Miksi mulla on kamala karkkinälkä aina, kun syön tukevasti?
Kiinnitin taas tänään huomiota siihen. Söin tänään tavallista tukevamman lounaan. Jälkiruoaksi oli hedelmäsalaattia (purkista eli sokeriliemessä) sekä joulutorttu. Sitten oli ihan pakko etsiä karkkikauppa. Siis ihan irtiskauppa eli puhdasta sokeria.
Onko kellään muulla tällaista? Onkohan siihen fysiologista selitystä?
Kommentit (3)
Tänään söin pastaa ja jotain ihme paistosta, jossa oli taikinakuori. Mieleen tuleekin, että hyvin usein pastan jälkeen minulle tulee tämä. Perunaa en oikeastaan koskaan edes syö, riisiä syön, mutta sen jälkeen en ole huomannut. Pitääpä panna merkille.
Jos minulla on kertomasi mukainen " ongelma" , niin mitä siitä voi päätellä? Esim. onko minulla riski sairastua diabetekseen...?
ap
Olet vain herkempi tässä suhteessa kuin monet muut. Tai sitten verensokerin heittelyt vaikuttavat sinuun voimakkaammin kuin toisiin. Tai loppujen lopuksi luulen, että tosi monta väsyttää raskaan/hiilaripitoisen aterian jälkeen, joka on oikeastaan sama asia. Eli olet loppujen lopuksi ihan normaali :)
Itselläni sama ilmiö, liittyy varsinkin " raskaaseen" , hiilihydraattipitoiseen ruokaan.
Kun syö paljon (verensokeri nousee sen myötä), haima erittää insuliinia joillakin ihmisillä jopa hiukan liikaa -> verensokeri laskee alas. Tulee makeanhimo.
Oletko huomannut liittyykö erityisesti tärkkelyspitoisiin ruokiin (perunat jne).