevan tuttavapiiriin.

Vierailija
88/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta :).

Vierailija
89/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi tulla kuin yhteen johtopäätökseen.

Flecthillä ei ole ns. normaali kiintymyssuhde miehensä kanssa.

Jos ihminen sitoutuu toiseen rehellisesti, ajatuksena elää pitkään yhdessä ei voi välttyä siltä ajatukselta että sitoutuminen tai kiintymyssuhde ei tässä tapauksessa voi olla sellainen mitä esimerkiksi psykiatriassa ymmärretään normaalina.

Toinen pointti mikä tuli mieleeni on se, että olipa täällä ketjussa missä hyvänsä joku vannonut miehensä tai omaa uskollisuutta aina löytyy näitä ketkä haluavat kiistää sen. Siis uskollisia miehiä ei juuri ole vaikka joku niin väittäisi.

Nyt täällä kehutaan kyseistä suhdetta, että se on ok koska molemmat ovat rehellisiä toisilleen. Kuka sen tietää????!!!

Ehkä tässä on joillakin vain tarve hymistellä ja olla suututtamatta kyseistä nimimerkkiä syystä tai toisesta.

Mielestä avoimessa suhteessa tuohon valehteluun on paljon enemmän mahdollisuuksia. Toisen kysyessä jotain edellisestä illasta:kenen on oikeasti pakko kertoa totuus? Jos kerran muissakaan suhteissa tätä pakkoa ei ole?

Joku kysyi tuolla että mites siinä tilanteessa jos sinua vaimona ns. panettaa ja mies ilmoittaakin lähtevänsä ulos? Vastatkaapa. Sinä jäät kakkoseksi. Vain siksi että olet vähän huono pano.

Minä ihmettelen ihmisen psyyken rakennetta tai rakentumattomuutta sillä ihmisellä ketä tämä ei loukkaa. Tai toinen vaihtoehto on valehdella itselleen.

Vierailija
90/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt täällä kehutaan kyseistä suhdetta, että se on ok koska molemmat ovat rehellisiä toisilleen. Kuka sen tietää????!!!

Ei kai sitä voi ulkopuolinen tietääkään.

Minusta valehteluun on yhtä hyvät saumat niin avoimessa kuin ns. tavallisessa suhteessa.

Mutta onhan se näppärää arvioida tätä kautta kenellä on normaali kiintymyssuhde, avioliitto, rehellisyyden taso ym.

Ja sossuille ei seksielämä ja suhteen laatu kuulu pätkääkään niin kauan kun se on laillista.

Vierailija
91/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai halutaanko asiat tahallaan ymmärtää väärin?

Fletch on listannut parisuhteensa säännöt, jotka liittyy vapaisiin seksikontakteihin. Lisäksi hän on erikseen täsmentänyt, että tuttuja ei panna, yhdenyönjutut hoidellaan toisilla paikkakunnilla tai matkoilla, yhdenillanjutuista ei kotona huudella tai vinoilla toiselle ja kenenkään normaalin ihmiseen parisuhteen seksielämä ei lapsille kuulu. Mun mielestä noi kuullostaa ihan järkeviltä tarkennuksilta.

Ja vielä rautalangasta: Mies ei illallla kavereiden kanssa ulos lähtiessään huutele menevänsä hakemaan pillua. Kavereiden seurassa näin ei käyttäydytä, eikä kotikyliltä " pillua" haeta, eikä vaimolle siitä huomautella. Hyvään käytökseen ei kuulu toisen tahallinen loukkaaminen, mitätöinti taikka arvostelu.

Tästä eteenpäin on puhtaasti MINUN ajatuksiani aiheesta. Seksiä ei käytetä sadistisena toisen ivaamisen aseena, vaan nämä seksisuhteet ovat enemmän kuin masturbointia toisen kanssa. Sitähän yhdenillan jutut lähinnä ovat, koska ei ole tunnesiteitä vaan ainoastaan omien tarpeiden tyydyttämisen jano.

Kuinka moni teistä puhuu omasta masturboinnistaan puolisolleen? Minä en ainakaan kerro, ellei kysy. Me puhumme ylipäänsä masturboinnista hyvin yleisellä tasolla, emme kysele toisiltamme: kuinka usein? Olitko tänään itsesi kanssa sillain? Mitä ajattelet masturboidessasi? Entä kun olemme yhdessä seksiä? Minä en kohteliaisuudestani miestäni kohtaan koskaan huutelisi hänelle taikka esim. ystävilleni " runkkaavani" n. 3 kertaa viikossa vain koska se on kivaa. Olemme myös mieheni kanssa hyvin tyydyttävässä seksisuhteessa, jossa seksiä on mielestäni sopivasti (riippuen kaudesta n. 1-8 kertaa viikko)

Minä olen sitä mieltä, että jokaisella on oikeus yksityiseen seksielämäänkin. Se miten suhteessa sovitaan tämän itsensätyydyttämisen tapahtuvan on toinen asia. Minusta avoinsuhde on ihan hyvä järjestely, jos kumpikin on sujut sen kanssa.

Vierailija
92/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuokin menee valitettavasti monilta yli hilseen.

Tässä(kin) ketjussa huomaa, kuinka sokeita ollaan muille toimintatavoille. Ainoastaan oma tapa nähdään oikeana, kaikki muut väärinä.

Vierailija
93/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua edelleen kiinnostaisi tietää miten tällaiselle suhteelle käy jos ja kun toinen haluaisikin lopettaa avoimen suhteen? Toisen esim. sairastuessa vakavasta tms.?

Ja muutamia tällaisia pariskuntia tietäen täytyy kyllä sanoa, että se myötähäpeän määrä mitä esim. joissakin tilaisuuksissa heidän puolestaan tunnen, on joskus valtava. Älykkäitä ja hyvin koulutettuja ihmisiä ja silti tuntuu, että jotain kuitenkin sieltä korvien välistä puuttuu... Vai onko se sitten kuitenkin jonkinlaista yksinkertaisuutta, en tiedä... " Kokkareilla" ensin virallinen osuus edutetaan pariskuntana ja jatkoilta poistutaan sitten molemmat eri suuntiin. Mutta kotiin palataan kuitenkin aina ennen aamua...

Omalla kohdallani se myötähäpeä jotenkin kohdistuu aina siihen naispuoliseen osapuoleen. Tuntuu, että se avoin suhde (muka) hyväksytään, koska usein varsinkin taloudellisesti niin on kannattavampaa tai jopa välttämätöntä. Näillä ihmisillä itsellään täytyy itsetunnon olla joko luokkaa 1000 tai sitten -1000. Itse en ainakaan usko, että terveellä itsetunnolla varustettu ihminen tällaiseen elämään pystyy, ainakaan koko elämäänsä.

Vierailija
94/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tällainen erimielisyys niin paljon eroaisi esimerkiksi sellaisesta tilanteesta, että toinen muuttaakin mielensa alunperin ajatellusta lapsiluvusta tai jostain muusta yhteisesti sovitusta. Jos meillä jompikumpi haluaisi yksiavioisen suhteen, et varmaankin onnistuisi mainiosti. Ainakaan minä en miestäni jättäisi, jos hän haluaisi ja enpä usko, että asia olisi miehellenikään ongelma.

Kultuintopii:

Minua edelleen kiinnostaisi tietää miten tällaiselle suhteelle käy jos ja kun toinen haluaisikin lopettaa avoimen suhteen? Toisen esim. sairastuessa vakavasta tms.?

Vierailija
95/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko tuossa ajateltu, että " arvo" vapailla markkinoilla laskee ja siksi pitää sitoa kumppani omaksi? Eihän avoimessa suhteessa ole kyse koskaan siitä kumppanin sitomisesta " omaksi" . Minun mielestäni avoinsuhde tunnustaa ihmisillä olevan tarpeita ja niitä saa sitten tyydyttää hieman vapaammin kuin muissa suhteissa. Kaikki kumppania loukkavat tilanteet pyritään välttämään.

Minusta on kummallista, että oman kumppanin läsnäollessa haetaan muuta seuraa? Ei se kuulu mielestäni mihinkään suhteeseen. Sehän on oman kumppanin tahallista mitätöintiä ja vähättelyä. Eriasia on, jos on sovittu, että hankitaan ns. kolmaspyörä.

Vierailija
96/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettämässä miestään tai sitten valittavat täällä huonoa seksielämää

Olet hyvin avoin ja rehellinen ihminen ja luulen, että teidän suhteenne on hyvinkin vakaalla pohjalla

Vierailija
97/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaa olla vain hänen kanssaan? Mikä teitä ihmisiä vaivaa?! Jos kaikki tällainen aletaan hyväksyä " kun onhan tää yks nyt miettinyt ja aikuisesti sopinut toisen kanssa" niin kohta ei kukaan enää arvosta toista ihmistä. Minkälaiset panohalut teillä oikein on kun ei oma mies riitä?! Ja jos se oma mies ei pane tarpeeksi tai niin hyvin kun haluaisi niin kyllä se taitaa olla ihan omassa perseessäkin vika. Kyllä muakin piristäisi ihan hemmetisti kun joku vieras mies kävis vähän paneskelemassa mua, sit vois vielä kertoo omalle miehelle kuinka typerä ja itseään arvostamaton olen kun annan ties kenen paneskella. On se elämä niin rankkaa varmasti teillä, menkää rassukat vaan tonne huoraamaan niin tulee parempi mieli. Ettekö tajua, että teillä on oikeasti henkisellä puolella melko tyhjää? No onneksi sentäs saatte kyrpää senkin edestä.

Vierailija
98/123 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat apua tuohon ahdistuneisuuteesi. Ei kukaan ole täällä pyytänyt sinua elämään miotenkään toisin kuin elät ja saat kokea arvosi itsellesi ihan oikeiksi, mutta voisit pitää huolta siitä, että osaisit myös käyttäytyä ja lopettaa tuoan ala-arvoisen sekä heikkolahjaisen vittuilun. Teet itsestäsi pellen.

Vierailija
99/123 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi parisuhteen niitä arimpia alueita millä voi loukata toista.

Tuntuu, että Fletch on halunnut tavallaan varmistaa että häntä ei ainakaan näennäisesti loukattaisi tai että hän ei loukkaisi puolisoaan koska asiasta on sovittu. Jos itse ajautuisin samanlaiseen päätökseen se vaatisi kyllä huomattavan syvällisen pohdinnan miksi minä haluan tällaista?

Tässä pohdinnassa ei liene olla ko. suhteessa kovin syvällä syystä tai toisesta.

Morre. Täällä on tapana tehdä ihmisistä ja heidän olemuksestaan, perheestään käytettävissä olevien tietojen pohjalta jonkinlaisia johtopäätöksiä. Osittain tästä syystä ihmiset kirjoittavatkin tänne itsestään ja perheestään.

Siksipä ihmettelenkin kuinka älähdit, kun joku erehtyi analysoimaan Fletchin tai muiden avoimen suhteen kannattajien sitoutumisen yms. määrää tai laatua. Tai jopa psyyken rakennetta tai rakentumattomuutta.

Eikai vaan kalikka kalahtanut.

Syyt mitä asianosaiset ovat kertoneet miksi ovat päätyneet avoimeen suhteeseen ovat minusta olleet pääosin hyvin itsekkäitä.

Se ei tosin ollutkaan mikään yllätys. Mutta se, että syvällinen syiden pohdinta on jäänyt kyllä kertomatta. Ehkä siksi että se tekee liian kipeää tai se on yksinkertaisesti itsellekin vielä utopiaa.

Niin kauan kuin ihmiset ovat ihmisiä mikään ei ole niin epävarmaa kuin varma. Suurempiakin asioita saadaan selville kuin tällaiset salasuhteet.

Aina on niitä kenelle ei ole mitään väliä vaikka asiasta puhuisikin ääneen. Siksipä on ihan turha luottaa maineensa säilyvyyteen oli kaupunki miten iso tahansa tms.

Mutta tämän riskinhän vapaassa suhteessa elävät ovat ottaneet huomioon, eikö?

Vierailija
100/123 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mikään muu ei kelpaa, niin ymmärrän, miksi ihmisten syyt eivät tunnu riittäviltä. Mutta toisaalta he elävät siinä avoimessa suhteessa, ehkä he kuitenkin tietävät motiivinsa paremmin, kuin sinä ennakkoluuloinesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän