Miksi päiväkodin hoitajille pitäisi viedä joululahja?
Tai opettajille?
Saavathan he palkan työstään... miksi heitä pitäisi vielä lahjoakin?
Kommentit (48)
Muistetaan ihmistä joka on osallisena lapsen elämässä.
että tänä vuonna kiitämme verotoimiston ja kelan toimistohenkilöstöä. Annamme niille sen lahjan. Päiväkotiopelle voi antaa pienen kortin, johon on riipustettu, että annoimme lahjasi verotarkastajalle (kelan avustuskäsittelijälle) / vrt. vuohia afrikkaan -tapaan.
Se on kiitos ja tunnustus hyvästä työstä.
se on hyvänjouluntoivotus.
että me jaksetaan hoitaa sun apinoitas ens vuonnakin...
Mutta en silti lahjo palkkaa saavia ammatti-ihmisiä.
ap
meidän palkka on surkeimmista surkein. Alanvaihto monella mielessä. Ja juu, lapset on silti ihania!
Vierailija:
Työnsä voi lastenkin parissa tehdä monella tapaa, hyvin tai huonosti.
Ihan vaan " ammatti-ihmisille" vinkiksi...
ap
ja kiitos on paras palkka hoitoalalla. Ja hei, ihan riittää vaikka lapsesi piirrustus jos vilpittömästi haluat kiittää! Se antaa voimavaroja!
Ota nyt vähän rennommin. Oletko kateellinen kun asia noin ahdistaa? Vai onko joku muu asia huonosti?
En ole kiittämätön, en vain harrasta lahjontaa.
ap
Vierailija:
En ole kiittämätön, en vain harrasta lahjontaa.ap
Ystävä rakas, taidat olla tosi nuori tai sitten elämä ei vielä ole sinua opettanut. Empatia = kyky asettua toisen ihmisen asemaan..
Vierailija:
Ystävä rakas, taidat olla tosi nuori tai sitten elämä ei vielä ole sinua opettanut. Empatia = kyky asettua toisen ihmisen asemaan..
Tuota... mitähän empatialla oli sitten tämän lahjonnan kanssa tekemistä?
Ihmettelee aikuinen ap, jota elämä on koetellut enemmän kuin laki sallii ;)
palkita henkilökunnan jollakin ylimääräisellä ekstralla, koska tekevät kullanarvoista työtä surkealla palkalla!! Kohta ei päiväkotiinkaan riitä työntekijöitä, ei sitten millään.
Jos pölkky ei tajua, että kyseessä ei ole lahjonta, vaan kiitos ihmiselle joka jaksaa katsoa lastasi enemmän kuin sinä itse. Muistaminen ei ole rahasta kiinni. Mutta narsistit on juttu erikseen..
Käsittämätön ajattelutapa. Ette te itse niille sitä palkkaa maksa, mutta lapsenne hoidetaan kuitenkin siellä. minusta on kohteliasta osoittaa pienellä kiitoksella tai lahjalla, että arvostaa sitä työtä. Tuskin asioitte kuitenkaan päivittäin niiden verovirkailijoiden kanssa, mutta päiväkodin henkilökunta on lapsenne elämässä joka päivä. Muistan jouluna ihmisiä, jotka ovat meille tärkeitä ja joiden kanssa olemme tiiviissä yhteistyössä päivittäin.
Mutta minä haluan, sillä arvostan sitä hoivaa ja myötätuntoa , mitä lapseni on saanut hoitajilta. Kivoja ihmisiä kaikki ja hyvää seuraa lapselleni.
Vierailija:
Jos pölkky ei tajua, että kyseessä ei ole lahjonta, vaan kiitos ihmiselle joka jaksaa katsoa lastasi enemmän kuin sinä itse.
Minä jaksan kyllä lasteni kanssa... etkö sinä jaksa? Eli yritätkö parannella omaa huonoa omatuntoasi kuskaamalla hoitohenkilökunnalle lahjoja, jotta jaksaisivat kullanmurusi kanssa, kun itse et jaksa... ohhoh!
Kyllä ammatti-ihmisen pitää jaksaa tehdä työnsä ilman asiakkaiden lahjoja. Jos ei jaksa, pitää hakea apua. Ja jos ei oikeasti jaksa, ei siinä enää lahjukset auta...
ap
ja juuri sinunlaisesi ajatusmaailman omaavien takia lapsillamme ei ole kohta päiväkodeissa ammattitaitoista henkilökuntaa.
Älä ihmeessä vie jos ahdistaa.