♥♥HELMET joulukuun toisella viikolla ♥♥
Kommentit (42)
Väsyttää ja paikkoja kolottaa, kuumeen se sit eilen pukkas...
Aamulla ei enää ollut, mutta paikat kipeenä ja yskittää.
Ei irtoo enempää, palaan myöh. jos olo helpottuu!
mammutti ja unilla oleva Peetu
Toi flunssa kyllä on jotakin niin inhottavaa, meillä enää ukko yskii ja muuten alkaa näyttää jo ihan hyvältä. Eihän tuo flunssa nyt ookaan meitä riivannut kun 2 ½ kk. Jospa sitten jouluna oltais kaikin puolin terveitä koko porukka.
Hennalle tsemppiä tähän päivään, toivottavasti kaikki menee hyvin, suunnitelmien mukaisesti, *voimahali* myöskin täältä sinne!
Missäs kaikki luuraa? Me käytiin jo kaupoillakin ja syötiin ja nyt sitten vaan lorvitaan ja odotellaan että mies tulis töistä niin pääsis tekemään vähän noita jouluvalmisteluja ja siivoiluja. Pari korttia pitäisi vielä väsätä kun unohtui tietysti tuosta ekasta satsista. Piparkakkutalokin pitäisi saada pystyyn ja jouluostoksillekin suunnata.
Nyt kuitenkin lasten kanssa leikkimään,
T. Kaisa ja Ronja 9kk
Olo jo hiukan parempi. Mies päätti lähteä pikaisesti Tampereelle jouluostoksille, kun loput päivät on töissä niin tiiviisti, että ei ehdi. Tai no, sunnuntai olis vapaa, mutta sillon on tulossa vieraita ja kaupat muutenkin niin pullollaan porukkaa, että sinne ei viitsi lähteä tuskailemaan!
Yhtään ei tunnu siltä, että jouluun on enää 10 päivää aikaa..!!
Pasteijoitten leipominen on siirtynyt aina vaan pisemmälle, mutta eiköhän ne vielä ehdi.
Niissä on vaan jotenkin niin iso työ, että pitää löytää aikaa niitten tekoon kunnolla!
(keittää puuroriisi, paistaa jauheliha, keittää kananmunat, taikinan teko ja paistamiset päälle..)
Vois ne tietty jättää tekemättäkin, mutta ne on meillä aina kuulunut jouluun.
Piparit on paistettu ja jo syötykin. Talo on vielä koskematon ja saa ollakin joulun yli!
Pitänee noita pipareita tehdä vielä uusi satsi lähempänä aattoa.
Peetu oppi tänään moikkaamaan kädellään! =)
Syöttötuolissa istuessa nosti toisen käden ylös ja kun sanoin moi, niin teki sitä moneen kertaan naurun kera.
Välillä nousee molemmat kädet ylös, mutta haitanneeko tuo =)
Peetun potkuauto laitettiin pakettiin tänään ja ihan pakko oli kokeilla mitä kaikkia ääniä napeista kuuluu.. Mies jo meinasi hermostua, kun kaikki napit kävin läpi ennen kun sai laittaa paperit päälle. Sitä en tiedä ylttääkö Peetun jalat lattiaan kun siinä istuu, mutta on meillä noita reippaita veikkoja jatka varmasti mielellään työntävät jos ei pikkuveikka pääse itse eteenpäin!
jahas, joku murhe tuli..pitää mennä
mammutti ja Peetu
ai niin minunkin puolestani Hennalle vielä tsempit tämän päivän operaatioon, vaikkakin se taitaa olla jo ohi, tai käynnissä..!
hyvä että mammutin olo on jo helpottunut. FinreX vai mikä lie onkaan on muuten musta tosi tehokas flunssaan, kantsii kokeilla.
Tuosta moikkaamisesta, meillä myöskin moikataan välillä molemmilla käsillä. Aina kun ovi aukee tai ennen kun se aukeaa ja mies tulee kotiin niin Ronja on valmiina käsi pystyssä =o) On tosi hassun näköistä!
Nyt täytyy mennä taas laittamaan sapuskaa, oliskohan lasagnepäivä tänään.
T. Kaisa ja Ronja
taitaa olla kaikilla kun ei ketään täällä näy!
Täytynee ensi viikolla laittaa joulu-vuodenvaihde pino kun ei nää pinot näytä kovinkaan suuriksi kasvavan. Kuihtuu kasaan ennen kun ollaan päästy edes vuoden ikään. Jos meitä palstailijoita ei tänne enää jää niin muutamien kanssa olis mukava vaihtaa vaikka sähköposti osoitteet (mä kun en osaa noita mesejä käyttää) niin vois välillä vaihtaa kuulumisia. Samanikäisiä lapsosia kuitenkin meilläkin monilla on ja välillä sitä vertaistukea todella tarvii. Toivotaan että kuitenkin vähän aikaa vielä porukka jaksaisi täälläkin kirjoitella, lukijoita kuitenkin riittää ;o)
Nyt täytyy lähteä tekemään munkin niitä jouluvalmisteluita, jouluvalotkin pitäisi virittää, mutta ulkona on niiin kylmä -10C *hyrrr*
sormet on kohmeessa alta aikayksikön.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja kiireetöntä joulunodotusta!
Mammutille: Eikös pasteijataikinaa voisi valmiina ostaa niin helpottais sun urakkaa ja saisitte kuitenkin ne pasteijat joulupöytään? Mä oon niin puolivalmis ihminen et ostan kaiken mitä voin niin puolivalmiina, voisihan sitä toki ostaa valmiinakin... =)
T. Kaisa ja Ronja
Ai ja piti mun vähän marmattaakin: Isäntä PE#¤#LE yski viime yönä niin että herätti Ronjankin ja taas valvoin keskellä yötä melkein tunnin kun yritin saada Ronjaa nukkumaan uudelleen, toivotaan et noi sairastelut on tosiaan nyt sitten meidän osalta ohi. bd bd
Ohi on! :( vieläkin väsyttää, myöhään illalla yhdeksän jälkeen pääsin sairaalasta kotiutumaan,olisivat mieluusti pitäneet yön yli mutta mun oma mielenterveys olis varmaan siinä vaiheessa pettänyt kun yksin olis siellä pitäny olla ja miettiä asioita.
Enkelivauva synty eilen 6 cytotecin siivittämänä ja kyllä vaan taas ei voi kun ihmetellä että jotkut vapaaehtoisesti synnyttää täysiaikaisen vauvan ilman kivunlievitystä! :/ vaikka möhkäle paino alle 200g ja pituutta oli hitusen alle 20cm niin ei se sieltä kivutta vaan pois tullut. Särkylääkkeiksi olin saanut yhden panadolin ja yhden tramalin eikä kyllä juuri auttaneet. Lihakseen sain pistoksen vielä ennen h-hetkeä, muttei vienyt kipua vaan tuli suun kautta ulos- neljä kaarimaljallista. Oli kyllä semmoinen kokemus että ei enään ikinä! :,( vuoto on onneksi kohtalaista ja kotona pärjää hyvin. Lapset on tosin vielä tän päivän hoidossa, kun ei saa nostella mitään raskasta tai muutenkaan rasittaa itseään.
Mutta se siitä sitten.. nyt odotellaan että voidaan tutkia kohtua uudelleen kun vuoto on loppunut. Parasta toivoen,pahinta peläten.
PUHE: Meillä tulee äiti ja isi aika selvästi, myös isosiskon nimeä koetetaan tavata mutta on aika hakusessa vielä sen osalta.
RIITELY MIEHEN KANSSA: aika harvoin, semmosta pienempää mökötystä mun puolelta on useemminkin mutta mies yleensä kuittaa sen vaan nauramalla eikä ota kauhean vakavasti. Sitten kun tapellaan kunnolla niin ei passaa ollakaan ketään kuulemassa,eli sitten kyllä tapellaan sanallisesti sen verran lahjakkaasti että molemmilla on paha mieli varmasti pitkään. Ja jos illalla tapellaan,niin miehellä ei ole ongelmaa lähteä ' kesken kaiken' nukkumaan, minä taas en saa unta jos on välienselvittely kesken..
Mutta nyt pötköttelemään hetkeksi, läppäri tuntuu kuumuvan kun tässä jalkojen päällä pitää. Ehkä silmätkin vois ummistaa hetkoksi..
Mukavaa viikonlopun alkua!
Ja ainiin, influenssarokotusten tehosteetkin meni kivuttomasti eikä tullut jälkioireita. Onneksi!
-Henna ja tytöt-
Aattelin pitkästä aikaa lähtee ulos, kun itellä on jo olo sellanen, että jaksaa mennä.
Pakkastilannetta en tosin oo vielä kattonu...
Kolomonen:
Jos niin käy, että täällä jutut kuihtuu kokonaan, niin olen valmis jatkamaan sähköpostin välityksellä juttuja =)
Meset on mullekin ihan utopiaa!
Toivottavasti täällä kuitenkin vielä toisetkin jaksaa kirjoitella!
..ja ne ..keleen pasteijat..ne on niin paljon parempia itsetehdyn taikinan kera, kun valmiin!! Muuten kyllä ostaisin valmista minäkin..
Mulla on sellanen ohje mihin tulee kermaviiliä, rasvaa ja jauhoja (tosi helppo siis) ja niistä tulee ihan eri makuisia kun kaupantätin taikinasta!!
Ja anoppi aiheuttaa jälleen verenpaineen ajoittaista nousua..:
Meidän piti siis huomenna lähteä Treelle ostoksille, mutta nyt kuulemma tuo lähempänä oleva kaupunki onkin jostain syystä parempi ja minä kun en sieltä varmasti saa mitään ostettua, no ehkä ne Reinot mun isälle..
Mulle siis vielä ehtii tulla paniikki lahjojen kanssa, mutta ei voi auttaa, kun en mihinkään pääse ostamaan niitä!
(itse en aja ainakaan Treella autoa ja muutenkin mulle on jäänyt sellanen olo jostain syystä, että en osaa ajaa enää yhtään kun pelkään koko ajan!)
Peetu meni eilen illalla nukkumaan klo 19 ja heräsi mukavasti klo 22!!
Pelkäsin jo, että valvotaan jonnekin aamun pikkutunneille ennen kun saadaan poika uudelleen uneen, mutta menikin aika nopeasti uudestaan unille, heti kakan jälkeen! -aika outo aika kakkia! =)
Aamulla nukuttiinkin normaalia pidempään.
Jahas, jospa lähtis tarkistamaan pakkastilanteen..
se on moro!
mammutti ja Peetu
[color=coral]
Ulkoiltu on ja Peetu nukkuu vaunuissa!
Täällä ei ole kun -1 pakkasta, tosin pieni viima tekee ilmasta hiukan kylmemmän.
Reinotkin löytyi torilta! Kalliimmat oli kyllä kun kaupoissa, mutta sainpa ne kuitenkin nyt ostettua. Tinkasin kyllä kireelle hintaa, mutta ei tiputtanut yhtään =/
Lapsille ja miehelle ostin perinteiseen tapaan ruuaksi mustaa makkaraa, joten tänään ei tarvitse ajatella ruuanlaittoa!
Henna:
Onneksi homma on kohdaltasi ohi! Varmasti vaatii aikaa, että koettelemuksen yli pääset, mutta surutyö pääsee varmasti alkuun, kun operaatiot on tehty. Toivotaan hyviä uutisia tulevista tutkimuksista!!!
Galluppia kaikille jotka omistaa kotieläimen:
Miten vauvanne tulee toimeen eläimen kanssa?
Meillä Peetu on kovin kiinnostunut tuosta koirasta ja käy sitä vähän väliä taputtelemassa ja halaamassa!
Koira nuolee pojan naamaa jos pienet sormet eksyy liian lähelle nenää tai silmiä (ja Peetua naurattaa).
Ensimmäistä kertaa kun Peetu nousi itse seisomaan, niin nousi koiraa vasten, silloin taisi koirakin säikähtää ja murahti pojalle, mutta sen jälkeen ei ole murissut..lähtee pois jos ei jaksa katsella vauvaa.
Luunkin saa Peetu koiralta ottaa jos haluaa, mutta minä en juurikaan Peetun anna sitä tehdä..tietysti hyvä, että koira oppii Peetun olevan laumassa korkeammassa asemassa.
Ihan kaksin en uskalla niitä jättää, kun rotikka saisi pahaa jälkeä aikaiseksi jos " pimahtaisi" ja kävisi poikaan kiinni, mutta koira on kuitenkin niin lempeä ja rauhallinen, että todellakin naksahtaisi pahasti päässä jos jollekulle pahaa tekisi!!
Jospa lähtisi sitten siivoamaan!
m&P
mutta eipä tuo haittaa elikäs Henna: Tosi kiva että homma meni hyvin, vaikka kyllä jouluna tulee noille kaikille enkelivauvoille sytytettyä kynttilä, anopillakin niitä on 3 kappaletta niin senkin takia! Toivotaan että jatkotutkimukset menee hyvin eikä mitää yllätyksiä enää tule! Voimia ja Jouluja vaikka et jouluihminen olekaan ;o)
Meillä tuo vanha koiruus ei Ronjasta välitä yhtään mitään. Tänään jouduin Ronjaa komentamaa kun oli taas tutkimassa vanhus reppanan silmiä, ne kun ovat niin mielenkiintoiset. Meidän koira on tottunut vauvoihin ja lapsiin ja voin 99,9% (sataahan ei tunnetusti edes tunneta!!) luottaa siihen, mutta luuta en anna kenenkään ottaa sen suusta, koiralla on oltava myös oma rauhansa!! Mutta siis hyvin menee tällähetkellä. Meillä myös kaikki (Ronja ei tosin vielä) lapset ovat ottaneet tukea ensimmäiseksi varmaan koirasta, sillä on niiin hyvät karvat siihen tarkoitukseen!
Nyt on mentävä kun on piparkakkutalo uunissa, heippa!
Viikonloppuja edelleen kaikille, ilmoitelkaa nyt hyvät ihmiset itsestänne!
T. Kaisa ja Ronja
YÖK, mustamakkara on varmaan ainut ruoka mitä en voi sietää!!!
Terkut mammutille =)
ja heti alkuun Hennalle jaksuja!
Flunssaa pukkaa täälläkin sekä mulle että miehelle mutta en valita kun on vasta eka kerta kohta loppuvana vuonna ja vauva on edelleen terve. Koputan puuta! Oletan että edelleen jatkuvalla imetyksellä voi olla jotain tekemistä asian kanssa. Oma vastuskykyni on aina ollutkin tosi hyvä. Vaan ens vuoden alusta menee hoitoon joten sittenpä nähdään miten käy. Influenssarokotteet on molemmat saatu eikä jälkioireita tullut.
viime yön vaavi oli ekaa kertaa yökylässä. Äitini hoiti häntä ja olimme miehen kanssa kylpylässä. Mies varmaan odotti jotain lemmenlomaa ja minähän vaadin saada saunoa rauhassa pitkään ja nukkua yöni keskeytyksettä :-) Hassua vaan, että nyt olo on entistä väsyneempi - siis oikeen nukuttaa. Ja pitäis pirpana hakea unilta sisälle jotta nukkuisi yölläkin. Aletaan varmaan siirtyä yksiin päikkäreihin hoidon alkaessa, koska yöt on yhtä hulinaa ja päivällä nukkuisi vaikka kuinka. 3,5 h aamupäiväunet ei meillä ole mitenkään tavattomat ja silti voi nukkua ihan hyvät toisetkin unet vielä - herätäkseen yöllä 3-5 välillä kukkumaan. zzzZZzzZZzzzzZZZZZ
Sanoista ei ole meillä tietoakaan, viimeisen viikon on tullut sellaista papapapa määmämämm -juttua. Ja kyllä välillä halutessaan voi kuulla sanojakin mut ei oikeesti.
Riitely: mä osaan, mies ei. Eli kuuntelee vaan mun vaahtoamista mut ei ota siitä mitään opikseen (sikäli kun räyhään aiheesta). Jos sanon oikeen pahasti, sanoo takaisin niin että mulle tulee varmasti syyllinen olo. Mut ei koskaan hauku mua vaikka varmaan aihetta olis. Mies taas ei osaa pusutta mennä nukkumaan ja mä taas en pusuttele ennenkuin juttu on käsitelty. Eli usein lopputulos on se, että mä olen hiljaa selkä päin ja mies koittaa silitellä tms, mutta kumpikaan ei enää sano mitään. Mä siihen sitten nopeemmin taidan nukahtaa, mutta yleensä juttu on unohdettu aamuun mennessä kummankin puolelta.
nyt herättelemään, jotta yölläkin nukuttais...
..plääh, itsekseni oon kotona makuuasennossa,onneks lapset on kiltisti kun mitään en voi tehdä. Tottakai mies oli ottanu jonku kurssin tälle iltaa ja huomisaamuksi eli yksin saa olla. Onneksi on vauva-lehden palsta!! Mitä tekisinkään ilman tätä :)
En tainnutkaan olla ainut jonka mies ei osaa riidellä sillain kun minä haluaisin.. siis ei lähden mukaan hommaan monestikaan ja se on tietty mun mielestä raivostuttavaa, jos toinen nauraa kun itse olet vakavana asiasi kanssa. Toisaalta, sittenkun hän hermostuu kunnolla niin minäkin menen hiljaiseksi ;) onneksi riitoja ei ole usein..
ELÄIMET & LAPSET: meillä on ollu tuo vanhempi sakemannineiti jo vuoden ikäinen kun esikoinen syntyi, eikä koskaan ole ollut ongelmaa sen kanssa. Sen kanssa kärsii tehdä mitä vaan, mikä ei liity sen omaan ruokakippoon. Ja älyää lähteä pois paikalta,jos alkaa leikit käydä sen mielestä liian rajuiksi.
Urossaku tuli meille elokuussa täytettyään juuri vuoden. Tykkää kyllä lapsista, muttei hermoja ole ihan yhtä pitkälle ja ' urisee' sillain jännästi toisinaan, ja tarkka olenkin nykyään etten jätä koskaan vahtimatta ja toisekseen lasten kanssa olen yleensä yläkerrassa ja koirat alhaalla niin ei tule stressiä siitä.
Olo on itsellä jo vähän helpompi. Välillä itkeä pillitän tunnin putkee ja välillä taas oon yltiö-iloinen. Todella kovaa vaihtelua, mutta kait kuuluu asiaan vielä näin tuoreessa muistissa ollessaan.
Huomenna mennään onneksi miehen kanssa niiden firman pikkujouluihin. Ruokaa, juomaa ja hyvää seuraa- ehkä sitä tähän tarvitaankin! Lapsetkin menevät hoitoon mummolaan,joten voidaan olla miten myöhään halutaan eikä tartte kytätä kelloa.
Mutta nyt laittelemaan pikkuhiljaa iltapalaa typsyille ja odottelemaan miestä kotiin..
-Henna ja tytöt again-
rentouttavaa iltaa ja iltoja pikkujoulujen yms. seurassa! Meillä oli tänään ihan tavis saunailta ja silti olo on tosi hyvä ja rento. Oliskohan tietty punaviinilasillisella osuutta asiaan, aivan sama!
Vauva.. kiva kun ilmoittaudut juttelemaan, mä luulin kanssa et kun on lasten kanssa kotona ja vielä imettää (ei siis päiväkotia eikä kerhoja sen kummemmin) niin säästyy noilta " lasten taudeilta" , mutta me ollaan kyllä ns. " täysimetyksestä" huolimatta koko porukka sairastettu ihan urakalla, ainoastaa vatsatautia tässä " odotellaan" . Mistä lie sitten johtunee, mulla on raskausaikana ollu aina ihan tosi hyvä vastustuskyky, mutta nyt sitten ei oo tepsinyt mikään eikä mitkään jipot näihin tauteíhin. Meillä ei isäntä varsinkaan yleensä sairasta koskaan, ei oo 15.vuoteen ollut sairaslomalla kuin 1 kerran ja silloinkin leikattiin puolimiestä kerrallaan!. Nyt sitten ollaan koko porukka oltu eri flunssien kourissa jo kohta 3 kk.
Nyt kaikille edelleen jaksamisia ja onneksi Hennalla kaikki hyvin ja Joulua edelleen odotellaan, telkusta vaan ei tuu mitään =(
Hyviä öitä!
T. Kaisa ja Ronja (joka onneksi toistaiseksi nukkuu)
Mun pitäis olla oikeesti laittamassa porukkaa kuntoon lähtöä varten, mutta täällä sitä taas roikutaan..
..sinne jouluostoksille..
Aamulla ihmettelin, miksi puhelin pyytää joka välissä -ASETA SIM-!
Loppujen lopuks meni kiinni, eikä aukee enää!!! ....aarg..
Peetu sen taisi eilen kuolaansa hukuttaa ja mun kaikki numerot & viestit & tilinumerot on siellä nyt jumissa!
Pojan puhelimen sain lainaan, mutta yhtään ainutta numeroo ei tietysti ollu mun kortilla!
Kolomonen:
Taitaa olla erittäin sitkeetä ja helposti tarttuvaa laatua tämän vuoden flunssat, joten niiltä ei oo tainnu säästyä kukaan vaikka oliskin ihan kotosalla =/
Toivotaan, että uusi vuosi tuo tullessaan kunnon pakkaset, että kaikki pöpöt kuolee!!!!!
jahas, nyt pitää mennä
mammutti ja Peetu
Täällä piparien leivontaa kohta ohjelmassa. Ei kyllä taida uskaltaa antaa taikinaa Millille vielä tänä vuonna, mutta saa painella muotteja.
Mammutti: mun puhelin meni kanssa sököksi kun Milli sitä hetken aikaa imeskeli, tuli oikosulku. Oli 2 viikkoa toimimatta ja ehdin jo ostaa uuden, mutta sitten ilmeisesti kuivui ja alkoi toimia taas, joten toivo elää!
Koira ja lapsi: meillä todella harmittavasti 11v urosterrieri ei tule toimeen vauvan kanssa. Viettää päivät meidän makuuhuoneessa ja vain yöaikaan täällä muualla talossa + ulkoilut ja satunnaisesti kun vauva nukkuu ulkona tai ollaan pois kotoa. Tää oli kyllä odotettavissa, se kun on tosi äksy vanhus. Makaa esim. pöydän alla ja jos jalka vähänkään hipasee sitä, ärähtää heti ja nappaa kiinni hampailla. Isommat lapset on jo pitkään kiertäneet koiran kaukaa, eivät koske koskaan, mutta osaavat varoakin. Rauhanomainen rinnakkaiselo heillä. Eli ei tule kuuloonkaan että joku vauva menisi sitä koskemaan. Murisee kun vauva lähestyy. Surullinen juttu tämä. Koira ei vaikuta kärsivän tilanteesta, kun muutenkin nukkuu päivät, mutta onhan tää pidemmän päälle vähän hankala tilanne. Vaikka kun mennään mökille kesällä, eikä portitettuja tiloja ole.
No nyt vaipanvaihtoon...
T: Sporttari ja Milli
Mua alkaa pian nolottaa, kun aina täällä roikun, ihan kun ei muuta elämää oliskaan..
Puhelin kuivui ostosreissun aikana, kun jätin osat erikseen pöydälle ja nyt siis toimii taas!!
Olis ollut hiukan orpo olo, jos kaikki numerot olisi hukkuneet puhelimen mukana!
Puolukkaa syötiin Peetun kanssa taas kun näyttää siltä, että suuhun ilmestyy taas niitä valkoisia näppyjä.
Mites pitkään maitohappobakteereita pitää antaa jos niillä yrittäis saada vaivaa hoitumaan?!
Sitruunaa pitänee hakea myös kaupasta ja sivellä sitä niihin näppyihin.
Puolukat menee kyllä alas pienen puistatuskohtauksen ja ihanien ilmeitten saattelemana =)
Joitain joululahjoja löysin tänään ja sit sellasia lahjan " osia" , eli ostin pieniä koreja johon laitetaan viinipullo ja sit omatekoisia suklaanamuja ja ehkä jotain muutakin jos keksii siihen jotain kivaa ja/tai koriin enää mahtuu mitään.
Suklaanamuihin ostin kuivattuja karpaloita, niitä pieniin muotteihin ja sulaa suklaata päälle. Meidän äiti ainakin kehui niitä viimevuonna!
Peetun kanssa on erittäin helppo käydä kaupoilla kun niin kiltisti istuu ja katselee vaunuista/ostoskärryistä maailman menoa! =)
Välillä kun saa ruokaa ja vaihdetaan vaippaa niin viihtyy kyllä hienosti mukana ostosreissuilla!
Mites muilla?
Onkos täällä ketään gluteenittomien ruoka-aineiden asiantuntiaa?
Karkit -ja lähinnä suklaat mietityttää, että mitkä olis ihan ehdottomasti gluteenittomia?!
Onko esim. marianneissa, tobleronessa jne. suklaakarkeissa gluteenia?
juup, nyt menen laittamaan poikaa nukkumaan
illan jatkeita!
m
Kolomonen:
Mua ei kanssa saisi kirveelläkään syömään mustaamakkaraa, mutta tuo miesväki tuntuu tykkäävän ! =)
meillä siivoukset valmiina, lahjat paketeissa ja kortit postitettuna. Kerrankin kaikki ajoissa =D
AH, sitä liikkumaan oppimisen ihanuutta! .. ja kurjuutta!! Viivi on nyt sitten ihan muutama viikon sisään oppinut sen istualtaan mahalleen jälkeen jäämään konttausasentoon ja ryömiikin jonkun matkaa eteenpäin. Mutta, kun tahtoa on enemmän kuin taitoa! Ylöspäinkin pitäisi päästä. Ai, sitä ihanaa kiukuttelua :/ Teillä monilla oli tämä vaihe parisen kuukautta sitten, että hyvää vauhtia tullaan perässä.. Kunhan ei alkaisi ne yökukkumiset..
Ja kyllä oli niin ihana (ruoka)kauppareissu tänään että.. Ihan kuin koko kaupunki olisi ollut samassa kaupassa, kaikki kassat pitkine jonoineen.. Sai jonottaa melkein puolen tuntia vuoroaan.. Saas nähdä millaset ruuhkat on ensi viikon lopussa, kun käydään ostamassa kinkkua... *kauhusta kankeana jo valmiiksi*
ROKOTETUTKIMUKSEEN ei osallistuta tällä kertaa, vaikka kutsu kävikin.
RIITELYT menee useimmiten niin, että mä mökötän. Ja herkkä kun olen niin itkeskelen helosti.. Toisaalta.. Kyllä meistä ääntäkin lähtee tarpeen vaatiessa. Onneks ei nykysin riidellä niin paljon kuin ennen.. :)
LEMMIKKEJÄ meillä ei enää ole.. Kaksi kissaa (reilu 1,5v ja 4v) oli kun Viivi syntyi, mutta niille hankittiin pian uudet kodit kun toinen kovin protestoi vauvaa ja toinen sitten jäi " itkemään" yksinäisyyttään. Viivi kyllä tykkää hännänheiluttajista ja kovin naureskelee niiden perään :) Mummun luona koira on saamassa pentuja juuri tässä ennen joulua, niin katsotaan mitäs Viivi niistä pienistä tykkää.
Meille tuli äsken hoitopoika (5v) jälleen yökylään. Kiva kun Viivi saa hieman seuraa eikä niin kovin kiukuttele enää. Itseasiassa kovin yrittää jutella toiselle, mutta kun kukaan ei ymmärrä pientä ;) Ehkä tässä saisi itsekin tänään vielä jotakin aikaiseksi.. Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!
t.Ufa & Viivi (viikon päästä 10kk)
KAUPPAREISSUT menee useimmiten vielä siinä kärryjen kaukalossa istuessa, mut Viivi ei tahdo pysy siinä enää.. Tavalliseenkaan ei oikein viitsi laittaa vielä kun helposti keikahtaa siitä sivuun (täällä oikein isot ja leveät kuljetuskärryt). Kaupassa käynnin ajan viihtyy ihan hyvin, paitsi tietenkin, jos on kakat tai kauhean kuuma. Tänäänkin alkoi naureskella, irvistellä ja taputtaa kaupan lampuille :)
Mitäs pahaa MUSTASSAMAKKARAssa on? :) Kyllä mulle maistuisi, jos joku tarjois.. Viime kerrasta on jo aikaa.. Niin, makunsa kullakin.
Nyt pois..
Huomenta, onneksi ei kovin väsytä vaikka yöllä olikin taasen aika monta herätystä. Tuosta unikoulusta piti sanoa että ei musta kyllä ole tuohon hommaan kun en mä jaksa nousta ylös syöttämään. Mä oon alusta asti 3 lapsen kanssa imettänyt tuossa sängyllä samalla nukkuen niin en kyllä osaa muuten toimiakkaan. Meillä tuo Ronja ei enää öisin juuri syö, kunhan ottaa tissin suuhunsa ja nukahtaa =) Meillä varmaan päädytään sitten siihen perinteiseen unikouluun jahka saan tuon miehen siitä innostumaan.
Ronja on nyt eilen innostunut lukemaan kirjaa, matkii traktoria ja lehmää ihan innoissaan, aimmin ainoastaan söi kaikki kirjat.
Seisomaan taikka kävelemään ei Ronjalla ole nyt intoa. Konttaus on niin POP että mikään muu ei huvita.
Meillä pukin toivelistalla on myöskin potkutteluauto, taaperokärry on tuolla varastossa, mutta saa siellä ollakin kunnes innostuu tuosta seisoskelusta.
Rokotetutkimuksesta: Kuinkas moni meinaa tosiaan osallistua? Mä en vielä tiiä, annetaanko sit neuvolassa ollenkaan sitä MPR-rokotusta vai jääkö se pois? Meillä Ronjaa on rokotettu jo niin monta kertaa etten tiedä raaskinko enää osallistua. Toisaalta tuo vesirokko on tauti mitä meillä e oo yksikään lapsi vielä sairastanut ja rokotus on ehkä edessä vielä joka tapauksessa.
Kuinka usein riitelette miehenne kanssa?
-Minä " riitelen" , mies ei! Eli meillä kyllä silloin tällöin räjähtää, mutt mies ei kyl ikinä riitele eikä raivoa vaan pysyy hiljaa kunnes mä rauhoitun.
SANAT:Mitä ne on??
No nyt on mentävä jo puuron keittoon, toivottavasti päivän aikana joku muukin ilmoittautuu!
T. Kaisa ja Ronja TÄNÄÄN 9kk (eli nyt sitten viimeinenkin helmi on maagiset 9 kk täyttänyt)