Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 vuotiaalla alkoi kuukautiset

Vierailija
10.12.2007 |

Olisin toivonut ettei vielä olisi alkaneet mutta näitä asioita ei voi äiti valitettavasti päättää.

Harmittaa tyttären puolesta.

Asia on kyllä tullut tutuksi koska siitä on puhuttu ja vanhemmilla sisarilla on kuukautiset, muttei ne ole alkaneet ihan näin varhain.

Muita joilla vastaava tilanne ?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tyttö oppii tuon suhtautumisen naisena olemiseen äidiltä. Itselläni kuukautiset alkoivat 13-vuotiaana ja oli varmaan luokan viimeisiä tyttöjä joilla ne alkoivat. Parhaalla kaverilla alkoi pari vuotta aiemmin.

Mä ainakin odotin menkkoja alkavaksi enkä olis halunnut olla päivääkään vanhempi, päinvastoin. Oli noloa, kun kaikilla muilla jo oli ja itsellä ei.

Vierailija
42/48 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainahan menkkoja on aikaisin alkanut jne. Niin minkähän ikäisenä teillä itsellänne alkoi? Tai vaikka aikaisin alkoikin, niin ei se kaikilla yhtä kevyesti mene, joilla aikaisin alkaa.

Itselläni alkoi 11-vuotiaana, ja olen sanonut jälkeenpäin, että se oli kyllä lapsuus-nuoruusikäni hirveimpiä asioita! Kohta joku sanoo, että helppoa on mun elämä ollut, kun menkkojen alkaminen on ollut hirveintä elämässä. Mutta niin se oli!

Äiti ei ollut asiasta aikaisemmin puhunut, häpesin asiaa niin, etten äidille uskaltanut kertoa. Lainasin äidin siteitä, ja kun loppuivat, niin käytin vessapaperia. Olin muutenkin kehittynyt ikäisiäni aiemmin ja muutenkin yritin peitellä naiseksi kasvamistani. Menkkojen alkaminen oli sitten piste iin päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vois tulla raskaaksi. Ette vissiin kaipaa lapsenlapsia jos menkat niin tökkii ja ne on riesa. Kyllä mun mielestä naisena oleminen on kivaa, menkkakipuihinkin on olemassa lääkkeet ja e-pillerit.

Onhan ne tissitkin riesa, vaihtaisitteko ne pois? Ei tarttis rintsikoita eikä mikään haittais hölkätessä. Kumma kun se rinnattomuus on niin kamalaa joillekin naisille.

Vierailija
44/48 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et uskaltanut kertoa äidille, olit vaan oppinut häpeilevän asenteen jota äidit syöttää tytöilleen.

Vierailija
45/48 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se kovin iso elämänmuutos ollut. Lapsuus ei siihen todellakaan loppunut.

Vierailija
46/48 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset (ja hän siis on 10 v).

13 vuotias on jo paljon isompi, kolme vuotta on pitkä aika!!!

Tiedän myös 11 vuotiaan tytön jolla alkoi kuukautiset ja kyseessä todella hoikka tyttö.

Vierailija
47/48 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni on vielä kovin leikkiväinen ja ei henkisesti täysin valmis asiaan. Olemme puhuneet asiasta ennakkoon, uskoisin että jopa keskivertoa enemmän.

Olemme lukeneet asiasta yhdessä, etsin jo pari vuotta sitten sopivan nettisivuston jota lapsi voi lukea. niillä kerrotaan naiseksi ja mieheksi kasvamisesta.

Itselläni alkoi kuukautiset kuukautta aiemmin kun täytin kaksitoista joten toki tiesin että voivat varhain alkaa mutten sentään että kymmenvuotiaana.

Meillä ollaan luontevia ja avoimia. Tyttö on pitkä yli 160 cm ja ei mikään paksukainen. Rinnat alkoi kasvaa kun oli kakkosella, joten toki tiedossa oli varhainen murrosikä.

Kuukautiset ovat toki luonnollinen asia tytöille/naisille ja asian kanssa kyllä pärjätään kun opetellaan.

Mielestäni nelosluokkalaisella ei tarvitsisi olla kuukautisia. Lapsi oli harmissaan niiden alkamisesta ja toki myötäelän hänen suruaan asian johdosta. Luokkakavereistaan suurin osa on pikkutyttöjä joilla ei havaittavia puberteettimuutoksia.

Vastaapa käsi sydämellä " haukkujani" , haluaisitko että lapsesi kuukautiset alkaisi kun hän on iältään kymmenen ?

Vierailija
48/48 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on vaan kuukautiset. Relatkaa vähän.

Omalla tyttärelläni alkoi 10 vuotiaana, ja mulle olisi ollut aivan sama missä iässä HÄNEN kuukautisensa alkaa. (Tottakai tietenkin normaaliuden rajoissa).

Ehkä jäätte pohtimaan joitakin asioita turhan pitkään. Kuukautiset kuuluuvat murrosikään ihan samalla tavalla kuin poikien aamuseisokit ja yölliset siemensyöksyt. Näistä on hyvä puhua, mutta muuten ne voi unohtaa jos kaikki on kuitenkin normaalia. Huolehtikaa vain omista kuukautisistanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi