<< ELOHAAVEET vko 50 >>
Pääsinpäs aloittaa pinon kerrankin, kiva! Mutta nyt en kerkeä rupatteleen sen enempää kuin että HYVÄÄ VIIKONALKUA ja ++++++++++++++ tuulia tähän pinoon!!!
Kommentit (46)
plussasta elwa04 ja Susa-Juuliaakin voi varmaan jo onnitella, eiköhän se plussa siitä vahvistu entisestään! :)
Kiva että muutamia plussia nyt tullut kuitenkin tähän pinkkaan, ja vielähän on monta piinailijaa. Plussaonnea kaikille!
).( Eipä ole ollut paljon kirjoiteltavaa, kun ei sitä ovista löytynyt, tuskin ovuloin ollenkaan tässä kierrossa kun niin ahkerasti ovista tikutin eikä löytynyt. :( Toisaalta harmittaa ja tympii tää tilanne, mutta toisaalta joku syyhän tähän tärppäämättömyyteen on ja olis kiva kun se löytyis. Lääkäreiden mielipide on kyllä, että ovuloin normaalisti, ehkä tää vaan sattui ovuloimaton kierto just kun tikuttelin. Ensi vuonna päästään sitten taas tutkimuksiin ja odotankin ihan innolla nyt sitä, että saatais jotain apua tähän projektiin. Kp 21 nyt ja odottelen jo seuraavan kierron alkua, kerran päästään vielä omin päin yrittämään, tikuttelen taas ovista ens kierron ja peittoja pöllytellään yhtä ahkerasti kuin tässäs kierrossa on " harjoituksen vuoksi" tehty. :D
Plussaonnea kaikille piinailijoille, seurailen vielä tätä pinoa plussien toivossa! :)
Ensinnäkin onnittelut Elwa ja Susa-Juulia! Mahtavaa että alkaa niitä plussia ilmaantumaan tänne. :)
Syvimmät pahoitteluni kaikille tädin yllättämille.
).( Miten ihmeessä itsensä saisi rentoutumaan ja rauhoittumaan? Olisko hyviä ideoita? Tiedän että pitäisi lopettaa lämpöjen mittaaminen kun se stressaa ihan älyttömän paljon. Joka aamu jännitän ihan törkeästi mitä mittari näyttää ja onko lämmöt nousseet ja pysyykö ne varmasti koholla. No nyt ainakin näyttäisi että olen tässä kierrossa sentään ovuloinut ja FF:kin sen tunnisti. Huh! Tuntuu että mä oon sitä odotuksen odottamistakin odottanut jo niiiin monta vuotta, että tää odotuksen odottaminen tuntuu välillä ihan kauhealta. Mies ei ymmärrä - kukaan ei ymmärrä. Mulla oli olevinaan tässä kuussa niin paljon kaikkea ohjelmaa ettei pitänyt olla aikaa vauva-stressaamiselle, mutta kaiken " tyhjän" ajan mietin vaan sitä valtavaa vauvankaipuuta. 5 v kummityttökin kysyi viikonloppuna, että haluanko minä vauvoja. Kysyy sitä nykyään joka kerta kun näemme. :(
-Annique, kp18/26-29, dpo3, yk10-
Kiitokset kaikille onnitteluista! Ja onnea susa-juulia, eiköhän se plussa oo se haaleakin viiva !?!
Aika lupaavia oireita näytti olevan muillakin, vähän samansuuntasia kuin mulla viime viikon aikana. Mulla siis oireina oli ihan järjetön rintojen jomotus, vähän heikottava olo muutamana aamuna, menkkakipuja (sellasia äkillisiä vihlaisuja) ja viikonloppuna muutama tippa haaleaa vuotoakin.
Ton tuhrun takia vähän jännittääkin, onko kaikki kunnossa... Koitan nyt pitää pään kylmänä ja olla toitottamatta tästä vielä kaikille...
elwa rv 4+3
En oo yksinkertaisesti jaksanut käydä, plussasin sitten kun menkat oli viikon myöhässä. Kesken meni jo seuraavana päivänä siitä. se oli sit jo toinen km. uuvuttaa...
Annique: mä ymmärrän hyvin noi sun tunteet tosi hyvin tästä odotuksen odottamisesta. Kun olsi niin valmis sille lapselle ja sitten sitä ei kuulu.
T:Vacsuli
Täytyy toivoa että pieni pysyy mukana :) Tuhruttelu loppui ja viivakin vahvistuu koko ajan.. (onneks oli kaapissa testejä monta ;)
On se elämä ihmeellistä joskus ;) varsinkin sen alku!
Susa-Juulia
Mä tiedän miltä se tuntuu kyllä. Esikoista yritettiin kolmatta vuotta.
Plussatuuulia kaikille!!!!
Ihanaa, kun kerrankin pitkästä aikaa on aurinkoinen päivä, voi että toi valo saa mut hyvälle tuulelle =)
Onnittelut plussanneille, ropisihan niitä sittenkin ja toivottavasti vielä paljon lisää kun loppukuuta kohden mennään!
Ja pahoittelut tädin jyräämille ja tsemiä uuteen tärppiin!
Mammaksin testeistä joku kyseli, kokemusta on edellisellä kierrolla ja huonot kokemukset :/ Mulla oli erittäinherkkä (10) puikko, joka näytti 2 haamua, muistaakseni 9 ja 11 päivää oviksesta, jos olin raskaana niin hetken vain, koska täti tuli päivää ennen ja rytisten, läämöt ei edes kerenneet laskea ja vuodon määrä oli hurja,se taas vois kertoo kemiallisesta, mene ja tiedä, mutta mun usko niihin mammaksin testeihin meni, luotan vaan clearbluen testeihin tästä lähtien. Mutta tämähän ei tarkoita sitä etteikö toisella vois haamu plussaksi muuttua, kannattaa varmaan pitää testauksien välissä se 48h, jos vaan malttaa ;o)
Ja tuosta odotuksen odotuksesta on todellinen kokemus joka vaan tuntuu jatkuvan ja välillä tuntuu että tekis mieli jo luovuttaa ja epätoivo kolmosen saannista valtaa mielen aina säännöllisen epäsäännöllisesti, meillähän tämä kolmonen on ollut toiveissa jo ainakin 2 vuotta ja tuloksena siis vain kesäinen tm 4 clomikierron jälkeen. Ilman clomejahan en siis sais yhtään lasta, nyt on menossa taas tm:n jälkeen 3 clomikierto ja tunteet ailahtelee laidasta laitaan, ylös ja alas, nyt menossa dpo2 ja aattoon, joka on eka testipäivä on aivan liian piinaavan pitkä aika, huoh, mutta on se hyvä että on olemassa tälläinen " kanava" missä voi kertoa huolistaan ja murheistaan ja saa lohdutusta ja tukea surkeudessaan =)
Mutta, nyt painun pihalle, en voi koneella homehtua tälläsenä päivänä!
++++puhuri taas täältä, viimeksi tuntui niin hyvin tepsivän =)
poco kp19/32 dpo2
Mutta ensiksi kunnon voimahalit tapsulle! Ei ihme, ettet ole jaksanut kirjoitella. Kurja juttu... :(
Ja tässä tulisivat ne superisot onnittelut Susa-Julialle! :) Nyt varmasti jo uskaltaa onnitella kunnolla!
Itse testasin siis aamulla ihan puhtaan negan. Aikaistahan se on tässä vaiheessa testailla, tiedän kyllä, mutta olen ihan varma että paikkansa se pitää. Nyt vain odottelen, että täti saapuisi. Oviksesta laskien lauantaista pitäisi tulla eka kiertopäivä kuudenteen yrityskiertoon...
Täti saapui tänään kylään. Siis syyskuisiin matka vie..
Plussatuulia jäljellä oleville piinaajille!!
Teera kp1/28-29 yk 4
Mulla on mammaksin testejä kaapit täynnä et tarvii varmaan ne käyttää ennen ku hakee muita...
Voimia sulle tapsu!!!
Lauvantaina pitäis sit tädin tulla. Oon siis jo testannu yhen negan ja yhen haamun, mut tosin niillä mammaksin testellä, et luulen kyllä et se täti sieltä tulee. Mitään tuntemuksia siitä ei kyllä vielä oo.
Kai se on mentävä kaappeja siivoon ku ei oo jouluun enää montaa viikkoo...
Voi ei tapsu85!! Olen pahoillani! On aivan ymmärrettävää, että olet ollut pois näiltä sivuilta. Itsekin km:n kokeneena tiedän, että rankkaa oli!!! Paljon voimia sinulle!!
Taas on täti päässyt porukkaa yllättämään. pahoittelut!
ON: kp22 ja äsken tunsin pientä vihlontaa alavatsassa ja alaselässä. Heti ajattelin tietysti, että JEE! tää on varmasti joku raskausoire! Ei kyllä vielä saisi innostua liikaa! Odottelua vaan....
Testaako joku lähipäivinä??!!
kp22/26-28 yk3
Tänään oli lämmöt tipahtaneet normaalilämmön alapuolelle. FF muutti mieltään oviksen suhteen ja on sitä mieltä etten sittenkään ole (tässäkään kierrossa) ovuloinut. Lämmöt kävi vain parina päivänä hädintuskin normaalilämmön yläpuolella. Kovin synkältä näyttää sekä ulkona että sisälläni. :(
Pikkuhiljaa kypsyy ajatus, että jätän lämmön mittaamiset pois ainakin yhden kierron ajaksi oman mielenrauhani vuoksi. Tämä pimeä aika ei sovi minulle. Kun olisi edes lunta niin olisi parempi. Toivon totisesti että viimeistään keväällä mun kroppani herää eloon ja alkaa taas toimia normaalisti.
Täällä surkea lämpökäyräni: http://www.fertilityfriend.com/home/1c6741
-Annique, kp19/26-29, yk10-
Mulla on tämmösiä ihmeellisiä taukoja tässä kirjoittelussa ja itseasiassa lukemisessakin...en tiedä olenko ihan kärryillä teidän jutuista. Kovasti taas olevinaan ollu kiirusta.
Tapsulle ainakin suuret pahoittelut ja jaksamista!
).( Viime kierto oli mulla pitkittynyt ja useampi himmeä viiva tuli. Arvatkaas, taas tuntunu käyvän samoin! Viikko sitten testasin (nykyisin normi kierron loppupäivillä kp 24) ja puhdas nega, maanantaina testasin kun yhä menkat pois ja hyvin himmeä haamu... tänä aamuna (nyt kp 34) testasin niin tuli vähän vahvempi haamu. En kyllä taas uskalla mitään toivoa. Tänään mulla lääkäri vielä nii jos pyytäisi ottamaan verikokeen ni jos sillä sais jotain varmistusta johonkin suuntaan....
t.Kata
Enpä taida enää tästä lähin analysoida lämpöjä. Tänään pomppasi lämmöt ylös, mutta ei ole sanottua että pysyykö siellä vai ei. FF on vaihteeksi taas sitä mieltä että ovuloin, mutta itse en osaa sanoa. Suuria toiveita ei ainakaan ole. Todennäköisesti täti saapuu vuoden pimeimpänä päivänä 22.12. Ihan selkeästi mulla on hormonitoiminnassa häikkää ja pahasti:
http://www.fertilityfriend.com/home/1c6741
-Annique, kp20/26-29, yk10-
Annique, voi hitsinhitsi.. Jos koittaisit enskierron ilman lämmönmittauksia, ilman stressiä..?? Vaikka se ei ookaan helppoo! Itelläkin stressiä jo pelkästä yrityksestä ja en osaa sanoa, oisko hyvä mittailla lämpöjä tai käyttää ovistikkuja. Niitä suunnittelin, mut tuntuu et tulis vie enemmän odotuksia.
Mulle gyne ehdotti tota lämmönmittausta, et osais paremmin tunnistaa oviksen sitten myöhemminkin, kun olis kokeillut muutaman kierron, et koska ois se ovis ollut kivuista ja limoista päätellen. Mut en ainakaan nyt vie sitä aatellu.
Ootko sä jo kauan mittaillu niitä?
( . ) Omaan napaan ei ihmeitä.. Odottelen ensviikkoa, että tuntuuko jo menkkakipuilua vai oisko oireetonta ja niin ollen voisi haaveilla plussasta. Aattelin testailla tasan viikon päästä pe (jos maltan!?!), sillon kp 28 ja jos negaa, niin voi odotella tätiä saapuvaks ja saapuiskin ehkä ajoillaan, eikä stressin takia myöhässä..
Plussailumeininkiä tänne nyt heti +++++++++
Emmuli kp 21/28-30 yk 5
Eilen nukkumaan mentyäni tuntui alavatsassa sellaista kummaa, mutta etäisesti tuttua tunnetta, että aamulla sitten piti kaivaa toinen jäljelle jäänyt acon paketistaan.
Nyt sitten tiedän, mitä näillä palstoilla tarkoitetaan viivanpaikalla. Olen sitä ennen ihmetellyt, kun en ole ennen nähnyt. Siis sellainen väritön, kuin painauma tai haalea varjo ilmestyi testiviivan lisäksi. Jos siinä olisi edes rahtunen väriä (tiedän kyllä miltä plussa aconissa näyttää) olisin oikeinkin positiivisella mielellä, mutta tässä nyt ei sitä väriä ollut yhtään. Että tuskin tästä muuta seuraa kuin se, että huomessa tädin tullessa on pettymys suurempi, kun ehtii elätellä turhia toiveita.
Nyt on sellainen olo, että menkat alkaa ihan pian. Toivottavasti alkaa heti huomenna aamusta tai viimeistään päivällä, ettei turhat toiveet plussasta sotke meidän iltasuunnitelmia ;)
adalea 25/26-28
Emmuli: tää on nyt viides kierto kun mittailen lämpöjä. Gyne sanoi mulle että se on ihan hyvä konsti sen oviksen paikallistamiseen ja varmistamiseen. Sanoi että sitten tietää että on varmasti ovuloinut, jos lämmöt nousee koholle. Muutaman kierron tikutin ovistakin. Tässä kierrossa en tikuttanut. Kyllä sen kuitenkin limoistakin hyvin tunnistaa. Sitten kun limat loppuu niin yleensä sen jälkeen on lämmöt lähteneet nousuun, elikkä ovis on ollut viimeisenä " limapäivänä" . Harkitsen kyllä vakaasti sitä lämpöjen mittaamatta jättämistä, varmaksi en oo vielä päättänyt. Mutta sitten kun ajattelee että jos se tärppi sattuiskin käymään, niin olis ihan kiva sitten analysoida niitä lämpökäyriä jälkikäteen tjsp.
Adalea: mäkin oon kerran bongannut viivanpaikan. Kuvittelin jopa inan väriäkin siihen kun oikeasta kulmasta ja oikeassa valossa katsoi, mutta täti saapui myöhemmin samana päivänä...
-Annique-
Enemmänkin toiveita nostatti se eilinen alavatsa-tuntemus (painon tunnetta ja pientä vihlontaa, tuttu ekasta raskaudesta), mutta nyt sitäkään ei enää ole. Pelkkä menkkamainen olo.
Lähdenkin tästä kauppaan hakemaan perinteisen menkka-settini viikonloppua varten: libresset ja ison levyn Fazerin sinistä :)
Hyvää alkavaa viikonloppua ja plussia jäljellä oleville jännääjille! :)
Tänä aamuna täti kurvasi paikalle. Kierron pituus oli 32 ja osasin ovismerkkienmukana odottaa lyhyempää kiertoa. Ja eilenkin kohdun nupukka enteili tätiä. Toivottavasti toi kierto lyhenis ihan pysyvästi.
T: Vacsuli kp 1/28-37 yk 3