Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isa ja lapsi eri maissa

30.01.2007 |

Hei,

niin surullista kuin se onkin, niin nayttaa silta etta minulle ja avomiehelleni on tulossa ero. Surullisinta tassa on kuitenkin se, etta meilla on reilu 1-vuotias poika, jonka kanssa mina luultavasti olen muuttamassa Suomeen, koska taloudellisesti yksinhuoltajana olisi vaikea jaada tanne UK:seen.

En tieda onko jollain tata palstaa lukevilla kokemusta siita, miten yllapitaa isasuhdetta, kun asutaan eri maissa. Kuinka usein yleensa tapaatte? Tokihan tama riippuu taloudellisista tekijoista. Miten jarjestatte tapaamiset?

Olisi kiva kuulla muiden mahdollisia kokemuksia siita, millaiseksi isasuhde on kehittynyt, kun asutaan eri maissa. Minulla on suunnitteilla laittaa lapsi englanninkieliseen paivakotiin Suomessa, jotta kieliongelma isan kanssa kommunikointiin helpottuisi. Mielellani pyytaisin asiallisia kommentteja ja kokemuksia, tama asia on jo tarpeeksi vaikeaa muutenkin, joten en tarvitse palstalaisten tuomioita siita etta olen huono aiti kun vien lapseni pois isan luota.

Kiitos etukateen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kokemusta. Muutin lapsen kanssa Suomeen, isä jäi Lontooseen. Jos haluat, voin meilata sulle? Me tosin ei erottu ja sen takia oltais tultu Suomeen, asiat vaan ajautu siihen... Tiedän ainakin 3 muuta jotka ihan samassa tilanteessa, isät UK:ssa, äidit lapsen kans Suomessa. Helppoa se ei ole... riippuu varmaan paljon mihin päin Suomea muutat ja myös tietenkin isästä itsestään. Mutta laita mieliosotetta jos haluat niin laitan lisää.

Vierailija
2/3 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin poikani oli reilun vuoden kun tänne tultiin :-).

Englanti on aika lailla unohtunut, mutta poitsu menee englanninkieliseen pk:n elokuussa, varmasti oppii kielen nopeesti taas. UK:ssa en olisi koskaan pärjännyt single motherina, tosin en pärjännyt kahdenkaan ihmisen palkalla siinä kaupungissa, joten Suomessa ollaan! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin myös muutama vuosi sitten lapsi kainalossa takaisin Suomeen ja kuinka kävikään. En pärjännyt taloudellisesti ollenkaan, aina oli rahat loppu vaikka esim. päivähoitomaksut ovat pienet. Niinpä sitten muutaman kuukauden jälkeen palattiin tänne Englantiin ja vaikka edelleenkin olen köyhä on taloudellinen tilanteeni huomattavasti parempi.