Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan potkut rv 22

23.01.2007 |

Aattelin tässä kysyä, kun huolettaa.. Neuvolantäti, ja jopa kätilö, puhumattakaan muista lapsen saaneista ystävistäni, eivät ole osanneet vastata tähän kysymykseeni. Jospa joku teistä tietäisi..

Mietityttää, onko ihan normaalia, kun vauva potkii (on nyt perätilassa ollut tuntemuksista päätellen pari viikkoa) alakertaan päin, niin se tuntuu todella ikävältä?! Virtsarakkoon jos vauva potkaisee, niin se selvästi vihlaisee, ja silloin pitää mennä pissalle taas. Mutta jotkut potkut kun tuntuu ihan emättimessä asti, inhottavasti sillä lailla muljahtaa, ei se kipeää käy, mutta oikein säikähdän aina, että onko se ulos tulossa! Tyhmiä pelkoja nämä vissiin on, en tiedä. Tunnen, että potkii kohdunsuulle, ja joskus tuntuu pehvan puolellakin, mutta siis todella alhaalla.

Onko muilla ollut tällaista, ja onko se jotenkin vaarallista, että monottaa koko ajan tuonne kohdunsuulle, ja että se tuntuu niin selvästi emättimessä?

Etenkin istuessa tämä ongelma on iso, mutta myös muissa asennoissa ja joskus nukkuessa häiritsee. Kohdunsuun tilanne tarkistettiin pari viikkoa sitten, oli kuulemma kiinteä ja kiinni.

pössi sämpylä rv 22

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oo IHAN samassa tilanteessa, mutta haluan kuitenkin kommentoida asiaan...

Mulla kanssa huomenna rv22 tasan, ja vauva kanssa tosi alhaalla ja potkii/painaa virtsarakkoa koko ajan... :-/ varmaan parin viikon ajan jo ollut kanssa tuossa asennossa. Neuvolassa ihmeteltiin, kun on niin alhaalla, ja rakenneultrassa ihan näytettiin missä on mun virtsarakko ja kuinka lähellä sitä vauva majailee ja tosiaan potkii ihan suoraan siihen... kipeää en oo saanu kertaakaan, on varmasti ikävän tuntuista, voi vain yrittää kuvitella!! oon jo toiveikkaana odotellut että koska vauva alkais urakalla kasvaa ja kohtu nousta ylöspäin, ettei tarttis asua vessas :-/ tuntuu siis koko ajan pissattavan, vaika olis just tullu asioiltaan...

En kuitenkaan usko että sun tapauksessa on mitää hätää, tuskin se vauveli sieltä keskenkaiken potkii tietänsä auki...

Toivotaan että vauvelit vaihtaa asentoaan pian ja helpottaa meidän oloja!!! :)

mukavaa loppuodotusaikaa sulle:)

Vierailija
2/4 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja minulla jo 33, mutta tuntemukset kuulostavat ihan samoilta.

Olen monelle yrittänyt niitä selittää, mutta eivät tunnu ymmärtävän...

Vauva ollut jo pari kuukautta pää alaspäin ja näin ollen hakkaa nyrkeillään " alapäätäni" , joka tuntuu tosi ilkeeltä. Väillä, kun nousee seisomaan niin tuntuu, kun se tippuisi pois... Silloin on kyllä sellainen olo ettei viitsi turhia liikkeitä ottaa vaikkakaan mitään hätää ei varmasti ole.

Tunne on vaan niin ilkee... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa käytiin viimeviikolla, siellä vauva istui ja potki virtsarakkoon

kätilö oikein näytti ja hurjalta näytti kun vauvan jalat paukutti kohdunsuuta, mutta eipä se kätilö sitä mitenkään kommentoinut. Hirvittää vaan kun istukkakin on ihan lähellä kohdunsuuta (etuseinässä) . Voin sanoa että potkut tuntuu todella inhottavalta. Liitoskivutkin on aivan hirveitä, tuntuu että luut vaan paukkuu, samoin suonikohjut ovat jo ilmaantuneet sisäreisiin ja vähän muuallekkin, alapää roikkuu kuin paviaanilla ;)

Joten innolla odotan että vauveli kääntyisi...mutta taitaa nuo paikat olla niin löysät (kolmas lapsi) ettei siitä mitään hyötyä enään ole.

JB72 & Alma rv 21+1

Vierailija
4/4 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon viikolla 27 ja potkuista päätellen vauva on edelleen perätilassa (ollut koko ajan mitä liikkeitä oon tuntenu) ja auts miten sattuu ku se monottaa tuonne alakertaan! Eli tiedän tarkalleen mitä tarkoitat ja miltä se tuntuu. Minulla on koko alapää muutenkin hellänä (seksiä en voisi edes kuvitella, istuminenkin tuntuu kipeältä; toista odotan). Huomasin sen erityisesti keskiraskauden lääkärin sisätutkimuksessa (AUTS!!) ja lääkäri sanoi kohdunsuun olevan hieman pehmeämpi kuin tavallisesti (en tosin ite usko et vauva sen on aiheuttanu, se kuuluu varmaan asiaan toisella kerralla) mutta kiinni. Muutenkin vauva on tosi " vaikeassa" asennossa mahassa et välillä kiristää ja pinkistää sieltä ja täältä. Yöllä on käytävä vessassa vaikka ei sitten kunnon pissaa aikaiseksi saa eli varmaan vaan painaa pahasti rakkoa. Ja vaikea löytää asentoa missä nukkua; tuttavani joutui nukkumaan perätilavauvansa kanssa vikat viikot istuallaan!!!

Mut ihan samalla tavalla noita potkuja kuvailisin kuin sinä: tuntuvat tosi alhaalla, emättimessä/kohdunsuulla, pepun puolellakin ihan ku häntäluuhun potkisi. Ja kun rakkoa painaa ni pitää varoa äkillisiä aivastuksia ja naurahduksia, pelottaa et pisut lirahtaa housuun; neuvolantäti sano et joillain voi mennäkin pissat housuun ihan vaikka vauva vaan potkisi kun oikein kohdalle sattuu, kiva...