>>>SYYSsissit alkuviikkoon<<<
Kommentit (34)
Taas alkaa uusi viikko. Tällä viikolla pitääkin kiirettä. On tarhan joulujuhlaa ja koulun pikkujoulua ym. ym. En sittten eilen saanut mitään joululahjoja vielä ostettua...katselin vaan ja tein listaa päähäni muistiin. Meillä on suvussa niin paljon lapsia ja mitään turhaa roinaa en halua ostaa...Nykyajan lapsilla tuntuu olevan ihan liikaa tavaraa ja leluja jo entuudestaan...sitten kun joku tavara hajoaa tai vanhenee niin armotta roskiin heitetään. Me ollaan yritetty miehen kanssa välttää turhan krääsän ja roinan ostamista lapsille...päinvastoin yritämme opettaa muksuille, että aina ei saa uutta jos jokin hajoaa. Tietysti meiän 6 henkinen perhe kuluttaa paljon, mutta esim. vaatteita ostan todella paljon kirppikseltä koska sieltä löytyy tosi paljon hyvää tavaraa kohtuu hintaan.
No tulihan taas marmatusta. Ei ollut tarkotus...aina sitä vaan jouluna tulee katseltua ihmisten kamalaa hamstrausta. Ihan kun maailmanloppu ois tulossa kun kaikkea pitää olla ja PALJON!
Risella ja Sonja 23.9
Tässäpä nuo edelliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=11878541&p=2&tmode…
Mites tämä viikko lähtee käyntiin, itse kullakin? Jouluostoksia ja siivouksia kenties?
Kyllä on ainakin meillä niin vaiheessa, niin ostokset kuin siivouksetkin! Tosin en tee tänä vuonna perinteisiä joulusiivouksia, keittiönkaappeineen ym. Vasta kuitenkin ristiäisiä varten tehtiin perusteelliset puunaukset (mm. seinät pesin). Joululahjoja ostelen kunhan äippärahat tulevat ensi viikolla. Rahatilanne on kyllä mikä on (näin opiskelijaperheessä), mutta kunhan lapset saavat mieluisat lahjat!
Vm - Eetuhan aikainen kääntyilijä on, VautsiVau :) Mennillä ei ole vielä kovasti yritystä sellaisiin, kyljeltään menee oitis mahalleen, mutta ei itse yritä siihen kyljelleen menemistä..
Rakkausvauvalla oli kuvia heposteluista! Ja oli muuten kauniita hepoja :)
Colis - Anoppi saman katon alle vai ;D Mites Lukan päivät rullaa nykyään, yöt jatkuneet hyvin?
Jeps, arki taas kuvioihin. Esikoisellakin pitkästä aikaa eskaripäivä. Mies taas päivystää tänään ambulanssissa. Menni nukkuu ulkona ja äiti nauttii glögiä :D
Dumle ja Menni 29.9 - 2,5kk
Siksi mullekkin on vaikeaa keksiä joululahjoja, kun yritän olla ostamatta tarpeettomia lahjoja. Eikä niiden saaminen omillekkaan lapsille ole kivaa.. Onkin ollut tapana että kerromme tarpeellisista toivomuksista isovanhemmille ja kummeille, mm. esikoiselle on toivottu uudet täkki+tyyny, petivaatteita ja joitakin pelejä. Meiltä saa uuden pulkan, kun edellinen varastettiin!
Mennille olemme esittäneet toivomuksen - ettei mitään :) Kun ei tarvitse yksinketaisesti. Tiedän että anoppi ja appi ovat hankkineet lampaantaljan ja se riittää.
Kaksi kertaa kirjoitin turinoita ja kaikki lähti taivaan tuuliin.. Tylsää.
No Onnea Dumle! Ja ihana nimi Outs@n tytölle. Hilla on niin maanläheinen kaunis nimi.
Kewa, koska sanoitkaan että se koiraalle koti ohjelma tulee tvstä, jossa on teidänkin koira?
Olisi ihana muuttaa.. Tykkään muuttamisesta ja uusen kodin ja vanhan kodin järjestelyistä yms. Mutta eipä se taida olla nyt järkevää ja mahdollista. Mutta aina haaveilla saa. 8)
Meidän etelänloma reissu lähestyy kovaa vauhtia. Pitäisi alkaa pakkaamaan että mitä kaikkea kolme lasta ja me tarvitaan mukaan.
Onko nyt kaikki Sissit saaneet nimen? Eikä tainnut tulla kahta samannimistä..
Niin ja vielä ikuisuuskysymys painosta.. Oletteko jo alkupainossa/tavoitepainoissa? Itse olen pari kiloa hoikempi kun ennen mutta vartalo ei vielä todellakaan omansa.. Kaikki ajallaan!! 8)
No mutta nyt lapset käy villiksi. Palataan taas!!
Fiia ja poitsu 081007
Hei vain!
mekin ollaan nyt kotona. Mummola-reissu meni hyvin. Pysähdyimme vain kerran matkalla ja pieni mies nukkui suurimman osan matkasta. Meidän tytöt on häkellyttävän hýviä reissaajia. Kitinöitä yms tosi vähän. Keskimmäinen on kamalan yskäinen, mutta silti lähdettiin ja ei onneksi pahemmaksi tullut reissunpäällä. Vettä satoi lähes koko ajan tylsää! Kaikki lumet on sulaneet pois. Tylsää.
Dumlelle onnea! Nyt olette sitten salakihloissa! Vilkuttelin sinulle kun ajettiin Jyväskylän ohi. Etkös siellä asusta? Miten ihmeellä Kuokkalan sillan kupeessa olevan tornitalon katolla pysyy joulukuusi pystyssä? Voi joskus vähän tuulla siinä kohtaa.
Kirahviina. Voi kamalaa! Noiden jälkeen menee tosi kauan toipuessa. Siis vanhemmilla. Onneksi ei mitään isompaa sattuntu.
Rakkausvauva, ihania heppakuvia. Näytti olevan onnellisia tyttöjä heppojen selässä. Se on niin ihanaa kun lapset on iloisia.
Outsa, Hilla on aivan ihana nimi. Kenenkäs lapsi oli Hilja? Hilla, Hilja ja Hilkka ovat minun ehdottomia suosikkejani.
Jouluvalmisteluista, vai joulusiivous pitäsi aloittaa. Kamalan tylsältä kuulostaa. Lahjat on minulla lähes hankittu. Kummipoika saa elokuviin lahjakortin jouluksi ja synttäriksi pipon. Pari lahjaa vielä puuttuu ja myös tililtä rahat lahjojen ostoon. ;) Me pidämme tänä vuonna niukkaa linjaa lahjoissa. Tytöt saavat kuitenkin paljon kaikenlaista kummeilta ja isovanhemmilta. Itse suosin pehmeitä paketteja. Olisi kiva jos olisi aikaa itse värkätä jotain, mutta ei taida olla. Viime vuonna tyttöjen kanssa teimme kummeille kangaskassit joihin painoimme koristekuviot. Tänä vuonna kummit eivät sitten saakaan lahjoja... Joulukortit on kuitenkin tehty itse. Nyt taidan mennä kortin kirjoitukseen.
Olikos ensi lauantaina Kewan perhe telkussa?
Mukavaa päivää kaikille.
terv peikkoäet ja APJ 1.10.07
LÄhinnä paniikki joulun lähestymisestä. Puolet lahjoista puuttuu enkä juuri ole mitään tehnyt joulun eteen. Pikkuhiljaa pitäis alkaa siivouksia tekemään. Ruuat tämä laiska äiti ostaa kaupasta.
Lahjoista sen verran että tykkään antaa lahjoja mutta nyt tuntuu että kaikilla on kaikkea mahdollista krääsää enemmän tai vähemmän niin yritän suosia sellaisia lahjuksia jotka ovat todella tarpeen tai sitten syötäviä lahjoja.
jaa nyt heräs pikkupimu, tarvii mennä ruokkimaan nälkäinen.
minttupipsa ja peppi 130907
Mukavaa maanantaita kaikille. Tyttö nukkui viime yönä reilun 6 tuntia putkeen ja äiti siis tosi pirteä;) Aika on mennyt tosi vauhdilla ja kirjoittaminen on jäänyt, Piiu taisikin jo ihmetellä;) Meillä oli ristiäiset toissa viikolla ja tytön nimeksi tuli Iisa Helena. Isovelikin osaa jo siskoa kutsua oikealla nimellä vaikka aluksi ihmettelikin, kun emme hänelle voineet kertoa ennen ristiäisiä, jotta saimme nimen pysymään salassa. Ristiäiset sujui tosi hyvin ja Iisakin jaksoi hienosti kiertää sylistä syliin.
Ristiäisten jälkeen sitten vaihdoin vaaleanpunaiset joulun punaiseen. Olen tosi jouluihminen, mutta jotenkin en osannut vielä ajatella joulua ennenkuin ristiäiset oli saatu pidettyä. Nyt sitten on ripusteltu ulos ja sisään valoja ja laitettu kynttilöitä ym.
Typykkä oli tainnut perheineen osua samaan aikaan Aulangolle kuin meidän miesväkikin eli mies oli isomman lapsen kanssa Aulangolla uimassa itsenäisyyspäivänä. Tykkäävät siellä kovasti pulikoida kun vedet on niin lämpimiä.
Rakkausvauvalla oli ihania heppakuvia. Kovasti toivottelen sulle nukkumatin vierailua aina iltaisin. Kyllä se nukkuminen vaan vaikuttaa tosi paljon mielialaan, ainakin itse huomaan kun olen hyvin nukkunut, niin olen aivan toinen ihminen.
Dumlelle lämpimät onnittelut kihlauksesta!
Fiia kyseli painosta, mä olen suunnilleen lähtöpainossa, mutta kun lähtiessä oli jo ylimääräistä ensimmäisen jäljiltä, niin kovasti ei ole hurraamista. Mulla on myös nyt imettäessä koko ajan ihan hirveä nälkä ja tuntuu, että tulee syötyä ihan hurjia määriä eikä todellakaan aina ihan terveellisesti. Varsinkin suklaanhimo on uskomaton. Josko sitä sitten joulun jälkeen ottaisi itseä niskasta kiinni.
Joululahjoista suurin osa on jo hankittu, tänä jouluna kylläkin keskityttiin vain lastenlahjoihin eli seitsemän kummilasta ja omat lapset ja sen lisäksi isovanhemmille päätettiin tänä jouluna ostaa " vuohet" eli hyväntekeväisyyteen, kun tuntuu, että heilläkin jo kaikkea löytyy.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille,
Unikko ja Iisa
täällä poika roikkuu olkapäällää, taas kitina päivä... on ottanut tapaksi nukkua päivisin vaan 30 min pätkiä, ei pääse oikein ulos enää, huhhh!
dumlelle onnittelut!
rakkausvauvalla ihanat kuvat!
kirahviinalle tsemppia, vauvat ovat oikeasti aika kestäviä:)
fiia-lle vastan: koiralle koti ohjelma alkaa torstaina13.12 tv2-lla, mutta meidän ida koira näkyy ehkä ensi vuodella vasta...
meillä syödään jo kiinteitä, mutta eipä ole vaikutusta yö-eikä päiväuniin. tuntuu kuitenkin että ilmavaivat melkein pois ja ihana kun ei ole enää jokaisessa vaipassa kakkaa, muuten ei ole mitään vaikuttusta huomannut. puklut ovat nykyään värilliset, että likapyykkiä riittä!
juostava pelastamaan esikoinen,
kewa ja poika 20.09
on tippunut kovasti, laihuuden puolelle täällä mennään, ei uskois itsekin että kaksi lasta synnyttänyt. ja ruokaa uppoa mielettömästi, kai se imetys vie...
Minulla on vielä 2 kg lähtöpainoon...siis siihen kun aloin Sonjaa odottamaan, mutta teen pitkiä kävelylenkkejä päivisin ja eilen aloitin taas kuntopyöräilyn joten eiköhän nuo kilot tuosta karise.
Minäkin aloitan pian perunamaistiaiset Sonjan kanssa. Yöuniin en kaipaa pituutta lisää koska vauva nukkuu noin 21.30-7.00 kahdella syötöllä, mutta peruna ja hedelmäsoseet auttavat vatsan toiminnassa. Neitillä tuntuu olevan tuo kakka aina niin ison työn takana kun kaksi päivää ennen sitä on aina tosi itkunen ja mahavaivainen.
Nyt pitää lopettaa...
johan tuli taustailtua aivan liian pitkään, mutta sen verran haipakkaa on olluna, etä juuri koneella en ole ehtinyt käydä kuin pikaisesti kuulumiset lukemassa ja muisti pätkii pahasti niidenkin osalta, sori.
Jäi kuitenkin mieleen, että Dumlea oli kosittu! Hieno juttu, lämpimät onnittelut :)!!! nyt sitten hääpäivää mietimään ja niiden teemaa ja värimaailmaa rakentelemaan, mikäli siis sen tyyppiset häät sitten joskus tulossa...? Uskon, että aivan yhtä kaunista on kädenjälki myös häissä kuin ristiäisissäkin.
Ja Outsa oli sitten pistänyt jo meidän kaikkien ihaileman viehkeän nimen, Hillan, nuorimman neitokaisen nimeksi. Nappi valinta! Kuten tuo Unikon Iisankin nimi, kuten tässä jo tuli joku aika paikan päällä todettuakin :). Upeita nimiä kaikilla, Tomas, Emmi-Juulia jne.
Keskiviikon tapaamiseen en valitettavasti pääse, mutta pitäkää te muut taas pitkä ja mukava " lounas-hetki" . Olen hengessä mukana ja sitten seuraavalla kerralla toivottavasti taas onnistun pääsemään mukaan Olivian kanssa.
Joudun nyt poistumaan koneelta, mutta palailen myöhemmin kertomaan kuulumiset.
Heippa ja hyvää yötä mammat ja sissit!
haikarapolska ja olivia 270807
HUH! Herra oli sitten todella pahalla päällä. Johtui kai siitä rokotteesta jonka sai tänään neuvolassa. Ei ole sitten " pitkän" ikänsä aikana itkenyt edes yhteensä niin paljon kuin hetki sitten ennen nukkumaan menoa. En meinannut tissiltä uskaltaa pois nostaa, ettei aloita taas huutamista.
Eli 3kk kuulumisia: 6110g 61cm pipo 41.3
Kaikki ihan ok. Tosin Eetun silmä on vielä huonona, enkä ole sen kanssa sitten mennyt lekuriin, kun olen odottanut tuota neuvolaa, että mitä siellä sitten sanotaan. Huomenna ehkä saadaan resepti tippoihin jollei lekuri halua hkökohtaisesti nähdä... Pituuskäyrä lähti laskuun kuin lehmänhäntä. Johtuu kuulemma Eetun pitkästä syntymäpituudesta (53cm) Piikki annettiin ja herra sitten vain naureskeli. Ei itkun tirausta tirauttanut piikin takia. Ainoastaan pituutta otettaessa tuumasi, ettei tarttisi niin kauheesti venuttaa ja sitten sen jälkeen heitti äitin paidalle kepillisen, ja koko rakko tyhjeni kerta heitolla. Oli sitten pikkusen terkkarilla hauskaa... :D No, taisi mullakin ne suupielet nousta :D
Huomenna helpottaa!!! Sain äitini puhuttua ympäri ja hän tulee meille huomena asustelemaan hetkeksi aikaa, niin minäkin pääsen sitten paremmin seuraamaan netti elämää :)
Mutta nyt pitää mennä nukkumaan, että ehtii taas pikkusen nukkua ennen kellon soittoa.
Öitä!
Terkut Turuuust.
Mulla meinasi eilen pimahtaa pää väsymyksestä.Liekö johtuu vaavin jatkuvasta reissaamisesta mutta ei nukkunu kotona su-ma yönä kuin parit tosi pikku tirsat ja sitten meillä oli aamulla puol 8 lähtö tänne.Autossa nukuttelin ja nukku miniunet,Piti pysähtyy Länsikeskukseen jossa pyörin kaupoilla eikä nukkunu,tultiin tänne hotelli huoneeseen ja vaikka mitä tein ei nukkunu ja iitse olin jo TOD.väsynyt ei muuta kun vaatteet niskaan ja tonne sateeseen kävelee eikä auttanut ku nukahti max viideksi minuutiksi,takas huoneeseen ja hyssyttelyä (ja kiroilua)ja lopuksi itkua jolloin soitin miehelleni että nyt mä en vaan enään jaksa,olisi tehny mieli hävitä maailmasta ja vauvaa päin en edes katsonut.Onneksi kello oli jo viisi joten mies sai tehdä työpäivänsä ja tuli sitten.Minä kävin suihkussa ja vaikka olin itkuinen ja silmät väsymylsestä kuin 2 sian p#¤%%llua niin laitoin vähän meikkiä ja menin alakertaan syömään ison pihvin ja ison lasin viiniä!Kun tulin takas oli mies saanu babyn nukahtamaan,onneksi.
Viime yö meni ihan ok.Nyt vielä täällä huoneessa roikun ja kerään voimia lähteä ulos ja joululahjaostoksille joita mun piti täällä tehdä.Ehkä jätän ostokset nyt suosiolla väliin ja menen vain vähän kävelylle...
Eihän tästä nyt mitään tule mun väsymyksestä.Lääkkeet auttaa nukahtamaan mutta sitten loppuyö meneekin plörinäksi.Enkä voi lääkkeitä ottaa jos oon ilman miestä kotona.Onneksi olin nyt täällä kun tuli eilen toi totaallinen uupuminen,enkä yksin kotona.Täytyy jatkaa myöhemmin kun tuo pieni ei ollenkaan viihdy..
Katsotaan kauanko tyttö vielä parvekkeella jaksaa nukkua (takana jo 2,5 tunnin unet). Minun olisi pitänyt tehdä viitekehys seminaarin esittelykalvoja mutta täällä sitä vaan notkutaan netissä, laitoin myyntiin ison kasan tytön 60-62 senttistä vaatetta ja muuta roinaa. Meillä oli esimerkiksi ihan suotta sellainen toppahaalari-pussi, kun käytössä on kuitenkin tuo Eisbärchenin pussi. Roinat hiiteen, jos edessä on keväällä muuttokin niin turhaan en aio näitä täältä mihinkään hiisata- on sitä isoakin tuolla odottamassa niin paljon että jos ne edes saisi sitten muutettua..
Peikköäet kyseli että kenellä on Hilja ja meillähän tuon niminen tyttö siis kasvaa. En minäkään olen bongannut yhtään saman nimistä sissiä vielä, mutten kovasti ole kyllä ehtinyt keskittyä tähän listailuun.
Tyttö nukkuu edelleen tosi kivasti, tsemppiä niille joiden vauvat eivät nuku. Rintatulehdus on menneen talven lumia mutta huomaa kyllä että se hiukan verotti kyllä jaksamista.
Nyt on mies kuumeessa ja esikoisenkin silmät näyttivät aamulla hiukan punaisilta eli taisivat saada kylmää siellä kylpyläreissulla kuitenkin. Hauska sattuma että Unikon mies ja lapsi olivat Aulagolla samaan aikaan, meillä vesipedot uivat itsenäisyyspäivänä about 17-19.30 maissa ja perjantaina 9.30-11.30 aikana. Lienevätkö sitten ihan samaan aikaan polskineet siellä..
Eipä täällä mitään uutta, kiinteitä en ole edes ajatellut aloittaa kun tyttö nukkuu kuitenkin keskimäärin 20.30-4.00 välin heräämättä. Joululahjoja on hankkimatta muutama ja kortteja " heräsin" kirjoittamaa eilen illalla. Älysin vasta että nehän pitää olla postissa jo perjantaina. Tänään tulee Hennesin paketti postin mukana, jossa on tytöille taas vaatetta, miten noita pieniä ihanuuksia onkin kiva ostella :)
Outletissä oli muuten tosi edullisia vaatteita, vink vink jos jollain jotain tarvetta on.
Nyt sen koulutehtävän kimppuun jotta tänäänkin sitä tulisi edes pari kalvoa tehdyksi.
Terkkuja sumuisesta Espoosta kaikille
t: Typykkä ja Hilja-neiti 2909
Aika metkaa muuten että meidän tyttö on paljon isompi kuin moni muu on ollut 3 kk neuvolassa. Kasvutahti on hurjempi kuin esikoisella, parissa kuukaudessa lähes 10 senttiä ja painoa reilut pari kiloa. Saas nähdä miten ensi viikolla on mitat kasvaneet, missähän vaiheessa tämä oikein tasaantuu tällä kerralla? " Uhkailivat" jo kilpirauhastesteillä jos ei mitta ala pysyä ihmisten lukemissa- kääk!
Se on kyllä todella puuduttavaa kun vauva vaan itkee, eikä nuku...mutta koita sen kaiken pimeyden keskellä nähdä valoisana puolena se, että vauva kasvaa koko ajan eikä se vauva-aika lopultakaan kestä kuin muutaman onnettoman kuukauden. Joulun jälkeen saadaan alkaa ootteleen kevättä ja ihanaa kesää ja silloin meiän vauvat on jo ryömiviä ja konttaavia naperoita! Tiedän, ettei paljon lohduta, mutta itse yritän aina muistaa sen kun vauva itkee paljon eikä rauhoitu, että vauva ei tahallaan ole tottelematon. Vauva ei halua kiusata ja valvottaa äitiä itkullaan vaan koittaa vaan saada oman olonsa hyväksi ja itkee kun ei osaa sanoin kertoa mikä on hätänä. Kyllä se siitä helpottaa. Sinulla on hyvä mies apuna ja otat omaa aikaa silloin kun siltä tuntuu ja vaan pystyt...isä vauvan kanssa välillä ja sinä ihan OMIA juttuja tekemään kuten esim. se raitis ilma ulkona tai sitten vaikka kampaamolle tai shoppaileen...minua se piristää kummasti. Tsempit.
Sonja nukkua tuhisee vaunuissa. Tahtojen taistelu oli meilläkin eilen illalla. Neiti on ottanut tavaksi iltamaitonsa jälkeen aloittaa konsertin. Konsertti loppuu kun minä jaksan kävellä ja hyssyttää häntä kapalossa, mutta auta armias jos hetkeksi pysähdyn tai istun...huuto on sen kaltainen, että siirtäisi vuoretkin. Eilen en sitten vaan jaksanut kävellä ympäri huushollia ja onneksi se pikkuinen sitten lopulta nukahtikin tyytyväisenä ja nukkui 6 tuntia putkeen..söi ja nukkui vielä 3 tuntia. Ruhtinaalliset yöunet taas monen valvotun yön jälkeen!
Risella ja Sonja 23.9
Olimme tänää saamassa toisen rota-rokotteen. Nokialla, meidän naapurikunnassa, on ´saastuneen veden myötä löydetty myös rota-ripulia. Tuntuu hyvältä että poika sai nyt rokotteen sitä vastaan. Jos nuo taudit lähtee leviämään tuolta Nokialta niin kohta on koko Pirkanmaa rota- tai noro-ripulissa. Olisi ihan kiva jos eivät tarttuisi vauvaan.
Meidän ukko kasvaa miehekkäästi. Ikää 2,5 kk ja painoi 6685g ja pituus 63 cm. Pipo taisi olla 40 cm. En muista. Isänsä poika kasvun suhteen. Poika on nyt onneksi nukkunut ihan mukavasti. Parina yönä on herännyt heiluttelemaan käsiä ja jalkoja muutamaksi ajaksi. Koska ei itke minä yritän nukkua ja jätän pojan kohkaamaan yksikseen. Harmi ettei hän syö tuttia kädet on ihottumaisen, koska menevät jatkuvasti suuhun.
Kewa sanoi ettei kiinteiden aloittaminen ole lisännyt yöunien pituutta. Sama kokemus on minulla tyttöjen ajalta. Keskimmäisen loistavat yöunet loppuivat kiinteiden aloituksen aikoihin. Ja vieläkin kieppuu öisin vaikka on jo melkein neljä. Risella (?) taas puhui perunan auttavan vatsan toiminnassa, siitäkin on myös päinvastainen kokemus. Sama keskimmäinen sai kunnolliset paukkuvaivat perunasta. Lienee jokaisella omanlaisensa vatsantoiminta ihan pienesta pitäen.
Vm, hyvä että saat äitisi teille. On hirmuisen raskasta laukata eri paikkoihin hoitamaan häntä. Nyt saat hänelle samalla ruuan pöytään kuin itsellekin. Tosin äiti samassa huushollissa on tietysti oma asia sinänsä.
Rakkausvauvalle jaksuja myös. Toivottavasti saat tänään levättyä.
Nyt tarviin ruokaa. Minulla on painoa ylimääräistä kymmenisen kiloa. Ärsyttävää. Tosin maitoiset rinnat painaa ainakin kilon kappale. Daisarit ja ne rauhasta muistuttaa... No, toivottavasti joulun jälkeen alkaa uusi elämä ja uudet kilolukemat vaakassa.
rakkausvauvalle voimia! ei meidänkään vauva nukkuu...mikä kyllä niitä vaivaa???
ukko ei myöskään suostu enää olemaan vaunuissa! tänän oli pakko käydä apteekkissa ja vauva huusi pää punaisena 40minuuttia!!! mikä ihme se kyllä on???
kiinteät eivät ole auttanut, mutta jatkan silti. mikä se sitten auttais, voi miten haluais nukkua yöllä pidempään kun 2-3h kerrallaan. huhhhhhh, puhki olen taas.
säikähtin vielä kunnolla kun ukko oli kääntynyt mahalle. vakio- paikka ollut siis olkkarin pöydällä tähän asti, mutta olipa paha yllätys kun löysin hänet pöydän reunalta!!! esikoinen kääntyili jo 2kk iässä, ukko on 2 viikkoa jäljessä:(
miten teidän vauvan kynnet kasvaa? minä joutuun leikkamaan joka kolmas päivää! hurja kasvuvauhti siis, sakset saa olla koko ajan käsissä.
tulen hulluksi täällä sisällä, mutta mitäs teet kun ulos ei pääse...
kewa ja ukko 20.09
Voimia kewalle ja rakkausvauvalle!! Se on kyllä raskasta kun vauva ei nuku... Ei meilläkään yöllä kovin pitkiä pätkiä kerralla nukuta, 3 tuntia maks..
Olikos kukaan huomenna menossa Jumboon? Eikö se tapaaminen huomenna ollut tarkoitus järjestää? Vai onko kaikilla sen verran kiireitä ettei kerkeä?
Laitanpa yhden kuvan Hillasta :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1330063.jpg
Mut pitää mennä. Vointeja kaikille!!
outs@ ja Hilla 4.10.
Outsa, veikkaatko Hillalle ruskeita silmiä? Voi kun söpö neiti!
Kewa, tsemppiä sinnekin! Meidänkin neiti kääntyi viikonloppuna eka kertaa selältä vatsalleen. Tänään kovasti reenas, mutta ei ihan onnistunut. Mutta nyt saa sitten olla varovaisempi, ei sohvalle yksinään jätetä.
Täälläkin oona-neiti nukkuu öisin vajaan 2 tunnin pätkiä, herää kai ilmavaivoihin ja kaipaa tissiä tutiksi, ei siis mun mielestä ollenkaan nälkäänsä heräile, koska aamulla ei tissiä sitten tarvikaan juur. Mutta onneksi nämä päiväunet ovat nyt taas pitkästä aikaa parantuneet. Ulkoilen lasten kanssa aamupäivisin ja iltapäivisn ja neiti nukkuu vaunuissa mukana. ja jatkaa jopa kotona hetken.
Päätin muuten investoida muutamaan uuteen imetyspaitaan, kun näitä vaan käytän ja mulla on vaan 2 pitkähihaista. Boobit ajattelin ostaa samantien, vaikka ovatkin sikakalliita. Osaatteko suositella, jos vaikka jossain nettikaupassa olis ale? olen kyllä googlettanutkin, eli ajatuksia on. Niistä pääsee onneksi hyvin eroon huuto.netissä.
Hassua tosiaan typykkä, että sinä jo myyt 62-senttisiä. meillä ne ovat vielä hyvässä käytössä, vaikka neiti monta viikkoa vanhempi Hiljaa! Huomenna neuvola, eli silloin saamme 3 kk-mitat.
Hmmm. Jos siirtyis parsimishommiin... Ihanaa kun neiti nukkuu!!!! Jee!!! Tsemppiä myös rakkausvauvalle!!!!
apinaemo ja oona 0709
Missä haikarapolska, kewa, unikko...????
Vm78.. Meidän remppa edistyy ja saadaan valmista ennen joulua. Käytiin tilaamassa kaapit eteiseen ja saadaan ne perjantaina. Sitä ennen olisi vielä maalausta.. Seuraava projeksti tosiaan on sitten uudet avorappuset.. Plääh! Tätä se on kun vanhaa taloa laittaa.. =) Vaan parempi kun ei ota stressiä..
Outsan typy oli saanut kauniin nimen.. =)
Kirahviinalla riittänyt vauhtia ja vaarallisia tilanteita, hui!
Viikonloppu meni tosiaan tohinalla. Vieraita tuli ja meni. Vieteltiin vanhimman tytön synttäreitä.
Miko menettää hermojaan lattialla, jäi siis kirjoittelu lyhyeen. Yritän palailla paremmalla ajalla.
Piiu ja Miko 23.8