MAALIS' 05 2viikkoa jouluun!!! =)
Kommentit (26)
tänään oli Kaisalla tarhassa joulujuhlat ja on se kertakaikkisen liikuttavaa.. Kaisaa ei lauleskelu kiinnostanut, mutta muuten esiintyi reippaasti. Tänä vuonna päätin myös antaa tarhan tärkeille ihmisille lahjat, ovathan he jo puolitoista vuotta Kaisaa hoitaneet. Kun vaan vielä keksisi jotain. Haluaisin antaa jotain erilaista..
Bussiretki maalle onnistui yli odotusten. Muumeja katseltiin vain pari jaksoa ja Kaisa jopa nukkui pienet torkut sylissäni! Perillä oli todella mukavaa, kyseessä kun on yksi läheisemmistä ystävistäni. Lapsillakin leikki sujui, ikäeroa on vain viitisen kuukautta.
Tänään olen käynyt ostamassa glögikutsujen tarjottavat, päätin panostaa niihin tavanomaista enemmän. Sellaista pikkusyötävää tosin kaikki, kun ihmiset tulevat eri aikaan, niin en viitsi mitään lämmintä tarjota.
Seuraavaksi pitäisi vielä lähteä Itiksen kirjastoon hakemaan tiistaina olevan tentin kirjaa. Kouluhommiinkin olen ehtinyt taas perehtyä ja rästejä on suoritettu. Muutama juttu vielä ensi viikolla hoidettavana, jouluna en suostu tekemään mitään velvollisuuksia!
Työstressi on todellakin taakse jäänyttä ja tunne siitä, että tein oikean päätöksen, edelleen vahva. Seuraavaksi uusiin haasteisiin!
Kuulumisiin,
kua ja Kaisa
Mites siel pääkaupungin seudulla, hyvitetäänkö sairaspäivistä, jos niitä on paljon tai poissaolopäivistä? Meille tuli tuo hoitomaksu ja ihmettelin että viime kuustakin meni koko maksu kummaltakin tytöltä. Läsnäpäiviä 10, sairaspäiviä 7 ja pari ilmoittamatta olematta poissaoloa, mistä en ole muistanut siis kirjoittaa kirjallista lappua..ja parit ihan vapaapäivät. Soitin ja kysyin, niin täällä pitää sairaslomapäiviä olla yli 11 niin sitten menee puolikkaana. Aika paljon siis.. Eilikkä tältäkin kuulta menee kokopäivämaksut vaikka hoidossa likat tulee olemaan tässä kuussa vain 8pv, 5 sairaspäivää, 4vapaapäivää. Kalliiksi tulee neitien hoito. Ennakoin siis että ensi viikko ollaan sitten töissä ja hoidossa ;)
Me oltiin papalla aamupäivä ja nyt sitten yritän siivota näitten hieman känkkäränkköjen likkojen kanssa. Onneksi huomenna pääsen hermolomalle, shoppaan jumboon ja sitten illalla tavastialle. Kun nyt osaisin siellä veljelläni nukkua näitä univelkoja pois ja olla tulematta heti klo 10 kotia. =)
Pitäneen vissiin laittaa popit korville soimaan ja käymää imuroimaan. Ei näitten narinaa kuuntelee kukaan enempi tai vähempi täysjärkinen ;) no, ei vaineen. Haaveajattelua.
Kiva oli kuulla lehtovistakin!!
Tuulia
Meillä aamu alkaa nykyään melkolailla joka päivä niin, että Helmi herää joskus 6.00 - 6.30, riippii housut ja yövaipan pois, iskee valot päälle melkein koko asuntoon, menee potalle ja alkaa samalla tai sen jälkeen tutkimaan erinäisiä kaappeja kylppärissä tai minun käsilaukkuani ja erityisesti rahapussia. Kiva herätä siihen, kun kuulee kuittejen ja luottokortien rapinaa tai terveyssiteiden availuääniä. Vaikka kuinka monta kertaa on sanottu, että ei saa koskea, niin arvatkaa vain kuinka monena aamuna on siteet ollut auki revittyina ja paperit poistettuina kylppärin lattialla mattoon liimautuneina? Tai meikäläisen rahapussille tehty ruumiinavaus. Mä pelkään aina, että tyttö saa päähänsä vetää kortit vessanpytystä alas tai piilottaa ne jonnekin niin hyvään piiloon, etten varmasti niitä löydä.
Niin siitä piti eilen sanoa, että Helmin päiväkodissa ei tietääkseni olekaan mitään sen kummempaa joulujuhlaa. Ainakaan niin, että vanhempia olisi paikalle kutsuttu. Pari viikkoa sitten leivottiin yhdessä päikkärissä pipareita, itsenäisyyspäivänä niillä oli joku yhteistilaisuus ja muutama päivä sitten Tinttien (pikkusten ryhmä) oma puurojuhla. Sinne oli vanhemmatkin tervetulleita syömään riisipuuroa ja kai siellä oli jotain todella pienimuotoista ohjelmaakin esim. laulua. Valitettavaa vain, että juhla oli klo. 8.00 aamulla ja meillä alkoi työt vasta kymmeneltä. Arvatkaahan kerran, jaksoimmeko lähteä nuin aikaisin mihinkään, kun vaihtoehtona oli rauhallinen (?) aamuhetki kotosalla? Juu ei. Kaikkien muiden vanhemmat olivat kuulemma olleet paikalla, ainoastaan Helmi ja me puutuimme. Kiva. Tuli ihan pikkasen huono omatunto, kun hoitaja tästä kertoi. Pitää sitten tsempata ensi vuonna.
Jaa, nyt taitaakin pitää lopettaa. Keittiöstä kuuluu sen laatuisia ääniä, että joku on pahanteossa. Heipat!
lehtovi ja Helmi
Meillä on sama juttu, että vähintään 11 päivää poissa sairauden takia, niin sitten puolen kuun maksu.
Sain eilen ompelukoneen korjaajalta, tuosta läheltä löytyi sellainen, joka hoitaa kaikkia merkkejä. Eikun siis tietenkin korjaa:-D
Nyt oon saanut kastepöytään liinan valmiiksi ja ostin myös keittiön ikkunaan joulukappakankaan. Se on nyt työn alla.
Menoksi
korvapuustit
Niin siis jos lapsi on yli puolet sairaana tai muuten pois niin hoitomaksu puolittuu, eikös se niin mene..???
Myö maksetaan nyt 17 päivän mukaan vaikka neiti on hoidossa 9-10 pvää/kk....hoitajan kun ei kannata ottaa noin vähän hoitopäiviä, tienaa tosi huonosti. Eli vaihtoehtona olis sit ollu hoitopaikan menetys tai sit maksetaan lähes täysi maksu.
Jaahans, lyhyeks jäi kirjottelu, tissiäinen vaatii huomiota.
heippa!
Jaa-a, milloinkahan olen viimeksi kirjoittanut. Ihan kauheeta härdelliä ollut viime viikot. Koneelle kerkiää tosi harvoin. Tai siis olenhan lähes päivittäin koneella, mutta en juurikaan surffailemassa näillä sivuilla vaan tekemässä ihan muita juttuja. Kjääh...NO, mutta nyt mulla on hyppis, joten ehdin vähän aikaa kirjoittaa.
Tuulian perheen sairastelut kuulostavat kyllä tosi surkealta! On se ihmeellistä, että yhteen perheeseen saattaa kaikki taudit iskeä yhtäaikaa! Toivottavasti paraneminen alkaa pikkuhiljaa ja ei enää sen jälkeen tulisi mitään pöpöjä. Vaikka tässä itsekin kyllä tuota influenssa-aaltoa odotellaan. Ei edes tajuttu ottaa rokotusta Helmille. Kiva oli katsoa elokuva Children of Men, jonka tapahtumat sijoittuvat vuoteen 2027 (tai 2028...), kun siinä sanottiin, että vuoden 2008 influenssa epidemia oli rajuin siihenastisista ja se tappoi ennätysmäärän ihmisiä. Tai jotain sen kaltaista. Ehheh, eipä naurattanut sillon, kun muistin, että ei ole rokotusta otettu ei. Vaikka tuohan nyt oli vain elokuvaa. Mutta silti.
Meillä onneksi on toistaiseksi Helmillä ainakin nuha helpottanut. Räkä kyllä vielä välillä rohisee vähän kurkussa, mutta varsinaista yskää ei ole. Toivotaan, että tämä jatkuu joulunkin yli. Ei ole kiva olla vieraissa nurkissa (tai miten vieras tuo mummola nyt sitten onkaan?) sairaan lapsen kanssa. Saatika matkalla.
Mä olen saanut lähestulkoon kaikki jouluostokset tehtyä. Enää on paketointia vailla. Kortteja en lähettänyt ollenkaan. Läheisimmille soitan ja kavereille laitan vaikka sähköpostia tai tekstarin. Tykkään kyllä itse saada kortteja, mutta olen tosi huono lähettämään niitä.
Paniikkia tällä hetkellä aiheuttaa miehen kolmekymppiset, jotka on heti tuossa vuoden vaihteen jälkeen. Mitä ensinnäkään annan lahjaksi? Kuinka paljon tulee vieraita? Mitä ruokapuolta tarjolle? Kuinka saamme kaikki vieraat mahdutettua fiksusti, kun olkkari ei ole suurensuuri eikä ole edes tupakeittiötä. No, pitää sit vaan tyytyä siihen, että kaikki eivät ole samassa tilassa yhtäaikaa. Toivottavasti kuitenkin kaikki viihtyvät!
Oi voi, ensi viikonloppu meneekin päivät Helmin kanssa kahden, kun iskä paiskii töitä la ja su. Tosin huomenna illalla pääsemme vähän verestämään seuraelämää, kun Kua järjestää Glögikutsut. Mutta sunnuntaina mies onkin sitten kuuten töissä. Ja ensi viikolla tais olla ti - to 10 - 20. Pitkää päivää, mutta siitä palkintona kaksi päivää pitempi jouluvapaa. Lähdetään siis jo perjantaina minun töideni loputtua ajelemaan kohti itäistä Suomea joulunviettoon.
Jotain mulla oli oikein asiaakin, mutta luulette vaan, että nyt muistan sen. En muista! Palajan ehkä linjoille, jos jotain tulee.
Pitänee lopetella ja valmistautua vetämään viikon kaksi viimeistä tuntia ah niin ihanille seiskoille. Ei auta kuin valittaa.
T. lehtovi sekä Helmi-tonttu