KEVYESTI KESÄÄN VKO3 Löpinät
Miinustahan tuo onneks oli =) Vaikka suklaata tulikin syötyä muutamana päivänä ja eilinen meni kyläillessä. Mutta onneks olen ollu kilttityttö muuten ;)
Nyt alkaa jo hieman jännittää kun parin tunnin päästä lähden sinne lääkärille ja selviää mahdollisesti sitten tämä ruokavaliokin paremmin!! Nyt on ainakin sellanen olo että ihan hyvin pärjään ilman mitään herkkuja, se olo vaan voi hävitä hyvin äkkiä!!
Mutta joka tapauksessa ens viikolle olis tavote saaha taas vähän " isompi" tulos ;P
Kommentit (24)
olin viikonloppuna reissussa, enkä siellä pystynyt ollenkaan olla kuurilla, tai edes syömään terveellisesti. tai olishan pystynyt mutta kun muutkin söi niin ei itsekuri riittänyt. nyt sitten on alkuviikko mennyt ihan plörinäks. aattelin minäkin koittaa tuota herkutonta kokonaan, näköjään jos alan herkkuja syödä niin se lipsahtaa. sisko just soitti, on laihuttanu 20 kiloa, tuli itelle niin semmonen olo et miksen mä pysty. pakkok ottaa ihteä niskasta kiinni. eli tällä viikolla en laita tuloksia, saa nähä mitä näyttää ens viikolla.
mutta stemppiä kaikille!
viime viikosta paino oli tippunut 400 grammaa. Olin aika yllättynyt, koska olin muutaman kerran sortunut herkutteluihin tällä viikolla.
Taas sai motivaatiota jatkaa.
..näköjään melko samoissa Korvapuustin kanssa ja samoin pudotuskin tähän mennessä, onnea meille ja kaikille muillekin onnistujille. Itsellä oli huoli pudotuksesta, kun pikkutyttömme (eilen 3 kk) sai nimen viime sunnuntaina ja ristiäisiin olin tietysti varannut kaikenlaista herkkua kahvipöytään. Pudotusta oli kuitenkin 900 g menneellä viikolla, josta olin eri tyytyväinen. Lukemat lisäsinkin jo keskiviikkona. Ristiäispäivä meni ilman pisteiden laskua, mutta olinkin 4 pistettä päivästä aina jemmannut kyseistä päivää varten. Imetyspisteillä jemmaaminen onkin melko helppoa, kun on mistä jättää. Sitten kun taas arki alkoi maanantaina, alkoi arki myös pisteissä, toki söin vielä rääppiäisherkkuja, mutta pisteiden puitteissa. Yllättäen taas saatiin suklaata tuliaisina ko. juhlapäivänä, juuri kun on edellisistä päästy, melkein.. Mutta ei tee kyllä hirveästi mielikään, tuli joulun aikoihin syötyä ilm. sen verran ja muutenkin kai se makean himo pikkuhiljaa hiipuu, kun kohtuudella syö. Tosin ilman herkkuja en ole, Da Capo, tumma suklaa antaa aika hyvän nautinnon hitaasti syötynä =) Ensi viikolla taas tiistaina puntariin. Viikonloppuja!!
Mä olen jo nyt kyllästynyt kirjaamaan syömiset ylös. Motivaatio on muuten kohdallaan eli en ole herkutellut, mutta kun ruisleipääkin voi helposti syödä liikaa, jos ei kirjaa niitä ylös.
Paino on taas tippunut, mikä on kyllä ihme kun en ole tosiaan niin tarkkaan niitä pisteitä laskenut. Mietinkin tässä, että mennäkö Painonvartijoihin vielä vai ei. Mutta kyllä taidan jatkaa siellä käymistä, tosin tämä viikko jäi välistä mummolareissun takia ja ensi viikollakin ollaan reissussa. Ensi viikko tuleekin olemaan tiukka paikka kun syömiset on varmaan mitä on reissun päällä, kun en viittis ravintolassa kauheasti mitä miettiä mikä on terveellisintä...
Mutta eiköhän tämä tästä taas...
oikea tuskien viikko..heti jos kotoa löytyy herkkuja niin taatusti niihin sorrun ja muutaman kerran on tullut ruoankin kanssa sorruttua vanhoihin tottumuksiin. Että ottaa päähän! mutta ei tässä vielä ole epätoivo iskenyt,lenkillä on tullut käytyä ja onhan tuo syöminen kaikesta huolimatta vähentynyt reilusti :) täytyy nyt vaa pitää suklaat ja karkit kaupassa niin kauan että opin syömään niitä kohtuudella.
Tiistaina oli siis tippunut vain 200g ja kyllä oli pettynyt olo, tätä painoa kun on sen verran reilusti että näin alkuviikkoina olisi varaa lähteä enemmänkin. No toivottavasti ensi tiistaina olisi taas vähän parempi " tulos" .
Nyt täytyy taas rientää mutta palailen viimeistään tiistaina kertomaan tuloksia (jotka toivottavasti ovat parempia kuin viimeksi:)!
Mina myos taalla aktivoidun kirjoitamaan. Olimme eilen miehen kanssa syomassa ja olin paattanyt etta saan syoda mita vaan, ja voi mika virhe. siis iso virhe. Kuten jotkut varmaan muistavat olen non-hiilihydraatti dietilla ollut viimeiset 2 viikkoa ja ensi viikosta alkaen olisi lupa lisata hiilihydraatteja ruokavalioon pikkuhiljaa, jos paino ei ala nousemaan.
Eilen sitten ravintolassa otin alkupalaksi meloonia ja parman kinkkua (sallittu ilma meloonia, soin kuitenkin koko annoksen, ei ollut kovin suuri)
Main course:na lautasellani oli broilerin rinta, grillattu (erittain sallittu), kauden kasvisten kanssa (edelleen pysyin diettini raameissa, jeee), ja rosmariini perunoiden kanssa. (perunat ovat kiellettyja). Ennen alkupalaa napostelin muutaman oliivin. Jalkiruoaksi valitsin lemone cheesecaken, ja likooria. Muu alkoholi paivallisen aikana oli 2 lasillista Rose viinia. (Alkoholi on erittain kiellettya)
Ruoan jalkeen oli oli ihana, kyllainen, mutta kaukana " ahkysta" jos tiedatte mita tarkoitan. Paasimme kotiin ja olin menossa nukkumaan 3 vesi lasillisen jalkeen, (ajattelin karkoittaa mahdollisen aamun viini paansaryn pois) kun tuntui etta voisin oksentaa. Olo oli todella kamala. En oksentanut mutta vatsa meni taydellisesti sekaisin tuosta ruoasta. Hedelmat ja peruunat ja alkoholi saivat pienen masuni aivan sekaisin, ja pysympahan hetken niista erossa. Hassua kuinka nopeasti keho tottuu johonkin, mita se ei tarvitse, ei ainakaan sellaisena maarana mita olen aikaisemmin syonyt. Vaikka olo on viela hutera, ja ainut mita tekee mieli on jaavesi, tiedan etta sain kokemuksestani uutta potkua diettiini. Nyt tiedan etta tuo maara hiilihydraatteja on keholleni liikaa.
Mutta olen kovin onnellinen etta valitsin kuitenkin lahes diettiini sopivaa ruokaa, ilman suurempia " mita saan syoda" pohdintoja.
Maanantaina on punnitus, jannittaa kuinka siina kay. Olo tuntuu kevyelta.
Mukavaa viikonloppua kaikille.
Hei kanssasisaret,
viime viikon tulos oli mahtava 1.8 kg pudotus. Olen erittain tyytyvainen. Viime viikko oli todella tuskainen, flunssa on tehnyt tuloaan ja sokerihammasta kolotti tuskaisesti. Silti pysyin erossa turhista hiilihydraateista ja vaikka eilen juhlimme tytarpuolen syntymapaivia kakkuineen ja olo oli kevyt. Ja on edelleen. Tasta saa niin paljon potkua. Ihanaa olla alle 80 rajapyykin, ja alku tavoitehan minulla oli tuonne 75kg. Sinne matkaa on enaan -4,6 kg.
Uusi viikko alkaa ja aion olla viela tarkempi syomisteni suhten. Ainoastaan toissa on hankalaa, silla tyonantaja tarjoaa ruoan ja tarjolla ei ole kuin salaatteja tai sandwicheja ja wrapeja. Ja kun yritan vahentaa hiilihydraatteja ei tuo ole helppoa. Salaatti linjalla siis toissa, onneksi valittavana on useita erilaisia taytteita salaattiin. Mutta kaipaan todella keittoja, jotka pitaa " kehon lampimana" . Kotona se on sitten helpompaa.
Kovasti tsemppi potkua kaikille.
Wintteri
Viikon tulos on - 600 g, joka ei ole niin hyvin kuin edellisviikon - 1,8 kg. Mutta hiljaa hyvä tulee. Lauantaina aion tehdä " hallitun sortumisen" popcorneihin. Käydään elokuvissa ja se ei ole mitään ilman poppareita :D Mutta lupaan ottaa vain lasten kokoa popcornit! ;)
Millaisia keittoja sinä teet Winterangel?
päätin siirtää punnituspäivän perjantaille, niin sitten saapi v.lopun olla rauhallisin ja hyvim nielin :) tulen siis raportoimaan pudotuksen pe aamuna.
keitit ne on mullakin suosikkina, tässä yksi parhaista
3 punajuurta raastettuna
1 porkkana raastettuna
1 sipuli
1 tl öljyä
tölkki tomaattimurskaa
5dl kasvislientä
1 tl kanelia
1 tl jeeraa
mustapippuria
keitto lautaselle ja pinnalle 1rkl maustamatonta rasvatonta jugurttia
hauduta juureksia ja sipulia öljyssä 10 min. kunnes hieman pehmenevät.
lisää muut aineet ja keitä miedolla lämmöllä n.20min kunnes juurekset ovat pehmenneet.
ihan sairaan hyvää ja lämmittävää näin talvipäivinä. pisteitä tuossa on 1 koko kattilassa. lisänä voi olla tummaa pastaa tai vaikka rasvaton raejuusto
M
Hienosti porukalla paino tippuu!
Tekeekö teillä mieli käydä joka päivä puntarilla? Mulla tekee ja joudun tosissaan pidättelemään itseäni, etten joka aamu olis tarkistamassa onko jotain lähtenyt.
tsemppiä kaikille uuteen viikkoon.
Hei Enkeli,
ma rakastan kaupan kasviskeittoja varsinkin tomaattikeitosta on tullut jostain kumman syysta mun suosikki. Toihin hyvia on kuppikuumat keitot, syo lusikalla niin menee hitaammin sisalle ja keho ehtii saada kyllaisyyden tunteen. Itse en kayta painonvartioiden pisteita, koska ne ei monen yrityksen aikana sopineet minulle joten olen kayttanyt South Beach Diettia, joka perustuu hiilihydraattejen laskemiseen. Huomasin etta olen koko elamani ajan kayttanyt South Beachia painonhallintaan siis tavallista maalaisjarkea. Tosin South Beach Dietissa alku on ERITTAIN rankka. Mutta jo toisella viikolla helpottaa huomattavasti. Ihan niinkuin kaikissa painonhallinnoissa.
Tsemppia sinulle.
LKoo: taalla sama " ongelma" joka paiva tekisi mieli kayda puntarilla, ja valilla olen siihen sortunutkin, mutta sitten keksin laittaa puntarin pois silmien alta, kaappiin. Nyt kun en nae sita, ei mielitekoakaan ole niin paljon.
Varsinkin nyt kun painoa oli tullut +100g
Eihän se tietty maailmanloppu ole, mutta harmittaa silti.
Viime vklla kyseltiin laihdutusmetodeista. Minä en ole " painonvartijat tyyppiä" ollenkaan, vaan haluan omassa rauhassani tätä hommaa viedä eteenpäin. Työ on niin sosiaalista, että vapaa-ajalla haluan olla " rauhassa" , joten tällainen nettituki sopii paremmin kuin hyvin.
Siis, pyrkimykseni on syödä pienempiä annoksia, salaatteja enemmän, muutenkin terveellisemmin. Suklaa ja karkit ovat minun paheeni. Pullat jne. eivät niinkään tuota päänvaivaa. Liikuntaa lisää runsaasti ja monipuolisesti. Työmatkat (n.7km edestakaisin) kuljen pääsääntöisesti pyörällä. Näillä eväillä aloitan ja katsotaan sitten pitääkö " taktiikkaa" muutaa jossain vaiheessa.
En aio täysin kieltäytyä herkuista, vaan ajattelin sallia itselle " karkkipäivän" / vko eli jokin pieni herkku kerran viikossa.
Täällä on ollut puhetta tuosta palkitsemisesta ja se olisi kyllä tosi hyvä kannustin varmasti. Täytyy miettiä mitä keksisi itsensä palkitsemiseki. Enkä joku uusi vaate tms. Itselleni olen luvannut kun kokonaistavoitteeni saavutan, lähden muutamien tyttökavereiden kanssa oikein hemmotteluviikonlopulle kylpylään - vain naisille :D
Kuulosti hyvältä. Pitää kokeilla joku päivä.
Minulla kans tekee mieli käydä puntarilla joka päivä - ja käynkin itse asiassa... :) Sitä on niin täpinöissään koko ajan, että paljonko on tänään. Pitäis vaan yrittää unohtaa koko kapine viikoksi!
Millä te herkuttelette jos olette karkki- yms. herkkulakossa? Mulla on yksi ylitse muiden, nimittäin viinirypäleet! Niitä saatan vedellä kaksin käsin kun oikein makeannälkä yllättää! En tiedä kuin hyviä ne ovat laihduttajalle, mutta ainakin suklaata parempia :) Äskenkin meni melkoinen kasa.
Ma herkuttelen kuivatuilla karpaloilla karkkien sijaan, tiedan et niissa on paljon sokeria mutta eipa niita tule samaan tapaan syotyakaan kuin nameja ja ovat terveellisia. Ma olen myos ihastunut smootheihin.
Eli tässäpä teille vinkki, jolla voi keventää tavallisen jauhelihakeiton, ja meillä se on ainakin pienen pojan suosikki-ruoka. Perusidea on, että perunan asemasta jauhelihakeittoon laitetaan kesäkurpitsaa.
Tässä ohje:
400g jauhelihaa
200g porkkanaa
100g sipulia
(50g tomaattia mausteeksi)
225g kesäkurpitsaa
vettä, suolaa ja mausteita maun mukaan.
Tämä tulee paljon nopeammin kuin tavallinen keitto, kesäkurpitsa kypsyy nopeasti. Tässä keitossa on vähemmän hiilihydraatteja, siksi käytän sitä. Annoksesta riittää neljälle. Ja oikeasti: 2,5v poika pyytää " äiti tee sitä kurpitsakeittoo..!" :D
Mäkin tykkään herkutella smoothiella. Lisään niihin vielä vehnälesettä, niin tulee täyttävämpiä.
Mulla eilen vähän repsahti. Ostin miehelle fanipaloja ja arvatkaa söinkö ite niitä!! Kävin jo melko pohjalla, mutta vahingosta viisastuneena, meidän taloon ei osteta herkkuja viikolla! Tämän viikon herkuttelupäivä oli sitten eilen.
tuo leijonan keitto-ohje. Täytyypä kokeilla.
muuten jos hirveesti tekee karkkia mieli niin 1 tikkari yleensä riittää ja ei oe kamalan sokerista tai rasvaista
M
Piti vähän tulla vielä löpisemään, kerkesin tiistaina vaan käymään laittamassa omat punnitustulokset. Tässä on taas viikko melkein kuin juostu eikä oo pahemmin koneella kerennyt istumaan.
Tänään aloitin painonvartijat, josko tästä sitten homma jatkuu yhtä hyvin kuin on alkanut. Mietinkin vaan että vaihtaisiko punnituspäivän tähän keskiviikkoon ja tuohon pv:n painoon. Sieltä tulee varmasti tarkempi tulos kuin meidän omalla vaaalla. Siirryn varmaan niihin sitten ensi viikkolla. Haaveilen kyllä omasta kunnon vaaasta :)
Mä oon ihme kyllä saanut pidettyä itteni herkuista pois. Karkkia en voi kyllä syödä ku muuten siihen tulee mulle himo, enkä voi lopettaa, joten parempi pysyä niistä vaan erossa. Viime viikkoina on kyllä tullu lenkkeiltyä ihan kiitettävästi. Siitä voin kyllä kiittää meidän koiraa, kun sen kanssa on pakko lähteä niin on sitten tehty kunnon mittasia lenkkejä samantien.
Tuo kurpitsakeitto kuullosti kyllä tosi hyvältä, pitää testata :) Muutenkin on kiva saada uusia reseptejä, varsinkin jos on sellasii helposti valmistettavia :)
mutta löpinät siinä tältä erää.