Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalla asujat, pukeutumisesta?

Vierailija
10.12.2007 |

Olen itse lähtöisin kaupungista ja ollaan nyt jonkin aikaa asuttu täällä maalla ja huomaan, että täällä pukeutumiskulttuuri on hieman erilaista. Itse tykkään pukeutua esim. juhliin hameeseen ja toppiin ja muutenkin katson mitä päälleni laitan

Täällä tuntuu monella olevan villapaita farkku tyyli oli sit arki tai pyhä. Ei siinä mitään jokainen saa pukeutua miten itse tykkää, mutta olen miettinyt, että ruvetaanko mua pitämään jotenkin " hienohelmana" ja aivottomana, jos pukeudun muodin mukaan?

Olisi kiva kuulla mielipiteitä varsinkin teiltä, jotka olette asuneet kauemmin aikaa maaseudulla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joku kauhtunu 80-luv. toppahaalari päällä maalaisilla. minä kaupungista ja outona pitävät kun pukeutuu paremmin

Vierailija
2/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka kateudesta alkavat puhumaan, kun kylille tulee kaupunkilainen joka näkee vaivaa ulkonäön suhteen, mut mitä väliä. Välillä kun menee baariin on kieltämättä semmonen fiilis et on ylupukeutunut, kun jollain saattaa olla karhun t-paita päällä. Onnex meidän kyläl jotkut vähän kattoo mitä päälle laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luvata ettet varmasti ole ainoa joka pukeutuu muodin mukaan tilanteisiin. Missä päin asut?

Vierailija
4/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Itä-Suomessa ainaskin pukeudutaan ihan ykkösiin kun nuoriso menee baariin. Nauratti meinaan itseäni viikonloppuna kun olin baarissa käymässä, " stadilainen" veti farkuissa ja teepparissa, paikalliset vimpan päälle hameissa, saappaissa jne juhlatamineissa.

Joka lähtöönhän sitä porukkaa löytyy. Kyllä täällä maalla osataan myös pukeutua, mutta myös osataan pukeutua säiden mukaan fiksusti. Mitä stadissa esim. harvat osaavat.

Kumpparit jalassa kylilläkin käydessä, ulkoilukamppeet ja pipp päässä lasten kanssa ulkoillessa jne.

Vierailija
5/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta meillä maalla pukeuduttiin enemmän tilanteen mukaan ja täällä kaupungissa ihmiset tuntuvat useammin pukeutuvan joka tilanteeseen samalla tavalla. Maalla ne koti-, ulkoilu- ja kauppavaatteet olivat rönttösempiä, mutta sitten töihin, kyläilyihin, juhliin ja baariinkin pukeuduttiin selvästi eri vaatteisiin. Nyt tuntuu, että ihmiset menevät kaikkiin näihin samoissa vaatteissa. Ei meillä maalla olisi tullut kuuloonkaan että esimerkiksi koulun joulujuhliin lapset tai vanhemmat olisivat pukeutuneet farkkuihin kuten omien lasteni koulussa monet tekevät.

Vierailija
6/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Keski-Suomessa. Täälläkin suurin osa nuorisosta pukeutuu muodikkaasti, tää villapaita kansa on keski-ikäistä tai vanhempaa porukkaa ja semmoista jotka on asuneet maalla koko ikänsä tai jo pitemmän aikaa. Itsekkun ei kuulu enää tuohon nuorisoon, niin sen takia miettii ylipukeutuuko sitä täällä ollessaan. Nautin kuitenkin pukeutua juhliin ja muihinkin tilanteisiin ja olen yrttänyt lapsillekkin opettaa, että pukeutumisella kunnioittaa juhlanluonnetta/-sankaria.

Joten päätinpä just, että laitan kylän joulujuhliin hameen ja juhlasaappaat jalkaan ja ajatelkoot muut mitä ajattelee. Pitää yrittää käytöksellä osoittaa , että myös ne aivot on matkassa:)

Vierailija
7/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kyllä ymmärretä noin niinkuin yleisesti ottaen muodin päälle yhtikäs mitään. Vaatekaupat on Helsingin ulkopuolella suurimmaksi osaksi pelkkiä halpisketjuja, koska suomalaiset ei yksinkertaisesti halua panostaa pukeutumiseen. Ette te siellä pöndellä (=pk-seudun ulkopuolella) tiedä muodista ja trendikkäästä pukeuutumisesta yhtään mitään, älkää edes yrittäkö! :D

Vierailija
8/8 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetästään vaan vähemmän paskasta tuon navettahien päälle ja teotoranttia kainaloon.

Just joo. Ihme ketjuja ja ongelmia te saatte aikaiseksi.

Vuosia kaupungissa ja maallakin asuneena en ole huomannut mitään eroa esim. joulujuhlapukeutumisessa. Jotkut osaa pukeutua ja jotkut ei niin välitä.