Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAANANTAI SYYSMAMMAT 2004

Kommentit (14)

Vierailija
2/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni nukkuu vielä!!!!!! Nukahti tosin vasta 22.25 illalla mutta silti. Itse nukuin tosi huonosti, kostautui ne eiliset päikkärit. Tiesihän sen mutta oli niin hyytynyt olo ja siksi nukuin päikyt. Heräsin aamulla 8.40 aikaan kun kuulin vaimean äiti huudon. En sitten enää jäänyt lepäileen kun ei vähään aikaan kuulunut mitään. Ajattelin että jäiköhän Onni raukka sinne vaan makoileen sänkyynsä ja odottamaan, milloin äiti tulee huoneeseen;) No, kurkkasin ovesta ja täys kuorsaus päällä! Joskus mietin, että kauankohan Onni on jo huudellut äitiä kun minä vasta herään siihen...

Ulkona on säkkipimeää. Kamalaa. Muistan vuosi sitten kun kaverin kanssa Kokkolassa lähes joka aamu lähdettiin ulos jo ennen 9 kun se vei esikoisensa tarhaan. Taivasteltiin, että onpas pimeää ja tuolloin oli sentään lunta! Tämä on ihan käsittämätöntä. Mä kaipaan niin lunta ja kovia pakkasia jouluksi, että alan jo olla ihan neuvoton - aivan kuin minä nyt asialle voisin jotain.

Tuttis, olipas kiva kun kerkisit käymään! Vaikka meillä on leluja tosi vähän mun mielestä, sama ongelma silti meillä; pitäs keksiä joku järkevä säilytyspaikka. En tykkää, että kaikki on näkyvillä koko ajan. Luo sekavan tunnelman.

Mutta nyt kahvin keittoon. Onnille tulee kaverikin varmaan tunnin päästä ja äijä vaan nukkuu! Meidän korvatulehduspotilas:D Näkivät muuten piiitkästä aikaa serkkupoikansa kanssa eilen kun veli perheineen kävi. Oli veljen poika sanonut yks päivä " Ei (oma nimi) oo monneen aikaan leikkiny Onnin kanssa." Ihanasti sitten istuivat Onnin pienessä nojatuolissa kaulakkain ja katsoivat uintia.

Nyt sitä kahavia.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopusta selvitty,on tosi uupunu olo.Pe ei äiti ehtiny mun elämää ruotia ku tein niitä suklaakeksejä ni se oli lasten kanssa.La käytii parissa kaupassa ja illalla vietettii iskän synttärit,eilen vielä pikaseti Ikealla.LApset jäi aina isin kanssa kotii..

Äiti kyllä totes et ei hän jaksa lasten kanssa,joten haaveet jostain parisuhdeyöstä siirtyi ainaki 2vuotta eteenpän...Siitä vkln puheisiin..

Vaikean kesän jälkeen,kun vauvajutut oli tosi akuutteja,nyt menee ihan hyvin,jotain kahdenkeskistä vain kaipaisi.Siinä mielessä mies on taas laittanu tuplajarrut päälle vauvan suhtee,hän tahtos et päästäs jonneki kaksin..vauvahan siirtäs sen jonneki hamaan tulevaisuuteen!!

Jos sitä kaksinaikaa tulis edes enneku lapset isoja..Mut kyl mä tajuun et isovanhemmat ei jaksa-ei ole helppoja nää meidän ipanat!

Ärystyksiä kyllä taas on suhde rintamalla,ne perinteiset kuka tekee ja mitä ja kellä se vastuu on...Tätä pitäs kyllä saada parannetteua enneku syksy tulee!Kun mä oon töissä ja kotona olis täysvastuu ni ei se tuu toimimaa!

TV:Typy kattoo aamusin jotain ku on syöny,nyt suosikki huvitutti..Yleensä ei jaksa vaan kattoa vaan se pitää olla sellanen missä saa laulaa ja leikkiä.PuuhaPeteä hetken vilasee.

Saisivat kattoo illalla2sen lasetnohjelmat,mut yleensä syödää ja poika ei oikein niistä välitä,typyei jaksa...

Vklna poika kattoo aamuohjelmat.

Molemmilla lapsilla oli ne " ´tahon kattoa" huudot ku tv alko kiinnostaa mut kesti vaa ehkä pariviikkoo....Huomasivat kai et ei auta huuto,sillä ei aukee telkkari! :-/

pinon kahlasin läpi mut ei paljo jääny mielee...Tuttis tuli ulos kolosta :-)

Hilu:Mustikka glögi...onko hyvää???

Räkikset jatkuu täällä..illalla pojan joulujuhla.

jatu

Vierailija
4/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä meidän uniongelmat alkaa käydä molempien vanhempien mielen ja kunnon päälle. eilen T ei nukkunut päikkäreitä ollenkaan. Ilta oli, no arvaahan sen mitä. Aamulla nousi sitten jo 6.30. Ei se mitään, kun Neitin kanssa oltiin noustu jo 5.30. Päikkäreitä T nukkui 40 minuuttia, Neiti sentään 1h45 min. Raato-kuitti-irti-poikki olo. Päätä särkee ja itkettää vaan!

Ääh, keskeytys...jatkan

Mimmu

Vierailija
5/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja ISO halaus sulle Mimmu, kunpa voisin jotenkin auttaa.. Kunpa teidän lapsosille alkais uni maittaa paremmin.

Meillä oli kamala aamu. Mies lähti töihin, Mini heräs seiskalta, Nea puol 8 kun mies laittoi ulko-oven kiinni. Joka aamu ovat nukkuneet pidempään, mut nyt kun jäin yksin, alkoi heti kauhea tohina aamulla. Ja Ti-ti-nalle vaan pyörimään, kun oli niin niin hankalaa Minin kanssa. Se huutaa mahaansa, ei nuku kuin pikku pätkiä ja lopulta oli pakko lähteä ulos, et saisin sen nukkumaan. Nea oli tosi reipas ja jaksoi hienosti, mut mua itketti, kun harmitti, etten yhtään ehtinyt olla Nean kanssa. Kaikki aika meni Minin kanssa, jonka käytös oli ihan samanlaista, kuin Nealla pienenä. Sai pienen kovan kakkakikkareen tehtyä naama punaisena ja mä annoin Levolacia, josko ei tarttis taas kamalan huudon kanssa tehdä loppua kakkaa. Tää on nyt vaan jotenkin ihan kamalaa. Kunpa huomenna tulis asiaan jotain selvyyttä lääkärissä, et onko allergiaa vai ei. Hoitajaa en saanu Nealle, mies joutuu tulemaan töistä ja pitää sit tehdä tunnit takas. :-( Siitä ei kuitenkaa tule mitään, et molemmat lapset ois lääkäris mukana..Nea ei pysy yhtään paikallaan.. Tänään on sit tullut itkettyä muutamia kertoja, jos Nea tehnyt jotain kurjaa, vaikka tosi hienosti on ollutkin. Jotenkin paremmalla tuulella, kuin miehen ollessa kotona. Nyt ei vingu ja kitise kaiken aikaa! Niin siis kaupassa käytiin, jos huomen puistoon yrittäis, et Neal ois tekemistä. Kauhee tuuli oli tänään, ei ois huvittanu ulkona ollakaan. Ja mulla ei oo ulkoilupukuakaan. Kaupasta ostin kostoksi kamalasta aamusta suklaalevyn (taas), josta tuhosin jo puolet..

Väsyttää!!!! En oo juuri viiden jälkeen nukkunut, kun yskä valvotti ja sit heräsin miehen kelloon. Nyt oottelen, et mies tulis töistä. Ja ei voi mitään, et kyl sitä toivoo, et aika kuluis ja Minin kanssa helpottais. Nyt onneksi nukahti ennen kuin vein Nean nukkumaan ja on jo nukkunut puoltoista tuntia.

Kiva kun vastailitte tv/video kysymykseen. Meil on varmaan just se ongelma, et kun tv ei oo koskaan ollut päällä ja mummit sitä sit iltaisin katseli täällä ollessaan joka pvä, ni Nea hokas et se onkin kiva juttu. Mut ehkäpä menee ohi, kun pidetään pintamme. Me ei kuitenkaan miehen kans telkkua katota iltasin. Nyt vaan Ti-ti nallea Nea multa pyytelee, mut uskoo kun sanon ei, miehelle alkaa raivoomaan hulluna ja on ihan hysteerinen. Mut on se video niin pelastus, jos tälläsiä horror päiviä tulee enemmänkin, et Mini vaan heräilee ja itkeskelee mahaansa. Sit se on ihan väsy, kun nukkuu vaan pieniä pätkiä. Tyhmä kyselee: voiko jo alkaa nukuttaa ulkona?

Tuttis, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia!

Ampi, kiva kun katoamiseesi löytyi syy! :-)

Vali vali. Valitampa vielä. Ärsyttää, et flunssakin tuli meille kaikille. Menispä pian ohi, et vois vieraitakin pyydellä. Piristäisi huomattavasti.

Jatua ikävöin erityisesti!!!!!!!!!! Voimia mies+kotityöt rintamalle! Voi kun jo nähtäis!

TP, mä en mikään talvi-ihminen ole, mut kyl tää vähän masentaa, et joulu tulee ja ihan syksyinen maisema! Pimeys väsyttää vaan enemmän..

Leannan perheelle paranemisia! Ja sullakin viikot vierii! :)

Makkarista kuului karjuntaa unen läpi. Voi pientä Miniä. Haluisin vaan jo selville, et onko allergiaa vai ei, ni ei tarttis miettiä ja pähkäillä. Mitenköhän saan aamulla lapset lähtövalmiiks ja itseni, jos huomenna on yhtä kaaosta. Tänään lähdin kauppaan ilman aamupalaa ja meikkiä klo 11, vaikka olin jo seiskalta heränny! Ei siinä oikein mitään ehtiny, ku piti vaan Miniä kannella.

Nyt on jo niin paljon valitusta vuodatettu, et säästän teidät enemmältä ja toivon kaikille hyvää mieltä ja voimia! Palailen huomenna kertomaan lääkärikuulumiset!

Enkeli1 ja Nea+Mini 3vkoa (aika kyllä menee nopeasti..)

Vierailija
6/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mimmu! Jaksamista,kunpa saisit vähän enemmän nukkua.

Mulla takana monta hyvää yötä, mutta silti tuntuu että väsyttää ja ei jaksaisi mitään.Paljon pirteämpi olin kun kävin töissä, vaikka yöt paljon lyhyempiä. Olen kyllä vähän epäsäännöllisesti juonut rautajuomaa, joten sekin saattaa olla syy. Alhaisimmillaan hb oli 103, toivottavasti ei ihan sinne ole taas pudonnut.

Tänään sain sentään vähän katottua pojan vauva-aikojen vaatteita. En muistanutkaan että pojalla ollut niin paljon valkoisia ja beigejä vaatteita, niitä saa nyt hyödynnettyä kivasti. Jotain haluan kyllä uutenakin ostaa.Mutta kyllä ne vaatteet tuntuivat pieneltä. En taas muitanut kuinka pieniä ne vauvat on.

Tv:n katselusta ollut paljon puhetta. Meilläkin pyydetään Tomi Traktoria yhtä mittaa. Joka päivä poika katsoo sitä varmaan pari jaksoa nauhalta. Meillä muutenkin telkku päällä ihan liikaa, haluaisin siihen muutosta.

Huomenna pitäisi saada loput lahjat ostettua. Pelottaa jo etukäteen miten selviän reissusta. Poika menee tarhaan joten saan rauhassa kierrellä jos vaan jaksan. Pojalle ollaan jo ostettu lisäosia Brion junarataan ja Ihaa, niin ja mies halusi välttämättä ostaa sellasen muoviparkkitalon pojalle. Ei auttanut mun vastustelut, mä en oikein siedä tuollaisia isokokoisia muovihässäköitä. Meillä yhteensä 6 kummilasta, niistäkin vielä puolelle puuttuu lahjat. Saa nähdä miten selviän. Vatsa painaa aikalailla ja vessa pitäisi olla koko ajan lähellä.

Ai niin, T-P:lle kiitos keinutuolivastauksesta. Ei siis kannata kaupasta lähteä etsimään:)

Helli+poika +rv 35

Vierailija
7/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä hiljasta...

Käytiin typyn jumpassa,kiva oli nähä vähä ihmisiä!Huomenna perhepuistossa olis joulupuuro ja to pikkujoulu-muskari,toivottavasti päästään...

Voi Mimmu,en osaa uniasioissa auttaa.Yöunikoulusta on kokemusta mut en tiedä mikä auttas aamulla tai päivällä!Voimia hurjasti!

Enkeli:Varmasti ottaa aikansa että arki lähtee sujumaan ilman miestä kotona.Keskity lapsiin ja unohda muu.Toivottavasti saat apua/tietoa lääkäri käynnillä,kurjalta kuulostaa Minin olo :-( Jos arki on kovin vaikeaa ja itkusta ni hae apua!!puhu neuvolassa,älä jää yksin!!!!!!Joohan????Hali!!

Lasten vaatteet silitetty ja keksit+glögit pakattu,valmiina juhlaan :-)

Nyt typy heräs,haetaan poika heti että kerkiää hetken olla ennen juhliin lähtöä..haikeaa,pojan vika joulujuhla tarhassa..Niin,se aika menee!

jatu

Vierailija
8/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten mitään asiaa.Pienin nukkuu.Muut leikkii.Mies lähti viemään esikkoa sählyyn ja autokuumeen kourissa hakemaan meille koeajoon mersun pikkubussia.Vastahan heinäkuussa uusi ostettiin mutta totuus on(pakko myötää)että tiukkaa tekee mahtua ja vauva ei oo ees syntynyt.Ja sit kun on syntynyt vie rattaat takaluukku tilan,minne kauppakassit ja muut????...

Siispä ikkunaan tsiikaamaan koska mua tullaan hakeen ajelulle=)

L+5+rv 25+

Vierailija
9/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lyhyt pino!

Enkeli: toivottavasti lääkäri osais auttaa teitä et onko pienellä allergiaa vai ei! En ihan varma oo mut eikö 2-viikkoisesta eteenpäin voi nukuttaa ulkona, kun nyt on vielä niin lämmintäkin... Pakkaset tulee takuuvarmasti meidän vauvan syntymän myötä niin et sit koko alkuvuosi kökitään täällä sisällä...

5 koulupäivää enää, tällä viikolla on 3 tenttiä, keskiviikko on vapaa... Perjantaisesta kokeesta en pääse läpi, mut en varmasti ole ainoa... Kurjaa vaan sit tammikuun lopussa mennä uusimaan kun ei kuitenkaan osaa sittenkään mitään. Viimeiset jolulahjat pitäis vielä hommata, jos keskiviikkona kävis kaupungilla etsimässä.

Päiväkodissa sanoivat et Ida on tänään ollu vastarannan kiiski, joka asiaan on sanonu ei tai sit ei Ida osaa... Koko tyttö käy ihan ylikierroksilla kun koko ajan sataa ja ei pääse ulos... tai pääsishän tonne mut kun on niin pimeetäkin... seli seli seli

ei mulla kyllä mitään asiaa ollut, joten poistun höpisemästä.

Petra, Ida ja vauva rv 38+3

Vierailija
10/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon visiin ollut pimennossa kun oon kai mmissannut Leannan raskautuksenkin! Muistan niitä surullisia juttuja mutta nyt saan siis ONNITELLA vaikkakin tulee melkoisen myöhään *nolo*

Mimmulle ja Enkelille jaksamista öihin ja arkeen. Miksi onkin niin että jos kerrankin saisi nukkua pitempään tai jos on aamuvirkku itse touhuta hetken itse, niin varmaan lapset herää aikasemmin. Minen viitsi ees kertoo millaisilla unilla viime yö mentiin :(

Nooh kerronpa kuiteskin. Valvoimme puolille öin miehen kanssa ja sitten se rumba alkoi kun valot sammutettiin. Nyttysella alkoi se korva oirehtia ja itki moneen kertaan, lopussa hain viekkuun. Vaan ei auttanut. Annoin särkylääkettä puoli kahden aikaan, vaikka edellisen annoin puoli ysiltä. Ei auttanut ei, reppana hyöri ja pyöri, potki ja hiljaa valitti korvaansa noin neljään saakka. Justiinsa kun aina nukahti, minä hain parempaa asentoa ja aina heräsi. Neljän pintaa simahti väsyneenä, vihdoin. Vaan kun silmäni ummistin alkoi esikoinen yskiä huoneessaan ja pian itkeä. Menin samaan sänkyyn nukkumaan jotta ees hetken saisin nukahtaa. About tunnin puolitoista ehkä torkahtelin ennen kuin kello soi, sitäkin siirsin tunnilla eteenpäin. Aika sippi olo, sinnillä pitäisi tunti vielä jaksaa. Esikoinen heräsi seiskalta mutta onneksi sain pötkötteleen sohvalle, jonne nukahti vielä. Kymmenen pintaan olivat heräilleet viimeisetkin. Mies käytti lääkärillä ja Nyttysellä oli selvä tulehdus korvissa ja esikoisella alakava, saivat molemmat lääkekuurin. Pelottaa jo ensi yö ja mun tuurilla mulla alkaa ensi yönä sama tauti, jotenkin outo vasen korva, kuolen kyllä jos se iskee mulle, kun ei oo kuulemma enää niitä puuduttaviakaan! maailman järkyintä on korvasärky kun ei noi nukkuakaan. Toissakerralla viel puhkesikin itsestään ja sitten oltiin kuurona viikkotolkulla, taisipa olla toissajouluna :(

Nyt pitäisi pinnistää vielä hetki ja sylitellä mussukoita, taidan kaivaa hetekan esille varalta en jaksa enää potkivia muksuja vaan meen mieluummin viereen omassa sängyssä, menkööt nukkumapuuhat överiksi.

Nyt ei silmät jaksa konetta enää, kiva kuulla kuulumisianne ja huomata että on joku kaivannukin :)))

Tuttis kera korvapotilaiden

Vierailija
11/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Hypähtää matalaan pinoon*

Jaksamista Mimmu ja Enkeli!

Minä olen sellainen unen tarvitsija, etten tule oikein millään toimeen, jos en sitä tarpeeksi saa. Viime yönä en saanut nukkua tarpeeksi. Siihen oli erinäisiä syitä mm. Antsan yskä, koiran karkaaminen ja lopulta se, että mies tykkäsi herätellä minua aina, kun olin juuri saanut unta..murrr... (Oikeasti vain silitteli tahi kävi vessassa tms, mutta minun täytyy saada nukkua rauhassa ja esim. valo silmissä tai kosketus saattaa herättää). Tänään olen käynyt puoliteholla, ei luista ei.

Juuri eilen mietin, miten Antsa onkin sellainen vastarannan kiiski. Kaikkeen pitää varmuudeksi ensin sanoa ei. " Ei äiti!" (äiti saanut tänään töistä tullessa edes katsoa poikaansa päin..) " Ei kakka" " Ei kukumaan!" (=nukkumaan).

Yskää meillä siis, aamulla oli myös " iimä pipeä" (silmä rähmi, muttei ollut punainen). En kuitenkaan vielä käyttänyt lääkärissä, kuumetta ei ollut, katsellaan.

maanantaimorjens!

SaaMa

Vierailija
12/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan pihalla pinoista vieläkin kuin lumiukko, mutta juurilukemani tämänpäiväisen pinon perusteella lähetän paljon jaksuja tarvitseville!!

Tähän perään kun toiset ovat kertoneet ongelmistaan on jotenkin noloa sanoa että meillä menee edelleen hyvin. Kop kop. Ainakin toistaiseksi. Ei mustasukkaisutta, vauva syö ja nukkuu ja koska mies kotona ja hoitaa esikoista on mulla jotenkin tosi paljon aikaa olla vaan ja miettiä että mitähän sitä tekis kun toi pieni nukkuu. Maitoa tulee ihan hyvin ja pieni syö yöllä n. 3h välein, klo 22, 01, 04, 07 jne... Joka aterian päätteeksi kakkaa myös, eli kaikenkaikkiaan yöllä menee aina puolesta tunnista tuntiinkin vielä valvoessa kerralla, mutta onneks olen itse aina saanut unen päästä kiinni heti kun pieni vaan on nukahtanut uudelleen. Ja aamusta olen saanut nukkua kun mies on ottanut taaperon alakertaan aamupuurolle ja mä olen saanut jäädä nukkumaan.

TVstä olitte jotain jutelleet. meillä kinutaan teletappeja, joka päivä. Tapit, tapit, kattoo!!! Annetaan katsoa pari kertaa viikossa normaalisti, nyt on tainnut lipsua vähän joka toinen päivä linjalle. Katsoo myös aamuisin postimies patea ja mikkiä ja muutamia muita lastenkanavilta, yleensä noin 0,5-1h kerrallaan.

Muakin vituttaa toi vesisade ja tää pimeys. Tahtoo lunta ja ulos!! Olin koko viime viikon sisällä sairaalassa, nyt olis pakko päästä happihypylle mutta tuonne kaatosateeseenko sitä menis?? Juu ei kiitos... Taaperokin hyppii seinilel kun ei pääse ulkoilemaan niin paljon kun haluais.

Nyt selkä ei kestä istua kauempaa, palaan taas paremmalla ajalla.

Voikaa hyvin, ja hyvää yötä kaikille!!

äitikuu, taapero ja pikkumies 9 pv

Vierailija
13/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan joulujuhlissa oli ihanaa :-) Poika esitti poroa,Joosefia ja oli mukana Kello löi jo viisi..laulussa.Typy piti huolen ettei äidille tullut liian haikea mieli..mm.ei taputtanut ja sitten suurella äänellä huusi ettei ehtinyt taputtaa,huuteli veikalle ja ois tahtonu lavalle,ilmotti myös että nyt pitää lähteä kotiin syömään ;-))) kaikki tämä ja moni muu hyvin kuuluvalla ja selkeällä äänellä,että kuinkahan monen kotivideolle päädyttiin...

Kamala myrskytuuli ulkona!Meinas kaataa ihan oikeesti!toivottavast helliittää aamuks!

Minä en kaipaa lunta jouluks!Tää +5 ja sulat maat sopii oikein hyvin!KAmalinta on ku lunta tulee ja sit heti vettä!Kaikki on liukasta ja märkää.Eikä se lumi valase ku hetken,kohta se likasta loskamössöä!

Mulle kelpais tällänen sulatalvi,vähempi vettä vaan...

Nyt lapsoset unille!

jatu

Vierailija
14/14 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänpäiväiset selasin vaan.

Kiitos onnitteluista. Kyllä tämä on jotenkin niin mahtava juttu. Ollaan siskon kans taas paljon läheisempiä ja mähän jo ihan luulin, etten koskaan tädiks pääsekään. Käytiin tänään vauvaa kattomassa. Kyllä näytti niin pikkuiselta ja Iika isolta, vaikka 3320g tuo vauva oli ja Iikahan ei oo mitenkään iso. Hyvin oli asiat ja sisko oli niin ihanan rauhallinen ja tyytyväinen. Vauva nukkui ja tuhisi tyytyväisenä ja sisko helli sitä sylissään.

Proosallisena olin varannu siskolleni Ruskovillan rinnanlämmittimet ja vauvalle RV harsoja. Ja sitten vietiin mehua ja suklaata. Mies kysyi vielä viime tipassa, että eikö meidän pitäis sille " semmoinen pupu" ostaa (Ainu ensipupu). Arvelin,että on varmaan saanu jo, mutta eipä ollutkaan.

Olin näppärästi ajatellu, että käydään samalla jouluostoksilla. Isommat vietiin anoppilaan, jossa vahtina oli ensin miehen veli tyttöystävineen.

No, aikaa kului kyllä kaupungilla ja järki meinas lähteä. Lopputulos: neitille saatiin jonkunlainen lahja, mies ostaa myöhemin esikoiselle ja tekee Pekalle. Iikalle paketoidaan joku kirja.

Iikan 5kk neuvola ja rokotus oli tänään. 6900g ja 63cm. Terkan mielestä asiat hyvin ja seur käynti 2kk päästä. Ja imettää voi hyvin 6kk ikään :) Kääntyy selältä mahalle, pyörii navan ympäri, nousee suorille käsille, nostelee peppuaan ryömiäkseen, istuu sylissä selkä suorana.

Toivottavasti ei jää kovin paljon virheitä.

Jaksamisia kaikille!

T@hti