Lue keskustelun säännöt.
Missä vaiheessa vauvalle ruvetaan antamaan kiinteitä useammin kuin kerran päivässä?
Kommentit (2)
Jossain 7-8 kk iässä olen vielä lisännyt iltapuuron.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisäänJossain 7-8 kk iässä olen vielä lisännyt iltapuuron.
Oman neuvolan vinkki:
Kun annat lapselle kiinteitä niin anna yhtä ja samaa uutta makua pari kolme päivää (helpottaa löytämään allergisoivan ruoka-aineen jos joku allergisoi), toki ennestään tuttuja makuja voi antaa siinä samalla. :)
Maistata tätä lusikka tai pari, riippuen lapsen halusta ja mielenkiinnosta.
Mitä pienempi vauva sen vähempi tarttee maistattaa kerralla, esim. meillä oli lapsen alle 3 kk kun alettiin maistattaan. Eikä sitä estä tarjoomasta heti aluksi jo parina kertana päivässä sen verran kun lapsi tykkää.
Me annettiin muutama lusikallinen kiinteitä rytmin mukaan 5 kertaa päivässä jo aika nopeesti.
Muutaman viikon ajan seurailisin lapsen haluja ja ettei vatsa mene kovalle. Pikkuhiljaa hyvä tulee!