Miksi päiväkodin hoitajille pitäisi viedä joululahja?
Tai opettajille?
Saavathan he palkan työstään... miksi heitä pitäisi vielä lahjoakin?
Kommentit (48)
Vierailija:
ja juuri sinunlaisesi ajatusmaailman omaavien takia lapsillamme ei ole kohta päiväkodeissa ammattitaitoista henkilökuntaa.
Työnsä pitää itsekunkin kyetä tekemään ilman lahjuksia.
ap
Vierailija:
Etkö nyt ap vieläkään tajua että eihän ne niitä lahjoja kerjää!!!
Koska mammat ymmärtävät, että ne todelliset ammatti-ihmiset hoitavat teidän lapsianne ilman niitä lahjojakin. Ihan vain siksi, että ovat ammattilaisia ja ammattinsa valinneet + vielä hyviä siinä.
ap
Jos yhden suklarasian tmv. vastaavan vieminen ottaa noin koville.
Vierailija:
Vierailija:
Jos pölkky ei tajua, että kyseessä ei ole lahjonta, vaan kiitos ihmiselle joka jaksaa katsoa lastasi enemmän kuin sinä itse.Minä jaksan kyllä lasteni kanssa... etkö sinä jaksa? Eli yritätkö parannella omaa huonoa omatuntoasi kuskaamalla hoitohenkilökunnalle lahjoja, jotta jaksaisivat kullanmurusi kanssa, kun itse et jaksa... ohhoh!
Kyllä ammatti-ihmisen pitää jaksaa tehdä työnsä ilman asiakkaiden lahjoja. Jos ei jaksa, pitää hakea apua. Ja jos ei oikeasti jaksa, ei siinä enää lahjukset auta...
ap
katos kun minulla on vuosien työkokemus takana, nykyään äitiyslomalla. Ja kyllä, minä muistin aina lapseni hoitajia, koska lapseni viettivät aikanaan suurimman osan hereilläoloajastaan hoidossa ja hoitajat olivat ihania!
Ja itse hoitajana muistan yhä ne lapset/perheet, jotka ovat minua jollain tavoin muistaneet joskus! Se todella motivoi työhön, kun tuntee että vanhemmat arvostavat! Toki aina on vanhempia, joille " tarha" on vain säilytyspaikka, ja jotka eivät ymmärrä, että heidän lapsensa tekevät täysimittaista " työpäivää" ihan muiden aikuisten kanssa..
Mitä sinua haittaa, kuka antaa kenellekin lahjoja - miksi tämä tuntuu nyt olevan kynnyskysymys elämässäsi?
Jos joku haluaa muistaa hoitajia, onko se sinulta jostain pois?
Kuuluisiko sinun saada enemmän lahjoja - saavatko nyt väärät ihmiset lahjoja? Muistaako sinua kukaan ap?
Vierailija:
Ja itse hoitajana muistan yhä ne lapset/perheet, jotka ovat minua jollain tavoin muistaneet joskus! Se todella motivoi työhön, kun tuntee että vanhemmat arvostavat!
Ihanko oikeasti uskot kyseessä olevan todellisen arvostamisen?
ap
Taidat olla tyyliä " jos en mäkään saa, niin en kyllä annakaan" . Tuskin se hitotäti juuri sinulle mitään ostaakaan, sillä hänen mielestään olet luultavasti koko mamma/pappa porukan tylsin tapaus. Etkähän sinä siitä välitä kun sinulla on kiire kotiisi miettimään seuraavaa joulukorttia, jonka on ansainnut.. Hmmm, oliskohan anoppi? Ehei, ei hän ole sitä ansainnut. Seuraava. Olet kyllä tylsä! Lahjoja on ihana antaa ihan vain ilahduttaakseen toista, ei ole kyse tarpeesta vaan ihan omasta tahdosta toivottaa hoitajalle hyvää joulua. Mutta sinun tapauksessasi, ÄLÄ osta mitään.
Yritän vain ymmärtää, miksi joillekuille se elämääkin tärkeämpi asia on hoitohenkilökunnan lahjonta kerran vuodessa.
Kiitättekö henkilökuntaa muina aikoina? Ja kiitättekö oikeasti vai yritättekö vain saada lapsellenne erityiskohtelua?
ap
Suklaarasian antaminen on elämää suurempi ele?
No jos sinä ap olet sellainen ihminen, joka muistaa muita vain siksi että saisi siitä itselleen jotain hyötyä, ei tarvitse olettaa toisten toimivan samojen päämäärien mukaisesti. Ihan oikeasti joku voi antaa lahjoja ihan vain siksi, että haluaa tuottaa toiselle hyvän mielen.
Sinulla taitaa ap jostain syystä olla aika paha mieli?
Mikähän siihen auttaisi - ehkä tarvitsisit itsekin vähän arvostusta ja kiitosta?
Vierailija:
Suklaarasian antaminen on elämää suurempi ele?
" Yritättekö saada erikoiskohtelua lapsellenne..." Ei siellä kukaan mitään erityiskohtelua saa, ryhmät on sen verran isoja ja lapset vilkkahaita, että siellä toimii ryhmänsäännöt ja sillä sipuli.
- naapuristossamme asuu muutamakin mamma, jotka kilpailevat lahjojen hinnalla, koreudella ym. jotta omat lapsosensa saisivat erityiskohtelua (vaikka pk:n henkilökunta kohteleekin lapsia tasavertaisesti, vuodesta toiseen mammat jaksavat)
- työtoverini lahjoo opettajaa siinä toivossa, että huonosti käyttäytyvän poikansa arvosanat nousisivat
jne. esimerkkejä olisi pilvin pimein
Halusin siis tietää, kuinka moni täällä on samoilla linjoilla... näemmä aika moni ;)
Lämpöistä, aitoa joulun aikaa teille kaikille :)
ap
Samoin kuin minun asiakkaani ja muut sidosryhmät antavat minulle lahjoja kiitokseksi hyvästä yhteistyöstä.
Eikä kumpikaan osapuoli odota tältä eleeltä mitään erityiskohtelua. Se on vaan mielestäni hyvien tapojen mukaista.
onneksi sinunlaisiasi ei ole enenpää.. en viitsi edes enää vastata! T. se hoitaja
Vierailija:
Kiitättekö henkilökuntaa muina aikoina? Ja kiitättekö oikeasti vai yritättekö vain saada lapsellenne erityiskohtelua?ap
Minä kiitän, aina kun on sen aika. Ihan vain sen vuoksi, että hoitaja tekee työnsä hyvällä ammattitaidolla.
ap
Vierailija:
Vierailija:
Kiitättekö henkilökuntaa muina aikoina? Ja kiitättekö oikeasti vai yritättekö vain saada lapsellenne erityiskohtelua?ap
Minä kiitän, aina kun on sen aika. Ihan vain sen vuoksi, että hoitaja tekee työnsä hyvällä ammattitaidolla.
ap
Sinähän sen ap tiedät kellä on mikäkin " ammattitaito" .. kysytkö oikein koulutustaustat...
Vierailija:
onneksi sinunlaisiasi ei ole enenpää.. en viitsi edes enää vastata! T. se hoitaja
Lämmittääkö teennäinen (lahjonta)kiitos kerran vuodessa enemmän, kuin kiitos ja asiallinen kannustus aina silloin kun on aihetta?
ap
Kukaan ei muutenkaan täällä sanonut etteikö jaksaisi omia lapsiaan. Fakta vaan on se, että jos lapsesi ovat hoidossa 8 h päivässä, niin hereilläoloajasta tarhantätit ovat lapsesi kanssa enemmän kuin sinä, eikä siitä että joku ei jaksaisi omia lapsiaan...