Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukosia, toukosia..

09.12.2007 |

Kokeilen nyt vielä laittaa pinoa, kun en sitä ainakaa löytäny..

Mulla kyllä harmittaa, kun meidän pinot kuihtuu olemattomiin. Olisi mukava lukasta muiden samanikästen kuulumisia.. Noh, mulla kun täällä ei niitä äippäkavereita oikein ole, niin se johtuuki varmaan siitä..

Kirjotan nyt kuitenkin muutaman rivin..

Meillä vielä yössä herätään kaks kertaa syömään.. Tosin aamunen syöttö on koko ajan myöhemmin, jospa se jäis sitten kokonaan pois..

Hampaita ei vielä ole, onko muita?

Entä sellasia, jotka ei osaa itse istua?

Meillä on tuo istuminen jäänyt, on kai ollut liian kiire konttaamaan ja seisomaan. Mietinki tuossa yks päivä, että mihin mennessä sitä " pitäisi osata" istua?

Mitä muuten ostatte vauvoillenne joululahjaksi? Mä pyysin mummilta taaperokärryn, saapi sillä sitten harjotella kävelyä, kun se aika on. Vaatteita olen pyytänyt muilta, ketkä on kyselleet. Itse käyn varmaan ostamassa jonkun kivan katselukirjan ja lelun.

Joulua odotellen..

miitu, sekä neiti 7kk ja 2 päivää sekä isoveli ihan pian 3v!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo vauvakuume. Meillä tämä kolmas mussukka saatiin kymmenen vuoden tauon jälkeen kovasti toivottuna ja odotettuna. Nyt poju,rakas lellikkimme, pahnanpohjimmaisemme, iltatähtemme, meidän kaikkien mussukka on puolivuotias ja kertakaikkinen silmäterä niin vanhemmille kuin sisaruksillekin!! Rakkauden määrää ja jatkuvaa onnentunnetta pitkän odotuksen jälkeen on vaikea edes kuvailla!!! Yksi asia oli kuitenkin varma kun raskaaksi tulin. Se, että viimeistä tehdään!! Vaan kuinka ollakaan, kesällä mietin et vois vielä yhden " tehdä" , JOS ei tarttis olla raskaana ja ennekaikkea synnytttä!! Syksyllä kun poju valvotti, niin mietin et ei enää ikinä. En jaksa enää valvoa tän ikäisenä saati vähän vanhempana(ikää 35v). Nyt kun herra 6.5kk ja takana kuukausi hyvin nukuttuja öitä ja muutenkin elämä vauvan kans suht " helppoa" niin olen yllättänyt itseni monasti miettimästä että vieläköhän sitä kerkeis muutaman vuoden päästä yrittämään. sen verran järki rullaa et en tosiaan heti perään kyllä jaksais mut entäs parin vuoden päästä ku poika jo isompi... Ihan oikeasti aivan pelottaa omat haaveet, että eikö sitä voi olla tyytyväinen kun on kolme tervettä lasta. Miehelle en oo uskaltanu haaveista edes mainitakaan... Joo, niin ne vaan pyörii ajatukset vauvojen ympärillä mut ehkä pitää tosiaan antaa vaan ajan kulua ja katsella mitä elämä tuo tullessaan eikä hötkyillä...

Vierailija
22/49 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona käytiin neuvolassa hakemassa toinen influenssa rokotus, ja samalla katsottiin tytsyn mitat, kun neuvolatäti oli aikasemmin huolissaan että neiti ei kasva riittävästi. No nyt olikin sitten pituutta tullu 3 senttiä, eli 68,5 oli pitkä. Nyt kun tuo pituuskasvu oli ok, niin sitten olikin painoa tullut liian vähän. N. 300 g/kk, ja taas oli täti huolissaan. Näköjään meillä ei osata kasvaa käyrien mukaan ollenkaan... :D

Eilen leivottiin pipareita ja tehtiin piparitalo. Oli kyllä kiva puuhastella isompienkin lasten kanssa, kun suurin osa ajasta menee kuitenkin Miian kanssa. Varsinkin kun on tuo äitikausi menossa. Oli lohduttavaa kuulla että jollain muullakin on samanlaista. Toivottavasti vaan helpottaa ennen töihin lähtöä. Olettekos muut jo asiaa miettineet, jäättekö kotiin vai menettekö töihin heti äippäloman jälkeen?

Vauvakuumeesta vielä. Täällä on yksi jolla varmaan on sellanen krooninen vauvakuume. Yksi lapsi olisi meillä vielä haaveissa, tosin en tiedä sitten että miten sen jälkeen, kun miulla noita ehkäisyongelmia on. Itsekkin olen siis törmännyt tuohon samaan kauhisteluun, kuin martinakin. Kerrottuani että toiveissa olisi neljä lasta, usein kummastellaan että eikö se kolme jo riitä. Miusta lapset on aivan ihania ja raskaana olo on kivaa, miksi siis ei neljää lasta voisi toivoa saavansa. Onneksi mies on minun kanssa samoilla linjoilla, olisi aika kurjaa jos itse kuumeilisi ja mies ei olisi innostunut.

AngelEyes ja pesue

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun olitte kirjoittaneet tosta perheen lapsiluvusta. Kun sitä täällä itse pähkäilen. Miehellekään en viitsi liikoja puhua, kun kypsyy aiheeseen. Kun itsellään pyöriin nyt lähinnä työjutut mielessä.

Mullakaan ei ole varsinaisesti vauvakuumetta. En todellakaan kaipaa raskausaikaa, koska ne on mulla olleet aika ongelmaisia. En tiedä saisinko edes nostella Mikkoa raskausaikana, enkä tiedä miten kestäisin sen pahoinvoinnin vauvan kanssa yms. Enkä todellakaan tiedä miten jaksaisin kahden pienen kanssa yhtä aikaa, varsinkin kun voimia pitäisi vielä riittää tuolle 5-vuotiaallekin.

Kuitenkin haluaisin ehkä vielä yhden ja koska näiden edellisten ero on näin iso, niin ehkä tosiaan haluaisin seuraavan mahdollisimman pienellä erolla. Mutta miten jaksaisin? Huh. Itse ajattelen, että varmaan se raskausaika olisi pahin ja eka vuosi sen jälkeen, mutta sitten helpottaisi. Se vaan nyt sitten sattuisi päällekäin juuri miehen pahimpien työruuhkien kanssa, koska hän on aloittamassa yrittäjänä.

Mitään iltatähteä en halua.

Joten monta mietittävää juttua tässä on. Itse olen sellainen heittäytyjä, joten itse vaan antaisin vauvan tulla jos on tullakseen. Onneksi kuitenkin miestä pitää ylipuhua sen verran, että täytyy vähän miettiäkin mitä haluaa ja miksi.

Laru ja pojat

Vierailija
24/49 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille...

me ollaan ahkerasti taustailtu täällä, meillä on siis poika - 7,5 kk, ja nyt uteliaisuuttani tutkailin miten muut lapsukaiset kasvaa ja kehittyy.

Niin, tuosta istumisesta: Ihmetystä herätti kovin kun niin monen tekstistä sai kuvan, että vaikka vauva ei itse vielä istu, niin istutatte häntä esim. syöttötuolissa? Eikö tämä ole todellakin pahaksi lapsen selälle... meille ainakin tehtiin heti selväksi, että istuttaminen ennen kun lapsi itse istumaan nousee, on pahasta. Kuulemma näkyy sitte yläasteikäisinä ketä on liian aikaisin istutettu (ryhtivika)....

No, itse hysteerisen ylihuolehtivaisena en istuta poikaa, enkä esikoistakaan (nyt 3 v) ikinä istuttanut ennen kuin oppi itse tuetta istumaan.

Mutta, meillä edetään ryömien. Konttausasennossakin ollaan, mutta liikkuminen tapahtuu ryömimällä. Aina välillä harkitaan istumista kyljellään tasapainotellen, ja taas jatketaan ryömimistä. Hampaita meillä oli jo 7 kk kahdeksan, ylä- ja alaeturivistöt valmiit. Imetys jatkuu hampaista huolimatta joskus kivuliaasti ;)

Ootteko muut huomannu tällaista ihme äiti-vaihetta? Meillä ei iskää lukuunottamatta mikään muu syli kelpaa laisinkaan, syötöt yms. jää täysin äidin harteille? Heti kun poistun huoneesta niin pikkumies hermostuu... vähän rasittavaa, mutta ohimenevää toivottavasti.

Ruoka-asiat menee sitä rataa, että 2-3 omatekoista liha/kana/kala-ateriaa vedetään, jokaisen päälle hedelmäsosepurkki lisäksi ja sitten vielä maitoateriat ja iltavellit joskus. Puuroa en saa menemään alas, paitsi puolukkapuuron. Joskus tuntuu että tää on tätä yhtä sosetta tämä elämä.. onneks nyt aletaan jo käytännössä syödä samaa ruokaa koko perhe. Hampaatkin auttaa asiaa siinä mielessä, että ruoka jätetään meillä tosi karkeaksi soseeksi ja hän sitten rouskuttelee menemään isommatkin köntit. Nokkamukia käytetään jatkuvasti ja hampaiden harjaus on kova juttu.

Jatkamme tässä taapertamista.... joulua (ja tuota vakiolahjaa taaperokärryä meilläkin) odotellessa!

-Anne ja pojat

Vierailija
25/49 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs täällä, vähän jo paranemaan päin olen, toivottavasti ei tyttö nyt tule kipeäksi! *kopkopkop*

Joulua ootellessa. Lahjoja meillä ei ole juurikaan ostettu, ku ei tuo tyttö niistä tajua, ja niitä tulee kuiteski sukulaisilta. :)

Tuosta istumisesta.. Käsittääkseni monilla katsotaan ja sanotaan ihan neuvolassa, että saako istuttaa vai ei. Ja katsotaan kunkin lapsen " istumisvalmiudet" . Tai ainakin meidän neuvolassa. Katsoivat, että miten istuu jos istuttaa, onko selkä suorassa vai lysyssä, onko suojeluheijasteet sivuille ja eteen (suojeluheijasteet taakse tulee käsittääkseni vasta myöh. iässä). Meillä oli kaikki nuo kunnossa, eikä tyttö vieläkään itse mene istumaan, mutta saa häntä istuttaa ihan tavan syöttärissä.

Mitenkä on muilla sitten ollut?

sämpylä ja tyty 6,5kk

Vierailija
26/49 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo.annikin teksti sai mut hymyilemään.. =) Ihanasti kirjotit arjen hyörinöistä..

Ja JUHUU, että joku muukin syöttää lapselleen vain purkkiruokaa.. =) Mä en tykkää ruoanlaitosta ollenkaan, kaikki muu kuin se ihan pakollinen saa jäädä. Esikoiselle mäkin joskus tein jotain, mutta mulla meni hermo heti.. Ja keittiö oli niin sekas ku olla ja voi.. =) Jätän siis senkin ajan johonki muuhun.

Annetukselle tervetuloa!

Kyllä mä olen ihan huoletta istuttanu esim. tuossa syöttötuolissa. Eikös sitä istuttaa saa sen jälkeen, kun vauva alkaa itse siihen asentoon pyrkimään? Aluksi tietenkin vaan hetken aikaa, mutta kuitenkin. Näin isolla en usko tuohon selän jne vääntymiseen. Mutta jos liian pientä vauvaa istuttaa, eikä pienellä ole itsellä siihen mitään yritystä niin sitten.

Lisää mielipiteitä vaan kehiin!

Meillä isompi täyttää huomenna 3v. Viikonloppuna kävi muutama vieras, ja ensi viikolla vielä pari. Ihan leppoisasti meni nää juhlat, ei kutsuttu ku kaks oikeeta vierasperhettä. Muut siis isovanhempia ja serkkuja. Tää passaa mulle, ei ole sitä emäntägeeniä oikein mussa.. =)

Meidän häätkin lähestyy hurjaa vauhtia, enää puolitoista kuukautta! Aivan hullua, tuntuu että moni asia on vielä tekemättä muttei osaa kuiten tehä mitään.. =)

Pojan kans on harjoteltu hääruuokailua.. Se kun on aika vilkas tapaus, niin olisi tosi hienoa jos malttaisi edes ruoan ajan istua. Meidän juhlatila mahdollistaa sen, että sisällä voi tietyssä tilassa lapset temmeltää ja juosta. Ollaanki pojalle koetettu selittää että ensin syö reippaasti omalla paikallaan ja sitten saa mennä juoksemaan.. Saa nähä miten sitten itse juhlassa käy..

No mutta, meinaa mennä taas romaaniksi.. =)

Kaikille mukavaa alkavaa viikkoa ja joulun odotusta!

miitu ja pienet

Vierailija
27/49 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isäntä tulee viikon päästä 7kk ja kyllä on jo about kolme vkoa istunut syöttötuolissa. Aluks vaan ihan hetki mut nyt menee jo vähän pitempikin aika tarpeen vaatiessa. LAttialla istuu tuetta jonkun aikaa ja heijasteet sivuille tulee jo. Taakse ei todellakaan eli ei voi yksin jättää... EI meillä poika ole enää moneen viikkoon suostunu puolistuvassa edes olemaan ja kun syöttikseen laittaa niin selkäsuorana ja topakkana istunu jo pitemmän aikaa eli kyllä minä oon ihan huoletta häntä istuttanut!! Jokainen tietysti tekee tavallaan ja tuntee lapsensa parhaiten!!

Vierailija
28/49 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyin neuvolassa viimeksi tuosta syöttötuolissa istumisesta. Meidän pojalla on siis jo heijasteet, mutta ei todellakaan vielä edes harjoittele istuma asentoon nousemista. Kuulemma niin kauan saa istuttaa, kun lapsi jaksaa pitää itsensä suorassa, mutta jos lösähtää kasaan, niin sitten pois. Itse olen istuttanut ruokailun ajan, kun täti katsoi, että hyvin jaksaa jo kannatella itseään. Poitsu siis 6,5kk.

Minä yritin aluksi tehdä itse soseita, mutta lopetin, kun kaikki tuli kaaressa ylös, kun pienikin kokkare tuli vastaan. Lopulta poika ei edes raottanut suutaan, vaan veti ihan tiukalle, kun lusikka ilmestyi näköpiiriin. Kun otettiin kaupan soseet, niin johan alkoi maistumaan. Meillä menee kerrallaan noin puoli purkkia. Päivässä kahdesti puuroa, johon sekoitettu hieman jotain hedelmäsosetta, kerran hedelmäsosetta ja kahdesti kasvissosetta. Tänään kokeiltiin ekan kerran lihasosetta.

En tehnyt edelliselläkään itse soseita, koska poitsu söi jo lasketusta ajasta lähtien lihasoseita maitoon sekoitettuna tuttipullosta. Hedelmä soseet aloitettiin vielä pienempänä. Kyse on siis keskosesta, jonka piti saada paljon energiaa kasvuun. Omat soseet eivät olisi tulleet pullotuteista läpi.

Laru ja pojat

29/49 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kuulumisia, ennen kuin jatkan taas muita hommia...

Oltiin eilen kasvukontrollissa, kun pituuskäyrä laski edelleen viime neuvolassa. En vaan ehtinyt eilen koneelle, kun oli ohjelmaa koko päivälle ja illalla oli koululla kuusijuhla. Eli siis poika on nyt 7kk:n ikäisenä 72cm (ja käyrä tasoittunut eli se siitä tarkkailusta :D) ja painoa oli 10,24 kg. Paino oli laskenut 160g, mutta onpa pojalla siihen varaa. Edelleen menee paino +20 viivalla. :) Viime neuvolassa jo kysyttiin onko istunut esim. syöttötuolissa ja sanottiin että sais istuttaa jo, kun niin hyvin sylissä jo istui. Nyt pari viikkoa onkin syönnit sitten istuttu ja hyvin sujuu. Pitää vaan olla käsille jotain tekemistä, ettei lautaset lentele.

Meillä menee kaupan soseet, kun ei mun tekemät isommille oo kelvanneet, en edes Joonalle yrittänyt. :) Kerrallaan menee nyt 1,5 purkkia, joista se puolikas on yleensä hedelmää. Iltapuuroa (riisistä) teen dl:n maitotilkkaan ja hedelmäpurkki mausteeksi, ja kaikki menee. Imetys vetää viimeisiä henkosia, jos nyt ihan loppu vielä ole. Toissapäivän aamulla oli viimeisimmät hörpyt, saa nähdä vieläkö jatkoa seuraa. Pullosta juodaan päivällä aina purkki kerralla ja illalla vielä vellipullollinen nukkumaan mennessä.

Tädin vierailut on alkaneet kunnolla, mutta ties vaikka loppuisivat ja liittyisin syysunelmiin... Heh! Noh, aika näyttää miten käy, kun oon pyörinyt vähän kahden vaiheilla: lopettaako tähän vai ' yrittääkö' vielä lisää vauveleita. Jos se isäntä auttoi päätöksen teossa... ;D

Mutta jatkan taas myöhemmin, kun Joonakin nukahti uudestaan.

Äippä ja Joona 7kk

Ps. Vesirokkoa odotellaan vielä loppuviikko, jos ei sitten näy, ei taida meille tällä kertaa tulla...

Vierailija
30/49 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaikille toukosille perheineen!

Tässä on tätä juoksemista anoppilassa ja mun kotona, niin piti nyt jo tulla, ettei unohu.. =)

Siivoomattakin vielä on, sen aika on huomenna..

miitu perheineen

Vierailija
31/49 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt 7kk ikäisen tytön päivärytmi:

9 aikaan herätään ja syödään puuroa ja maitoa

n. 12 aikaan hedelmäsosetta, maitoa ja päiväunille

klo 16 herätään päikkäreiltä ja silloin syödään lämmin soseateria ja maitoa

n. klo 18.30 1/2h pienet tirsat jonka jälkeen soseateria veden kera.

klo 21.30 iltavelli, maitoa ja yönille.

Ei ole öisin herännyt syömään enää 5kk:een, joten itse olen ainakin saanut nukkua kunnon yöunet. Aika säännöllinen on tuo rytmi nyt kuukauden verran ollut.

Tytöllä ei tunnu olevan mikään kiire lähteä liikkeelle, kääntyy kyllä selältä mahalleen, mutta vain vahingossa toisin päin, navan ympäri kiertää lattialla ja pyllykin nousee, muttei vielä liiku eteen- eikä taakse. Istuu syöttötuolissa ruokailun ajan.

Kummalliselta vähän tuntuu, ettei Iida halua niin liikkua, kun esikoinen liikkui jo niin aikaisin, lähti alle 5kk ikäisenä konttaamaankin.

Tiina ja Iida-Mari 7kk

32/49 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös jo kaikille oikein hyvää ja rauhallista joulua!!!

Siivoukset kutsuu... :)

Äippä ja Joona + muu väki

33/49 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri saunasta tulleena puhtoiset terveiset näppyläiseltä Joonalta.

Pukki jää tänä jouluna näkemättä, kun on kaksi rokkoista talossa, mutta katotaan kuinka käy ilman...

Hyvää joulua kumminkin!

Äippä + vesirokkoinnen Joona

Vierailija
34/49 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhat, koska odottajien puolella on jo pitkään ollut uudemmat toukomammat (pieni haikeudentunne sydämessä minulla). llä Meillä ylihuomenna 7kk täyttävä poika on kolmas lapsukainen ja on ollut kyllä puhetta että tämä meille riittää, mutta, mutta... Kuulunkohan minäkin siihen kastiin, joka aina haluaisi sen yhden vielä ja joka on aina ihan pikkiriikkisen kateellinen toisten raskausuutisista? Olen aina ollut hermoileva liikkeitä laskeskeleva odottaja ja vielä hermoilevampi äiti joka käy jatkuvasti sydän pamppailemassa tarkistamassa nukkuvan vauvan hengittämistä, minkä ihmeen takia sitä silti aina vaan haluaisi antaa taas uudelle vauvalle tilaisuuden tulla? Näitäpä täällä pähkäilen...

Meidän kuopus ei liiku vielä mihinkään, köllöttelee paikoillaan vaan ja välillä pyörähtelee vatsalleen ja takaisin. Syö kuin mies: 2 kertaa päivässä puuroa 2-3dl ja kasvis- & lihasosetta saman verran, mutta aika pieni 7,5kg:n pötkö silti vain. Ehkä pieni koko ja rauhallisuus lisättynä tietoon siitä, että saattaa olla viimeinen vauva perheessä aiheuttaa sen, että on äidin silmissä ihan pikkupikku vauva ja varsinainen lellikki...

Vierailija
35/49 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa puhuttu ja ajateltiin alkaa toista yrittämään. Mulla on jotenki vahva tunne et meän perhe ei ole vielä kokonainen, tytölle olisi ihana saada sisarus. Toisaalta mietin, et onko vielä liian aikaista toiselle kun tämä ensimmäinenki on niin pieni (7kk). Meillä tyttö oppi reilussa viikossa ryömimään eteenpäin (aikaisemmin vain peruutti), konttaamaan ja yrittää kovasti nousta tukea vasten, välillä jopa onnistuu.

Voi tätä vauvakuumetta. Hymyilyttää vaan, kun ajatteleekin asiaa. Jospa meille toinen suotais. Onko muuten joku jo alkanu uutta vauvaa yrittämään?

Uudenvuodenodotuksia kaikille!

Vierailija
36/49 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

olen seurannut toukokuisia ihan odotuksen ensimetreiltä asti mutta kirjoittamaan olen rohjennut vain kerran aikaisemmin. Poika on nyt 7,5 kk ja kieltämättä meidän perheen lellikki :) Isommat lapset (11v ja 9v) ovat välillä vähän " liian" innokkaita hoitajia, vauva kun joskus tahtoisi olla omissa oloissaan. Jännä lukea miten monien vauvat jo liikkuvat, nousevat jopa seisomaan. Meillä herra ei vielä edes konttaa mutta luulen että kun sen keksii niin sitte mennään ja lujaa..

Monella näkyy olevan mietinnässä perheen lapsiluku. Meillä odotetaan vauvaa elokuulla syntyväksi, vähän jännittää miten sitten sujuu kun on kaksi pientä mutta eiköhän se mene ruutinilla (isommilla lapsilla on ikäeroa tasan 1,5 vuotta).

SaMa79, tervetuloa mahdollisimman pian odottajien puolelle ja tietysti kaikki muutkin!!

Nyt kuuluu kutsu ulkoa, pieni mies taisi herätä päikkäreiltä.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!!

Vierailija
37/49 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun myöhäset hyvän joulun toivotukset... Eli hyvää joulua! :) Tässä meidän muruista joulukortti-kuvaa.. www.aijaa.com/v.php?i=1375364.jpg <3 Meillä lähti mies lasten kanssa tuonne kamalaan tuuleen ja vesisateeseen. Ite sain rauhassa imuroida ja luututa lattiat.. lue hikipäässä että kerkii koneelle.. ;D Mukavasti arki rullaa ja lapset kasvaa. Ihana huomata miten noilla on yhteisiä juttuja jo ja isoveikan jutut naurattaa aina... ehkä parhaiten ruokapöydässä ja hiukan väsyneenä. :) Venla ottaa nyt konttausasentoa ja hytkyy siinä, millin saattaa eteenpäinkin näin päästä mutta usein menee peruutteluks. ;) Istuu hetkiä tuetta ja on kova tyttö höpöttelemään. JA niin ihanan ilonen tapaus! <3 Yöllä syödään vielä tissiä vaihtelevasti 2-3kertaa.

Kiva kuulla etten ole ainut vauvakuumetta poteva! ;) Ja aattelinkin teiltä kysellä joilla 3 tai enemmänkin lapsia että onko tuo kolmas lapsi ollu iso muutos verrattuna toiseen? Tietty on yks suu enemmän ruokittavana ja huomioo pitäis jakaa yhdelle enemmän jne. Kamalasti kolmatta tekis mieli ,mutta jotenkin järki pistää silti vastaan ja mietityttää, että miten pärjättäis.. hmm.. Onhan tässä onneks iän puolesta aikaa, mutta kun en isoa ikäeroa haluais. (max 3v.. :D) Sekin mietityttää et jaksaisko sitten vielä kolmannellekin (olisko aikaa siis) tehdä ruuat ite. (nyt olen tehnyt molemmille, välillä tietty purkkipöperöö että tottuu niihinkin makuihin. ) Kertokaahan tosiaan ajatuksianne ja laittakaa muksuista kuvia!! :)

Eipä tälläketaa ihmeempiä.. hyvää uutta vuotta kaikille!!

Vierailija
38/49 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:tiitiäinen, poika 3v ja Venla kohta 7kk!! <3

Vierailija
39/49 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nuo tiitiäisen muksut joulukuvassa! Päätin laittaa itekkin tyttelistä joulukorttikuvan kateltavaksi..:D

http://www.aijaa.com/v.php?i=1376799.jpg

Tosiaan, kohta vuosi vaihtuu, hyvää uutta vuotta kaikille! Milja on tänään täyttänyt tasan 7kk, hurjan nopeaa menee aika. Oppii koko ajan uutta, koettelee sitä konttausasentoa, mutta ei vielä pääse liikkeelle. Istuu jo aika kauan ja mahtavasti, jos laittaa istumaan. Itse ei ole istumaan mennyt kuin kerran, ja siitäkin heti kaatui. Ja pysyy pystyssä (istumassa) vaikka vähän tuuppisikin!

Hienosti syö edelleen noita kiinteitä, istua törröttää syöttärissä.

Meilläkin, tiitiäinen, syödään vielä yöllä sen 2-3krt, ja minulle se alkaa olla jo kohta liikaa, kun en ole yhtään kokonaista yötä tämän 7kk aikana saanut nukkua. Tämä siis siksi kun tyttö ei sitä pulloa ota.

Tänään tosin onnistuneesti hörppäytin mukista sille! Jospa se olisi SE keino. Että siis voisin lopettaa imetyksen (ja yöheräilyt). En enää välittäisi imettää, niin harvaksi nuo kerratkin päivisin menneet.

Mutta mutta.. mitähän tässä muuta. Kivaa kun kaikki haluaa ja saa lisää lapsia! Minä en siihen enää rupea, tämä tyttö jääköön ensimmäiseksi ja viimeiseksi muksuksi! :)

sämpylä ja tytteli 7kk!!

Vierailija
40/49 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAkko oli laittaa, että ihana tuo sämpyläisen tytön kuva!! <3 Oih, näitä lisää. :)

Niin ja kyllä minäkin NUKKUISIN mieluiten yöt.. mutta kai se pahimminkin vois olla..?! ;) Meillä ei oo tuttipulloo kokeiltu sitten.. öö.. n.2kk ikäsenä. Välillä annan nokkamukista maitoo ruuan kanssa tai ilman nokkaakin. Kerran olen ollu yli 2h pois.. Itseasiassa just perjantain. (4h) Hyvin oli pärjäilty ilman tissiä! Venla kyllä syö ennen joka ruokaa (paitsi sitten vasta iltapuuron jälkeen) tissiä, eikä ole tarvetta vielä lopetellakaan. Näin on hyvä ja halvemmkskin tulee. ;)

Nyt ei taas sen kummempia, meen leikkii legoilla muiden kanssa. :)

t:tiitiäinen taas