Neuvokaa: mitä teen väärin kun paino nousee
Aloittaessani paino laski viikossa 2,2 kiloa ja seuraavalla viikolla paino oli noussut 500 grammaa. Todella masentavaa! Olen noudattanut todella tarkasti pisteitä ja käynyt liikkumassa lähes päivittäin. Mitä ihmettä teen väärin ja onko tässä enää toivoa laihtumisesta?
Kommentit (3)
Olet vain kärsimätön. Ensimmäisen viikon hurja pudotus johtuu nesteiden lähtemisestä ja toisella viikolla nuo nestetasapainot on heitelleet 500g takaisin. Ei sen kummempaa. [b]Et todellakaan ole LIHONUT[/b] toisella viikolla vaan rasvaa on lähtenyt vähemmän kuin nesteitä oli miinuksella ensimmäisen viikon jälkeen.
Suurin pudottaja -tahtiin laihduttaminen onnistuu vain erittäin hallituissa oloissa ja erittäin tiukalla liikunta-ruokavalio-kuurilla. Normaalilaihduttajan pitää seurata tuloksia [b]neljän viikon jaksoissa[/b] - ei viikottain - ja suositeltava tulos olisi -2kg/4 viikkoa. Sinulla tuo tulos on jo ylittynyt ensimmäisen viikon aikana, joten seuraavilla viikoilla paino laskee vähemmän, jopa nousee välillä pudotakseen taas seuraavalla viikolla uudestaan. Alussa kun tulosta lisää nesteiden lähteminen.
Jatka vain samalla linjalla, älä tiukenna kuuria. Paino laskee taatusti. Mitä nopeammin laihdut, sen enemmän on prosentuaalisesti lihasta ja sitä tuskin haluat menettää! Malta siis, iloitse -500g/viikko tahdista äläkä haaveile mistään 20-30kg pudotuksista ennen ensi kesää (en kyllä edes tiedä, onko sinulla niin paljon pudotettavaa...). Tästä ensi kesään on realistista olla 5-10kg kevyempi, seuraavana kesänä sitten lukemat voivat olla ihan toisenlaiset :)
Olen itse keventynyt 15kg viimeisen reilun vuoden aikana, viime vuoden pikkujouluissa olin 7kg nykyistä painavampi eli tahti on verkkainen alun jälkeen (8kg/4kk)... Mutta täytyy sanoa, että on kannattanut! Nyt olen oppinut syömään taas normaalisti, kohtuullisia annoksia ja kasvisten osuutta lisäten. Proteiiniin panostan myös, sillä se pitää nälän poissa. En usko enää koskaan olevani painavampi kuin vaikkapa puoli vuotta sitten. Paino hivuttautuu vähitellen alaspäin terveellisellä ruokavaliolla, liikunnalla, hyvällä ololla :)
Tsempit!
Ja totta on sekin, että olen kärsimätön!n Se kai tässä suurin ongelma onkin.
Toivoin kuitenkin jotain tämän tyyppistä ratkaisua tähän asiaan ja nyt olenkin jo ihan päässyt yli tuosta takaiskusta. Ehkä jopa kiloja tärkeämpää minulle on se olo, että jotain on tapahtunut.
Tästä mennään!
Vaikea sanoa, mutta mulle tuli mieleen että olisitko voinut laskea jonkun pistejutun väärin?! Mä joskus vuosia, vuosia sitten ihmettelin kun paino ei laske ja päätin laskea pisteet sitten tosi tarkkaan. Syy löytyi leivästä ja en syönyt yhtä palaa päivässä vaan enemmän. Olin päätellyt mitä leipä pala painaa ja kun sitten puntarilla punnitsin niin sehän painoikin tuplaten enemmän. Toinen juttu on että kannattaa punnita itsensä aina samaan aikaan päivästä. Mieluiten aamusta ennenkuin syö/juo mitään. Silloin nesteet ja syömiset ei pääse vaikuttamaan tulokseen.