10 vuotiaalla alkoi kuukautiset
Olisin toivonut ettei vielä olisi alkaneet mutta näitä asioita ei voi äiti valitettavasti päättää.
Harmittaa tyttären puolesta.
Asia on kyllä tullut tutuksi koska siitä on puhuttu ja vanhemmilla sisarilla on kuukautiset, muttei ne ole alkaneet ihan näin varhain.
Muita joilla vastaava tilanne ?
Kommentit (48)
Ei oikeastaan. 10 vuotiaalla on vaan valkovuotoa. Että kuukatisia ootellaan vielä, onneksi. Typerää kun näin varhain alkaa nykyään kaikki kuukautiset, murrkuiät jne. T. Kahden lapsen äiti
Kerrotko ap, että mikä on se hyvä nettisivusto missä on asiasta tietoa? Olen tässä itse yrittänyt etsiä hyvää sivustoa aiheeseen liittyen lapselleni, mutta ei ole vielä sopivaa löytynyt.
Kahdella tytön kaverilla alkanut 10 -v. Molemmat ylipainoisia. Miten teillä?
ei siksi että sai kuukautiset vaan siksi että äitiä harmittaa. Etkö nyt olisi vähän asiallisempaa suhtautumistapaa voinut löytää!
mutta ala-ateella ysvälläni alkoi 9v iässä kuukautiset. Tyttö leikki barbeilla ja oli kehittynyt naiseksi. Tuntuihan se vähän kummalta mutta niin voi sattua...
Mitähän muuten tuo tuhtius vaikuttaa asiaan? Meidän tyttö ainakin oli pieni ja hentoinen, alle 40-kiloinen, kun menkat alkoi. Taisi olla luokkansa pienin tyttö tuolloin. Sinänsä ihme, että meidän tytöillä on aikaisin menkat alkaneet, kun itselläni alkoi vasta vähän ennen 15-vuotissyntymäpäivää.
siihen voi saada lääkkeet, siis että kuukautiset loppuu toistaiseksi jos vaan niin haluatte.
seuraavat menkathan voi tulla vasta vuoden päästä.
Mun tytöllä alkoi 12 vuotiaana ja seuraavat tulivat puolen vuoden päästä, kyllä mua harmitti kun lapsuushan loppuu siihen.
Tai onhan se tyttö vieläkin ihan lapsi vaikka alkaa nuorelle naiselta näyttää.
mun tyttö on 165 cm ja painaa 58 kg, painosta huolimatta (omasta mielestään tietenkin on läski) on laiha ku tikku.
fakta on, että kaloista löytyy tätä nykyä kamalasti hormoneja, ihmisten hormoneja. Epäillään, että se johtuu siitä, että ihmiset syövät niin paljon e-pillereitä summuita, ne ne joutuvat vessan kautta veteen - tai jotain. Ja tätä kautta jo lapsilla on suuremmat hormonipitoisuudet.
Näin puhuttiin keski-euroopassa, kun siellä asuin. Ihan tarkkaa logiikkaa en muista.
Teidänpitäisi iloita, jotta tyttö oppii olemaan ylpeä naisellisista ominaisuuksistaan. Ja lapsuus ei lopu kuukautisiin.
Mutta ymmärrän ap:n harmin, turhan aikaisin tuo riesa alkoi...
alkoi kuukautiset hiukan ennen kuin täytin 11, eli olin kymmenen.
Tee jutusta positiivinen asia, olkaa molemmat nyt " aikuisia" asian suhteen.
Itselläni tuli ensimmäisen kerran kun olin 9-vuotias, seuraavan kerran vasta kun olin melkein 13-vuotias. En kokenut, että lapsuus loppui mitenkään. Ensimmäinen poikaystävä oli vasta kun olin täyttänyt 22 vuotta, seksiäkin vasta silloin.
Ei tullut mieleenkään edes silloin 13-vuotiaana, että nyt jokin loppui. Mietin vaan, että nyt sitten alkoi tämä, josta on puhuttu.
Järki käteen äiti, älä nyt vaan lapsellesi mene sanomaan, että jokin loppui. Siitä vasta traumat saakin!
Jos asenne sukukypsyyden saavuttamiseen on tuo, niin eipä paljon naissukupuolta arvosta. En usko yhdenkään isän sanovan siemensyöksujä riesaksi.
liian aikainen riesa. 12-13 vuotias on paremmin sinut asian kanssa.
Feminisoi urospuolisia nisäkkäitä, vaikutuksia naaraspuolisiin on tutkittu vähemmän mutta häiritsevät kyllä normaalia kehitystä.
Ei se tarkoita ettei arvosta naisia! Herran jestas mitä jeesustelijoita maa päällänsä kantaa.
Vierailija:
Jos asenne sukukypsyyden saavuttamiseen on tuo, niin eipä paljon naissukupuolta arvosta. En usko yhdenkään isän sanovan siemensyöksujä riesaksi.
Onko ap sama kuin se, joka päivitteli rintsikoita 10-11-vuotiaalla tytöllä tuossa pari kuukautta sitten?