Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukosia, toukosia..

09.12.2007 |

Kokeilen nyt vielä laittaa pinoa, kun en sitä ainakaa löytäny..

Mulla kyllä harmittaa, kun meidän pinot kuihtuu olemattomiin. Olisi mukava lukasta muiden samanikästen kuulumisia.. Noh, mulla kun täällä ei niitä äippäkavereita oikein ole, niin se johtuuki varmaan siitä..

Kirjotan nyt kuitenkin muutaman rivin..

Meillä vielä yössä herätään kaks kertaa syömään.. Tosin aamunen syöttö on koko ajan myöhemmin, jospa se jäis sitten kokonaan pois..

Hampaita ei vielä ole, onko muita?

Entä sellasia, jotka ei osaa itse istua?

Meillä on tuo istuminen jäänyt, on kai ollut liian kiire konttaamaan ja seisomaan. Mietinki tuossa yks päivä, että mihin mennessä sitä " pitäisi osata" istua?

Mitä muuten ostatte vauvoillenne joululahjaksi? Mä pyysin mummilta taaperokärryn, saapi sillä sitten harjotella kävelyä, kun se aika on. Vaatteita olen pyytänyt muilta, ketkä on kyselleet. Itse käyn varmaan ostamassa jonkun kivan katselukirjan ja lelun.

Joulua odotellen..

miitu, sekä neiti 7kk ja 2 päivää sekä isoveli ihan pian 3v!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä " pieni" Joel poika, joka huomenna täyttää 7kk. Ollaan ahkerasti luettu miten muut vauvat kasvaa ja kehittyy. Meillä kasvetaan vauhdilla, on meinaa pituutta ollut kuukaus sitten 70cm ja painoo 10,750g. Syntymäpaino oli 3,5 joten kivasti tota elopainoo on tullut. Joel on saanu kolme hammasta ja lisää on kai tulossa. Mitään kiirettähän Joelilla ei ole tuon liikkumisen suhteen ole, kun isosisko 5 v jaksaa viihdyttää. Takaperin päästään ja vatsalta selälleen, mutta sitä ei sit neuvolassa noteerattu. Rytmit on ollu alusta saakka sekasin ja itkua on riittänyt varsinkin ekat 3kk. Nyt jotenkin päivä ja yö selkiytynyt. Päivisin annan nukkua n. 4h ja yö alkaa 21 ja päättyy n. 6-9 riippuen miten on syöty yöllä. Eli siis yöllä herätään syömään useamman kerran, mutta onneks olen saanut nukuttua nuo välit ihan ok. Meillä eka lapsi nukku yöt alusta saakka omassa sängyssä ja aika pian läpi yön, joten tää sankari onkin sit ollu vähän ylläri äidille. Toisaalta taas kun poika on hyvällä tuulella niin naurua ja kikatusta ja hekotusta on ihan tolkuttomasti! Taitaa olla aika on/off tyyppi. Nyt oli ekaa kertaa yökylässä ja oli sitten ollut kovin tissinperään, mutta hengissä oli selvinnyt ja isovanhemmatkin ihan omilla jaloilla käveli. Sain vaan taas vahvistusta, että tissiriippuvainen on tämä sälli. Saa nähdä milloin helpottaa. Onko muita joille ei kelpaa muu kuin tissi ja etenkin ilta- ja yönukahtamisiin?

Riemukasta uutta vuotta kaikille!

Vierailija
42/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois tosiaan kiva päästä kunnolla jonnekkin ja tarkoitus oisikin nyt tammi-helmikuun aikana lähtee vihteelle, mut saa nähdä.

Viimekertasen yökyläilyn suurin ongelma oli äidin tissit ja se maitomäärä! Rintapumpulla en saanu tyhjennettyy ja käsin lypsäminen oli hidasta ja huonoo. Tissit oli sit kaks päivää kipeet. Jos en löydä jostain tosi tehokasta pumppuu niin mun osalta juhlimiset jää hamaan tulevaisuuteen. Nyt tosin poika suostuu ihan tilkan ottaa vettä nokkamukista, et oisko jo merkkiä siitä, et tissittely vois vähentyä???

Kuinka tiivisti muut 7kk syö rintamaitoo ja ei lainkaan korviketta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luopunu toivosta päästä mihinkään juhlimaan ennen kuin saan unikoulutettua tytön olemaan heräilemättä yöllä syömään. Käytiin tänään neuvolassa ja saatiin unikouluohjeet. Painoa tytöllä oli nyt 6800g ja pituutta 63cm, aika nihkeästi kasvanut mutta kasvanut kuitenkin. :)

Mulla on vissiin niin vähentynyt toi tissittely, että vaikka ois tavallista kauemmin imettämättä (tyttö tekee joskus tissilakkoja) niin mulla ei edes pakkaudu rinnat. Toisesta hädin tuskin enää maitoa tulee, kun sitä ei ole " käytetty" , ja toinenkaan ei suuremmin pursuile.

Meillä ei tyttö ota pulloa tai maitoa mistään muustakaan, joten pelkällä tissittelyllä täällä mennään + kiinteät päälle. Imetän päivällä n. 4 kertaa ja yöllä vaihtelevasti 1-3 kertaa. Tyttö on itse vähentänyt tissittelyä, eikä edes aina huoli kun yritän tuputtaa että " maitomäärä" tulisi päivässä täyteen.. Meillä ei oteta vettäkään. Olen koettanut hörpyttää maitoa mukista, ja sitä opetan koko ajan, koska ei nokkamukikaan kelpaa. Jostainhan sitä täytyy juoda, jos äiti on poissa. En kyllä aio enää seuraavia 5kk viettää " neljän seinän sisällä ja vauvan vieressä" ! :D

Kunhan nuo yösyönnit loppuisivat, niin voisin ihan hyvin imettää vuoden ikään asti koko ajan vähentäen, ellei sitten maito sitä ennen kokonaan lopu, kun nyt on jo ehtynyt noin paljon. Mutta olen kyllä iloinen että näinkin kauan olen voinut imettää.

sämpyläinen ja tyttö 7kk 4pv

Vierailija
44/49 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mielellään mäkin imetän ainakin vuoteen saakka. Ekaani imetin 9kk kunnes lopetti ja heti sil alkoi sairastelut. Joel tosin on jatkuvasti vähän nuhanen vaikka imetän. Viime yönä se oli hereillä 3.00-6.00. Ei saanu unta ja ei oikein tissi kelvannut. Itkeskeli vaan silmät kiinni. Sil on heti huono yö jos se menee ennen 21.00 yöunille.

Mä yritin täl unikouluu aikasemmin tos 1kk sitten mut se ei ollu siin kohtaa hyvä juttu joten luovutin. Meil menee nyt yöt hiukan paremmin viimeöistä lukuunottamatta. Mut heräilee alkuyöstä ( 21.00-24.00 ) muutamia kertoja, jolloin joudun antamaan tissiä. Sit puolenyön j' lkeen otan viereen ja yleensä yö menee 1:llä imetyksellä niin etten juurikaan huomaa. Herää sit noin 7.00-8.00 välillä.

Nyt täytyy mennä herättelee poikaa syömään!

Vierailija
45/49 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkä täytti viime viikolla 7kk, oppis konttaamisen ja istumisen viime viikolla. Nyt mennään jo aika haipakkaa koiran perässä, ja tietty koko ajan koiran ruokakipolla.. Argh!

meillä syödään 2 *puuro + hedelmäsosetta

ja 2 * kasvis/lihasose,

mutta nyt oon ostanut kaappiin niitä isompia 8kk ruokia. ajattelin tänään koittaa että miten se maistuis äijälle.

Konttaamisen myötä meillä vaan illat venyy ja venyy.. Joskus mennään nukkumaan vasta 1:00jälkeen. Mutta tammikuussa alkaa päivärytmin muuttaminen. Täytyy alkaa herättelemään Sakua aikasemmin aamusta, eihän täs erkkikään kohta enää jaksa, kun töihin pitää palata maaliskuussa. Ja aamuvuoroon joutuu heräämään jo puol5. Aaaapuva, kuinkohan sitä sitten jaksaa... No, aika näyttää.

Oottekos muuten käyneet juhlimassa jo te toukomammat? Kun minä en ole päässyt mihkään vapaalle vielä heittäytymään.. Siiderin juonut silloin tällöin joskus saunan yhteydessä. Uskaltaakohan sitä enää enempää ikuna juodakkaa. Noh, kyllähän sitä kerkee vielä juhlimaan sitten joskus...

Mutta nyt jatkan hommia...

HAUSKAA JA RAUHALLISTA UUTTAVUOTTA KAIKILLE!!!

Vierailija
46/49 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs jos minä tänne tuuppisin sekaan :) Matias poika on 4.5 syntynyt. Sellainen äidin iso poika :D Samalla sanoen. Syntyessään 4840g ja 56cm. Meillä on torstaina 8kk neuvola.Viime neuvolasta onkin aikaa.5kk neuvolassa oli 10.450kg ja 73.1cm.

Matias on sellainen villi viikari. Nousee itse istumaan ja seisoo tai ainakin kovasti yrittää aina seisomaan.On siinä jo onnistunutkin monia kertoja mutta kovin on päätöntä touhua.Äidillä aina sydän kurkussa ku poika nousee itse seisomaan " / Yleensä lentää peffalteen maahan. Matias oppi ryömimään ja istumaan samalla rytinällä 7kk ikäisenä. Oli liian kiinnostavaa äidin joulupaketointi joten pakko oli päästä mukaan:D eli matias ryömii ja konttaa, menee karhu asennossa,istuu itse ja nousee tukea vasten. Esikoinen on 10/05 syntynyt neitokainen. Milka oli kyllä matiakseen verrattuna hidas tapaus oppimis jutuissa.Eikä sitä vissiin oikein kiinnostanut :D

Lapsi luvusta sen verran että tällä hetkellä kaksi riittää. Muuten tekisimme kolmannen mutta ihan oman hyvinvoinnin ja terveyden kannalta haluan että matias on parin vuoden ikäinen ennen kun kolmatta edes suunnitellaan. Kolmas pieni olisi jo vähän liikaa.Ja kun just ostettiin rivitalo kolmio niin jos vähän aikaa ois väljempi asua ku ei vielä myyntikään tule kysymykseen :)

Mitähän muuta... niin ruokalu. Meillä Matias on oikea ahmatti.Ja tosi nirso. Ei kelpaa kaupan purkkiruuat ainakaan lihasoseet. Toisaalta ahdistavaa kun ei oo ku pari kaupan ruokaa mitä suostuu kunnolla syömään. Milka oli taas sellainen tapaus että se söi mielummin kaupan purkkeja ku mun mössöjä :D Matias rakastaa porkkana ruokia.

Meillä menee päivän menu näin:

Aamulla velli. 11-12 velli tai kasvissosetta. 13-15 liharuoka, 17-18 liharuoka, 20-21 puuro. Välissä sitten maitoa juo.Vesikin näky kelpaavan ku viime viikolla testattiin :) Yöllä maitoa menee 2-4dl.

Yöt on tosi vaikeita.Meillä ei oikein tunnu tulevan mitään yöunista.monta kymmentä kertaa herää öisin,tuttia haluaa ja yleensä heräämisen syy on joku ? ja poika istuu sängyssä ja huutaa..Meillä ollut jo kaksi korvatulehdusta. Poika nukku vauvana läpi yön kunnes 4kk ikäisenä tuli eka flunssa ja loppu yönukkumiset. Täysimetyksellä mentiin 7kk ikään kunnes poika itse heitti sen pois,ja sekin pitkälti oli flunssan syytä. No joo eiköhän siinä tullut jokunen sananen :D

T:Marika, Milka 2v2kk ja Matias kohta 8kk

Vierailija
47/49 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittäjä, mäkään en ole päässy käymään viihteellä vielä. Kovasti haluttais käydä vähän tanssahtelemassa, myönnetään, mutta kaipa sitä sit ehtii..:/ Oon myös ottanu joskus sillon tällön ihan pikku oluen tai siiderin, mut en sen enempää. Kyllä me vielä ehitään vähän " vapaalleki" .. vaikka nyt jo kyllä tuntuu että voi ku pääsis. :D En nyt niinkään siitä juomisesta välitä, tahtoisin tanssimaan!

Meidän pikkuakalla on nyt sit viisi hammasta! Eilen puhkesi ylös keskelle kaksi ikenestä läpi! Alhaalla on kolme.. Ja naskalin terävät pikku piikit..:/ Auts!

Ei muuta ku hyvää uutta vuotta kaikille!!

sämpylä ja pikkuakka 7kk 1pv

Vierailija
48/49 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päässyt käymään jokuseen otteeseen mutta kaikki kahden käden laskettavissa. Kahdet häät ollut,yhdet polttarit (joista tuli ennen puolta yötä kotia),viikonlopun oli lapset kerran mummun ja papan kanssa reissussa. Matiaksella on nyt 7 hammasta. Ja näyttäis että 8 olis tulossa. Meillä matiaksen hoito onnistu ensimmäiset 4kk ihan hyvin,mutta sitten ei oo ollenkaan.Pari kertaa jättänyt muutamaksi tunniksi hoitoon niin voi sitä elämää. Meillä poika kyllä on aina suostunut syömään pullosta, tai eka kelpas vaan ultivent mam ´pullo mutta sitten yht äkkiä käänsi kelkkansa ja siitä lähtien on vaan kelvannut ainun perus pullot ja luonnonkumi tutilla. Miten muilla on mennyt joilla on pienellä välillä toinen lapsi? Meillä Milka on kyllä alusta lähtien ottanut veljen hyvin vastaan. Milka on sellainen äidin pikku apulainen. Tänään aamulla kysyin milkalta että tietääkö missä on kuumemittari,.Se vaan että joo. Sitten se lähti hakemaan ja toi samalla bebantteenin :D Hyvin on neiti seurannut että mitä äiti tekee.

Vierailija
49/49 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Sampo on lähtenyt nyt konttaamaan kunnolla ja samaan syssyyn nousee pystyyn kaikkea mahdollista vasten,kiipeää portaisiin ja on muutenkin kuin elohiiri... Miten mun pienestä vauvasta yht äkkiä tulikin näin iso????:(

Tiitiäinen tais kysellä siitä miten elämä muuttuu kolmannen kanssa.. Mun vastaus että ei mitenkään, paitsi että tiskiä ja pyykkiä tulee NIIIN paljon enemmän. Meillä ei tosiaan ole kauheesti elämä muuttunu,vauva menee niin sutjakkaasti tossa mukana että välillä oikein unohtuu että mulla on kolme pientä:)

Omaa aikaa ei paljoo ole kyllä ja siivottavaa riiittää 24/vrk... Se välillä rasittaa aika rankastikkin.

Mutta eipä tämä niin kamalaa ole kun sitä neljättä kuumeilen kovasti vaikka tiedän ettei sitä tule nyt pitkään aikaan kuitenkaan tulemaan.

Juhlimisesta: Olenko siis oikeasti ainoa joka on käynyt jo ihan miljoona kertaa bilettämässä???

Olin ekaa kertaa ku sampo oli 7 vk,oli serkun häät. Imetys kun loppui 5 kk iässä,mamma retkahti ihan tosissaan ja olen juhlinut ainakin 2 krt kuussa,siis tuntuu ihan jatkuvalta, mutta otan tota miestä kiinni koko raskausajan ajalta:)

Ja meillä nyt siis lapset jäävät yleensä isänsä hellään huomaan joten eipä tuolla ole ollut väliä. Mulla on ollut ihan pakottava tarve päästä juhlimaan,päästä tekemään jotain kivaaa ilman lapsia. Mut sama mulle tuli kaksosten imetyksen jälkeen ja kesti pari kuukautta ja sitten se rauhoittui siihen kertaan kuussa tai kahessa

Miehen kanssa ollaan oltu kerran yhes ulkona, mutta eipä tuohon asiaan ole kauheesti parannusta kun ei ole noita halukkaita hoitajia kauheesti.

martina,sampo 8,5kk ja kaksoset 3v7kk