Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Afrikkalainen vieraanvaraisuus on ylitsepursuavaa,

Vierailija
10.12.2007 |

kun serkunkumminkaima tulee perheineen kylää, isäntä teurastaa vaikka ainoan vuohensa sen kunniaksi. Sitten ovat lapset taas nälissään.

Vartaaseen ne joutuvat teidän ostamanne vuohet.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin tapahtuu. Vieraat ruokitaan vaikka ainoalla vuohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saattaa olla yksittäistapauksia, joissa vuohta on käytetty väärin tai se on kuollut ennen aikojansa, mutta näin yleisesti vuohilahjat toimivat hyvin. Niitä lahjoittavilla järjestöillä (esim. Kirkon ulkomaanapu ja World Vision) on kymmenien vuosien kokemukset avustustyöstä. Kyllä näiden vuosien aikana on kertynyt myös kokemusta siitä, millaiset avustustavat toimivat ja mitkä eivät. Projektien onnistumista seurataan. Jos vuohet päätyisivät yleisesti ihmisten ruuaksi ennen kuin ne ovat ehtineet tuottaa jälkeläisiä, ei mikään järkevä avustusjärjestö jatkaisi niiden lahjoittamista.

Vierailija
24/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä afrikkalaiset saattavat olla vieraanvaraisia. Se on juuri tuota, että teurastetaan vaikka se lahjavuohi, mitä on juuri saatu lahjaksi.

Tähän vieraanvaraisuuteen kuitenkin liittyy yksi seikka: mitä hyötyä minulle on tuosta ihmisestä? Eli jos minä suomalainen kävelen köyhään afrikkalaiseen kylään, he tekevät juuri noin, että annetaan viimeinen ruoka. Mutta he odottavat minulta suurin piirtein rolexia käteen, koko suvun lennättämistä Suomeen, asunnon ja työpaikan järjestämistä yms.

Siksi me eurooppalaiset emme helposti huomaa tätä toista puolta, koska he näyttävät niin ystävällisiltä. Minulla itselläni vain on kokemus lähden 20 vuoden ajalta miehestäni ja mieheni suvusta. Sain oppia tämän asian kantapään kautta.

Vierailija
25/25 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut parikin afrikkalaisen pakkoavioliittoa paenneen tytön kirjoittamaa kirjaa. Ja nämä vieraanvaraisuusjutut (omien lasten kustannuksella) tulevat kyllä esiin.