MAALIS' 05 2viikkoa jouluun!!! =)
Kommentit (26)
Teillä on ihan uskomattoman huono säkä! Toivottavasti ois nyt viimeisest taudit ja pääsisitte normaaliarkeen!
Minäkin olen kotosalla, Nuutilla on vielä pari vesirakkulaa, eli hoitoon ei asiaa. Huomenna toivottavasti jo päästään... Onneksi töissä on helpompaa, eli ei mitään paniikkia, niin voin tehdä täältä kotoa käsin sen, mitä lapsenhoidolta ehdin.
Viikonloppu meni mukavasti, olimme lauantaina perinteisillä itsenäisyyspäiväillallisilla. Meillä on siis sellainen miehen opiskelukavereista&puoliskoistaan koostuva porukka, joka on jo 10 kertaa kokoontunut itsenäisyyspäivän tienoilla syömään juhlavasti. Oli taas tosiaan kivaa, ja onneksi ymmärsin vaihtaa viinin veteen puolilta öin, joten eilen oli ihan hyvä olo, mitä nyt vähän väsytti. Lapset olivat vanhemmillani yökylässä, joten saimme juhlia rauhassa.
Huomenna tulee anoppi kylään, hän tekee lasten kanssa muumi-piparkakkutalon. Tänään pitää siis imuroida ;-)
Hitsi, meidän Saana on ihan järkyttävä tuittupää nykyään! Ihan hirveätä vääntöä ja huutoa joka asiasta. Välillä on niin ihana ja halailee ja pussailee ja on kuin ihmisen mieli. Mutta suurimman osan ajasta ihan kauhea karjuja ja huutaja. Kauhulla odotan, kun vesirokko iskee häneen - saas nähdä, millaista huutoa se sitten on... Onko muilla tuittupäitä?
Ja lahjoista: En ole ostanut vielä paljon mitään. Piti mennä miehen kanssa perjantaina, mutta hänellä on toinen jalka sen verran kipeä, että veti puihin ostoskeikan. En tiedä, missä välissä ehdin mitään ostaa, mutta kai se on vaan revettävä jostain kohtaa... Lapset saavat meillä kaikenlaisia leluja, Saana saa ainakin uuden vauvanuken, varmaan jonkun barbin ja prinsessakamaa. Itse ajattelimme hommata hänelle Nalle Puh -talon, jonka joku muukin oli jo ostanut ;-)
Semmottis tänne. Nyt lähdemme lasten kanssa hetkeksi ulkoilemaan, jos saisi tuota patoutunutta energiaa vaikka vähän purettua...
Tuulialle vielä tsemppiä! Koettakaa parantua!
Terhi&muksut
Voi kurja Tuulia!Teillä nyt tuntuu olevan todellakin huonoa tuuria ton sairastelun suhteen.Toivottelen paranemisia ja paljon jaksamista!
Itse olen kans yliväsynyt ja stressaantunut.Perjantaina pitäisi muuttaa ja keskiviikkona tulee rakennustarkastaja tekemään käyttöönottotarkastuksen.Jotain pientä hommaa jää tekemättä keskiviikkoon mutta siis pääasiassa kaikki on tehty kun tarkastaja tulee.Ja rakennusvalvojakin rauhoitteli minua, että ei ole mitään estettä sille etteikö saataisi muuttaa perjantaina...siihen siis uskon vakaasti.Alkaa nääs täällä anoppilassa olo jo ahdistaa ja tuntuu et kiintiö on täynnä.
Juusosta on tullut ihan mahdoton!!Tuntuu et koko aika menee siihen kun kiellän ja komennan ja toista vaan naurattaa koko touhu.Nyt alkanut harrastaa lyömistä jos ei tahtoaan läpi.....ja lyöminen kohdistuu myös mummuun meidän vanhempien lisäksi.Kovasti ei lyö mut kuiteski sellasta en hyväksy.Huoh,jospa tämä elämä taas palautus raiteilleen kun päästään omalla porukalla olemaan...
Menipä aikalailla valittamiseksi....kysymystä heitän tähän loppuun..elikkä puhutteko lapsillenne tontuista, jotka näin joulun alla hiippailee ja kurkkii onko lapset kilttejä?
Meillä nimittäin tuo tonttu-juttu on uponnut ihan täysillä Juusoon ja kun vielä kahtoo telkkarista joulukalenteria jossa se tonttu on.
Mutta nyt täytyy taas mennä,pitäkää mammat peukkuja etä tarkastus menee läpi!!!
Suohomppeli81 ja Juuso
kotipäivinä ehtii tännekin.. Vein Kaisan tarhaan bussilla ja kävelin takaisin kotiin. Vitsit teki hyvää. Aamupäivä on tehty töitä ja nyt lounastauon jälkeen pitäisi siirtyä koulujuttujen pariin.
Kaisa on voimakastahtoinen, usein tuittupäinenkin. Hermoa kiristää jatkuvasti. Vaikka kuinka tietää, ettei se hermostuminen mitään auta, päinvastoin. Aina kun jaksaa rauhallisena, niin tuittuilu kestää huomattavasti vähemmän aikaa. Tällä hetkellä harmaita hiuksia tuottaa tavaroiden heittely, lyöminen suuttuessaan ja jatkuva yleinen vitkuttelu. Erityinen haaste on lähteminen - minne tahansa ja mistä tahansa.
Ja luulin ihan oikeasti, että huoneen oven paiskominen alkaisi vasta suurinpiirtein teini-iässä, mutta mitä vielä. Kun neitiä ojentaa jostain typeryydestä, niin hän juoksee omaan huoneeseen ja paiskaa oven kiinni. Huutaa vielä perään " ET TULE TÄNNE" . Huoh.
Nyt taitaa lounaskeitto olla valmista. Siis syömään.
kua ja Kaisa
Voi kurjuus Tuulia! Kyllä teitä nyt koetellaan. Jospa nyt sairastaisitte kerralla sit kaikki talven taudit :/
Ystäväni on myös vatsataudissa, asuuvat Nokialla ja siellähän oli se vesijupakka.
Täällä keli on tosi harmaa mutta ei vettä sada. Illalla ulos siis tyttöjen kanssa. Eilen oltiin pari tuntia, lauantaina satoi koko päivän joten se oli sisäpäivä. La olin tosiaan jouluostoksilla ja eilen kunhan vaan oltiin ja tehtiin kodin hommia.
Mies on tänään tuplavuorossa ja rankkaa se on hällekin herätä neljän aikaan aamulla ja tulee vasta illalla kasin maissa kotiin.
Kiira on onneksi käynyt valvomaan nyt päivisin enempi ja herää yöllä oikeastaan vain kerran syömään. Toinen kerta on puoli kuuden aikaan aamulla eikä sen jälkeen nuku. Tai nukkuu sit kun Noora herää :) Miun aamut alkaa siis aika aikasteen.
Nyt menen syömään, paljosta vetoa että Kiira herää just sillon kun saan lautasen nenän eteen?
Niin ja kiukkupussi on täälläkin, läpsimiset ja tavaroiden heittelyt on jokapäiväistä arkea. " kiva" kuulla että muuallakin näin.
Ihan vaan nopsaan kyselen, että miten niiden kuvien kanssa pitikään toimia? Siis jollekin sähköpostiin kuvat ja hän sitten laittaa niitä eteenpäin vai miten?
Sairasloma jatkuu täällä tämän viikon, ei mikään yllätys. Mimmille nosti tuossa jo ennen lääkäriä kuumeen taas 39 ja eipä ollut sekään yllätys että molemmissa korvissa tulehdus sekä mimmillä että miulla.
Jeps, Moona oksensi vielä äsken, Mimmi jo parempi sillä saralla.
Tuuliemilialle; että kalamami otti kuvat vastaan ja lähetti sitten meille muille. Mitä teille kuuluu?
Tuulia
TuuliEmilialle tulin vastailemaan, että lähetä mulle s-postia osoitteeseen kalamami@netti.fi niin saat mun oikean osoitteen, johon voit kuvia laittaa. Saat sitten samalla halutessasi muiden maalislapsosten kuvat. Ja muutkin halukkaat laittakaa vaan ihmeessä meiliä tulemaan!
Tuulia!!! Voi kun teillä voi olla kurja tuuri. Että pitikin taas tulla uusi tauti! On varmaan vaikea nähdä asioita enää kovin positiivisesti mutta tsemppiä ja jaksamista sinne kuitenkin roppakaupalla!
Tänne ei mitään uutta auringon alla. Asunto ei mene kaupaksi ja se ottaa nyt kovasti päähän. Nyt on kolme viikkoa peräkkäin ollut 0 kävijää esittelyssä : (
Kalamami, Henri ja Eeli
Aikasin täälläkin herätään, Moona viiden jälkeen alkoi kukkumaan ja ei puhettakaan uudelleen nukahtamisesta, Mimmihän heräsi sitten myös.
Nyt on molemmat lapset niin kiukkusia että voi itkut sentään. Mimmi katsoo titiä ja natisee, mie en tykkää tästä biisitä, enkä tästä enkä tästä. Silti pitää sitä titiä nyt kuitenkin katsoa. Ja kello on vasta kahdeksan.
Mimmillä oli jo herättyyään 39.2, Moonalla 37.6. En vielä tänään vie Moonaa tarkastuttamaan korvia, huomenna sitten jos ei lämpö laske. Ei paljon naurata, eikä laulata. Mie olin soittavinaan tyttöjen päiväkotiin ja soitinkin omaan päiväkotiin. Siellä sitten työkaveri sanoi, että sie taisit soittaa nyt väärään päiväkotiin. Kyllä nauratti ja hävetti ;). Sanoin, että olen vähän väsynyt joo..
Kyllä tämä tällaista matalalentoa nyt on, mie en tiiä miten tästä masennuksen syöveristä saisi itsensä nousemaan. Kai se siitä sitten lähtee, kun saadaan joskus porukka kuntoon. Mie vaan lihon ja voin vieläkin huonommin..Tässä kotona on koko ajan kaapilla, eikä meillä ole mitään kunnon ruoka-aikoja yms, kun lapset syö silloin kun vaan jokin maistuu.
Miulla ei nyt ole mitään järkevää ajatusta päässä..joten poistun.
Tuulia
Tuulia: Meilläkin nukutaan ihan supervähän kipeinä. Luulin aiemmin että lapset nukkuu enempi sairastaessaan mutta ei päde meillä.
Kauhulla odotan iskeekö meihin vatsatauti kun JOKA puolella sitä on ympärillä, siis oikeasti kaikilla läheisillä ihmisillä. Toivon että Kiiralla on vastustuskykyä ettei pieni sairastuisi. Eikä se itselleenkään tekisi hyvää kun imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, puhumattakaan Noorasta...
Hämmästyin aamulla suuresti kun heräsin oman kellon soittoon! Siis kumpikin lapsi nukkui kasiin saakka ja miun kello on soimassa hoitoaamuina puol kasi että ehditään ajoissa. Kiira söi kahden maissa ja sit heräs viideltä. Söi ja teki hirveät ryynit vaippaan, piti vaihtaa lakanatkin. Olin ihan varma ettei enää nuku mutta ihme kyllä nukahti miun viereen.
Kohta tulee 5 miun työkaveria vauvarotinoille, kivaa!
Lähdenkin tästä kattamaan pöytää jo valmiiksi.
T: Nasulina
Tuulia! Voi apua, ei voi olla totta, että teillä sairastetaan edelleen. Kovasti tsemppiä sairastupaan, toivottavasti tauti lähtee pian ja pääsette normaaliin arkeen taas kiinni.
Meille ei kuulu mitään kummallista. Paitsi! Meikkis päätti tänään aloittaa kunnonkohotuksen. Oon ihan oikeasti niin rapakunnossa, että nyt on pakko ruveta tekemään jotain. Aloitin tänään kevyesti vaan kävelemällä. Jenskun kanssa käveltiin päiväkodista kotiin. Eipä se ollut kuin reilun puolen tunnin happihyppely, mutta teki ah niin hyvää. Tästä on hyvä jatkaa.
Mä yritän kovasti, että mun paino ei nousisi raskausaikana. Yritän vahtia mitä lykkään suuhuni ja toivottavasti saan itseni jatkossa liikkeelle, niin kaipa tuo paino samoissa lukemissa pysyy. Sitä painoa kun on kertynyt niiiiin PALJON, että yhtäkään kiloa ei saisi tulla lisää. Huokaus. Mutta mikä parasta, niin raskaus on vienyt mielihalun suklaaseen. Se kun on ollut mun suurin syntini. =)
Jahas, joskos sitä menisi etsimään osoitteet joulukortteihin.
Marju, Jennu ja " Onni" 9+5
Sain tarpeekseni sateen väistelystä ja kävin hakemassa erätukusta kosteudenkestävät ulkoiluvaatteet. Ja kas, heti tepsi, tänään paistoi jo aurinko eikä sateesta ole tietoakaan.
Pikkupiippana on ollut tosi räkäinen, itsellä rupee jo flunssa hellittämään onneksi. Pieni on kyllä nukkunut hyvin päiväunet ulkona, siellä on sopivan leuto ja kostea ilma, jota on hyvä hengittää. Tuon seisomalaudan kanssa ollaan päästy näppärästi liikenteeseen vaunuilla ja reisilihaksissa ja alleissa tuntuu, että sieltäkin rupeaa jotain lihaksia löytymään.
Maalistytöllä on tällä viikolla tarhassa joulujuhla ja itse asiassa vaan enää muutama tarhapäivä jäljellä, sitten on enää pelkästään kotona mun kanssa.
Tosiaan tässä on enää pieni tovi jouluun ja sitten ollaankin yks kaks kevätpuolella ja päivä pitenee... ja meidän mussukat täyttävät kolme vuotta.
Voimia Tuulian sakille! Teille ei voi enää monta tautia tulla!
Tästä muihin hommiin
korvapuustit
terveiset! Kovin montaa en aio lähettää, mutta näidenkin vähäisten kanssa on osoitteet hukassa ja kortit solmussa. Laitan muutamalle ystävälle vuosikirjeen samaan kuoreen, kun ollaan muuten enää niin vähän tekemisissä. Elämä vie eri suuntaan sellaistenkin ihmisten kanssa, jotka ovat aikanaan olleet tosi läheisiä..
Huomenna tarhassa on uusintakuvaus, kun olivat mokanneet pienten ryhmäkuvan. Vien Kaisan aamuksi tarhaan sen vuoksi ja lähdetään kuvauksen jälkeen mun ystävän luo yökylään Satakuntaan BUSSILLA! Melkoista seikkailua tiedossa, kun siellä pitää vielä surffata taksilla. On tämä autottoman elämä vaan hankalaa.
Tänään olin työhaastattelussa (työt alkaisivat helmikuussa, jos siihen hommaan päädyn!) ja matka julkisilla kesti sinne tunnin (matkaa alle 10km). Ehdin onneksi ajoissa. Unohdin haastattelun tiimellyksissä, että matkakortti ammoittaa tyhjyyttään, samoin kukkaro. Muistin sen onneksi ennen bussin tuloa, mutta eikun talsimaan lähimmälle automaatille, jonne oli ainakin tuhat kilometriä. Ainakin niissä korkokengissä matkaa oli ikuisuus.
Mitäpä tässä muuta. Kävin ostamassa lisää jouluvaloja parvekkeelle ja niitä pitäisi asentaa vielä. Kaisan kanssa puuhasteltu monenlaista. Saksilla leikkely on ehdoton hitti. Huomiset kamat pakkaamatta, siihen puuhaan siis. Mukavaa viikon keskivaihetta, kuulumisiin loppuviikosta!
kua ja Kaisa
Nopsaan tulin kertomaan, et rakennustarkastaja kävi sit aamulla ja antoi siunauksensa sille, et päästään muuttamaan lauantaina!
Minä jännitin ihan älyttömänä,mahaan rupes koskemaan välittömästi kun se tarkastaja astui sisälle.Ja jännitys laukes heti kun kuulin et saatte tulla vloppuna.
Tänään illalla menen jo siivoamaan kahta makuuhuonetta.Kalusteet tulee perjantaina ja ehkäpä minäkin pääsen ensi viikon alussa joulun laittoon.
Tänään on Juuson hoitopaikassa joulujuhla kahdelta. Ovat ihan ohjelmaa harjoitelleet.Saapas nähä kuinka Juuson käy,kun reppana herkistyy joululauluista kovin.Varsinkin " Soihdut sammuu" laittaa Juuson itkemään...
Aikaisemmin kerroin etten joulukortteja lähetä tänä vuonna,mut sainpas kuitenkin aikaiseksi ja tänään vein postiin.
Tälläisilla mietteillä tänään.
Suohomppeli81 ja Juuso
Voin vain kuvitella, miten ihanaa olisi muuttaa ihan uuteen kotiin=) Joulukin on teillä sitten se ensimmäinen omassa talossa.
Meille ei mitään uutta, en vielä käyttänyt Moonaa lääkärissä. Huomenna se on kai mentävä, riippuen miten nuo nyt tässä toipuu. Kummalki likalla lämpöä ja Mimmi valitti korvaansa, vaikka lääkekuuri loppui tänään jo.
Huomenna olisi tytöilläkin joulujuhla, mutta taitaneen jäädä välistä. Kukaan ei voi tietää, miltä tämä sairastaminen tuntuu ja miten kovin voimille se ottaa. Menishän tämä kai jotenkin, jos tosiaan olisin kotiäiti. Mutta kun tämä miun ja perheen sairastaminen koskee monta muutakin ihmistä. Tämä jatkuva poissa olo tuo sellasen lisä stressin.
En mie voi tässä mitään taasen kirjoittaa, kun kyyneleet alkaa valumaan..lopen uupunut olen ja joulukin tulossa.
Tuulia
Voimia ja halauksia Tuulialle! Mie voin vaan kuvitella miltä siusta tuntuu, muutaman päivän sairastelukin on miusta rankkaa saatikka sit tuollainen rumba. Toivottavasti tervehdytte hyvissä ajoin ennen joulua ettei mene joulukin ihan pipariksi.
Meil on esikko mummolassa ja saadaan antaa kaikki huomio välillä Kiirallekin. Ja ehkäpä mie nukun huomen päikkäritkin ja käyn tekemässä viimeiset jouluostokset =)
Onnea Suohomppelille, varmaan aivan ihanaa päästä IHAN UUTEEN KOTIIN!!!! Onnea kovasti! =)
Nyt tissittämään, moi!
Miehen koneella livahdin pinolle, kun piti ensin hoitaa vähän pankkiasioita... Pääsin siis " luvallisesti" koneelle ;-) No, ei vaan, kyllähän minä tätä saan käyttää tietysti muutenkin.
Meille ei kuulu ihmeempää, paitsi että väsyttääääääää... Olen jostain syystä nukkunut reilun viikon ihan sikahuonosti, heräilen jatkuvasti enkä saa unta välillä jne. Nyt alkaa olla sellainen zombie-olo, että oksat pois. En sitten tiedä, stressaanko joulusta, kun en ole vielä saanut tehtyä paljon mitään... Piti viime perjantaina lähteä ostoksille, mutta kun Nuutti oli vesirokossa, en päässytkään. Nyt olen sitten tänä perjantaina menossa - pidän vapaapäivän, vien lapset hoitoon. Pakko urakoida... Jospa tämä unettomuus sitten lakkaisi.
Mistä pääsenkin joulukortteihin... Ainuttakaan en ole tehnyt tai muutenkaan edes kirjoittanut... Minulla tosin on viime keväältä ostettuna lasten päivähoidon kuvista joulupostimerkit (I lk:n merkit), joten ei ole niin väliä, vaikka lähetänkin ensi viikolla vasta. Ajatus on viikonloppuna urakoida kortit - teemme lasten kanssa osan, osalle laitetaan ihan sitten ostokortteja.
Mutta pientä stressiä siis pukkaa. Sitä ei vähennä tämä Saanan vesirokon odotus. Pidän peukkuja, että iskisi ensi viikon keskiviikkona - maanantaina ja tiistaina kun olisi pakko olla töissä, mutta sitten helpottaisi. Ja sitten olisi tietty kiva, jos rokko ei olisi pahimmillaan jouluaattona...
No, eipä kummempaa siis tänne. Tuulialle kovasti jaksamissäteitä! Kyllä se siitä iloksi muuttuu! Ja Marjulle tsemppiä liikkumisharrastuksen aloittamiseen!
Nyt lähden pakkaamaan muksujen hoitokamat aamua varten. Minulla on taas kukonlaulun aikaan lähtö Hkiin ja pitää pakata kamat & laittaa huomiset päivävaatteet miestä varten valmiiksi...
Terhi & sängyssä olevat vaan ei nukkuvat muksut
Kiitos Kalamamin kuvatoimistolle! Tosi hauskaa aina, kun tupsahtaa uusien nappisilmien kuvia postiin. TuuliEmiliallakin oli niin tomera traktorikuski!
Suohomppelin perheelle onnea uuteen kotiin, takuulla kivaa päästä ihan uusiin tiloihin.
Meillä on tänään illalla tarhan pikkujoulu, tässä pitää pikku hiljaa ruveta valmistelemaan. Pikkumies jää kyllä kotiin isän kanssa, mä en halua sille enää yhtään lisää mitään räkätaudinmoista. Nytkin kuuntelen yöllä huolissani kröhimisen ja kakomisen jälkeen, että vieläkö se henki pihisee.
Joulu on tosiaan ihan kulman takana. Siskon kanssa ollaan suunniteltu yhteistä aattopäivällistä, kuten useana muunakin vuonna. Ruokien teot jaetaan puoliksi, kaikki suunnitelmat tietenkin pienten sairausvarauksella. Toisaalta mulle ei ole mikään ongelma käydä hakemassa jouluruokia einesaltaasta, jos suunnitelmat menee pipariksi. Joulupukki on tähän asti löytynyt omasta perheestä. Tontuista ei olla kotona liiemmälti puhuttu, tyttö on toki katsonut Tonttu Toljanteria. Joulupukkia käy säännöllisesti etsimässä vanhempien makuuhuoneesta!
Jahas. Nuorempi heräsi ja maalistyttö ei nähtävästi aiokaan nukahtaa.
korvapuustit
Mies lähti sinne tallinnaan risteilemällä ystäviemme kanssa, mitä tekee perheen äiti -> oksentaa!! Tää ei ole vitsi, mutta mahatauti sitten tavoitti miutkin. Onneksi meni kyllä sukkelaan ohi, nyt jo pystyi syömäänkin. Voimat se mokoma vie.
Ystäväni poika oli eilen vakavassa kolarissa, joutui teholle, mutta ei ole hengenvaaraa. Kyllä tällainen laittaa miettimään. Turhaan mie valitan meidän taudeista, tässä ei kuitenkaan ole kyse kuolemasta. Ainahan niitä töitä saa, jos tuo nyt menee sairastelujen takia puihin. Itsellä viekäkin siis vieläkin lämpöö 37.4. Ollut jo kohta 4 viikkoa. Korviin koski eilen koiraa ulkoilessa, että meinas päästä kirosana jos toinenkin.
Hitsi, mie tosiaan laitoin 50korttia. Lähinnä sukulaisille ja muutamalle kaverille. Jo sitten tänään tuli sellaselta kortti, jolle olen aina laittanut, mutta nyt jäi pois jostain syystä. No, ystäville joulutervehdyskuva ja kirje lähteekin sähköpostina. Niitä on noin 25. Mie itse kyllä olen joulukortin kannattaja, niitä on ihana saada. Ensi vuonna kun ollaan terveenä, niin kaikki saa joulupostin postin välityksellä.
Huikoo, muttei tee mieli syödä mitään. Kai se on mentävä syömään kuitenkin jotain, niin jaksetaan iltaan saakka.
GALLUPPIA: Milloin teette joulusiivouksen? Milloin laitatte kuusen? Oikea vai muovi? Mie haluisin yllättää miehen että meillä olis kaikki joulujutut valmiina, kun huomenna tulee kotiin. Meille tulee kodin ahtaudesta riippuen muovikuusi, niin sen voisi jo laittaakin. (kunhan ostan ensin) Oikea kuusi muuten, mutta koira saa sen varisemaan hännänhuiskeella. Eikä me jouluna juuri tässä kotona ollakaan. Ei vaan taida olla voimia..
Tuulia
Toimitin maalistytön aamulla tarhaan ja menin etsimään leikkipuistoa pikkuveitikan kanssa tuosta lähitienoilta, mulle oli kyllä kerrottu suuntimat, missä se on, mutta nyt toimeennuin sitten etsimään sen. Juttelin siellä erään työntekijän kanssa tovin, ja sain vähän osviittaa, minkälaista toimintaa siellä on. Ensi vuonna ruvetaan sitten käymään siellä tapaamassa lapsia ja mammoja.
Eilen joulujuhla meni hienosti, on ne suloisia tuommoiset pikku veitikat, kun niitä koko parvi pyyhältää esiintymään.
Ensi viikolla varmaankin siivoillaan alkuviikosta ja loppuviikolla ruvetaan hankkimaan ruokia.
Tästä lähdenkin isoa siskoa vastaan junalta, hauskaa viikonloppua!
korvapuustit
kotona ollaan pinoa avaamassa. Voitteko kuvitella, että meillä on nyt mahatauti. Mimmi alkoi oksentamaan puolen yön maissa ja Moona kuudelta aamulla. Itselläni on maha sekaisin, mutta en ole oksentanut.
Kävin Mimmin kanssa pe töissä ja siellä sitten varoittelivat mahataudista. No, meillä ei sitä vastustuskykyä ole lainkaan, niin saatiin se sitten heti kättelyssä.
Sekä Mimmi on eilisestä valittanut korvaansa ja nyt se on nostanut lämmönkin, joten lääkääriin. Samalla katsotaan miun omatkin korvat, ei ole meinaan nekään kunnossa.
Koputan puuta, että tämä menisi enemminkin ripulina ohi, tytötkään ei ole oksentanut nyt kohta pariin tuntiin. Näkkärikin maistui.
Paljon tuli kuitenkin pyykkiä, joten ei auta muu kuin mennä pyykkäämään.
Toivottavasti kaikilla muilla teillä on iloisia juttuja, meiltä kun ei niitä nyt ole viime päivinä tullut.
Terkuin itku herkkä, väsynyt äiti
Tuulia