oOo HELMIEN joulun alusviikko oOo
Tästä edellisiin turinoihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=11908316&p=2&tm…
Kommentit (40)
Homma hoidettu, olihan urakka!
Nyt kuitenkin lattia kiiltää ja aikamoinen lika lähti vahan poistoaineella, kun sillä eka pesin lattiat..
Pitänee useamman kerran vuodessa tehdä sama homma, niin tulee varmasti puhdasta!
Saunan pesen varmaankin sitten huomenna Peetun päiväunien aikaan..
Kuullostaa ihanalta patikointireissu Madeiralle..!!
Minä haaveilen monesti pääseväni jonnekin etelän lämpöön, mutta tällähetkellä rahaa ei ole moisiin reissuihin!
Tai jos olis ylimääräistä niin ne menis " parempaan" tarkoitukseen eli talon kunnostustöihin..
Mutta joskus aioin viedä tämän sakin jonnekin kauas, ehkä lottovoittorahoilla sitten ...!..jos joskus muistais edes lotota =)
Ja siitä tulikin mieleen, että taidan lähteä töihin vuoden alusta!
Mulle tarjottiin sairasloman sijaisuutta uimahallin siivoukseen. Olen siellä ollut joskus ennenkin, joten tuttua hommaa ja mukavat työkaverit =)
Palkka siinä houkuttelee eniten, vaikka ei huippu olekaan, mutta parempi kuitenkin kun mitä kotiin saan.
Peetulle hoitopaikka pitänee käydä tiedustelemassa jo huomenissa.
Vuorohoitoon ilmeisesti menee, kun ollaan sitten molemmat miehen kanssa vuorotyössä!
Ensin en meinannut ottaa paikka vastaan (tuttu tarjosi) mutta kun tuo työkkäri uhkaa laittaa mut vuoden ekalle työnhakukurssille, niin enemmin menen töihin kokeilemaan kestääkö jalka, kuin kurssille!!
Menen tutkimaan joko vaha on kuiva..
mammutti ja Peetu
Voi Kauhistus jos sitä pitäisi ihan töihin lähteä! Mä en oo kyllä yhtään asennoitunut siihen että menisin töihin ja luulen että kitkuttelen kyllä kotosalla niin pitkään kuin mahdollista, ehkäpä vielä perhepäivähoitajanikin jos vaan rahallisesti se olisi mahdollista. Tsempit vaan mammutille, kiva jos pääsit just sinne minne tavallaan halusitkin eli tutut kuviot niin ei tartte heti stressata himuiisesti. Tietty noi vuorotyöt on sit se mikä aina vähän rassaa. Meillä ainakin oli vähän vaikeuksia kun mä olin vuorotöissä, mutta kyllähän niistäkin selvittiin.
Pirriäinen: Etkös sinä suunnitellut silloin aikanaan että ottaisit muutaman hoitolapsen, mitenkäs teit/päätit?
Vitsi kun oon nykyisin huonomuistinen, olihan tuosta vauva0207:n madeiran matkasta aiemmin puhettakin, mutta lahopää ei millään kaikkea muista. Me ollaan siis lähössä sinne kanarialle ja mietin vaan tuota ruokapuolta just, mutta taidan kyllä ottaa muutamia soseita mukaan (kasvis-kinkkuherkku tms) ettei pääse ihan nälkiintymään kun ei tuo meidän pirpana vieläkään suostu oikein mitään muita soseita syömään. Ehkäpä keittelen tosiaan puuroja, kasviksia ja riisiä hotellilla. Maitoa tulee onneksi vielä sen verran että pärjäillään ihan tissimaidon voimalla. Täytyy ottaa kaapista kyllä varmuuden vuoksi varuilla oleva antibioottikuuri mukaan, jotenkin oon ihan varma et rintatulehdus iskee kumminkin kun uima-altaalla läträä =) Anteeksi tämä matkahehkutus.....
Nyt täytyy lähteä jo puuron keittoon kun kaikki muksut ovatkin jo hereillä. Sitten suihkuun ja valmistautumaan kaupunkiin lähtöön, tänään siis joululahja ostoksille!
T. Kaisa ja Ronja 9 kk
Me ollaan oltu nyt 1,5 viikkoa motissa sisällä tämän kovan flunssan takia. Poika ei keuhkokuumeen takia saa mennä ulos vielä pariin päivään ja tytöt hyppii seinille kuten minäkin kun ollaan yleensä talvellakin 3-4h ulkona joka päivä. Viimekin yö meni ihan pipariksi, poika itkee ja meuhkaa. Oon tosi uuvuksissa, eniten varmaankin siitä huolesta mikä oli kun poika hengitti huonosti keuhkokuumeen pahimpina päivinä eikä sairaalassa uskaltaltanut nukkua yhtään, poika yritti repiä tippaa irti päästään ja hapetusviiksiä nenältä jne taukoamatta.
En voisi kuvitellakaan laittavani poikaa nyt hoitoon. Kun miettii työasioita, tulee tosin tunne että olisipa virkistävää välillä keskittyä johonkin ihan muuhun, mutta poikaa en pystyisi viemään vielä hoitoon. Meillehän tuleekin tammikuulta kaksi lasta hoitoon. Tienaan heidän ja omien lasten hoidosta noin 900 euroa puhtaana, joka on aika paljon siihen suhteutettuna paljonko tienaisin omasta työstäni miinus kolmen lapsen täysi hoitomaksu. Sitä en tosin menisi vannomaan kumpi on raskaampaa työtä, viiden lapsen hoito vai luonnontieteiden asiantuntijana toimiminen, mutta kun asiaa ajattelee lasteni kannalta, ei tarvitse kauan miettiä. Täytyy katsoa kuinka kauan pää kestää lapsilaumaa. Sekään ei tietysti ole lasten etu jos alkaa äiti tai hoitaja uupua. Kuitenkin olen aika tieteellisesti suuntautunut tyyppi ja mielelläni tartun haasteisiin työssäni. Mutta aikansa kutakin. On kuitenkin noin 30 vuotta työtä edessä, joten aika lyhyt on se aika jonka viettää kotona lastensa kanssa. Kalliiksi se kyllä tulisi, tosi kalliiksi ilman noita hoitolapsia kun meillä ei saa mitään kuntalisiäkään. Ja onneksi on tutut lapset tulossa hoitoon, isompi heistä on tyttöjeni ikäinen ja lasteni hyvä ystävä.
Kääk, joulu on just ja kaikki tekemättä!Siis ihan kaikki! Ollaan vaan koitettu sinnitellä päivästä toiseen näiden tautien kanssa ilman yöunia ja nyt kolomonen muistutti että 4 yötä jouluun!!! Pitäiskö alkaa tehdä jouluruokia, siivota tai jotain. Aika vähän on pystynyt tekemään ja aika vähän pystyy nyt kun poikaa ei saa edes nukuttaa ulkona joten herää unilta jos alan kauheesti kolistella ja hereillä ollessaan kaipaa viihdytystä.
Mutta hyvää joulun odotusta kaikille teille! Kuulostaa ihanalta kun on matkojakin tiedossa. Meillä ei ole toivoakaan lomista rahatilanteen takia (mies tekee vihdoin graduaan joten hänkin on lyhennetyllä työajalla ja palkalla) mutta kiva että ne uskaltautuu matkaan kellä on siihen mahiksia!
Poika muuten alkoi sairaalareissun jälkeen kävellä ihan tosi hyvin, kävelee minne vaan haluaa. Sairaalassa oli sidottuna sänkyyn niin ehti kai sitte pohtia asiaa...
Heinä ja poika 10 kk
Töihin meno varmistui tänään ja olenkin hoitopaikankin sopinut.. Mun kummitäti on siellä töissä, joten kiva on sinne Peetu viedä (vaikka lapsen hoitoon vienti ei koskaan oo kivaa..) kun on ainakin yksi tuttu ihminen siellä!
Mun piti kanssa olla pitkään vielä kotona, enkä todellakaan oo asennoitunut töihin menoon, mutta nyt pitää alkaa asennoitumaan siihen..
En viitsi työtarjousta ohittaakaan, kun vaihtoehtona olis se kurssi, joka ei kiinnosta pätkääkään ja siitä ei saisi edes palkkaa vaan jokun onnettoman päivärahan ja sille ajalle pitäsi kuitenkin Peetulle hoitopaikka hommata.
Kaikenlaista paperisotaa pitää kyllä käydä hoidon takia, enkä ihan tarkkaan edes muista mitä kaikkia lappuja pitää täyttää ja mihin ne piti toimittaa.. Päivähoidon johtaja on lomalla ja kotoa hoitelee asioita..kiire kuulemma on tällä asialla, että saadaan paikka järjestyyn!
No, eiköhän se tästä järjesty. Onneks nuo isommat on sen verran isoja, ettei niitä tarvii hoitoon viedä, joten on vaan yksi josta menee maksu!
Jää palkasta edes jotain käteen -eikä vaan työn " ilo" !
Keskimmäiselle on koulussa iltapäiväkerho, jonne on halunnut jo pitkään päästä ja esikko on jo niin iso, että pärjää kyllä itsekseen!
Mun työpaikka on kodin lähellä (n.500-700m) joten tarvittaessa pojat voi tulla mun luokse hallille!
Pääsin taas vauhtiin tuossa asiassa, jatketaan muilla aiheilla..
Heinä:
Pikaista paranemista teille!
Peetu on alkanut vierastaa..! Hiukan myöhään, mutta kuitenkin. Ja just tietty nyt kun pitäis hoitoon mennä.
Käytiin kahvilassa ja yksi tuttu tuli (kyllä aika lähelle) moikkaamaan Peetua, niin itkuhan siinä tuli.
Tähän asti ei oikeestaan ookaan vierastanut.
Kyllä kuullostaa ihanalta nuo lomasuunnitelmat! (jälleen kerran pakko mainita)
*Köllötellä jossain uima-altaalla ihanassa auringon paisteessa..tai kävellä valkoista hiekkaa pitkin meren rannassa...* Kops, paluu maan pinnalle kuvitelmista. Täällä sitä istutaan kotona ruskean talven keskellä..Itse oon ollu etelässä joskus 8-vuotiaana ja hinku olis kova päästä jonnekin! En osais varmaan toimiakaan missään lentokentällä ym. kun en oo käyny missään.. =)
Jaha, pitänee mennä saunan pesuun kun Peetu vielä nukkuu. Se on moi!
mammutti ja Peetu
Mammutille onnea työn aloituksesta! Kyllä nyt tuntuu itsellä et ois taas aika palata töihin, kamalasti tilauksia ois nyt kun on hoitovapaalla. Sitte kun oon taas käytettävissä niin tietty kukaan ei enään muista mun olemassaoloa. :( Mutta aika näyttää!
Tänään ramppasin niitä muutamaa hassua joululahjaa metsästämässä ja SILTI sain upotettua niihin SATOJA euroja, joten pitänee perua puheet siitä satasen joululahjarahasta :/ tosin miehen lahja makso jo lähemmäs 300, joten äkkiäpäs ne meneekin.
Hääpuvun sovituskin oli tänään, tämä mamma on nyt laihtunut kokonaisen vaatekoon ja hieman enemmänkin! Onneksi ompelijamyyjätäti sai puvun sopimaan mulle passelisti ja löytyi kivat kengät ja laukkukin siihen :)
Patikointireissu kuulostaa kivalta, itsekin joskus sellaiselle haluaisin mutta ehkä sitten kun lapset on isompia. Niin- ja mies pitäs tietty saada innostumaan kans ;)
Mutta nyt tuli ihan hömppää kirjotettua, mutta lapset alko molemmat kerrankin nukkumaan kiltisti ihmisten aikaan eikä niinkuin yleensä että esikoinen huuhaa kaks tuntia hereillä ja siinä sivussa käy välillä kiusaamassa pienempääkin.. Housea odottamaan ja lempparisarja csi:täkin! Mukavaa illanjatkoa =)
-Henna ja tytöt-
ps. tällä korkeudella ainakin satelee nyt jotain lumen tapaista! Toivottavasti tulisi edes vähän niin että ois aattona valoisampaa..
Kumma homma, kun kovasti yrittää ajatuksissaan olla tehokas, niin mitään ei saa tehtyä...
Sauna piti pestä tänään, mutta ei sitten huvittanutkaan...Peetukin nukku 3½h päiväunet, joten sillä välillä olis hyvin ehtinyt!
Huomenna pitäis ehtiä kaupoille, siivota lastenhuoneet ja makkarit, ottaa vieraita vastaan ja laittaa muutenkin paikat kuntoon.. Koko viikonlopun meillä ravaa kuitenkin sukulaisia ja kummeja pakettien vaihtojen merkeissä ja lauantaina pitäis mennä mun vanhemmille istuun iltaa.
Iskeeköhän mulle sittenkin paniikki, vielä ehtii sekin tulla, ennen jouluaattoo =) !
Pasteijat taitaa jäädä tekemättä =/
Taisin niin innostua tuosta töihin menosta, että ajatukset on koko päivän ollu vaan siinä ja Peetun hoitopaikan ja -aikojen miettimisessä!
Muutamana päivänä tulee muuten aikainen herätys -> minä menen ti ja to klo 5.30 töihin ja Peetu menee siis klo 5.15 hoitoon niinä aamuina kun mies on aamu- tai yövuorossa!
Käääk, niinkun oon aina kammonnut juuri tuota aikaista herätystä pienten kanssa...
...ja kuten huomaatte, niin mun ajatukset todellakin lipsuu aina tohon töihin lähtöön...
Kinkku haetaan huomenna ja kuusi lauantaina, taidetaankin nostaa se heti sisälle kun ei tarvitse tänä vuonna sulatella (kuusta siis) ja katsotaan sitten kuinka monta päivää viitsitään Peetua hakea puun alta pois =)
Juup, eipä tälläerää taas muuta, kunhan kävin löpisemässä kun odottelen suklaanamujen kovettumista ,että saan lahjakorit valmiiks..
moikkis
m
Miten saatte joulusiivoukset ym. tehdyksi lapsen kanssa? Meillä on ainakin hankaluuksia, kun kipeä vauva ei saa nukkua ulkona ja sisällä nukkuu vain pari tuntia päivän aikana. Ei vauvaa voi ottaa saunan pesuun tms. Ja vaikka tekisin jotain fiksua kun vauva nukkuu, on myös 4- ja 6-vuotiaat suharit jotka tappelee heti jos en keskity heihin. Eihän siivous ole ykkösjuttu, mutta jotenkin sitä haluis jouluksi ees vähän raikkaampaa!! Kaapeista en ala edes haaveilemaan, olkoot miten ovat.
Onneksi anoppi toi laatikot, se se nyt puuttuisi että ois tehtävä kaikki laatikotkin ja muut. Nyt voi keskittyä lasten kanssa leipomisee, sikäli kunn tämä keuhkokuumetoipilas antaa.
Jouluiloa kaikille!
murrerunoilija Heli Laaksoselta (varsinais-suomalaiset ainakin ymmärtävät murretta :-)
Jos alkaa ahrista, ota vinkist vaari:
Ripottel kardemummaa uunipellil ja lait pelli vartiks uunii 75 astesse. Ja sit viäl! Kastel vanha villasukka Toluhu ja heit sukka soffa al.
Istu ja nauti elämäst ilma joulustressii: Talo tuaksu tuarelt pullalt ja juur siivotult.
Pimiä o kuiteski.
Et näin. Olin kaks päivää saikulla töistä ja eilen siivottiin vauvan nukkuessa pitkät 3,5h unet pihalla. Mieskin siis oli apuna ja heilutteli rättiä kiltisti. Leipomiset jää viikonloppuun mutta ne onkin sellaista kivaa puuhastelua, ei pakko. Enkä tosiaan jynssää kaikkia paikkoja, perussiisteys riittää mulle + jouluntuoksu (vaikka sitte yllä mainitulla keinolla).
Se on sit huomenaamulla viimeinen herätys kouluun ja lapsillakin alkaa kaivattu joululoma! =)
Sain vihdoin Pestyä saunan ja pesuhuoneen!
Mutta ei onnistuis nuo siivoukset ellei Peetu nukkuis sitä aikaa..
Tietysti sitten kun mies on kotona, niin saan siivottua paikkoja ja mieskin auttaa mattojen ulos viennissä ja muissa hommissa.
Peetun kanssa pystyy kyllä imuroimaan, vaikkakin sammuttelee imuria vähän väliä, mutta lattian pesu ei onnistu, kun Peetu pyörii mopin ympärillä ja perässä kun väkkärä =)
Lähinnä päiväunien aikaan olekin siivoillut.
Tuo runo on kyllä hyvä ja tollaseen ratkasuun päätyisin kyllä varmasti jos Peetu olis kipee tai ei nukkuis kunnolla =)
Nyt onneksi on oltu jonkun aikaa terveenä (kop,kop), mutta meillä aletaan varmasti sairastaa urakalla kun menen töihin..!
Ja siivoukset jää varmasti vähemmälle, kun päivän siivoan töissä, niin tuskin kovin innokkaana jatkan sitä kotona!
nyt ei ehdi muuta, palailen taas myöh.
mammutti
Me ollaan oltu jo niiiin kauan kirjoittamatta, ettei meitä voi muistaa enää kukaan? Lukaisen kyllä pinoja, mutta voi sitä laiskuutta kirjoittamisen suhteen :(
Meidän neiti on aikamoinen pakkaus. Pienestä koostaan huolimatta sisukas ja vauhdikas. Ryömii, konttaa, seisoo, haluaa että kävelytetään, polviseisonnassa puuhaa koko ajan, kiipeää sohvalle pallin avulla, sanoo sanoja yms. Hymyilee ja nauraa koko ajan, ei itke turhia ja muutenkin sellainen veijari. On ollut täysin terve, ei yhtään pientäkään nuhaa. On siis kaikinpuolin samanlainen kuin isoveljensä. Hänen perässään meneekin koko ajan. Kiipeää vekjen päälle, kun haluaa pienet sylipainit.
Syksy on siis mennyt oikein hyvin ja joulua odotellaan. Kotosalla ollaan omalla porukalla. Ulkomaanmatkalle lähdetään sitten uudenvuoden jälkeen. Ollan oltu tosi usein joulu poissa Suomesta, mutta nyt valittiin tuo ajankohta.
Monenlaista kysymystä oli, mutta en kyllä muista yhtään. Voi tätä lahoa päätä. Yritän ahkeroitua ja kirjoitella vähän useammin.
Oikein ihanaa joulua kaikille!
t: Tuula, Katariina (26.2.) ja isoveli Aleksanteri (25.3.05)
Niin se aika vaan menee nopsaan.. joulu tulee väistämättä,halusin tai en :)
Minille tervetuloa takaisin! Ja muutkin ennen niin vannoutuneet pinoutujat, tulkaahan kertomaan kuulumisianne :)
Joulusiivouksesta oli puhetta.. itsekun en sen suuremmin siivoa niin se menee ihan huomaamatta niinkuin aina päivisin. Ulkona meillä ei olla nukuttu kuukausiin, sisällä nukutaan parin tunnin päiksyt ja se on siinä. Tänään jopa esikoinen nukkui hetken päikkäreitä, varmaan oli vaikutusta sillä että heräsi yöllä vaelteleen (unissaanko?) ja oli nukahtanut eteisen lattialle.. toinen koirista kävi useaan kertaan mua tökkimässä kuonolla, mutten älynny mikä sillä oli hätänä ennenku itse huomasin tytön noustessani kukonlaulun aikaan juomaan.
Tälle päivää ajattelin tehdä hieman suureellisemman siivouksen, josko vieraita sattuu aattona käymään lahjojen tuonnin merkeissä. Nyt lämmittämään eilistä kirjolohikiusausta ja sitten lasten ja äitin kanssa kauppareissulle. Mukavaa alkanutta viikonloppua ja kivaa joulunodotusta jouluihmisille! :)
-Henna ja tytöt-
Eilen kun kylvetin Jesseä, huomasin pari nyppyä kainalossa... Niin tosiaan isosiskothan oli n.1,5 vkoa sitten vesirokossa. Ja heillä kesti paraneminenkin miltei 2 viikkoa. Viime yönä nousi sitten pojalle kuume, ja valehtelematta nyppyjä on satoja. Vauva on ihan täynnä niitä etenkin pää,kasvot,nivuset,suu... Aamulla kun en saanut kaikkia asiakkaitani kiinni peruakseni oli mun pakko lähteä itku kurkussa töihin. Ja mies jäi vaavia hoivaan... Meni kaikki joulusiivoukset ja loput joululahjojen ostos suunnitelmat ihan uusiksi. Soitin lääkärille tänään, eivät anna mitään lääkettä mm. Atarax, Syrtex. Koska niitä ei saa antaa alle 1-vuotiaalle =(
Tämä vain vesirokkoa, mutta kyllä nyt on tunteet pinnassa. Vähän väliä laitan kutinaan auttavaa ainetta ja suppoa, mut surkea olo itselläkin, kun katsoo toisen tuskaista oloa. Kaikkea on kokeiltu viileä suihku, kylmä mehujää,ilmahoito yms... Että tämmöistä joulun odotusta meillä =( Olen nähnyt monia vesirokkoisia, mutta en näin rokkoista koskaan =(
Sitä vain,et kuinka moni sanoo et mitä pienempänä vesirokko on sitä helpompi se on... Ei päde meidän kohdalla. Olen ollut ihan uupunut töihin paluustakin, ja lasten jatkuvat sairastelut on saaneet miettiin onko tässä mitään järkeä!!!
Helpotti hieman" vaahdota" asia teille tänne, ja jos jollakin hyvin vinkkejä vesirokon hoitoon, otetaan vastaan =) Vaikka jos yrittäisin positiivisemmin ajatella niin, aikahan tämän parantaa ja kun on kerran sairastettu on se sitten ohitse!!
Voimia teille muille joulu siivouksiin ja leipomisiin. Minä varsinaisena joulu ihmisenä, taidan ottaa tämän joulun nyt vaavia hoivaillen =)
Mammutti: Onnea sinulle töihin paluuseen , vaikka minulla se hieman on takunnutkin =) Ja kiitos hyvästä lahja-ideasta, nyt on Ilves fleece paketissa =)
Henna: Minäkin haaveilen et joskohan kans pian saisi kokeilla hääpukua yllensä... Muista nauttiakin hää valmisteluista täysillä, vaikka stressaavaakin se varmasti välillä on =) Ja hyvä kun sait puvun taas sopivan kokoiseksi =)
T: Vivian Ja piäni suloinen" rupikonnani"
Tulin pitkästä aikaa taas pinoutumaan. Silloin tällöin olen pinoja silmäillyt, mutta en kyllä ole laisinkaan kärryillä teidän kuulumisista. Nyt kun täällä ollaan sairaana neljän seinän sisällä jo toista viikkoa niin on aikaa lueskella, kommentoida ja kertoa vähän omiakin kuulumisia.
Heinä: Tuossa juuri järkytyin siitä, miten jouduit odottelemaan sairaan vauvan kanssa noin kauan osastolle pääsyä. Uskomattoman välinpitämätöntä ja vaarallista toimintaa!!!!
Minun mielestä näin pienet vauvat (vauvat=ja lapset yleensäkin, jotka eivät osaa vielä kertoa mihin sattuu ja miten kovaa) pitäisi ottaa heti tutkittavaksi tai maksimi jonotus aika pitäisi pystyä pitämään n. 30 min pituisena. Mitempä tämmöisen uudistuksen saisi tapahtumaan? Meilläkin täällä joensuussa on vara rakennuttaa miljoonien parkkihalleja ym ym ja seisovat vaan tyhjillään, mutta miksi eivät olisi laittaneet sitäkin rahaa esim. lasten oman päivystyksen avaamiseen? Missä kaikki fiksut päättäjät on?
Syy, että käun näin kuumana asian takia on se, että myös Ukko olisi tarvinnut nopeasti hoitoa, mutta hänen edelleen menivät kaikenmaailman puliukot ja tappelupukarit, itseaiheutettua, joten odottakoot, mutta ei! Heitä hyysättiin kyllä, kun eihän juoppoa voi istuttaa odotuksessa p' sk?t housussa. Menimme tämän viikon ma-ti välisena yönä sairaalan päivystykseen klo 2.00 yöllä ja siellä oli 2 lääkäriä ja 2 potilasta odottamassa ennen meitä. Sitten tuli nämä edellä mainitut " kunnon" kansalaiset ja saivat heti palvelua, kun meitä vaan odotetaan ja odotetaan. Klo 3.45 pääsimme lääkärin luo. Ukolla oli ollut jo viikon ripuli-oksennustauti (+silmätulehdus lisänä vielä) ja oli juonut hyvin kunnes maanantaina lopetti syömisen ja juomisen ja yöllä heräsi omituisena ja velttona. Nestehukkaa arvelin heti ensiksi ja siksi veimme sairaalaan. Lääkäri vaan kyseli normaalit kysymykset, käski juottaa lasta (hoin koko ajan, että ei juo, on varmaan nestehukka, ei juo, ei juo) ja punnitsi hänet. Paino oli 300g vähemmän kuin 2kk sitten neuvolassa! Ja ei ottanut lapsi raukkaa osastolle vaikka oli tiputuskunnossa! Ei auttanut muu kuin vielä yksityiselle heti aamun valjettua ja sitten vasta raasu pieni sai ansaitsemansa nesteytyksen ja hoidon. Niin urheasti jo viikon sinnitteli ja sitten piti jo vähän avittaa pikkumiestä. Edelleen on silmätulehdus pahana+ kuume+ ihottuma (ripulin aiheuttamana)+ kova yskä. Onpahan lääkkeet ja herra syö hyvin, nukkuu mainiosti ja juo tarpeeksi niin en ole niin kamalan huolissani enää. Vaan se yksi yö oli kamala, kun en saa apua lapselleni ja äidin vaisto ilmoitti, että nyt ei ole kaikki kohdallaan. Pelkäsin tosi paljon. Miten ne voi olla noin hälläväliä? Voinko valittaa jonnekin hoitovirheestä?
Minäkin olen kipeänä. Silmätulehdus vaivaa, kurkku niin kipeä, että ei lähde ääntä ollenkaan (hiljainen joulu tulossa), korvatulehdus molemmissa korvissa. kuumetta 39 astetta, räkäyskä ja nyt alkaa jo tuo mahatauti onneksi hellittää. Onhan tässä jo 11.12 alkaen oltu kipeänä niin saisi jo loppua nää vitsaukset..
Yleiskatsaus: Meillä sujuu edelleen oikein mukavasti. Ukko on iloinen ja ihana poitsu. Sanoja opettelee kovaa vauhtia. Ryömii/konttaa pitkin lattiaa ja hokee " Ukko,Uggo,ukko, uggo" . Äitä ja vauva ovat kans tuttuja.. Muuta ei vielä oikein osaa. Seurallinen on ja nauraa hekottaa paljon. Ukolla on selkeästi jo oma huumorintajunsa :) Hampaita 6kpl, nyt taitaa lisää olla tulossa, niin olin näkevinäni... Ei nouse vielä ollenkaan ylös. Mutta oppii varmaan kaiken, kunhan viittii yrittää. Seisoo tukea vasten. On kaikkiruokainen eli ei olla todettu mitään allergioita. Nukkuu n. 10h yössä ja 1-2 2-3h päiväunet.
TYÖT: Aloitin työt työpaikassa jossa olin ennen raskautta jo marraskuun lopussa. Sitten olin siellä ja samalla hain erästä toista ns. parempaa duunia, sain sen ja olen ollut siellä 10.12 alkaen (No tän viikon hoitovapaalla/sairaslomalla). Sitten entisestä työpaikasta soitettiin ja tarjottiin parempaa paikkaa, juuri sitä jota olen havitellut (mut en saanu niin lähdin pois) ja otin sen sitten vastaan ja aloitan 2.1.2008 siellä. Onneksi oli tuo 2kk koeaika uudessa työpaikassa niin sain sanottua itseni irti ilman mitään irtisanomisaikoja. Tuntuu, että olen saanut 2 kertaa ylennyksen ja olen vähän ylpeä itsestäni, että uskalsin vaatia ja ottaa riskin.. On tässä aika paljon neuvotteluja käytykin :) Niin makaa, kun petaa. Uskomatonta, että mulle tapahtuu jotain hyvää työrintamalla :)
Mammutti: Meillä on kans Ukko vuorohoidossa. Tai kerkesi olla vaan 3 päivää kun sieltä toi kaikki taudit kotiin :( Minusta tuo vuorohoito on ihan hyvä juttu ja kyllä lapsi siihen tottuu. Meillekin sanottiin hoidossa, että siitä ei kannata huonoa omaa tuntoa kantaa, jos vanhemmat koittavat elantoa ansaita ja sen vuoksi pitää vähän aiemmin lapsi herättää uniltaan, sillä unia voi jatkaa hoidossa sitten. Joten älä huoli :)
Hoito: Niin tosiaan meillä on Ukko vuoropäiväkodissa, mutta nyt ei olisi enää vuorohoidolle tarvetta kun minun työajat muuttuvat, mutta saa nähdä minne Ukko sitten menee tulevaisuudessa. Asiaa on mietittävä.
Henna: Luin tuosta surullisesta tapahtumasta elämässäsi. Toivon sinulle kaikkea hyvää tulevaisuuteen ja toivottavasti tulevat häät saavat sinut onnelliseksi ja murheelliset asiat jäävät taka-alalle ajatuksissasi. Voimia ! Ja onnea tulevien häiden johdosta!
Nyt meen peiton alle kun panadoli rupes vaikuttamaan, jos vaikka saisin nukuttua muutaman tunnin.. Hyvää yötä!
Ps. JOululahjat ostamatta ja kaikki muukin jouluun liittyvä tekemättä. Arvatkaapa onko pieni paniikki? ---------------------
nyt saan vihdoin pään esiin tuolta komeroista. Olen täällä viime aikoina vaan siivonnut ja laittanut joulua. Onneksi nyt voi sanoa, että on siistiä. Ja muutenkin valmistelut hyvillä malleilla.
Lahjoista: Paketissa on, jokainen. Tykkään näpertää ja paketoida lahjoja. Josku hyvän paperin löytäminen on hankalaa, pitää olla juuri sopivaa :)
Kauniit lahjat ovat vaan niin ihania. Tosin lapset eivät juurikaan niistä välitä, tärkeintä on sisältö. Tänä vuonna lahjoihin on mennyt yli 500 euroa. Eli aikas paljon kun vielä kaikki muu siihen päällä. Onneksi ei tarvitse itse maksaa kaikkia ruokia. Tammikuussa voisi olla muuten turhankin laiha ruokabudjetti.
Meillä on alettu liikkumaan (ehkä jo aikakin kun toinen on sen 10kk).
Parissa päivässä alettiin konttaamaan ja seisomaan, nyt liikkuu jo tukia pitkin. Nopeesti se siis etenee kunhan saa ensin koneen käyntiin.
Täytyy taas rientää.
Toivotan teille kaikille [color=red][size=2]erittäin mukavaa ja leppoisaa joulua.[/color][/size]
MyQ ja Tyttö 10kk
Jäi kirjoittelut hieman vähemmälle, kun meni loppuviikon suunnitelmat uusiksi.. Uudet huonekalut piti tulla perjantaina, mutta tulivatkin jo torstaina. Tietenkin silloin kun piti ruokaostoksille lähteä! No, tässä ollaan muutama päivä siivoiltu ja järjestelty tätä olemattoman ahdasta asuntoa ja Viivi oli sen vuoksi niinä päivinä mummun luona hoidossa muutamia tunteja. Ei olisi kotona viihtynyt!
Nyt on kalut sitten paikoillaan ja suurimmat siivot tehtynä, koneellisen pyykkiä ja lattiat pesen vielä tänään. Sitten sen jälkeen alkaa ansaittu JOULURAUHA sen osalta.
Päivällä menemme " avoanoppilaan" tekemään ruoat puolivalmiiksi, kirjolohi käytiin eilen maustamassa. Kinkkukin on jo uunissa :) Huomenna sitten aamulla toiseen paikkaan (vietetään samalla 70v synttäreitä) ja illalla tuonne.
Vielä yleiskatsaus meille: Omaa tahtoa on neidiltä alkanu löytyä, jos ei jotakin saa tahtomallaan tavalla alkaa kova kiukku ja ääntä kyllä piisaa! Liikkeellekin kyllä pääsee vaikka kuinka kunhan vaan tahtoo. Uusimpina sanoina äiti ja hishi (=isi), muut on nyt jääny vähän " taka-alalle" . Yöt on menneet suht rauhallisesti. Jos on illalla syöty oikein hyvin maha täyteen niin ei ole yöllä tarvinnut maitoa ja onkin nukkunut n.22/23-9/10 välin hienosti :) Muutenkin pelkkä desi on tarpeen vaatiessa riittänyt. Toivottavasti näin jatkuu.
Nyt OIKEIN RAUHALLISTA JOULUA kaikille helmille ja mammoille! Palaillaan jälleen pyhien jälkeen langoille ;)
t.Ufa & Viivi (tänään 10kk) sekä " Wagner" (22+3)
PS. Koiranpennut syntyivät laskettuna päivänä perjantaina " avoanoppilaan" ! :) Kuusi pientä ja suloista palleroa..
Pitkästä aikaa taas kerkiää pinoilemaan. :) On ollut kovin paljon hässäkkää joulun valmistelussa ja samalla olen yrittänyt järjestellä uuden yrityksen asioita. :) Tammikuussa startataan, toivottavasti kaikki menee hyvin! ;)
Meillä aloittaa myös Sinna tammikuussa samassa ryhmiksessä veljensä kanssa. Saa nähdä mitä siitä tulee. Uskon kyllä, että hoitajat saavat pidettyä lapset kurissa ja järjestyksessä vaikka aikamoisia veijareita ovatkin! ;)
Täällä oli muutama saanut töitä/paremman paikan. Onnittelut heille kaikille! :)
JOULULAHJAT: Meillä oli periaatteena ostaa vähän, mutta laadukkaita lahjoja, joten jouluostoksiin meni n. 300-400 euroa. :/ Hieman paljon, mutta on täältä onneksi siivoiltu vanhoja (rikkinäisiä) leluja alta pois, joten eiköhän pienet ole lahjansa ansainneet. :) Meillä kävi muuten hassu juttu mun siskojen ja äidin kanssa. Olimme valinneet täsmälleen samat lahjat lapsille niistä kaikista leluista mitä kaupoista nyt vaan löytyy. Siis täysin tietämättä etukäteen. Onneksi toisesta tajusin soittaa ja kysyä ennen kuin menin kassalle, mutta toinen meni pakettiinkin ennen kuin tajusin lahjasäkissä olevan kaksi tasan samanmallista pakettia. Sitten vain soittoa ja selvisi että sisältökin oli sama! :) Onneksi toiselle paketille löytyi uusi osoite, joten ei tule samaan osoitteeseen kahta samaa lahjaa. :)
Nyt täytyy lopetella, mutta toivotan nyt kaikille [color=red][size=18]Oikein mahtavaa Joulua & Räiskyvää Uutta Vuotta 2008! [/color][/size]
-frog2 ja Sinna
Ihan pikaisesti..
Kaikki valmistelut on tehty ja nyt vaan odotellaan huomista.
Miehen mummulassa käydään tänään ja kestitään vieraita.
Henniina, Frog ja Mini:
Kiva kuulla pitkästä aikaa teistäkin! =)
IHANAA JOULUA JA ONNEA VUODELLE 2008!!
Jatketaan turinoita joulun jälkeen..
...täällä vielä meneillään, lahjoja ei kyllä ole kovin montaa. Onnea Frogille yrityksen johdosta ja onnea itse asiassa jokaiselle meistä oman päätöksen johdosta - töihin meno tai kotiin jäänti : )
Kävelyn opetteluun löytyi meillä uusi vaihde, kun ei jolukiireissä ole ehtinyt kävelyttää jokaisen käskyn kuuluessa - tyttö lähti itse liikenteeseen, töpöttelee sellaisia parin metrin matkoja.
TUNNELMALLISTA JOULUA ITSE KULLEKIN!
T. Sporttari & Milli
Hyvää Joulua kaikille meiltäkin ja on ollut mukavaa lukea samanikäisten kuulumisisa koko menneenä vuonna, vaikka en itse ole montaakaan kertaa kirjoitellut...!
t. Taina ja Joel 10 kk 2 pv :)
Madeiralle mennään patikointilomalle (vaavi rinkassa). Ollaan siellä pari kertaa ennenkin oltu, joten tuttu hotelli ja kohde. Siellähän on mukavat n. 20 C, joten ei missään nimessä liian kuumaa. Mutta valoa ja aurinkoa eikä turistimassoja (ei olla mitään rannalla makoilijoita kumpikaan). Ja hygieniataso ok. Hanavettä ei suositella juotavaksi, mutta mulla aina vahingossa menee pari kulausta hampaita pestessä eikä siitäkään mitään ole tullut - tietenkään ei tahallaan vauvalle anneta mutta meneehän sitä kylvyssä/suihkussa. Paikallisten vauvanruokien uskon olevan ok sikäli kun vaavi ei syö samaa safkaa meidän lautasilta ravintolassa (eli jos hampaita ei kohta ala tulla lisää kun vasta kaksi on!). Ja hotellissa keittomahdollisuus, joten osa ruuista laitetaan itse.
lomaa odotellessa takas sohvalle niistämään :-)